Η κριση ως ευκαιρια!

    Η Antiqua της νέας εποχής

    Μια ιστορική αντικερί με Ελληνικούς θησαυρούς έκλεισε, «θύμα» κι αυτή της κρίσης όσο και των σύγχρονων τάσεων στη διακόσμηση. Προτού όμως προλάβουμε να θρηνήσουμε την απώλεια, γιορτάσαμε τη μετεξέλιξή της σε μια πανέμορφη γκαλερί ντιζάιν επίπλων. Zoom σε ένα από τα πιο στιλάτα νέα μαγαζιά των Αθηνών.

     

    Ο Γιάγκος Κουνέλης. (Φωτογραφία: Jordan Makarof)

    Η εμβληματική αντικερί του Συντάγματος απέναντι από τη Βουλή και τον Εθνικό Κήπο που υποδέχτηκε γενιές Αθηναίων και διεθνών φιλότεχνων και συλλεκτών, δεν υπάρχει πια. Η τρίτη γενιά της οικογένειας μετεξέλιξε την επιχείρηση σε Antiqua Gallery και αντικατέστησε τους πίνακες των ρομαντικών περιηγητών και τα γιαταγάνια των οπλαρχηγών με αυθεντικά και σπάνια ντιζάιν έπιπλα, μετακομίζοντας στο Κολωνάκι. Μιλήσαμε με τον ιθύνοντα του νέου εγχειρήματος Γιάγκο Κουνέλη για τον αυθεντικό σχεδιασμό, τη «φούσκα» του ντιζάιν και τη νέα γενιά εκλεκτικών Ελλήνων πελατών και δημιουργών.

    «Η νέα γκαλερί εστιάζει στον μοντερνισμό του 20ου αιώνα και ειδικά της περιόδου μεταξύ 1940-1985». (Φωτογραφία: Γιώργος Κορδάκης)

    – Είστε τρίτης γενιάς αντικέρ. Γιατί αποφασίσατε να αφήσετε το μαγαζί των παππούδων σας στη λεωφόρο Αμαλίας και να κάνετε ένα νέο ξεκίνημα στο Κολωνάκι;
    Υπήρξε ένας συνδυασμός παραγόντων, από την μια πλευρά η σταδιακή αλλαγή σε ύφος και είδος συλλογών που δημιουργούσε την ανάγκη για μια νέα ταυτότητα και επομένως ένα νέο χώρο, και ταυτόχρονα μια προσωπική φιλοδοξία να ξεκινήσω κάτι με την δική μου σφραγίδα.

    – Η παλιά Antiqua εξακολουθεί να λειτουργεί, και με ποιον τρόπο;
    Η «παλιά» Antiqua, μετά από 60 και πλέον χρόνια, έπαψε να λειτουργεί σαν εταιρία τον Φεβρουάριο.

    «Ο χώρος λειτουργεί αυτή τη στιγμή περισσότερο ως κατάστημα αλλά στις μελλοντικές μας προθέσεις είναι να γίνουν και θεματικές εκθέσεις». (Φωτογραφία: Γιώργος Κορδάκης)

    – Ποια είναι η αποστολή της νέας γκαλερί; Σε ποιους απευθύνεται; Κάθε πότε και πως ανανεώνονται τα εκθέματα της;
    Η νέα γκαλερί εστιάζει στον μοντερνισμό του 20ου αιώνα και ειδικά της περιόδου μεταξύ 1940-1985. Εξειδικεύεται στο design έπιπλο, τα φωτιστικά και τα διακοσμητικά μεγάλων αρχιτεκτόνων και καλλιτεχνών με παγκόσμια απήχηση, και σκοπός της είναι να παρουσιάσει συλλογές με τις οποίες η πλειοψηφία του ελληνικού κοινού δεν ήρθε ποτέ σε άμεση επαφή. Το μεγαλύτερο μέρος των συλλογών προέρχεται από εκθέσεις, παζάρια και εμπόρους του εξωτερικού και η ανανέωση τους εξαρτάται από την διάθεση για διαρκή αναζήτηση νέων πηγών και την παρακολούθηση της αγοράς.

    «Το ελληνικό κοινό, εκτός μεμονωμένων περιπτώσεων, έμαθε να ζει με μια άλλη αισθητική της οποίας το design δεν ήταν μέρος».

    – Μπορεί κανείς να επισκεφτεί τη νέα Antiqua ως μουσειακό χώρο ή ως χώρο τέχνης (οπου θα γίνονται και εκθέσεις) ή είναι αποκλειστικά κατάστημα;
    Ο χώρος λειτουργεί αυτή τη στιγμή περισσότερο ως κατάστημα αλλά στις μελλοντικές μας προθέσεις είναι να γίνουν και θεματικές εκθέσεις.

    – Εκτιμάτε ότι διεθνώς υπάρχει μια «φούσκα» γύρω από το ντιζάιν έπιπλο κατ’ αναλογία με τη φούσκα στην αγορά της μοντέρνας τέχνης;
    Το ιστορικό design σίγουρα βιώνει μια άνθηση σε όλο το φάσμα του τα τελευταία χρόνια, επομένως χρειάζεται προσοχή στο τι και από που το αγοράζει κανείς. Θεωρώ ωστόσο πως είναι ακόμα αρκετά υποτιμημένο συγκριτικά με την αγορά της μοντέρνας τέχνης και αυτό διότι οι συλλέκτες δεν έχουν εξοικειωθεί πλήρως με αυτό το αντικείμενο.

    «Δεν νομίζω πως μπορεί κανείς να προεξοφλήσει ποιες ντιζάιν τάσεις του σήμερα θα είναι τα νέα classics. Το σίγουρο είναι ότι σε βάθος χρόνου μόνο η ποιότητα επιβιώνει και επιβραβεύεται». (Φωτογραφία: Γιώργος Κορδάκης)

    – Οι νέοι Έλληνες πελάτες σας που επιπλώνουν τα σπίτια τους με εκλεκτά ντιζάιν έπιπλα μεγάλωσαν σε σπίτια με βαρύτιμες αντίκες ή είναι ένα διαφορετικό κοινό που δεν υπήρχε ως σήμερα;
    Το ελληνικό κοινό, εκτός μεμονωμένων περιπτώσεων, έμαθε να ζει με μια άλλη αισθητική της οποίας το design δεν ήταν μέρος. Ο κορεσμός αυτής της αισθητικής σε συνδυασμό με τις νέες επιρροές από την παγκόσμια αγορά ώθησαν παλαιούς και νέους συλλέκτες να ακολουθήσουν την νέα αυτή εποχή.

    – Πέρα από το συλλεκτικό ενδιαφέρον, υπάρχουν σημαντικές κατασκευαστικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα πρωτότυπα έπιπλα που σχεδιάστηκαν το ’50 ή το ’60 και βρίσκουμε στην Antiqua, και στα αντίστοιχα καινούρια που πωλούνται σήμερα σε εκθέσεις επί της λεωφόρου Κηφισίας;
    Υπάρχουν επιλεγμένα έπιπλα και φωτιστικά τα οποία κατασκευάζονται εκ νέου από μεγάλες εταιρίες του κλάδου και σε κάποια εξ’ αυτών συναντάμε διαφοροποιήσεις, άλλοτε λιγότερο άλλοτε περισσότερο εμφανείς. Αυτές έχουν να κάνουν με αλλαγές ή τροποποιήσεις των πρώτων υλών ή με τη χρήση λιγότερης χειροτεχνίας και περισσότερων μηχανημάτων. Ή με μικρές αλλαγές διαστάσεων για να προσαρμοστούν στον «σύγχρονο» άνθρωπο. Είναι δεδομένο ωστόσο πως τα έπιπλα που παράχθηκαν από τον αρχικό και εν ζωή, κατασκευαστή/συνεργάτη του εκάστοτε αρχιτέκτονα είναι αυτά που έχουν την ιστορική και συλλεκτική αξία. Στην γκαλερί μας προτεραιότητα δίνεται σε αυτά που δεν βγαίνουν πλέον σε παραγωγή είτε σε αυτά που αφορούν στην πρώτη, αυθεντική γραμμή παραγωγής.

    «Από τους ανθρώπους που έχουν ήδη ξεχωρίσει με την δουλειά τους αλλά και την παρουσία τους στο εξωτερικό θα έλεγα τον Κύπριο Μιχάλη Αναστασιάδη. Δημιουργεί εκπληκτικά φωτιστικά σε απόλυτα λιτές γραμμές». (Φωτογραφία: Γιώργος Κορδάκης)

    – Ποιες ντιζάιν τάσεις του σήμερα βλέπετε να περιγράφουν τα classics του αύριο;
    Δεν νομίζω πως μπορεί κανείς να προεξοφλήσει τα νέα classics. Το μόνο που θα μπορούσα να προτείνω είναι κανείς να ενημερώνεται και να ξεχωρίζει τις ιδιαίτερες και ποιοτικές κατασκευές ανθρώπων με μεράκι και φαντασία. Εξάλλου σε βάθος χρόνου μόνο η ποιότητα επιβιώνει και επιβραβεύεται. Τρανό παράδειγμα είναι τα «anti-design» κινήματα Alchimia και Mephis, μεταξύ του 1975 και του 1989 περίπου, τα οποία αμφισβητήθηκαν έντονα, αλλά πλέον θεωρούνται classics.

    – Ποιους σύγχρονους Έλληνες σχεδιαστές ξεχωρίζετε, και γιατί;
    Από τους ανθρώπους που έχουν ήδη ξεχωρίσει με την δουλειά τους αλλά και την παρουσία τους στο εξωτερικό θα έλεγα τον Κύπριο Μιχάλη Αναστασιάδη. Δημιουργεί εκπληκτικά φωτιστικά σε απόλυτα λιτές γραμμές.

    «Το ιστορικό design θεωρώ πως είναι ακόμα αρκετά υποτιμημένο συγκριτικά με την αγορά της μοντέρνας τέχνης και αυτό διότι οι συλλέκτες δεν έχουν εξοικειωθεί πλήρως με αυτό το αντικείμενο». (Φωτογραφία: Γιώργος Κορδάκης)

    //Διεύθυνση: Antiqua Gallery, Ηροδότου 7, Κολωνάκι. Τηλ. +30 210 3232 220
    www.antiqua.gr
    [Θα βρείτε την ANTIQUA να εκθέτει και στην Αrt Athina, 26-29 Μαΐου, στο Design Section]

     

    Διαβάστε ακόμα: Κώστας Στραταντωνάκης – Όσα ξεχώρισα στο φετινό Salone del Mobile

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    blog comments powered by Disqus
    Πιο δημοφιλή του μήνα

    Λες να φταίει η ζέστη, η πολύ έκθεση στον ήλιο, τα αρώματα της εποχής; Ποιος ξέρει. Κατά έναν περίεργο λόγο την άνοιξη είμαστε έτοιμοι για μεγάλα λάθη στο look μας. Διαβάστε και αποφύγετε.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αυτό το θαυμάσιο εφεύρημα, ελαφρύ και αδιάβροχο, που προστατεύει από καταιγίδες, ανεμοθύελλες και βρομόκαιρο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο δαιμόνιος bartender αυτοσαρκάζεται και φωτογραφίζεται αποκλειστικά, αναζητώντας το νόημα του στυλ.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο γνωστός σχεδιαστής ρούχων και αξεσουάρ μόδας, αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro