Αργύρης Τσακίρης: «Να πίνετε το ακριβότερο κρασί που μπορείτε»

Ο διαπρεπής οινολόγος και συγγραφέας σε μια απρόβλεπτη αυτοσυνέντευξη -αυτοανάλυση με αφορμή το καινούργιο του βιβλίο, «Οινεμπόριο».

Φωτογραφία :
Μόνικα Κρητικού
 

«Χρειάστηκα 30 χρόνια για να γράψω το βιβλίο».

– Γιατί το έγραψες το βιβλίο;
Είναι η δουλειά μου.

– Γιατί να το διαβάσει κάποιος που πουλάει κρασιά;
Είναι η δουλειά του.

– Γιατί να το διαβάσει ο καταναλωτής;
Γι αυτόν γράφτηκε.

– Ποιοι θα το αγοράσουν;
Οι 50.000 Έλληνες που έχουν ένα αμπέλι και θέλουν να γίνουν οινοποιοί.

– Ποιοι να μην το διαβάσουν;
Αυτοί που τα ξέρουν όλα.

– Διαβάζεται ευχάριστα;
Μόνον οι τίτλοι των κεφαλαίων.

– Εναλλακτικοί τίτλοι;
Η Εμπορία του Ελληνικού κρασιού. Το Μάρκετινγκ του κρασιού.

– Γιατί απουσιάζει η λέξη μάρκετινγκ;
Γιατί είμαι Έλληνας.

– Ο τίτλος του;
Ήρθε στο τέλος και ευτυχώς δεν άργησε μια μέρα.

– Ποιος είναι ο κανόνας του παιχνιδιού;
Μια βαρετή ταινία.

– Τι είναι η στρατηγική της αράχνης του τίτλου;
Αγαπημένη μου ταινία.

«Είμαι ο πρώτος που πούλησε τα κρασιά των νέων οινοποιών της δεκαετία του 90 σε κάβες και ας το έχουν ξεχάσει οι ίδιοι».

– Τι καινούργιο φέρνει;
Μάλλον τίποτε εάν πιστέψουμε ότι όλα προϋπήρχαν.

– Ποσό καιρό χρειάστηκε να το γράψεις;
30 χρόνια.

– Το δυνατό του σημείο;
Δεν είμαι ειδικός.

– Το αδύνατο του σημείο;
Υπάρχουν βιβλία που δεν διάβασα ακόμη.

«Αν έχει κάποιος διαθέσιμο μισό εκατομμύριο ευρώ μπορεί να φτιάξει ένα οινοποιείο».

– Γιατί αγοράζει κάποιος κρασί;
Γιατί έχει αλκοόλη.

– Τι είναι η ποιότητα;
Κάτι που δεν ορίζεται αλλά όλοι υποθέτουμε ότι ξέρουμε.

«Θα συμβούλευα του καταναλωτές να γίνουν πλούσιοι για να πίνουν καλά κρασιά».

– Η λέξη κλειδί για το οινεμπόριο;
Αξία.

– Να κάνω οινοποιείο;
Ναι αν έχεις διαθέσιμο μισό εκατομμύριο ευρώ.

– Τι δουλειά κάνεις;
Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

– Τι σχέση έχεις με το θέμα του βιβλίου;
Είμαι ο πρώτος που πούλησε τα κρασιά των νέων οινοποιών της δεκαετία του ’90 σε κάβες και ας το έχουν ξεχάσει οι ίδιοι.

«Η φήμη κάνει ένα κρασί να πουλιέται σε υψηλή τιμή».

– Τι διδάσκεις;
Γευσιγνωσία.

– Τι σχέση έχει με το οινεμπόριο;
Είναι η καρδιά του.

– Δηλαδή;
Συσχετίζει την εκτιμώμενη αξία με την πραγματική όπως την αντιλαμβάνεται η αγορά.

– Τι δεν έκανες για την Εμπορία;
Σπουδές.

– Θα το διδάξεις;
Έκανα μερικές δοκιμές.

– Τι μπορείς να κάνεις για την εμπορία;
Διαλέξεις.

– Τι θα συμβούλευες τους καταναλωτές;
Να γίνουν πλούσιοι, για να πίνουν καλά κρασιά.

– Τι απαντάς όταν σε ρωτούν ποιο κρασί να πιουν;
Το ακριβότερο που μπορούν.

– Τι κάνει ένα κρασί να πουλιέται σε υψηλή τιμή;
Η φήμη του.

«Στην Ελλάδα το κρασί είναι ακόμη οικογενειακή υπόθεση».

– Ποιος επηρεάζει τις πωλήσεις;
Οι καλές ιστορίες.

– Η διαφήμιση χρειάζεται;
Οι εταιρείες διαφημίζουν μόνον τα προϊόντα τους που πιστεύουν ότι είναι πολύ καλά.

– Τι δημιουργεί την ποιότητα;
Οι κοινωνικές ανισότητες.

– Είναι πολλά τα ελληνικά κρασιά;
Θα γίνουν περισσότερα.

– Είναι καλό το ελληνικό κρασί;
Δύσκολα θα γίνει καλύτερο άμεσα.

– Γιατί;
Είναι ακόμη οικογενειακή υπόθεση.

– Η άποψη σου για το χύμα;
Το κρασί είναι αδιαίρετο.

– Είναι ακριβό το ελληνικό κρασί;
Υπάρχουν και φτηνά.

«Έκανα τον πωλητή 5 χρόνια. Ήταν η χειρότερη δουλειά».

– Τι σχέση έχεις με την εμπορία του κρασιού;
Έκανα τον πωλητή 5 χρόνια.

– Ήταν ευχάριστη δουλεία;
Η χειρότερη.

– Ήσουν καλός πωλητής;
Όχι.

– Γιατί;
Γιατί δεν έμεινε ανείσπρακτη ούτε μια δραχμή- η πώληση θέλει ρίσκο.

– Μια φράση που θυμάσαι;
Μου είπαν:«Κρίμα είναι να κάνετε αυτή τη δουλειά».

– Θα γράψεις άλλο βιβλίο;
Τελειώνω 3 ακόμη.

– Γιατί;
Από ματαιοδοξία.

– Εκδοτικά τι θα ήθελες;
Να γράφω στα Αγγλικά και στα Γαλλικά.

«Είναι το πρώτο ελληνικό βιβλίο για την εμπορία του κρασιού και άρα για την ώρα το μοναδικό και άρα το καλύτερο».

– Το πιο καλό σχόλιο αναγνώστη;
Θα ήταν καλύτερα αν γράφατε τις δόσεις σε κουταλάκια.

– Από τα βιβλία σου ποια είναι τα καλύτερα;
Αυτά που πουλάνε.

– Δυνατά σημεία του βιβλίου;
Αφορά σε μια συγκεκριμένη χώρα, την Ελλάδα, σ’ ένα συγκεκριμένο προϊόν, το κρασί.

– Αδύνατα σημεία;
Είναι σχετικά σύντομο και δεν έχει σχήματα. Επίσης πολλά από τα ποσοτικά στοιχεία που αναφέρονται είναι κατ’ εκτίμηση.

– Ευκαιρίες;
Είναι το πρώτο ελληνικό βιβλίο για την εμπορία του κρασιού και άρα για την ώρα το μοναδικό και άρα το καλύτερο.

– Απειλές;
Οι πιθανοί αγοραστές να μην μάθουν ότι υπάρχει.

 

Διαβάστε ακόμα: Η τρέλα της μέθης. Γράφει ο Αργύρης Τσακίρης.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο δημιουργός της Βασίλισσας, Δημήτρης Λίτινας παρουσιάζει φέτος στο νησί της Αίγινας ένα ξεχωριστό εστιατόριο – μπαρ με έμφαση στα ψαρικά και τα θαλασσινά, αλλά και με εκλεκτές δόσεις από αλκοόλ στο bar του μαγαζιού.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Συναντήσαμε τους εμπνευστές και δημιουργούς του πρωτοποριακού Ergon House στη Μητροπόλεως, με έντονη δραστηριότητα και εκτός Ελλάδας, και μας μίλησαν για το πάθος που τρέφουν για τον αυθεντικό καφέ. Δύο πραγματικοί Taficionados.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Από τις πιο πρόσφατες αφίξεις στην πόλη μας που έχει πολλές και νόστιμες ιστορίες να πει και να μας σερβίρει. Εμείς μπήκαμε πρώτοι και μείναμε να τις ακούσουμε. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ναι, η όπερα μπορεί να παντρευτεί με τις αυθεντικές ελληνικές γεύσεις. Ο executive chef Δημήτρης Σκαρμούτσος έφτιαξε ένα μενού που μοιάζει με γευστική γεωγραφία της Ελλάδας και η Εθνική Λυρική Σκηνή απέκτησε το δικό της ρεστοράν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro