Οι βασικές γραμμές του σχεδίου του Αλέξανδρου Λιώκη παραπέμπουν σε αντίστοιχες γραμμές παραδοσιακών Alfa, όπως αυτές της Giulia Sprint GT του ’63. (photo Alfa Romeo).

Η Tonale ήταν αναμφίβολα μια από τις εκπλήξεις της Έκθεσης. Το πρωτότυπο, που με μισόκλειστα μάτια φέρνει σε μια λίγο μικρότερη Stelvio (η Alfa Romeo συνεχίζει να εμπνέεται από τα οδηγικά συναρπαστικά ορεινά πάσα των ιταλικών Άλπεων), είναι ένα crossover/SUV, το πρώτο μεσαίο SUV στην ιστορία της εταιρείας.

Προμηνύει ένα μοντέλο παραγωγής, πιθανότατα μέσα στον επόμενο χρόνο, που, όπως συνήθως συμβαίνει, θα διατηρήσει προφανώς τη γενική του μορφή, χάνοντας όμως στην πορεία ορισμένα «εκθεσιακά» σχεδιαστικά στοιχεία όπως οι εξωτερικοί καθρέφτες, οι κρυμμένες χειρολαβές κ.ά., ενώ ανάλογα αναμένεται να «ελαφρύνει» και το εσωτερικό.

Σχέδιο του Αλέξανδρου Λιώκη εμπνευσμένο από την εκδήλωση.

Μιας δε και η ηλεκτροκίνηση δεν περιμένει για κανέναν, το βασισμένο στην πλατφόρμα του Jeep Compass αυτοκίνητο είναι/θα είναι η πρώτη υβριδική Alfa Romeo (ή, αν προτιμάτε, η Alfa των υβριδικών), συνδυάζοντας βενζινοκινητήρα (εμπρός) με ηλεκτροκινητήρα (πιθανότατα πίσω).

Αναμένεται δε να είναι μπροστοκίνητη και τετρακίνητη. Περισσότερα στοιχεία για το μοντέλο παραγωγής θα γίνουν προφανώς γνωστά στην πορεία. Στην εκδήλωση, ο 30χρονος Έλληνας σχεδιαστής μίλησε για το πώς η ιστορία της μάρκας, σε συνδυασμό με τη συνεχή αναζήτηση νέων ιδεών, αποτέλεσαν την έμπνευση για τον σχεδιασμό της Tonale.

Όπως επισήμανε, με βασικό άξονα τις καθαρές γραμμές, που παραπέμπουν σε ανάλογα καθαρές βασικές γραμμές προηγουμένων Alfa, και την απλότητα του σχεδίου, η Tonale είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως πραγματική Alfa Romeo.

Στην εκδήλωση της Alfa Romeo, στο εντευκτήριο της ΦΙΛΠΑ, ο 30χρονος Έλληνας σχεδιαστής μίλησε για την έμπνευση και το ιστορικό του σχεδιασμού της Tonale. (photo Νίκος Κακολύρης).

Η σχεδόν 24/7 σκληρή δουλειά μέχρι το πρωί της πρώτης μέρας της Έκθεσης (μάλιστα, το σήμα της Alfa Romeo τοποθετήθηκε στο “scudetto” του “trilobo”, στο τρίγωνο δηλαδή της χαρακτηριστικής μάσκας των Alfa, από τον ίδιο, δευτερόλεπτα πριν το αυτοκίνητο αναχωρήσει για τη Γενεύη), η αγωνία και τελικά η χαρά και η ανακούφιση της επιβράβευσης μετά την εξαιρετική υποδοχή που επιφύλαξε το κοινό στο πρωτότυπο εξιστορήθηκαν από τον Αλέξανδρο ο οποίος στο τέλος της εκδήλωσης σχεδίασε μπροστά στο κοινό μια απεικόνιση της δημιουργίας του.

H επίσημη πρόσκληση της εκδήλωσης στην οποία χορηγός επικοινωνίας ήταν το Andro.

Τον συντονισμό της παρουσίασης έκανε ο δημοσιογράφος κ. Τάκης Πουρναράκης, ενώ την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Εμπορικός Ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας, κ. Enrico Barbato, καθώς και πολλοί φίλοι του αυτοκινήτου.

Το Andro θα συνεχίσει βέβαια να παρακολουθεί την πορεία του Έλληνα σχεδιαστή και να παρουσιάζει τη δουλειά του, όπως άλλωστε ήδη κάνει εδώ και χρόνια. Με την ευκαιρία, δείτε μια συνέντευξη του Αλέξανδρου στο Andro εδώ και δυο αφιερώματα, στο Andro TV, εδώ και εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε το νέο VW T-Cross: γιατί να το προτιμήσετε από ένα Polo;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top