Static photo, Colour: Florett Silver

Θα ήταν αφελές να θεωρήσει κανείς πως η σημερινή 5η γενιά Α4 θα ήταν οτιδήποτε άλλο από ένα ακόμη καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. (photo credit Audi)

Έχουμε, όμως, φτάσει σ’ ένα πολύ ενδιαφέρον σημείο σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του αυτοκινήτου γενικώς και καλό είναι να το γνωρίζετε. Μην ανησυχείτε, δεν θα μιλήσουμε εδώ ούτε για την ηλεκτροκίνηση ούτε για την αυτόνομη οδήγηση.

Αν λοιπόν σας αρέσει το αυτοκίνητο που αγοράσατε, επειδή είναι άνετο, πολιτισμένο, γρήγορο και κρατάει και καλά, μη βιαστείτε να δώσετε στον εαυτό σας συγχαρητήρια. Γιατί; Διότι κάθε σχεδόν αυτοκίνητο που μπορεί κάποιος να αγοράσει σήμερα διαθέτει όλα αυτά τα κάποτε δυσεύρετα χαρακτηριστικά. Με αποτέλεσμα, κάθε νέο αυτοκίνητο να θεωρείται πλέον «καλό». Όπερ σημαίνει πως το καλό δεν είναι πλέον αρκετό, αν με παρακολουθείτε.

Είναι, πάντως, σαν να ξέρεις πως αυτό το Α4 θα είναι ένα καλό αυτοκίνητο προτού καν καθίσεις πίσω από το τιμόνι του. Ναι, η εμφάνισή του είναι αυτή που θα περίμενε κάποιος για μια ακόμη γενιά Α4.

Όμως, η Audi είναι μια μάρκα κορυφαία και θα ήταν αφελές να θεωρήσεις πως η σημερινή 5η γενιά του μοντέλου που ξεκίνησε πίσω στις αρχές της δεκαετίας του ’70 ως Audi 80 θα ήταν οτιδήποτε άλλο από ένα ακόμη κλικ καλύτερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.

Κάπως έτσι γνωρίσαμε τα αεροδυναμικά σχήματα των Audi 100, 200 και Avant της εποχής, εκείνους τους περίεργους 5κύλινδρους κινητήρες με τα turbo και, φυσικά, την τεχνολογία quattro που «σκούπισε» κάθε τίτλο ράλι.
Audi A4 interior

Ιδανική θέση οδήγησης με πρακτικά άπειρους συνδυασμούς καθίσματος και τιμονιού. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με paddles στο τιμόνι, είναι από τα καλύτερα εκεί έξω. (photo credit Drive)

Μάλιστα, παρά την προφανή και προφανώς σκόπιμη εμφανισιακή του αναγνωρισιμότητα, το σημερινό entry level A4, το οποίο αντικαθιστά το Α4 1.8 TFSI, είναι πρακτικά ένα καινούργιο αυτοκίνητο που, «πατώντας» στη νέα πλατφόρμα MLB-Evo της Audi, είναι και μεγαλύτερο και, χάρη στον μικρότερο αλλά εξίσου ισχυρό 1.400άρη βενζινοκινητήρα του, ελαφρύτερο.

Μια παρένθεση εδώ μιας και είπαμε παραπάνω –εγώ, τουλάχιστον– για το Audi 80. Η Audi τού σήμερα, λέει η παρένθεση, βρίσκεται εδώ που βρίσκεται διότι, πριν από καμιά 30αριά χρόνια, το τότε αφεντικό της, ένας Ing. Ferdinand Piëch, αν έχετε ακουστά, αποφάσισε να διαχωρίσει τα μελλοντικά της μοντέλα από εκείνα που μέχρι τότε απευθύνονταν σε Γερμανούς εισαγγελείς, Ολλανδούς συμβολαιογράφους και Βέλγους πωλητές toner με φιλοδοξίες χαμηλότερες κι από το επίπεδο της γύρω θάλασσας.

Ο στόχος ήταν η αναδυόμενη κάστα των yuppies της εποχής, το μήνυμα «η πρόοδος μέσω της τεχνολογίας» –Vorsprung durch Technik– με την ανηλεή παρουσίαση μιας εντυπωσιακής σειράς τεχνολογικών επιτευγμάτων να συνιστά τη στρατηγική της μάρκας. Και κάπως έτσι γνωρίσαμε τα αεροδυναμικά σχήματα των Audi 100, 200 και Avant της εποχής, εκείνους τους περίεργους 5κύλινδρους κινητήρες με τα turbo και, φυσικά, την τεχνολογία quattro που «σκούπισε» κάθε τίτλο ράλι.


Διαβάστε ακόμα: Eagle Spyder GT – Βγαλμένο από τη δεκαετία του ’60.


Κάλυψε άραγε με αυτόν τον τρόπο η Audi ένα τεχνολογικό κενό που προϋπήρχε ή μήπως είχε τη διορατικότητα πρώτα να το δημιουργήσει; Ποτέ δεν θα μάθουμε… Γεγονός είναι πάντως ότι καμία άλλη μάρκα δεν κατάφερε να εκφράσει καλύτερα το ύφος των ‘80s, της high-tech δεκαετίας του ντιζάιν. Και η ιστορία βέβαια συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Κλείνει η παρένθεση, πίσω στο σημερινό Α4. Όπου η φημισμένη ποιότητα κατασκευής τής μάρκας έχει μεταφερθεί και στη σημερινή γενιά του μεσαίου sedan αυτούσια, αν όχι έτι αναβαθμισμένη. Διότι, είτε παρατηρείς τα ίδια τα υλικά κατασκευής είτε τη συναρμογή τους, η ποιότητα είναι αψεγάδιαστη.

Audi A4 collage

H γνωστή ποιότητα κατασκευής της Audi έχει μεταφερθεί εδώ αυτούσια, αν όχι έτι αναβαθμισμένη. Είτε παρατηρείς τα υλικά κατασκευής, είτε τη συναρμογή τους η ποιότητα είναι αψεγάδιαστη. Ο νέος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.4 TFSI αποδίδει την ίδια ιπποδύναμη (150 άλογα) με τον 1800άρη της προηγούμενης γενιάς. (photo credit Drive)

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από αυτήν την απέριττη, σοβαρή, αλλά στυλάτη κομψότητα που αποτελεί την υπογραφή του design της Audi, δείχνοντας ώριμο και σχεδιαστικά κατασταλαγμένο – μέχρι την επόμενη ανανέωση τουλάχιστον. Καθετί και δείχνει και είναι σμιλεμένο με τευτονική σχολαστικότητα. Και οπαδοί του ΟΦΗ να πλακωθούν εκεί μέσα με χουλιγκάνους του Πλατανιά τίποτε δεν θα φύγει απ’ τη θέση του.

Και οπαδοί του ΟΦΗ να πλακωθούν εκεί μέσα με χουλιγκάνους του Πλατανιά τίποτε δεν θα φύγει απ’ τη θέση του.

Ο νέος, ελαφρύς, εξ ολοκλήρου αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.4 TFSI, με turbo φυσικά, αποδίδει την ίδια ιπποδύναμη (150 άλογα) με τον 1.800άρη που αντικαθιστά, ενώ το κιβώτιο είναι είτε 6άρι χειροκίνητο είτε, όπως στο Α4 της δοκιμής, ένα εξελιγμένο 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, το οποίο μάλιστα ενσωματώνει και λειτουργία «ελεύθερου τροχασμού» (coasting, στα ξένα) προς όφελος της οικονομίας.

Αντίστοιχα εξελιγμένη είναι και η ανάρτηση, με τα τέσσερα προγράμματα του Drive Select να διαφοροποιούν την απόκρισή της, «παίζοντας» ανάμεσα στην άνεση και στη σπορ συμπεριφορά, χαμηλώνοντας (στο Sport) το αμάξωμα και σφίγγοντας ελαφρώς και το τιμόνι που παραμένει ωστόσο σχετικά αποκομμένο στα πρότυπα –αν αυτή είναι η σωστή λέξη εδώ– της Audi.

Στο δρόμο, ο 1.4 TFSI σπάνια δείχνει μικρός, χάρη βέβαια στο turbo, αλλά και στις εφτά σχέσεις του S tronic που, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, διατηρούν τις στροφές του κινητήρα στο πλέον ωφέλιμο εύρος τους.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, αυτό το A4 είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην ασφάλεια, στην άνεση και στην ήσυχη μετακίνηση και λιγότερο στην αμιγώς σπορ οδική συμπεριφορά.

Για να είναι δε ασφαλές για κάθε οδηγό, είναι στημένο ελαφρώς υποστροφικά, κλείνοντας την τροχιά του ομαλά, ακόμη και σε απότομο άφημα του γκαζιού. Παράλληλα, παραμένει άνετο, πολιτισμένο και σβέλτο.

Και η καλύτερη ίσως απόδειξη του πώς μια μάρκα μπορεί να κατορθώσει περισσότερα από λιγότερο.

Static photo, Colour: Florett Silver

To σημερινό A4 είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην ασφάλεια, στην άνεση και στην ήσυχη μετακίνηση και λιγότερο στην αμιγώς σπορ οδική συμπεριφορά. Παραμένει ωστόσο άνετο, πολιτισμένο και σβέλτο. (photo credit Audi)

Τα βασικά

Μοντέλο: Audi A4 1.4 TFSI S tronic
Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.395 κ.ε.
Ισχύς: 150 HP @ 5000 rpm
Ροπή: 250 Nm @ 1500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,2 lt/100 km (επίσημη), 8,1 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 8,5”
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Τιμή: από €36.900

 

Διαβάστε ακόμα: Ο Philippe Starck σχεδίασε το μέλλον των smartphones.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top