Audi A3: Ηλεκτρικό ή… αεριούχο;

Δυο νέες παραλλαγές του A3 Sportback, μια που μπαίνει στην πρίζα (e-tron) και μια που καίει φυσικό αέριο (g-tron), δείχνουν ποιο είναι το μονοπάτι του εγγύς μέλλοντος της αυτοκίνησης.

 

 

Αυτή είναι η πρώτη plug-in υβριδική πρόταση μαζικής παραγωγής της Audi. Η γερμανική εταιρεία επέλεξε, τουλάχιστον για τα προσεχή χρόνια, να πλεύσει στα χωρικά ύδατα όχι της ηλεκτροκίνησης, αλλά την υβριδικής κίνησης που συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα.

Αυτή είναι η πρώτη plug-in υβριδική πρόταση μαζικής παραγωγής της Audi. Η γερμανική εταιρεία επέλεξε, τουλάχιστον για τα προσεχή χρόνια, να πλεύσει στα χωρικά ύδατα όχι της ηλεκτροκίνησης, αλλά την υβριδικής κίνησης που συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα.

Τα ορυκτά καύσιμα είναι εδώ για να μείνουν, κι έτσι στο ακριβώς εδώ και στο απόλυτο τώρα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ζει και βασιλεύει. Όμως, το βασίλειό του γίνεται όλο και πιο αλλιώτικο: εκεί που κάποτε έβγαζαν τη μπάσα ανάσα τους έξι ή οκτώ κύλινδροι, τώρα ένα μικρό μοτέρ έχει Turbo για να μην καταναλώνει πολύ, και συνοδεύεται με ηλεκτροκινητήρα ή καίει φυσικό αέριο –όλα κάτω από τον πράσινο μανδύα της οικολογίας και της οικονομίας.

Και φαίνεται στην πράξη: ο όμιλος Volkswagen διαθέτει κανονικά –και στην Ελλάδα– τα μικρομεσαία, τα τόσο εμπορικά του μοντέλα (VW Golf, Seat Leon, Audi A3) σε εργοστασιακή έκδοση φυσικού αερίου (Audi A3 g-tron, στην προκειμένη περίπτωση), και τώρα το Audi Α3 έγινε το πρώτο μαζικής παραγωγής υβριδικό αυτοκίνητο του ομίλου που μπαίνει στην πρίζα (plug-in hybrid).

Με τις ειδικές εφαρμογές της Audi για smartphones (iOS ή Android), ο οδηγός μπορεί από μακριά να ελέγξει τη φόρτιση του e-tron, την αυτονομία που μένει, τη θέρμανση ή ψύξη του εσωτερικού ή να δει που βρίσκεται το αυτοκίνητο και ποια σημεία ενδιαφέροντος υπάρχουν κοντά.

Με τις ειδικές εφαρμογές της Audi για smartphones (iOS ή Android), ο οδηγός μπορεί από μακριά να ελέγξει τη φόρτιση του e-tron, την αυτονομία που μένει, τη θέρμανση ή ψύξη του εσωτερικού ή να δει που βρίσκεται το αυτοκίνητο και ποια σημεία ενδιαφέροντος υπάρχουν κοντά.

Audi A3 Sportback e-tron

Για αρχή, το «ηλεκτρικό» Α3: το Plug-in υβριδικό, για την ακρίβεια. Σημαίνει ότι έχει έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Όμως, σε αντίθεση με τα μόνο υβριδικά, το plug-in σημαίνει ότι μπαίνει στην πρίζα, σε οποιαδήποτε πρίζα του σπιτιού ή του γκαράζ ή του οπουδήποτε, για να φορτίσουν οι μπαταρίες του (ενώ το απλό υβριδικό βασίζεται μόνο στην ενέργεια που ανακτάται κατά την κίνηση).

Με τις μπαταρίες το e-tron έχει αυτονομία 50 χιλιομέτρων, που σημαίνει ότι στην καθημερινή αστική χρήση είναι εφικτό να μην χρειάζεται καν να παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας. Αρκεί κάθε 50 χιλιόμετρα να μεσολαβούν 2:15 ώρες για τη φόρτιση από βιομηχανική πρίζα ή 3:45 ώρες για τη φόρτιση από οικιακή. Αυτό κοστίζει περί το 1,5 Ευρώ.

Σε αντίθεση με τα μόνο υβριδικά, το plug-in υβριδικό μπαίνει στην πρίζα, σε οποιαδήποτε πρίζα του σπιτιού ή του γκαράζ ή του οπουδήποτε, για να φορτίσουν οι μπαταρίες του.

Η τελική ταχύτητα μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα είναι περιορισμένη στα 130 χλμ./ώρα, ενώ αν στην διάρκεια απαιτηθεί περισσότερη ισχύς από τα 75 kW του ηλεκτροκινητήρα, π.χ. για μια προσπέραση, τότε φυσικά ενεργοποιείται αυτόματα ο κινητήρας 1.4 TFSI. Αυτός αποδίδει 150 ίππους, και μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν 204 ίππους και 350 Nm ροπής. Μέσω του εξελιγμένου κιβωτίου 6 ταχυτήτων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,6 δευτερόλεπτα και τώρα η τελική φτάνει τα 222 χλμ./ώρα.

Διαβάστε ακόμα: Volkswagen XL1- Το όραμα του ενός λίτρου, που έγινε πραγματικότητα!

Το Α3 Sportback e-tron κρύβει μπαταρίες κάτω από το χώρο αποσκευών του. Η χωρητικότητά του εδώ μειώνεται από τα 380 στα 280 λίτρα, όμως η τοποθέτηση των 125 κιλών των μπαταριών στο δάπεδο προσφέρει οφέλη στην οδική συμπεριφορά.

Το Α3 Sportback e-tron κρύβει μπαταρίες κάτω από το χώρο αποσκευών του. Η χωρητικότητά του εδώ μειώνεται από τα 380 στα 280 λίτρα, όμως η τοποθέτηση των 125 κιλών των μπαταριών στο δάπεδο προσφέρει οφέλη στην οδική συμπεριφορά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει να χρησιμοποιήσει την ηλεκτρική ενέργεια άμεσα, ή αν θέλει να τη διαφυλάξει για αργότερα. Κατά τα άλλα, η κεντρική μονάδα ελέγχου του υβριδικού συστήματος προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης, από ηλεκτροκίνηση σε πλήρη ισχύ (με τους δύο κινητήρες μαζί) ή σε ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας (κάνοντας τη συγκομιδή της κινητικής ενέργειας του φρεναρίσματος).

Το σημείο που μπαίνει η πρίζα στο plug-in υβριδικό Α3 Sportback e-tron. Από οικιακή πρίζα, η φόρτιση απαιτεί 3:45 ώρες και τα δύο κουμπιά έχουν να κάνουν με την άμεση φόρτιση ή με τον προγραμματισμό φόρτισης.

Το σημείο που μπαίνει η πρίζα στο plug-in υβριδικό Α3 Sportback e-tron. Από οικιακή πρίζα, η φόρτιση απαιτεί 3:45 ώρες και τα δύο κουμπιά έχουν να κάνουν με την άμεση φόρτιση ή με τον προγραμματισμό φόρτισης.

Σύμφωνα με όσα ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, για τα plug-in υβριδικά, η κατανάλωση του Audi A3 Sportback e-tron είναι 1,5 λίτρα / 100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα 35 γραμ./χλμ. Η τιμή του στη Γερμανία είναι 37.900 Ευρώ.

Διαβάστε στην επόμενη σελίδα: Το Audi A3 Sportback g-tron με φυσικό αέριο

 

1  2

1 2

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Σχεδιάστηκε ειδικά γι' αυτόν και τις τεχνικές δεξιότητές του, ενώ ταυτόχρονα τονίζεται η χαρακτήρας του, το δύσκολο παρελθόν του, αλλά ο μεγάλος δρόμος που ανοίγεται μπροστά του. Είναι ένα παπούτσι γεμάτο συμβολισμούς. Μαζί, κυκλοφορεί μια σειρά ρούχων με έναν ιδιότυπο «μαίανδρο», που είναι η καλύτερη απάντηση στις ψευδοσβάστικες των χρυσαυγιτών.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

O ιδιοσυγκρασιακός αρχιτέκτονας που ταυτίζεται με τον Ζορό, τον Ντελακρουά και τον Ντα Βίντσι αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

H γλώσσα του σώματος δεν είναι μια ακόμη θεωρία. Είναι η πιο μελωδική γλώσσα που μπορούμε να εκφράσουμε και είναι αυτή που γοητεύει τις γυναίκες. Χρειάζεται, όμως, τρόπος για να μην χαθεί το μήνυμα. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η εμβληματική μηχανή ήρθε στην Ελλάδα, ο Βασίλης Χαρίτος την δοκίμασε και γράφει για τους λόγους που την κάνουν ποθητή σε κάθε μηχανόβιο που αγαπά το αυθεντικό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro