Το απίστευτο κατόρθωμα του Frédéric Sausset

    Το 2012 έπεσε σε κώμα και όταν ξύπνησε δεν είχε ούτε χέρια, ούτε πόδια. Φέτος έτρεξε στις 24 Ώρες του Le Mans, κάνοντας το όνειρό του πραγματικότητα.

     
    sausset 5

    Ο Frédéric Sausset τερμάτισε στο φετινό Le Mans χωρίς χέρια και χωρίς πόδια. Εσύ γιατί δεν έχεις κέφια σήμερα; (Φωτό: SRT41).

    Το καλοκαίρι του 2012, ο Frédéric Sausset γρατζούνισε ελαφρά το δάχτυλό του. Η γρατζουνιά εξελίχθηκε σε σηψαιμία με αποτέλεσμα o Sausset να πέσει σε κώμα. Όταν ξύπνησε, μετά από ένα μήνα σε κώμα, δεν είχε ούτε χέρια, ούτε πόδια…

    Η σηψαιμία προήλθε από μια σπάνια μολυσματική ασθένεια (purpura fulminans ή purpura gangrenosa) και ο ακρωτηριασμός των άκρων του, στους αγκώνες και στα γόνατα, ήταν η μόνη λύση για να μπορέσει να επιζήσει ο 47χρονος σήμερα Γάλλος.

    Ο οποίος όχι μόνο επέζησε, όχι μόνο ξεπέρασε το απερίγραπτο ψυχολογικό τραύμα του να ξυπνήσεις χωρίς άκρα, αλλά έβαλε αμέσως σκοπό της ζωής του να συμμετάσχει στις 24 Ώρες του Le Mans!

    Ο Frédéric οδηγεί μόνο με το ένα χέρι, αλλά κατάφερε να ολοκληρώσει με απόλυτη επιτυχία τον σκληρότερο ίσως αγώνα του κόσμου: τις 24 Ώρες του Le Mans.

    Ένα τέτοιο εγχείρημα δεν επρόκειτο βέβαια ποτέ να είναι εύκολο. Όχι μόνο για την, ας πούμε, ανοχή των διοργανωτών, οι οποίοι ομολογουμένως στήριξαν αμέσως την προσπάθεια, αλλά και για τις προφανείς και πολύπλοκες αλλαγές που το αγωνιστικό που ο Sausset θα μοιραζόταν με τους Christophe Tinseau και Jean-Bernard Bouvet (ένα πρωτότυπο Morgan στην κατηγορία LMP2) θα χρειαζόταν.

    Sausset 4

    Με αυτόν τον τρόπο έμπαινε ο Sausset στο Morgan στη διάρκεια του αγώνα. Ένα αυτόματα ανυψούμενο κάθισμα του επέτρεπε να βγαίνει από το αυτοκίνητο σε λιγότερο από 7”, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. (Φωτό: SRT41).

    Και πράγματι, η ομάδα του, η SRT 41 (Sausset Racing Team), κατάφερε να μετατρέψει το αγωνιστικό έτσι ώστε να μπορεί να οδηγηθεί ανταγωνιστικά και από τον Sausset, και από τους άλλους δύο οδηγούς.

    Ο Frédéric οδηγεί μόνο με το ένα χέρι, με τη βοήθεια ενός προσθετικού μέλους στο δεξί του μπράτσο που προσαρμόζεται στο τιμόνι. Τα πεντάλ για γκάζι και φρένο ενεργοποιούνται από χειριστήρια στο κάθισμα τα οποία ο Sausset πιέζει με τους μηρούς του! Προφανώς, αυτό το Morgan διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, συν έναν ειδικό μηχανισμό, που περιλαμβάνει αυτόματα ανυψούμενο κάθισμα, για να μπορεί ο Sausset να μπαίνει και, κυρίως, να βγαίνει από το αυτοκίνητο σε λιγότερο από 7”, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Εντυπωσιακό.

    Εξίσου εντυπωσιακό είναι το ότι όλα αυτά τα βοηθήματα σχεδιάστηκαν από την SRT41 για να αφαιρούνται ταχύτατα με την αλλαγή οδηγού, ενώ και το λογισμικό του κιβωτίου απενεργοποιείται αμέσως, μετατρέποντας το αυτόματο κιβώτιο σε manual – τo video που ακολουθεί εξηγεί πώς όλα αυτά λειτουργούν και είναι συγκινητικό.

    Ακόμη δε εντυπωσιακότερο είναι το ότι ο Frédéric Sausset έκανε το όνειρό του πραγματικότητα, καταφέρνοντας να ολοκληρώσει με απόλυτη επιτυχία το σκληρότερο ίσως αγώνα του κόσμου.

    To Andro βγάζει το καπέλο του σ’ έναν σύγχρονο ήρωα.

     

    Διαβάστε ακόμα – Formula 1: Τα οδυνηρά μαθήματα

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    H κινηματογραφική ιστορία του πρωτοπόρου Τάσου Αλεξίου που για πολλά χρόνια ήταν ο μοναδικός ιδιώτης πιλότος στην Ελλάδα. Η σχέση του με τον Ωνάση, το όνειρό του να φτιάξει δικό του αεροδρόμιο και το ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει τη ζωή. Γράφει ο Γιώργος Κωβός.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Από το 2014 εκατό και πλέον εθελοντές (κυρίως γιατροί και νοσηλευτές) προσφέρουν σημαντική βοήθεια στους κατοίκων των ακριτικών νησιών μας.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro