Mazda Ελλάδας: αναγέννηση τώρα

    Έπειτα από πέντε χρόνια απουσίας από τη χώρα μας, η ιαπωνική εταιρεία επιστρέφει υπό νέα διεύθυνση φέρνοντας την πλήρη ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda στην Ελλάδα. Γράφει ο Βασίλης Χαρίτος.

     

    Οι κ. Συγγελίδης και κ. McGonigle πλαισιωμένοι από τους κ. Seikaku και Stenuit. (photo Mazda).

    Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς μια Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που, ως Toyo Cork Kogyo Co. Ltd, ξεκίνησε, το 1920, να φτιάχνει φελλούς, και σήμερα έχει ως σλόγκαν το “Drive Together” πήρε το όνομά της; Φυσικά και όχι, γιατί έχετε σοβαρότερα πράγματα να κάνετε.

    Αλλά μιας και έγινε η ερώτηση ας απαντηθεί. Το “Mazda” λοιπόν πρωτοακούστηκε το 1931 όταν το εργοστάσιο, υπό την προεδρία του Jujiro Matsuda, έβγαλε το πρώτο του όχημα: ένα τρίκυκλο φορτηγάκι που, πολύ ιαπωνικά, ονόμασε Mazda-go.

    Γιατί όμως Mazda και όχι Matsuda, όνομα του εμπνευστή του; Διότι, λένε στη Mazda, το Mazda προέρχεται από τον Ahura Mazda, 3-σε-1 θεό της αρμονίας, της ευφυίας και της σοφίας. Τα μέλη λοιπόν του τότε ΔΣ της εταιρείας ερμήνευσαν, επίσης πολύ ιαπωνικά, το Mazda ως «σύμβολο απαρχής του πολιτισμού» και, πιο συγκεκριμένα –και ακόμα πιο ιαπωνικά– ως «σύμβολο του αυτοκινητικού πολιτισμού και της αυτοκινητικής κουλτούρας».

    Όλα τα μοντέλα χαρακτηρίζονται από τη νέα γλώσσα σχεδιασμού KODO.

    Στοχεύοντας λοιπόν στο να συνεισφέρει στην παγκόσμια ειρήνη (δεν τα βγάζω απ’ το μυαλό μου αυτά, μεταφράζω από το διεθνές site) και στο να αποτελέσει «φάρο» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Toyo Cork Kogyo Co. Ltd μετονομάστηκε σε Mazda Motor Corporation. Το ότι το Mazda έφερνε και στο Matsuda (που τονίζεται στην προπαραλήγουσα – Μάτσουντα) δεν φαίνεται να χάλασε τον Matsuda-sama.

    Αυτά ως εισαγωγή για την επίσημη αναγγελία της επανεμφάνισης, μετά από πέντε χρόνια κραυγαλέας και οδυνηρής για τη μάρκα απουσίας, της Mazda στην Ελλάδα, υπό νέαν διεύθυνσιν. Επανεμφάνιση η οποία παρουσιάστηκε, εν χορδαίς και οργάνοις, πού αλλού; στον Φάρο (να ‘τη πάλι αυτή η λέξη) του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

    Οικοδεσπότες ήταν οι Πολυχρόνης Συγγελίδης, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Συγγελίδη (Peugeot, Citroën, DS) και David McGonigle, Διευθυντής της Mazda Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης, συνεπικουρούμενοι από τα στελέχη της Μazda Motor Europe, Hajime Seikaku, Αντιπρόεδρο και Γενικό Διευθυντή Έρευνας και Εξέλιξης και Jo Stenuit, Διευθυντή Σχεδιασμού.

    Η Mazda Ελλάδας, μέλος πλέον του Ομίλου, ανοίγοντας ήδη το βιβλίο παραγγελιών, διαθέτει την πλήρη ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda: ήτοι τα Mazda2, Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3, Mazda CX-5 και, last but not least, το από το 1989 Άγιο Δισκοπότηρο της ανόθευτης οδήγησης, Mazda MX-5. Όλα τα μοντέλα χαρακτηρίζονται από τη νέα γλώσσα σχεδιασμού KODO: Soul of Motion, βασίζονται στις τεχνολογίες SKYACTIV και περιλαμβάνουν την πλήρη γκάμα συστημάτων ασφαλείας i-ACTIVSENSE, διαβάζω.

    To supermini Mazda2 αναμένεται να αποτελέσει τον σπινθήρα για την επανεκκίνηση της νέας Mazda στην Ελλάδα. (photo Mazda).

    Γεγονός είναι πως η Mazda, πιθανότατα δικαιολογημένα, βλέπει τον εαυτό της ένα κλικ πάνω από τις άλλες ιαπωνικές μάρκες, εντάσσοντας φιλόδοξα τα μοντέλα της στην κατηγορία των premium. Όπως έλεγε όμως και ο θείος Οδυσσέας, «για να γυρίσει ο ήλιος, θέλει δουλειά πολλή». Δεν έχω, ωστόσο, αμφιβολία πως, αν κάποιος διαθέτει την αντοχή και την υπομονή να γυρίσει τον ήλιο και να βάλει τη Mazda στην αγορά όπως της πρέπει, αυτός (χωρίς ίχνος κολακείας, ιδιότητας που ουδείς μπορεί να μου προσάψει) είναι ο Όμιλος Συγγελίδη – σπάνια βλέπω τον Πολυχρόνη Συγγελίδη τόσο ενθουσιώδη.

    H σύγχρονη Mazda δεν διαθέτει, προς ώρας τουλάχιστον, bon-pour-la-Grèce κινητήρες μικρού κυβισμού.

    Ένα συννεφάκι, όμως, στον καταγάλανο ορίζοντα της Mazda στην Ελλάδα το διακρίνω. Και αυτό είναι πως η σύγχρονη Mazda δεν διαθέτει, προς ώρας τουλάχιστον, bon-pour-la-Grèce κινητήρες μικρού κυβισμού – κάτι που διαθέτει ο ανταγωνισμός, premium ή μη. Το supermini Mazda2, για παράδειγμα, είναι 1.5, όπως και το MX-5, ενώ όλη η υπόλοιπη γκάμα, των anti-Golf Mazda3, hatchback και σεντάν, συμπεριλαμβανομένων, κινείται από 2λιτρους και πάνω βενζινοκινητήρες – εντάξει, υπάρχει κι ένας diesel 1.7.

    Από το 1989 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το MX-5, σήμερα στην 4η γενιά του, συνιστά το Άγιο Δισκοπότηρο της ανόθευτης οδήγησης. (photo Mazda).

    Οι τιμές ξεκινούν από (στρογγυλεύω) €13.700 για το Mazda2 των 75 ίππων (ρεαλιστικότερα είναι βέβαια τα €16.500 της έκδοσης των 90 ίππων), από €25.300 για το Mazda3, από €19.000 για το CX-3, από €27.700 για το CX-5 και από €25.000 για το MX-5 – που ακόμα κι αν το βάψεις κίτρινο με ροζ βούλες (και το πεις και Mazda Κίτρινο Με Ροζ Βούλες) πάλι θα πουλήσει σαν ζεστό ψωμί.

    Η Mazda στην Ελλάδα ξεκινά με μια έκθεση, στο 90 της λ. Βουλιαγμένης, στη Γλυφάδα –όπου μέχρι πρότινος ήταν η AutoOne του Ομίλου– η οποία αναμένεται να εγκαινιαστεί στις αρχές Ιουνίου. Ήδη δε λειτουργεί με δίκτυο 14 εξουσιοδοτημένων επισκευαστών, για service, συντήρηση και ανταλλακτικά, και στις Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Ξάνθη, Πτολεμαΐδα, Πάτρα, Ιωάννινα, Κομοτηνή και Βόλο.

    Δείτε περισσότερα για τη νέα ελληνική Mazda εδώ

     

    Διαβάστε ακόμα: Bentley Mulsanne W.O. Edition: αυτά καλό είναι να μη γίνονται. 

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή
    Κώστας Πετρόπουλος Κώστας Πουλόπουλος: «Δεν ζούμε για να δουλεύουμε, αλλά για να εκφραζόμαστε» 

    Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον αρχιτέκτονα Κώστα Πουλόπουλο. Με συντροφιά ένα -και περισσότερα- ποτήρια από το εκλεκτό ροζέ L’Ésprit du Lac , συζητάμε για το μεγάλο επαγγελματικό βήμα που έκανε στη Δανία, τις ευθύνες στη δουλειά και την οικογένεια, τον νόστο της πατρίδας, τον ρόλο του ως leader, αλλά και τις φιλικές του σχέσεις εντός και εκτός γραφείου.

    11.09.2019

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οι αστικές συγκοινωνίες Βόλου πρωτοπορούν. Θα μπορούσαν να κάνουν ένα απλό διαφημιστικό για να προβάλλουν τα νέα λεωφορεία της πόλης. Αντ' αυτού δημιούργησαν ένα βίντεο που έχει όλα τα φόντα να γίνει viral: Cool οδηγοί, διαφορετικοί πελάτες, διάθεση αυτοτρολαρίσματος σε κάθε πλάνο. Ειλικρινά μπράβο, δεν το περιμέναμε. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Από την πρώτη στιγμή έγινε talk of the town, καθώς είναι ένα μουσείο όπου ο ίδιος ο επισκέπτης γίνεται... έκθεμα. Με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας, το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων προσκαλεί τους μικρούς και τους μεγάλους φίλους του σε ένα πάρτι εντελώς ξεχωριστό.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Andro Team Γιώργος Καπλανίδης: «Στη δουλειά είμαι λίγο ρομπότ» 

    Στη νέα σειρά after office drinks του Andro, συναντάμε τον φωτογράφο Γιώργο Καπλανίδη. Με παγωμένο ροζέ L’Ésprit du Lac, συζητάμε για το τι κάνει μια φωτογράφηση επιτυχημένη, το πώς εκπαιδεύονται ο πελάτης και το κοινό, την ανάγκη να έχει κανείς δίπλα του συνεργάτες που τους εμπιστεύεται τυφλά, αλλά και τα προσόντα που οφείλει να διαθέτει ένας επικεφαλής για να εμπνεύσει την ομάδα του.

    16.10.2019

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro