Τα 500 αυτοκίνητα των Schlumpf

Η μεγαλύτερη συλλογή κλασικών αυτοκινήτων στον κόσμο στεγάζεται στο μουσείο Cité de l’Automobile, στη Mulhouse της Αλσατίας.

 
Collection Schlumpf I

To Cité de l’Automobile, που βασίστηκε στην ανεκτίμητης αξίας προσωπική συλλογή των αδελφών Schlumpf, άνοιξε για το κοινό το Μάρτιο του 2000, ως «το μεγαλύτερο μουσείο αυτοκινήτου στον κόσμο». (photo credit Cité de l’Automobile)

Αριθμεί πάνω από 520 ανεκτίμητα, στην κυριολεξία, κομμάτια. Ανάμεσά τους, βρίσκεται η πλουσιότερη και πλέον ολοκληρωμένη συλλογή Bugatti σε ολόκληρο τον κόσμο. Η δε συλλογή χρωστάει την ύπαρξή της στο πάθος και την εμμονή δυο Ελβετών αδελφών.

O Giovanni (Hans) και o Federico (Fritz) Schlumpf γεννήθηκαν στην Ιταλία το 1904 και το 1906 (ο Hans το 1904 και ο Fritz το 1906, δεν γεννήθηκαν δηλαδή από δυο φορές) από πατέρα Ελβετό και μητέρα Αλσατή Γαλλίδα, από τη Mulhouse, όπου η οικογένεια εγκαταστάθηκε μετά τη γέννηση του μικρότερου αδελφού.

Το 1935, τα δύο νεαρά αδέλφια ξεκίνησαν ένα μικρό εργοστάσιο παραγωγής νημάτων και πλεκτών, το οποίο μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αναπτύχθηκε εντυπωσιακά, κάνοντας τους Schlumpf πάμ-πλου-τους (έτσι, με παύλες ανάμεσα).

21 septembre 2007. Cité de l'Automobile. Espace course

Το 1967 η συλλογή των Schlumpf αριθμούσε 105 Bugatti. Σήμερα, στο μουσείο υπάρχουν πάνω από 120. (photo johnconnollycars.com)

Ο Fritz αγαπούσε από μικρός τα αυτοκίνητα και είχε από παιδί όνειρο να αποκτήσει μια Bugatti. Το κατόρθωσε λίγο πριν από την εισβολή των Ναζί στην Αλσατία, αγοράζοντας μια Type 35B.

Μόνο το καλοκαίρι του 1960 αγόρασαν 40(!) κομμάτια, μεταξύ των οποίων 10 Bugatti, τρεις Rolls-Royce, δύο Hispano-Suiza, μια Tatra, 10 αγωνιστικά Gordini και πολλά ακόμη.

Μετά τον πόλεμο, άρχισε να συμμετέχει σε αγώνες, αλλά το τοπικό συνδικάτο των κλωστοϋφαντουργών δεν άργησε να του ζητήσει, πολύ ευγενικά, «να απέχει από παρόμοιες επικίνδυνες δραστηριότητες που θα μας αναγκάσουν να στερηθούμε των υπηρεσιών του αγαπητού μας Προέδρου».

Η μαζική παρουσίαση, μετά το 1945, καινούργιων μοντέλων, σε συνδυασμό με τη μεταπολεμική ανάπτυξη και ευφορία, οδήγησε τους περισσότερους Γάλλους στο να αλλάζουν τα παλιά τους προπολεμικά αυτοκίνητα με νεότερα. “Enter the Schlumpf Bros stage right”, που λέμε και στο θέατρο…


Διαβάστε ακόμα: Little Deuce Coupe – Το πρώτο concept LP για την αυτοκίνηση


 

Collection Schlumpf Bugatti Royale. jpg

H Bugatti Type 41 Royale Coupé Napoléon του 1929, προσωπικό αυτοκίνητο κάποτε του Ettore Bugatti, είναι αναμφίβολα το «Πετράδι του Στέμματος» της συλλογής των Schlumpf. (photo credit Cité de l’Automobile)

Αυτό ήταν το έναυσμα για το ξεκίνημα της συλλογής. Ο Fritz και ο Hans άρχισαν να αγοράζουν αυτοκίνητα σαν να μην υπήρχε αύριο, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι ενδιαφέρονταν μόνο για ξεχωριστά, εκλεκτά μοντέλα, όχι οποιαδήποτε σαβούρα.

Μόνο το καλοκαίρι του 1960 αγόρασαν 40(!) κομμάτια, μεταξύ των οποίων 10 Bugatti, τρεις Rolls-Royce, δύο Hispano-Suiza, μια Tatra, 10 αγωνιστικά Gordini και πολλά ακόμη. Και παρά του ότι η συλλογή περιλαμβάνει όλες σχεδόν τις μάρκες του χτες, είναι προφανές πως οι αδελφοί, εκτός από αστείρευτη περιουσία, είχαν μανία με την Bugatti. Ο Fritz μάλιστα είχε προσφερθεί να αγοράσει κάθε Bugatti που κυκλοφορούσε στον κόσμο, στέλνοντας επί τούτου επιστολές σε κάθε ιδιοκτήτη Bugatti ξεχωριστά!

Tο 1967, η συλλογή Schlumpf αριθμούσε 105 Bugatti. Χώρια όλα τα άλλα.

Το 1962 λοιπόν αγόρασε άλλες 50(!) –τα θαυμαστικά πλέον μπαίνουν από μόνα τους–, το 1963 18(!) από τα προσωπικά αυτοκίνητα του Ettore Bugatti (ανάμεσά τους την ανεκτίμητη Type 41 Royale Coupé Napoléon του 1929) και την ίδια χρονιά άλλες 30(!) Bugatti από τον Αμερικανό συλλέκτη John Shakespeare. Έτσι, το 1967 η συλλογή Schlumpf αριθμούσε 105 Bugatti. Χώρια όλα τα άλλα.

Collection Schlumpf Reserve

Υπάρχει βέβαια και Reserve Collection η οποία εκτίθεται προς το παρόν σε κατάσταση “barn find”, όπως δηλαδή βρέθηκε. (photo credit decorgirl.net)

Μέχρι δε το 1964, οι Schlumpf είχαν αποκτήσει πάνω από 400 κομμάτια (ολόκληρα αυτοκίνητα, σασί, κινητήρες, αμαξώματα κ.λπ.) που κάπου έπρεπε να βολέψουν. Τι καταλληλότερο από ένα από τα κλωστοϋφαντουργεία τους, στη Mulhouse. Έτσι κι αλλιώς, ο κλάδος είχε ήδη αρχίσει να παίρνει την κάτω βόλτα παγκοσμίως.


Διαβάστε ακόμα: Πόσα χρήματα θα χρειαστείς για να αποκτήσεις την «Imagine λιμουζίνα» του John Lennon;


 

Καμιά 45αριά μάστορες (κι εξήντα μαθητάδες πιθανότατα) διαφόρων ειδικοτήτων ξεκίνησαν την επισκευή και ανακαίνιση των αυτοκινήτων, με την καθημερινή επίβλεψη του Fritz, κρατώντας το αντικείμενο της δουλειάς τους (και το μέγεθος βέβαια της συλλογής) μυστικό.

Το 1976, όμως, η κατάσταση στην κλωστοϋφαντουργία ήταν μη αναστρέψιμη, με την παγκόσμια παραγωγή να έχει μεταφερθεί κυρίως στις χώρες της Άπω Ανατολής. Η πώληση των εργοστασίων των Schlumpf ήταν μονόδρομος, με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν απεργίες.

Έχοντας περάσει από διάφορα χέρια, το μουσείο άνοιξε για το κοινό, στη σημερινή του μορφή, το Μάρτιο του 2000 ως «το μεγαλύτερο μουσείο αυτοκινήτου στον κόσμο».

Φανταστείτε την έκπληξη –και την οργή βέβαια– των απεργών που, το Μάρτιο του 1977, κατάφεραν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό και να μπουν στο «εργοστάσιο» της Mulhouse, για να αντικρύσουν για πρώτη φορά την απίστευτη συλλογή. Ορισμένοι θερμόαιμοι μάλιστα έβαλαν φωτιά σ’ ένα απ’ τα αυτοκίνητα, με τον εκπρόσωπο του συνδικάτου να δηλώνει: «Μη σταματάτε, υπάρχουν καμιά 600αριά ακόμη από δαύτα εκεί μέσα…».

Collection Schlumpf Collage_1

Η συλλογή περιλαμβάνει αυτοκίνητα, λιμουζίνες, σπορ, αγωνιστικά και του συρμού, πρακτικά από κάθε εποχή. Ξεκίνησε χάρη στο πάθος του μικρότερου αδελφού, Fritz, και αφιερώθηκε στη μητέρα Schlumpf. (photo credits alchetron.com, heinkelscooter.com, flickriver.com, artandrevs.com)

Οι Schlumpf, αφήνοντας πίσω τους αυτήν την αμύθητη περιουσία, έφυγαν για την Ελβετία όπου πέρασαν το υπόλοιπο της ζωής τους. Το εργοστάσιο καταλήφθηκε για δύο περίπου χρόνια από τους απεργούς και, αναμενόμενα, μετονομάστηκε σε «Εργοστάσιο των Εργατών». Μέχρι το 1978, όταν ο χώρος χαρακτηρίστηκε από τη γαλλική κυβέρνηση ως ιστορικό μνημείο και σφραγίστηκε.

Έχοντας περάσει από διάφορα χέρια, το μουσείο άνοιξε για το κοινό, στη σημερινή του μορφή, το Μάρτιο του 2000 ως «το μεγαλύτερο μουσείο αυτοκινήτου στον κόσμο». Είναι δε ακόμη αφιερωμένο στην Jeanne Schlumpf, μητέρα των δύο αδελφών που πέθαναν ο Hans το 1989 και ο Fritz το 1992.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα βρεθείτε στην Αλσατία, για να παραγγείλετε τη δική σας Bugatti Chiron στο Molsheim, ή έστω για να δοκιμάσετε την Tarte à l’oignon à l’Alsacienne και το Fondue Bourguignonne του “Le Pigeonnier” στο Hoerdt, αφιερώστε μια μέρα για να επισκεφτείτε τη Cité de l’Automobile, στη Mulhouse, εκεί κοντά.

Και φροντίστε να κλειδωθείτε μέσα. Ό,τι καλύτερο για μια νύχτα στο μουσείο…

Δείτε περισσότερα για το μουσείο και τη συλλογή στο http://citedelautomobile.com/

 

Διαβάστε ακόμα: 12 επαναστατικές τεχνολογίες (που δεν ήξερες ότι χρειαζόσουν)

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro