Ο εσωτερικός διάκοσμος του Α3 δεν διαφέρει σε τίποτα, ούτε από άποψη σχεδίου ούτε από άποψη υλικών, από τις άλλες εκδόσεις του γερμανικού μικρομεσαίου.

Ο εσωτερικός διάκοσμος του Α3 δεν διαφέρει σε τίποτα, ούτε από άποψη σχεδίου ούτε από άποψη υλικών, από τις άλλες εκδόσεις του γερμανικού μικρομεσαίου.

Audi A3 Sportback g-tron

Η αλήθεια είναι ότι η κίνηση με φυσικό αέριο δεν είναι κάτι καινούριο. Υπήρξε τη δεκαετία του ’70, γεννημένη από την πετρελαϊκή κρίση, ενώ σε Αργεντινή και Βραζιλία, Ιράν και Πακιστάν, υπάρχουν ήδη 18 εκατ. αυτοκίνητα με φυσικό αέριο (που αναμένεται να διπλασιαστούν παγκοσμίως ως το 2035). Όμως, τώρα η Audi το βάζει στην μαζική, εργοστασιακή παραγωγή και στην Ευρώπη –σε μια ήπειρο που όλο και περισσότερο αδυνατεί να αγοράσει βενζίνη.

Στην πράξη: το Α3 Sportback g-tron έχει ένα δοχείο βενζίνης και δύο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου. Κινείται με βενζίνη όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές καταναλώνει 3,3 κιλά φυσικού αερίου στα 100 χλμ., ή 5,2 λίτρα βενζίνης. Παρότι οι τιμές αυτές είναι τυποποιημένες, και χαμηλότερες από ό,τι στην πραγματικότητα, είναι μια διαφορά περίπου δύο κιλών / λίτρων. Το φυσικό αέριο κοστίζει 0,988 Ευρώ ανά κιλό. Προς το παρόν.

Διαβάστε ακόμα: Ο πολλαπλός εαυτός του scooter Honda Forza 300

Η έκδοση φυσικού αερίου (g-tron) του Audi A3 Sportback. Ακριβώς ίδιες εκδόσεις, αλλά με την ονομασία TGI, έχουν και τα Volkswagen Golf και Seat Leon.

Η έκδοση φυσικού αερίου (g-tron) του Audi A3 Sportback. Ακριβώς ίδιες εκδόσεις, αλλά με την ονομασία TGI, έχουν και τα Volkswagen Golf και Seat Leon.

Έτσι, ρεαλιστικά, με 25 Ευρώ περίπου μπορείτε να κάνετε 500 χιλιόμετρα –κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί και για τη βενζίνη. Και ενώ για τη βενζίνη η εκπομπή CO2 είναι 120 γραμ. ανά χιλιόμετρο, με το φυσικό αέριο πέφτει στα 92 γραμμάρια.

Η ισχύς και απόδοση του κινητήρα, 1.4 TFSI, δεν αλλάζει, ανεξαρτήτως καυσίμου. Αποδίδει, με βενζίνη ή φυσικό αέριο, 110 ίππους και ροπή 200 Nm, επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 11 δευτερόλεπτα και αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Κι όσο για την ασφάλεια, τα ρεζερβουάρ αερίου έχουν εξωτερική στρώση από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και με ίνες γυαλιού (GFRP), και είναι καλυμμένα από το αμάξωμα, από την ώρα της παραγωγής τους.

Το e-gas είναι πανομοιότυπο του φυσικού αερίου, και αρκετά πιο φιλικό προς το περιβάλλον, αφού παράγεται από νερό, ηλεκτρισμό και διοξείδιο του άνθρακα.

Παρόλα αυτά, τα φυσικό αέριο παρουσιάζει κάποια προβλήματα. Το πρώτο είναι τα σημεία ανεφοδιασμού – υπάρχει ένα σημείο λιανικής στην Ανθούσα Αττικής, όμως ετοιμάζονται νέοι σταθμοί στην πρωτεύουσα και στον άξονα Αθήνας-Λάρισας-Βόλου-Θεσσαλονίκης. Και το A3 g-tron έχει με φυσικό αέριο αυτονομία 400 χιλιομέτρων, που μάλλον υπολογίστηκε με υπέρμετρη αισιοδοξία από μεριάς του εργοστασίου. Η αυτονομία με τη βενζίνη, πάντα σύμφωνα με την Audi, φτάνει τα 900 χλμ.

Οι δύο τάπες ανεφοδιασμού –στη μικρή θηλυκώνει η αντλία ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, η οποία προς το παρόν, κι ενώ επίκειται η ανάπτυξη του δικτύου πώλησης φυσικού αερίου, είναι ακριβοθώρητη.

Οι δύο τάπες ανεφοδιασμού του g-tron –στη μικρή θηλυκώνει η αντλία ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, η οποία προς το παρόν, κι ενώ επίκειται η ανάπτυξη του δικτύου πώλησης φυσικού αερίου, είναι ακριβοθώρητη.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι το Α3 g-tron κοστίζει 26.040 Ευρώ, ένα άλλο ότι η τιμή του φυσικού αερίου τείνει να είναι άστατη, ιστορικά, και ένα τέταρτο έχει να κάνει με τους ρύπους. Το φυσικό αέριο είναι μεν λιγότερο ρυπογόνο, η παραγωγή και η διύλισή του όμως διαρρέουν στην ατμόσφαιρα μεθάνιο, το οποίο μακροχρόνια επιδρά 25 φορές χειρότερα από το διοξείδιο του άνθρακα.

Το A3 g-tron έχει δύο ηλεκτρονικούς δείκτες καυσίμου, αριστερά για το φυσικό αέριο (CNG) και δεξιά για τη βενζίνη. Ο υπολογιστής ταξιδιού πάντα δείχνει στοιχεία του καυσίμου που χρησιμοποιείται.

Το A3 g-tron έχει δύο ηλεκτρονικούς δείκτες καυσίμου, αριστερά για το φυσικό αέριο (CNG) και δεξιά για τη βενζίνη. Ο υπολογιστής ταξιδιού πάντα δείχνει στοιχεία του καυσίμου που χρησιμοποιείται.

Για να βρει λύση η Audi αφιέρωσε μέρος των 22 δισ. δολαρίων που θα επενδύσει μέχρι το 2018 στη δημιουργία ενός εργοστασίου e-gas στη Γερμανία. Το e-gas είναι πανομοιότυπο του φυσικού αερίου, και αρκετά πιο φιλικό προς το περιβάλλον αφού παράγεται από νερό, ηλεκτρισμό και διοξείδιο του άνθρακα. Η κατανάλωση είναι η ίδια, αλλά οι ρύποι μηδενικοί. Αυτά στη Γερμανία –πού αλλού μπορεί να παράγεται το e-gas; Και από ποιον και πότε; Το μέλλον, που στα μέρη μας μοιάζει ένας αναθεματισμένος λαβύρινθος, αλλού είναι ξεκάθαρο.

Διαβάστε ακόμα: Γιώργης Γερόλυμπος-Το road trip που του άλλαξε τη ζωή

 

1  2

1 2

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top