Οι χώροι ενοποιήθηκαν μέσα από τη χρήση του ίδιου χρώματος για κάθε επιφάνεια.

    Το αρχιτεκτονικό γραφείο Plaini and Karahalios Architects ολοκλήρωσε το Trainbox, ένα γυμναστήριο που βρίσκεται στα βόρεια προάστεια της Αθήνας, σε ένα παλιό βιοτεχνικό κτίριο.

    Η αρχιτεκτονική προσέγγιση ξεκίνησε από την απογύμνωση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού του κτιρίου από κάθε πρόσθετη κατασκευή, φέρνοντας το στο αρχικό σχήμα του.

    Τα σημάδια και τα αποτυπώματα των παλαιότερων επεμβάσεων παρέμειναν ανέπαφα, υπονοώντας με αυτό τον τρόπο την ιστορία του.

    Το γυμναστήριο αναπτύσσεται στα δύο επίπεδα ενός πανταχόθεν ελεύθερου κτίσματος, το οποίο είχε αλλοιωθεί σημαντικά έπειτα από διάφορες χρήσεις και επεμβάσεις. Τα σημάδια και τα αποτυπώματα των παλαιότερων επεμβάσεων παρέμειναν ανέπαφα, υπονοώντας με αυτό τον τρόπο την ιστορία του.

    Οι χώροι ενοποιήθηκαν μέσα από τη χρήση του ίδιου χρώματος για κάθε επιφάνεια, ανεξάρτητα από τη χρήση ή το υλικό.

    Το εσωτερικό χωρίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα του γυμναστηρίου.

    Το εσωτερικό βάφτηκε μαύρο ενώ το εξωτερικό λευκό. Η είσοδος του γυμναστηρίου αποτέλεσε ένα λευκό κουτί που συνέδεσε οπτικά τα δύο επίπεδα μέσω του διπλού ύψους, δημιουργώντας έτσι ένα θύλακα του εξωτερικού χώρου μέσα στον εσωτερικό.

    Το λευκό κουτί υλοποιήθηκε σαν ένας μεταλλικός χωροκάναβος.

    Το λευκό κουτί υλοποιήθηκε σαν ένας μεταλλικός χωροκάναβος από τον οποίο προκύπτουν οι σκάλες, οι πύλες εισόδου και το έπιπλο της υποδοχής.

    Το εσωτερικό βάφτηκε μαύρο ενώ το εξωτερικό λευκό.

    Το εσωτερικό χωρίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα του γυμναστηρίου, σε πέντε ξεκάθαρα ορισμένες ενότητες, το κλασικό γυμναστήριο, την ομαδική προπόνηση, το pilates, τις πολεμικές τέχνες και το crossfit. Η διαίρεση αυτή εντάθηκε με τη διαφοροποίηση ανά περιοχή τόσο του κυρίαρχου χρώματος όσο και του χειρισμού στον φωτισμό.

    Στο εξωτερικό, οι λευκοί τοίχοι χρησιμοποιήθηκαν ως καμβάς για μια τοιχογραφία σε μορφή σκίτσου, από τον καλλιτέχνη Δημήτρη Ταξή.

    Στο εξωτερικό, οι λευκοί τοίχοι χρησιμοποιήθηκαν ως καμβάς για μια τοιχογραφία σε μορφή σκίτσου, από τον καλλιτέχνη Δημήτρη Ταξή, υπογραμμίζοντας το δίπολο άσπρο-μαύρο, ενώ στην ταράτσα τοποθετήθηκε μια μεγάλη πινακίδα από neon λειτουργώντας ως σύμβολο. Οι δύο αυτοί χειρισμοί μετατρέπουν ένα κτίριο ασήμαντης αστικής παρουσίας, σε φορέα τέχνης.

     

    Photos: Νίκος Παπαγεωργίου
    ⇒ Για περισσότερα επισκεφθείτε το archisearch.gr.

     

    Διαβάστε ακόμα: Μουσείο Lumen, ανεβαίνεις στον ουρανό, κατεβαίνεις με δέος.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top