Τα ορυκτά καύσιμα είναι εδώ για να μείνουν, κι έτσι στο ακριβώς εδώ και στο απόλυτο τώρα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ζει και βασιλεύει. Όμως, το βασίλειό του γίνεται όλο και πιο αλλιώτικο: εκεί που κάποτε έβγαζαν τη μπάσα ανάσα τους έξι ή οκτώ κύλινδροι, τώρα ένα μικρό μοτέρ έχει Turbo για να μην καταναλώνει πολύ, και συνοδεύεται με ηλεκτροκινητήρα ή καίει φυσικό αέριο –όλα κάτω από τον πράσινο μανδύα της οικολογίας και της οικονομίας.
Και φαίνεται στην πράξη: ο όμιλος Volkswagen διαθέτει κανονικά –και στην Ελλάδα– τα μικρομεσαία, τα τόσο εμπορικά του μοντέλα (VW Golf, Seat Leon, Audi A3) σε εργοστασιακή έκδοση φυσικού αερίου (Audi A3 g-tron, στην προκειμένη περίπτωση), και τώρα το Audi Α3 έγινε το πρώτο μαζικής παραγωγής υβριδικό αυτοκίνητο του ομίλου που μπαίνει στην πρίζα (plug-in hybrid).
Audi A3 Sportback e-tron
Για αρχή, το «ηλεκτρικό» Α3: το Plug-in υβριδικό, για την ακρίβεια. Σημαίνει ότι έχει έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Όμως, σε αντίθεση με τα μόνο υβριδικά, το plug-in σημαίνει ότι μπαίνει στην πρίζα, σε οποιαδήποτε πρίζα του σπιτιού ή του γκαράζ ή του οπουδήποτε, για να φορτίσουν οι μπαταρίες του (ενώ το απλό υβριδικό βασίζεται μόνο στην ενέργεια που ανακτάται κατά την κίνηση).
Με τις μπαταρίες το e-tron έχει αυτονομία 50 χιλιομέτρων, που σημαίνει ότι στην καθημερινή αστική χρήση είναι εφικτό να μην χρειάζεται καν να παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας. Αρκεί κάθε 50 χιλιόμετρα να μεσολαβούν 2:15 ώρες για τη φόρτιση από βιομηχανική πρίζα ή 3:45 ώρες για τη φόρτιση από οικιακή. Αυτό κοστίζει περί το 1,5 Ευρώ.
Η τελική ταχύτητα μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα είναι περιορισμένη στα 130 χλμ./ώρα, ενώ αν στην διάρκεια απαιτηθεί περισσότερη ισχύς από τα 75 kW του ηλεκτροκινητήρα, π.χ. για μια προσπέραση, τότε φυσικά ενεργοποιείται αυτόματα ο κινητήρας 1.4 TFSI. Αυτός αποδίδει 150 ίππους, και μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν 204 ίππους και 350 Nm ροπής. Μέσω του εξελιγμένου κιβωτίου 6 ταχυτήτων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,6 δευτερόλεπτα και τώρα η τελική φτάνει τα 222 χλμ./ώρα.
Διαβάστε ακόμα: Volkswagen XL1- Το όραμα του ενός λίτρου, που έγινε πραγματικότητα!
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει να χρησιμοποιήσει την ηλεκτρική ενέργεια άμεσα, ή αν θέλει να τη διαφυλάξει για αργότερα. Κατά τα άλλα, η κεντρική μονάδα ελέγχου του υβριδικού συστήματος προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης, από ηλεκτροκίνηση σε πλήρη ισχύ (με τους δύο κινητήρες μαζί) ή σε ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας (κάνοντας τη συγκομιδή της κινητικής ενέργειας του φρεναρίσματος).
Σύμφωνα με όσα ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, για τα plug-in υβριδικά, η κατανάλωση του Audi A3 Sportback e-tron είναι 1,5 λίτρα / 100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα 35 γραμ./χλμ. Η τιμή του στη Γερμανία είναι 37.900 Ευρώ.
Διαβάστε στην επόμενη σελίδα: Το Audi A3 Sportback g-tron με φυσικό αέριο
1 2