Το 2018, οι μηχανικοί της Στουτγάρδης βούτηξαν στ’ αρχεία για να ξαναδώσουν ζωή σ’ ένα σύμβολο της μάρκας, το «Silver Arrow». Φωτό: Mercedes – Benz.

Μόνο 14 «Ασημένια Βέλη» W196R κατασκευάστηκαν ποτέ. Και οδηγήθηκαν από τον πιο σεβαστό πιλότο όλων των εποχών: τον Αργεντινό Χουάν Μανουέλ Φάντζιο με τα 5 παγκόσμια πρωταθλήματα στη F1 (46% – 24 νίκες σε 52 σιρκουί).

Προτού στραφεί εκ νέου στους αγώνες, η Mercedes-Benz έτρεξε στο υψηλότερο επίπεδο μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά από μια απουσία 15 ολόκληρων χρόνων. Η μάρκα επέστρεψε το 1954 με δεδηλωμένο σκοπό να κερδίσει ταυτόχρονα τον παγκόσμιο τίτλο της F1 και τον παγκόσμιο τίτλο των αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Σε δυο χρόνια πέτυχε και τα δύο, μετά σταμάτησε. Ο οίκος Bonhams στον κατάλογό του το περιγράφει τo ορίτζιναλ Aσημένιο Βέλος ως το «υπέρτατο μηχανολογικό καλλιτέχνημα» και σε σχετική δημοπρασία το 2013 πουλήθηκε στην εξωφρενική τιμή των $ 31,6 εκατ. Το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Ο οίκος Bonhams στον κατάλογό του το περιέγραφε ως το «υπέρτατο μηχανολογικό καλλιτέχνημα»

Το Silver Arrow W196R ήταν ένα τεχνολογικό κομψοτέχνημα. Σε 18 μήνες είχε πάρει 12 πρώτες θέσεις και 9 νίκες. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο injection, και πανάλαφρο για την εποχή του. (Η σχέση αυτή βάρους/ισχύος θα βελτιώνονταν μόνο με την εμφάνιση των τούρμπο κινητήρων τη δεκαετία του ’80). Ο περίφημος σχεδιαστής Rudolf Uhlenhaut το εξέλιξε στο πιο πετυχημένο μοντέλο του concept, την 300 SLR Mercedes που έπιανε τα 290 χλμ. στα μέσα της δεκαετίας του ’50 (!).

Από τη δεκαετία του ’30, η Mercedes-Benz βρισκόταν αναμφισβήτητα στην κορυφή της αυτοκινητιστικής αεροδυναμικής. Τότε ήταν που άρχισε να στοχεύει και στο ρεκόρ ταχύτητας με μια βολίδα με διπλό υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 736 ίππων, το Grand Prix W125, το οποίο έφτασε το 1938 τα 432,7 χλμ. στον αυτoκινητόδρομο Α5, μεταξύ Φρανκφούρτης και Ντάρμαστ. Οδηγός ο Rudolf Caracciola. Το ρεκόρ κράτησε 80 χρόνια!

O Γερμανός οδηγός αγώνων Rudolf Caracciola, στο Grand Prix του Monaco το 1937.

Αυτές οι κούρσες αποτελούσαν και μια πολιτική μεταφορά των εθνικών τεχνολογικών δυνατοτήτων για τον Χίτλερ και τον Μουσολίνι (με την Alfa Romeo και τη Maserati). Και ήταν όντως εκπληκτικές επιδόσεις για την εποχή.

Φυσικά, από τότε, η Mercedes-Benz δεν σταμάτησε να ενισχύει τη φήμη της και να εξελίσσεται. Στο Pebble Beach και τη Monterey Car Week της Καλιφόρνια, κάθε χρόνο πηγαίνει και κορδώνεται. Όλοι θυμούνται τη Vision Mercedes-Maybach 6 του 2016 και την καμπριολέ της έκδοση του ’17. Το 2018, οι μηχανικοί της Στουτγάρδης βούτηξαν στ’ αρχεία για να ξαναδώσουν ζωή σ’ ένα σύμβολο της μάρκας, το «Silver Arrow». Η σειρά αυτή άφησε κυριολεκτικά τη σφραγίδα της στην αγωνιστική ιστορία του οίκου, ώστε σήμερα να εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάθεις την πλάκα σου έτσι και αντικρίσεις αυτό το αταξινόμητο μηχάνημα. Η Mercedes πήρε το πιο ιερό μοντέλο της ιστορίας της και το μετέτρεψε σε ασύλληπτο φουτουριστικό αντικείμενο.

Έτσι φέτος, έπεσε κεραυνός εν αιθρία. Η Mercedes παρουσίασε το μονοθέσιο «Vision EQ Silver Arrow». Το μήκος του φτάνει τα 5,30 μ., διαθέτει το αντίστοιχο ενός θερμικού 12κύλινδρου κινητήρα των 750 ίππων, και, ενώ είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό, πιάνει τα 400 km/h. Όπερ μαρτυρά και τις διαθέσεις της μάρκας. Ωστόσο, η πολυτέλεια του σαλονιού γυρνά την πλάτη στην αγωνιστική χρήση. Ένα όνειρο του οποίου η εντυπωσιακή οπτική του ομοιογένεια φέρνει στο νου οργανική ύλη.

Οι τροχοί με τις 168 ακτίνες ανά ζάντα των 26 ιντσών πίσω, είναι ένα έργο τέχνης να το παρκάρεις στο σαλόνι σου. Φωτό: Mercedes – Benz.

Σε επίπεδο σχεδιασμού, δεν ξέρεις από πού να πρωταρχίσεις. Το συρόμενο cockpit, οι τροχοί με τις 168 ακτίνες ανά ζάντα των 24 ιντσών μπροστά και των 26 πίσω, από αλουμίνιο σε ροζ, τυπικό των μοντέλων EQ. Τα ανθρακονήματα που βρίσκονται παντού. Μια χαμογελαστή μάσκα κι ένα λιτό καμπύλο πίσω μέρος που μοιάζει μουτρωμένο ώς τη στιγμή που αποκαλύπτεται ένα επίμηκες πτερύγιο καρχαρία που ντύνει τον πύραυλο. Το τιμόνι θυμίζει F1 συν την πανοραμική οθόνη που δίνει μια τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος. Η αυτονομία του είναι 400 χλμ., ενώ από την οθόνη αφής στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον ήχο του κινητήρα.

Να το πούμε σταράτα. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάθεις την πλάκα σου έτσι και αντικρίσεις αυτό το αταξινόμητο μηχάνημα. Είναι ένα ακόμα ηχηρό μήνυμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που λέει: Guys, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να ποντάρουμε στην ηλεκτροκίνηση. Παίρνουμε το πιο ιερό και ρετρό μοντέλο της ιστορίας μας και το μετατρέπουμε σε φουτουριστικό αντικείμενο. Γεγονός που δείχνει ολοκάθαρα ότι η Mercedes-Benz δεν διστάζει να εξερευνήσει νέα εδάφη. Κι ας είναι η μετάβαση ριψοκίνδυνη. Κι ας πρόκειται μόνο για το λανσάρισμα μιας καινούργιας γκάμας από το 2020. Άραγε το ρεκόρ ταχύτητας θα το σπάσει και πάλι;

 

Διαβάστε ακόμα: Βουτάμε για το «χαβιάρι της Ελλάδας» με το IWC Aquatimer Chronograph.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top