Tesla Model 3: Το ηλεκτρικό dream car γίνεται προσιτό!

Με διαστάσεις (και κόστος) BMW Σειράς 3, θα είναι το μοντέλο που θα σώσει ή θα φαλίρει την Tesla. Καιρός να το δούμε να κατεβαίνει και τη λεωφόρο Κηφισίας.

 
Tesla Model 3

Αν και οι παραδόσεις αναμένεται να αρχίσουν στα τέλη του 2017, οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεπεράσει τις 133.000. (photo credit: theverge.com).

Η Tesla μόλις αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο τρίτο –και πιο προσιτό– της μοντέλο: το, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, προβλέψιμα ονομασμένο Model 3. Διότι, ο Elon Musk, ιδρυτής και αφεντικό της Tesla, ήθελε λέει να το πει Model E, έτσι ώστε τα τρία ηλεκτρικά του μοντέλα να κάνουν S-Ε-Χ. Το όνομα “Model E” όμως ανήκει στη Ford και κάπως έτσι προέκυψε το ανέμπνευστο “Model 3”. Πάμε παρακάτω.

Του οποίου η εμπορική επιτυχία είναι απόλυτα αναγκαία, προκειμένου η Tesla να μπορέσει να επιβιώσει. Όπλα τού ηλεκτρικού, 5θέσιου, μεσαίου sedan είναι αφενός η τιμή, η oποία θα ξεκινά στην Αμερική από $ 35.000 (λεφτά BMW 3, Audi A4 κ.λπ.) και αφετέρου η σημαντική αυτονομία των «τουλάχιστον 350 km», σύμφωνα με την εταιρεία.

Τα πρώτα Model 3 θα αρχίσουν να παραδίδονται στο τέλος του 2017, ενώ οι παραγγελίες, με προκαταβολή $ 1.000, έχουν ήδη ξεπεράσει τις 133.000. Στην παρουσίαση –πού αλλού;– στο Los Angeles, ο Elon Musk δήλωσε μάλιστα πως στόχος του είναι να κατασκευάζει περί τα 500.000 κομμάτια κάθε χρόνο.

Συγκριτικά, πέρυσι η Tesla πούλησε 50.580 αυτοκίνητα, με τα περισσότερα απ’ αυτά να είναι Model S, το μεγάλο της sedan, το οποίο στην πορεία ξεπέρασε σε πωλήσεις το προηγούμενο αμιγώς ηλεκτρικό best-seller, Nissan Leaf.

Αν το Model 3 αποδειχτεί τελικά όσο δημοφιλές η Tesla εύχεται, θα αναπτερώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, το 2015 ήταν ιδιαίτερα ζημιογόνο, με την αμερικανική εταιρεία να εμφανίζει καθαρή ζημία $ 889 εκατ. εξαιτίας, εν μέρει, επένδυσης $ 718 εκατ. την ίδια περίοδο σε έρευνα και εξέλιξη. Με αποτέλεσμα το αποθεματικό της εταιρείας να έχει μειωθεί από $ 1,9 δις το 2014 σε $ 1,2 δις το 2015 – μικρό το κακό.

Το βασικό Model 3 θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6”. Οι ακριβότερες εκδόσεις θα είναι ακόμη ταχύτερες. Όπως και τα άλλα δυο μοντέλα της Tesla, και αυτό «οδηγείται» μόνο του αποφεύγοντας εμπόδια και συγκρούσεις. (photo credit theverge.com).

Το βασικό Model 3 θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6”. Οι ακριβότερες εκδόσεις θα είναι ακόμη ταχύτερες. Όπως και τα άλλα δύο μοντέλα της Tesla, και αυτό «οδηγείται» μόνο του, αποφεύγοντας εμπόδια και συγκρούσεις. (photo credit: theverge.com).

Γεγονός είναι, πάντως, πως πριν από την έλευση του Model 3 –παρουσίαση καλύτερα, μιας και η παραγωγή του θα ξεκινήσει ενάμιση χρόνο αργότερα–, η βιωσιμότητα της Tesla ήταν διαρκώς εν αμφισβητήσει. Και με τα Model S και Model X, ακριβά, εξειδικευμένα αυτοκίνητα για πατρικίους, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά;

Λανσάροντας λοιπόν ένα μοντέλο που η Tesla ελπίζει να είναι πρακτικά μαζικής παραγωγής, η εταιρεία στοχεύει στο να δείξει ότι είναι πλέον μια (σχεδόν) κανονική αυτοκινητοβιομηχανία με μέλλον, αντί για ένας ακόμη περιθωριακός κατασκευαστής, απ’ αυτούς που παρουσιάζουν ένα-δυο ηλεκτρικά μοντέλα προτού τελικά χαθούν από προσώπου γης.

Πάντως, μπορεί ο Musk να παραμένει δημοφιλής, αλλά η υπομονή όσων έχουν επενδύσει στο μαγαζί του ποσά όπως τα παραπάνω έχει αρχίσει να εξαντλείται. Ενώ, αν το Model 3 αποδειχτεί τελικά όσο δημοφιλές η Tesla εύχεται, θα αναπτερώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλων κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο ανταγωνισμός.

Σε κάθε περίπτωση, ο Musk χρειάζεται να πουλήσει κάμποσα Model 3.

 

Διαβάστε ακόμα: Self-driving cars – Κοίτα! Χωρίς χέρια! Ή πόδια. Ή μάτια…

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro