H 5η γενιά Renault Clio προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και diesel, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 75 μέχρι 130 άλογα. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες –αν όχι η μεγαλύτερη– της Régie, το/η Clio, με πάνω από 15.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως, έγραψε και συνεχίζει να γράφει ιστορία. Ακόμα δε κι αν η τελευταία έκδοση μοιάζει με αυτή που αντικαθιστά, σύμφωνα με τη εταιρεία αποτελείται από 100% νέα μέρη.

Ενώ, ίσως για πρώτη φορά, λανσάρεται νέο μοντέλο με μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του. Το νέο όμως Clio είναι έτσι σχεδιασμένο που οι χώροι επιβατών και αποσκευών να είναι μεγαλύτεροι.

On ne change pas une équipe qui gagne (ομάδα που κερδίζει κ.λπ. στα καθ’ ημάς). «Ο σχεδιασμός του Clio IV κέρδισε τους πελάτες, κάτι το οποίο συνεχίζει να κάνει μέχρι σήμερα, οπότε αποφασίσαμε να κρατήσουμε το DNA του, ενώ το ενισχύσαμε προσθέτοντας πιο μοντέρνα και πιο κομψά στοιχεία. Πρόκειται για το καλύτερο Clio μέχρι σήμερα», δηλώνει ο Laurens van den Acker, Αντιπρόεδρος Εταιρικού Σχεδιασμού και δεν έχουμε λόγους να αμφιβάλουμε. Είναι γνωστό άλλωστε ότι το Clio οδηγεί την κούρσα στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην Ευρώπη.

Η έκδοση Expression που οδηγήσαμε είναι καλά εξοπλισμένη και αναμένεται να είναι αυτή που θα «σηκώσει» το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στην ελληνική αγορά.

Ήμασταν προσκεκλημένοι στην παρουσίαση και, ελλείψει άλλης, οδηγήσαμε τη μεσαία έκδοση, με τον βενζινοκινητήρα των 100 ίππων. Στους επαρχιακούς δρόμους της Αττικής, γύρω από την Βραυρώνα, τα πλεονεκτήματα του νέου 3κύλινδρου μοτέρ ήταν εμφανή από τις χαμηλές στροφές. Αν μάλιστα, σε αυτούς τους δρόμους, υπήρχε διάθεση πιο σβέλτης οδήγησης (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) ίσως να αντιλαμβανόμασταν τα προτερήματα της νέας αρθρωτής πλατφόρμας CMF-B που παρουσιάζεται εδώ για πρώτη φορά και αποτελείται από εντελώς καινούργια τμήματα, σε ποσοστό 85% σε σχέση με εκείνη του προηγούμενου Clio.

Η έκδοση Expression που οδηγήσαμε είναι καλά εξοπλισμένη και αναμένεται να είναι αυτή που θα «σηκώσει» το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Η εξωτερική όψη του Clio έχει εξελιχθεί (évolution) με τα εμπρός fully led και πίσω φωτιστικά να ακολουθούν το σχεδιασμό C-Shape που χαρακτηρίζει τη Renault, προσδίδοντας εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα.

Αν και με λίγο μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, το νέο Clio διαθέτει μεγαλύτερους χώρους. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Εκεί που έχει γίνει, ας πούμε, επανάσταση (révolution) είναι στο εσωτερικό του Clio. Νέα καθίσματα, ταμπλό με κυματοειδή σχεδίαση και μαλακά πλαστικά, ψηφιακά όργανα (στις πιο ακριβές εκδόσεις), θέση τιμονιού κ.ά. είναι εξ ολοκλήρου καινούργια και, παρότι το μήκος του αυτοκινήτου είναι κατά 14 mm μικρότερο, η καμπίνα έχει περισσότερο χώρο. Ο χώρος για τους πίσω (αν αυτοί είναι πάνω από 1,80) είναι κάπως περιορισμένος, αλλά μη ξεχνάμε ότι νέο Clio συνεχίζει να ανήκει στο B segment.

Εκεί που ξεχνάμε τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι στον εξοπλισμό, όπου το νέο Clio διαθέτει μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης – χάρη στην οποία διακρίθηκε με τα περιζήτητα πέντε αστέρια στις δοκιμές του οργανισμού EuroNCAP. Highway & Traffic Jam Companion, Αυτόματη Εναλλαγή Φώτων, Active Emergency Brake, Blind Spot Warning, Κάμερα Οπισθοπορείας, Traffic Sign Recognition με Speed Alert είναι μερικά από αυτά. Ένα δε από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η οθόνη αφής 9,3” του συστήματος multimedia (ως extra εξοπλισμός) που είναι και η μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ μοντέλο της Renault.

Νέα καθίσματα, ταμπλό με κυματοειδή σχεδίαση και μαλακά πλαστικά, ψηφιακά όργανα και τεράστια οθόνη (στις πιο ακριβές εκδόσεις), θέση τιμονιού κ.ά. είναι εξ ολοκλήρου καινούργια. (photo Renault).

Το νέο Clio διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και diesel, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 75 μέχρι 130 άλογα. Επιπροσθέτως (και για πρώτη φορά στο Groupe Renault), από το 2020 το Clio θα διατίθεται και με το υβριδικό σύστημα κίνησης E-TECH. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, η 5η γενιά Clio προσφέρεται σε πέντε εκδόσεις (Authentic, Expression, Dynamic, RS Line και Initiale Paris) με τιμές που ξεκινούν από €12.990 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.0 SCe των 75 ίππων και από €14.790 ευρώ για το 1.5 dCi των 85.

Όσο για την έκδοση RS, όσοι έχετε κρατήστε τη. Η επόμενη θα είναι ηλεκτρική.

À suivre…

 

Διαβάστε ακόμα: BMW Garmisch – αναβιώνει το αυτοκίνητο-γλυπτό του εμβληματικού σχεδιαστή Marcello Gandini.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top