intimissimi-aut-2010-13

Από τότε που τα δημιούργησε η Nancy Mecher, τα baby-dolls στοιχειώνουν τη μόδα, τη μουσική, τον κινηματογράφο, τη διαφήμιση και την παστάδα. Στη φωτό, μοντέλο της Intimissimi

Η Carroll Baker, το 1956, ξαπλωμένη νωχελικά και χαύνα σ’ ένα κρεβάτι-κλουβί, πιπιλάει τον αντίχειρά της. Υιοθετώντας μια ηρωίδα του Tennessee Wiliams, ο Elia Kazan ενσαρκώνει μια για πάντα την «αθώα σαγήνη». Πώς ν’ αντισταθείς σ’ αυτή τη γυναίκα-παιδί; Από τότε που τα δημιούργησε η Nancy Mecher, τα baby-dolls στοιχειώνουν τη μόδα, τη μουσική, τον κινηματογράφο, τη διαφήμιση και την παστάδα.

Αλλά πλέον, αντί να δοκιμάζουν τα φτερά τους στο αλώνι της γοητείας, έχουν συνειδητοποιήσει τη δύναμή τους και ξέρουν να τη χρησιμοποιούν. Σήμερα, όλες όσες τα φοράνε παίζουν τις ενζενί. Παιχνίδι; Η λέξη εκστομίστηκε. Τα baby-dolls παίζουν με την εικόνα τους. Tα νυμφίδια τώρα αποφεύγουν τα φιξαρισμένα μονοπάτια της γενιάς των «σουπεργούμεν». Σουφρώνουν τα χειλάκια και στέλνουνε φιλάκια.

Ως γνωστόν, η ηδονή μαραίνεται χωρίς λογοκρισία

Με την Caroline Loeb, πριν από ένα τέταρτο του αιώνα, είχαν τυλιχτεί στο βαμβάκι. Ήταν η εποχή που αρεσκόταν στις καμπύλες, στα «κακά» κορίτσια, στην επιστροφή των ηγεριών. Από τη Vivien Westwood και τα ντεφιλέ της «Η Αλίκη στη χώρα των Θαυμάτων» ως τη Lolita Lempicka, τη Martine Sitbon, τον Gaultier ή τον Lacroix, o συρμός ήθελε μπλούζες και φουστάκια, μαλλί καρέ αλά Louise Brooks και κοτσιδάκια. Ακόμα και κείνη που ’χει καβατζάρει τα είκοσι, έπρεπε, για να ’χει πέραση, να ντύνεται πιτσιρίκα. Θυμηθείτε την Bette Davis στο «Baby Jane»: από ηλικιωμένη θεατρίνα μασκαρεύεται σε κοριτσάκι, ώστε να γοητέψει για μια τελευταία φορά.

Διαβάστε ακόμα: Τα γυναικεία εσώρουχα και το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Στο τραγούδι; Είναι η Lio και οι μελαχρινούλες της. Με το «Banana Split», επαναλαμβάνει το σουξέ της France Gall με το «Sucettes». Και μαζί όλα εκείνα τα νυμφίδια, σαν τη Vanessa Paradis, που σκαρφαλώνουν στο top 50.

Στον κινηματογράφο βρίσκονται παντού: Το «36 Fillette» (Κορασίς ετών 36) της Catherine Breillat και το «Μπέτι Μπλου» του Jean-Jacques Beineix ξαναφέρνουν στο προσκήνιο το μύθο της «ολέθριας αθωότητας». Μαζί το «La Passion Beatrice» του Tavernier, με μια νεαρότατη τότε Julie Delpy.

Intimissimi

Σκερτσόζικο, ειλικρινές και αυθεντικό, το baby-doll σήμερα επινοεί ξανά το παιχνίδι της συγκίνησης. Baby-Doll Lucid Flower απο την Intimissimi

Η Emily Lloyd στο «Too Much», η Eva Ionesco στο «L’ Amoureuse» του Doillon ή η Charlotte Gainsbourg στο «L’ Effrontee» έχουν χεσμένο τον κόσμο των ενηλίκων. Αυτά τα νεόκοπα baby-dolls δεν είναι τόσο αφελή όσο εκείνα της δεκαετίας του ’50. Οι απανταχού Lio, οι κουκλίτσες των ντεφιλέ του Gaultier ή οι μαυρομαλλούσες στις αφίσες της Kookai έχουν κατανοήσει σε βάθος τρεις δεκαετίες γυναικείας ιστορίας. Θυμηθείτε τα ’50s: η γόησσα τότε ήταν το pin-up, μοιραία γυναίκα ή βαμπ, που έχει τον πλήρη έλεγχο όχι μόνο της εικόνας της αλλά και των αντρών της. Είναι η Rita Hayworth στο «Τζίλντα» ή η Marlene Dietrich που σκηνοθετούν το παιχνίδι της κατάκτησης. Η κυρία είναι σπιτωμένη, κατοικίδια, και ονειρεύεται απελευθέρωση και ανεξαρτησία μέσω των σταρ του Χόλιγουντ.

Τα ’60s διαπνέονται, ως γνωστόν, από μαχητικό πνεύμα. Οι γυναίκες κατεβαίνουν στους δρόμους και βγαίνουν, μόλις κατακαθίζει ο κουρνιαχτός, οι μεγάλες κερδισμένες της περιόδου. Στη δουλειά, την ανεξαρτησία τους· στο σπίτι, τον καταμερισμό των καθηκόντων. Είναι πια ενεργές και, σαν καλές γιάπις, φροντίζουν το πολύτιμο κορμί τους σύμφωνα με τις αεροβικές υποδείξεις της Veronique, της Davina και της Jane Fonda, κόβοντας το βήχα των αντρών. Σε σημείο, στα τέλη των ’70s, ν’ αναρωτιέσαι «Μα, τι απέγιναν οι γυναίκες;»

Διαβάστε ακόμα: Το ντεκολτέ της γόβας

Ώσπου να ’ρθουν τα baby-dolls των ’80s και να σε φέρουν στα ίσα σου. Στην πραγματικότητα, η εκκίνηση δόθηκε το 1956. Το 1962, το γλειφιτζούρι είναι στο στόμα της Sue Lyon, της ένδοξης «Λολίτας» μας του Kubrick, τρία χρόνια προτού περάσει σε κείνα τα πολύ πιο αθώα της France Gall. Ο Γκενσμπούρ, πρωταίτιος του εγκλήματος, θα γίνει στη συνέχεια ο διαφθορέας του «si delicieuse enfant» Melodie Nelson και καπάκι της Marilou: «Dans son regard absent et son iris / Absinthe je lis le vice / De Baby-Doll / Et je pense a Louis Caroll» (L’ homme a la tete de chou, 1976). Παρά το σκάνδαλο της «Λολίτας», του δαιμονικού, αιλουροειδούς νυμφιδίου, το baby-doll γίνεται ο βασιλιάς της ζούγκλας της σαγήνης. Για να πειστείτε, αρκεί να ξαναδείτε το σουφρωμένω μουτράκι της Μπε Μπε ή της Λολό όταν φοράνε αυτήν την αραχνοϋφαντη μυγοπαγίδα της Αφροδίτης. Κομμάτι έκτοτε κλασικό όσο και το «Sweet Little Sixteen» του Chuck Berry.

Σήμερα οι YSL, Louis Vuitton, Hedi Slimane ανεβάζουν τα baby-dolls στις πασαρέλες και οι Nicole Richie, Adele Exarchopoulos, Naomi Watts τα κατεβάζουν στους δρόμους.

Tα σέξι baby-dolls είναι τα κατεξοχήν νυχτερινά εσώρουχα. Τονίζουν τις καμπύλες, αλλά χωρίς να γυμνώνουν το σώμα. Γι’ αυτό μας ερεθίζουν. Συμμετέχουν σ’ ένα μυστικό τελετουργικό. Συμπυκνώνουν τις φαντασιώσεις, στολίζοντας και χωρίζοντας με δαντέλες και μετάξια. Καθότι, ως γνωστόν, η ηδονή μαραίνεται χωρίς λογοκρισία.

Σήμερα, μετά από το fitness show, τα φίνα εσώρουχα επέστρεψαν, και μαζί τους όλα εκείνα τα συναρπαστικά είδη της lingerie που παρέβαιναν τους κοινωνικούς κανόνες, προσέβαλαν τα ήθη και μετέτρεπαν την αθώα κορασίδα σε γόησσα, ακόμα πιο θανατηφόρα όταν παρίστανε ότι έχει πλήρη άγνοια του κινδύνου που αντιπροσωπεύει. Σε σημείο οι YSL, Louis Vuitton, Hedi Slimane να σπεύσουν να ανεβάσουν τα baby-dolls στις πασαρέλες και οι Nicole Richie, Adele Exarchopoulos, Naomi Watts να τα κατεβάσουν στους δρόμους.

Σκερτσόζικο, ειλικρινές και αυθεντικό, το baby-doll γλίστρησε πάνω στο κορμί του χρόνου, επινοώντας ξανά το παιχνίδι της συγκίνησης. Τα ρίγη γυμνώνουν τις απαγορεύσεις, η αθωότητα τον υπολογισμό. Αλλά κουβαλώντας μισόν αιώνα εμπειρίας στους μεταξωτούς τους φιόγκους, οι σημερινές Λολίτες υποκρίνονται ότι σε τρυφερεύουν χωρίς να το ελέγχουν, φροντίζοντας ταυτόχρονα να κατακλύσουν οθόνες, χαλιά και αισθήσεις.

Δείτε ακόμα: Αυτές είναι οι top 5 Λολίτες του σινεμά

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top