Χρειάστηκαν έξι ολόκληροι μήνες για να ολοκληρωθεί το project.

O Gerhard Marcks θα την είχε λατρέψει. O Oskar Schlemmer δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να ανέβει στη σέλα της και να ξεκινήσει μακρινά ταξίδια. Ο László Moholy-Nagy θα μπορούσε να θεωρητικοποιήσει την κατασκευή, να της καταχωρήσει σε εκείνες τις δημιουργίες που παντρεύουν την τεχνολογία με την τέχνη – κάτι που πάντα του άρεσε να αναζητάει. Όλοι τους ήταν σημαντικοί καλλιτέχνες του κινήματος Bauhaus (υπάρχουν κάμποσοι ακόμη).

Και ως γνωστόν, μπορεί να απέχουμε αρκετά από εκεί την ευφρόσυνη έκρηξη δημιουργίας, ωστόσο, ισχύει ότι και με τον μοντερνισμό: συνεχίζουμε να βουτάμε στις ανακαλύψεις τους ακόμη και σήμερα. Ο δυτικός πολιτισμός άλλο δεν κάνει από το να επιστρέφει στις βασικές του ρίζες. Το ίδιο κάνουν (ακόμη) και οι δημιουργοί μοτοσυκλετών.

Η μινιμαλιστική γραμμή της μοτοσυκλέτας σε συνδυασμό με τα μοντέρνα στοιχεία που την συνθέτουν, την μετατρέπουν αυτομάτως σ’ ένα υβρίδιο λειτουργικότητας και εικαστικής γραμμής.

Τούτη η Motorrad F 850 GS της BMW δεν φτιάχτηκε μόνο για να κυκλοφορεί στους δρόμους, αλλά για να γίνει ένα κινητό γλυπτό. Μια κινούμενη εγκατάσταση αποτελούμενη από σιδερένιους αρμούς, πιστόνια, εξάτμιση και λοιπά συμπαρομαρτούντα. Οι δημιουργοί της γερμανικής εταιρείας Krautmotors προχώρησαν σ’ αυτήν την ιδιάζουσα μετατροπή προς χάριν της στυλιστικής τους εμμένειας. Η μινιμαλιστική γραμμή της μοτοσυκλέτας σε συνδυασμό με τα μοντέρνα στοιχεία που την συνθέτουν, την μετατρέπουν αυτομάτως σ’ ένα υβρίδιο λειτουργικότητας και εικαστικής γραμμής.

Τα πρώτα σχέδια έγιναν τα περασμένα Χριστούγεννα και γύρω στον Ιανουάριο ξεκίνησαν επισήμως οι εργασίες πάνω στα τεχνικά κομμάτια.

Για το 100χρονα της κινήματος Bauhaus, η Κrautmotors δημιούργησε αυτή τη μηχανή κι όπως λέει ο Rolf Reick: «Μια τέτοια δημιουργία γίνεται κάθε 100 χρόνια. Είναι πραγματικά τιμή μας που γίναμε μέρος αυτής της διαδικασίας».

Χρειάστηκαν έξι ολόκληροι μήνες για να ολοκληρωθεί το project. Τα πρώτα σχέδια έγιναν τα περασμένα Χριστούγεννα και γύρω στον Ιανουάριο ξεκίνησαν επισήμως οι εργασίες πάνω στα τεχνικά κομμάτια. Η ολοκλήρωση ήρθε αυτόν τον Ιούλιο. Ο Rolf έκανε τα πρώτα σχεδιάσματα στο χαρτί τα οποία τα ψηφιοποίησε για να γίνει πιο εύκολη η δουλειά των τεχνικών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο δημιουργός της μηχανής Rolf Reick πειραματίζεται με μηχανές.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Reick πειραματίζεται με μηχανές. Το 1996 η BMW Bobber που δημιούργησε από το μηδέν πήρε το βραβείο του ειδικού περιοδικού «Μο» το 2003, ενώ η ΒΜW C, έτσι όπως την οραματίστηκε, ήταν ένας φόρος τιμής στην γιαγιά του. Η συγκεκριμένη μηχανή, παρεμπιπτόντως, έχει βρει τη θέση της στο Petersen Museum του Los Angeles.

Η Motorrad F 850 GS αναζωογονεί την παράδοση και την αίσθηση των μοντέλων ΒMW/5. Συνδυάζει την κλασική, ρετρό γοητεία του ιστορικού αρχέτυπου με την πρωτοποριακή σύγχρονη τεχνολογία. Η μηχανή κινείται από τον γνωστό αερόψυκτο 2κύλινδρο κινητήρα μπόξερ – που είναι πλέον καθιερωμένος στις BMW για περισσότερες από εννέα δεκαετίες.

Η Motorrad F 850 GS αναζωογονεί την παράδοση και την αίσθηση των μοντέλων ΒMW/5.

Για τις ανάγκες του project, ο Reick χρειάστηκε να σχεδιάσει από την αρχή αρκετά από τα κομμάτια της μηχανής, για να έρθει στη συνέχεια ο συνεργάτης του, Jochen Lehmann, να τα ενώσει έτσι ώστε να επιτευχθεί η μηχανική λειτουργικότητά τους. Ο Rolf, πάντως, παραδέχεται πως μια τέτοια διαδικασία δεν είναι εύκολη. Πολλά πράγματα που είχε στο μυαλό του παραήταν προωθητικά για να μπορέσουν να πάρουν υλική υπόσταση. Κάποια στιγμή, υπό το φόβο να πάει στράφι όλη η προσπάθεια, κατέβασε λίγο την πήχη των οραμάτων του δίχως όμως να χάσει την ουσία του δημιουργήματος.

Αν και πρόκειται για μηχανή που φτιάχτηκε μόνο για να εκτεθεί, ο Reick έχει αποφασίσει να την χρησιμοποιήσει ο ίδιος πρώτη φορά στους αγώνες StarrWars. Μένει να αποδειχθεί αν θα μείνει ικανοποιημένος και από το μηχανικό αποτέλεσμα όπως συνέβη με το αισθητικό.

 

Διαβάστε ακόμα: DCR-018 «The Billet Sting» – Ένα κεντρί Made in Greece.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top