Για να γιορτάσει την παράδοση 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στο 2017, η BMW «μεταμόρφωσε» τον 4κύλινδρο πύργο των γραφείων της στο Μόναχο σε μπαταρία, αλλάζοντας έτσι τα φώτα της αυτοκίνησης. (photo credit BMW)

Η παράδοση πάντως 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων σ’ έναν χρόνο (χώρια τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ C evolution), αν και συνιστά σημαντικό ορόσημο, είναι μόνο η αρχή, θεωρεί ο Όμιλος. Από το 2013 δε που παρουσιάστηκε το i3, η εταιρεία, που με το “Project i”, επένδυσε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση, έχει πουλήσει πάνω από 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (στην Ελλάδα 147 i3 και 18 i8), ενώ, μέχρι το 2025, θα διαθέτει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Να μείνουμε λίγο σ’ αυτό το «νωρίς»; Το “Project i” (με το “i” να παραπέμπει στο “innovation” υποθέτω) ξεκίνησε το 2007, πριν 11 ολόκληρα χρόνια δηλαδή, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία κολυμπούσε ακόμη αμέριμνη στο πετρέλαιο. Έναν χρόνο μετά, κατασκευάστηκε το ηλεκτροκίνητο MINI E για να δοκιμαστεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Το 2011, στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, παρουσιάστηκαν τα πρωτότυπα i3 και i8. Δυο χρόνια αργότερα, στην ίδια Έκθεση, παρουσιάστηκαν τα πρώτα i3 και i8 παραγωγής, με την παραγωγή του πρώτου να ξεκινά την ίδια χρονιά και του δεύτερου έναν χρόνο αργότερα, το 2014.

Το BEV (Battery Electric Vehicle) i3s, εδώ σε κόκκινο, έχει ακόμη καλύτερες επιδόσεις από το ήδη σβέλτο i3. Είναι χαμηλότερο, έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο, ενώ ξεχωρίζει από τους μεγαλύτερους τροχούς και τις προσεκτικά εφαρμοσμένες σχεδιαστικές πινελιές. (photo credit BMW)

Τα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι τη χρονιά-ορόσημο 2017, μεταξύ άλλων, η τεχνολογία BMW i άρχισε να περνά και στην υπόλοιπη γκάμα της μάρκας. Είδαμε τις πρώτες υβριδικές PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) BMW, αναβαθμίστηκε το πλήρως ηλεκτρικό BEV (Battery Electric Vehicle) i3, αποκτώντας μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (από 60 Ah σε 94 Ah), ενώ η τεχνολογία BMW i εφαρμόστηκε και στο πρώτο υβριδικό ΜΙΝΙ Cooper S E Countryman ALL4.

Ως αποτέλεσμα, η BMW είναι σήμερα η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις (και μερίδιο αγοράς) BEV και PHEV παγκοσμίως, το i3 είναι το μοναδικό BEV στον κόσμο με πιστοποιημένο ενεργειακό αποτύπωμα μικρότερο κατά τουλάχιστον 30% σε σχέση μ’ ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο, ενώ το i8 είναι το πρώτο σε πωλήσεις PHEV σπορ αυτοκίνητο.

Για δε την ηλεκτρική υπο-μάρκα BMW i, η εταιρεία έχει ήδη κατοχυρώσει ονοματολογία μοντέλων από το BMW i1 μέχρι το i9, και από το BMW iX1 μέχρι το iX9, με τα τελευταία να προαναγγέλλουν και μια πλήρη γκάμα τετρακίνητων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Φέτος, λανσάρεται η ανοιχτή έκδοση του i8, το i8 Roadster, και του χρόνου θα ακολουθήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό MINI. Το 2020, αναμένεται μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση BMW X3, ενώ το 2021 θα μπει στην παραγωγή η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της μάρκας, BMW iNext, που θα συνδυάζει ηλεκτροκίνηση με αυτόνομη οδήγηση και νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας, για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής.

Το PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) BMW i8 Roadster θα παρουσιαστεί επίσημα μέσα στη χρονιά. (photo credit BMW)

Μάλιστα. Εύγε. Το σημαντικότερο πάντως –και, ας μου επιτραπεί, στα δικά μου τουλάχιστον μάτια, θλιβερότερο– είναι πως οι πωλήσεις μοντέλων BMW i και i Performance έχουν πλέον ξεπεράσει τις πωλήσεις εκείνων των M και M Performance. Κι αν αυτό, σε συνδυασμό με τις διάφορες αυτοκινητικές αναρχοαυτόνομες τάσεις, δεν είναι τρανή επιβεβαίωση πως η αυτοκίνηση, όπως τη γνωρίσαμε, βαίνει προς ολοκλήρωση του κύκλου της στον μάταιο τούτο κόσμο, δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι.

Θλιβερή, επαναλαμβάνω –ως επίμονος fan της αυτοκίνησης στο ρυπογόνο περιβάλλον της οποίας ανδρώθηκα, όξυνα τις δεξιότητές μου και δημιούργησα– διαπίστωση που υποθέτω πως κάπως αμβλύνεται με την παρουσίαση του νέου BMW i3s, παράλληλα με αυτήν του ελαφρώς ανανεωμένου i3.

Επιγραμματικά –γιατί δεν μου πολυαρέσει να γράφω για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πού θα πάει; σε καμιά δεκαριά χρόνια θα συνηθίσω– το face-lifting καταρχάς του i3 συνίσταται σε νέα φωτιστικά σώματα (LED) και νέα φλας μπρος, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες μπρος-πίσω, δυο νέα μπλε και κόκκινα χρώματα και διχρωμία στα τόξα που πλαισιώνουν την οροφή. Αυτά ως προς το εξωτερικό.

Στο εσωτερικό, δεσπόζει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 10,25” με σύστημα πλοήγησης Professional –ό,τι κι αν σημαίνει αυτό–, νέο λογισμικό multimedia, περισσότερη συνδεσιμότητα, νέες απεικονίσεις και live mode στο βασικό μενού – αυτό κι αν δεν ξέρω τι σημαίνει. Α, και νέα απόχρωση καθισμάτων –που ξέρω τι σημαίνει– στην έκδοση Lodge, με φυσικό φυσικά μαλλί και δέρμα – φυσικό κι αυτό, εικάζω.

Το 2020, αναμένεται μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση BMW X3, ενώ το 2021 θα μπει στην παραγωγή η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της μάρκας, BMW iNext.

Το i3s, μηχανικά (εντάξει, ηλεκτρικά), διαφέρει από το σκέτο i3 σε ισχύ και ροπή (184 άλογα και 270 Nm, συγκριτικά με 170 άλογα και 250 Nm), κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερες επιδόσεις. Έτσι, το i3s επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 6,9”, σε σχέση με τα ήδη εντυπωσιακά 7,3” του απλού i3, έχοντας κερδίσει και 10 km/h τελικής ταχύτητας (160 αντί για 150 km/h).

Αναλογικά (ή μήπως ψηφιακά;) αυξημένη είναι και η κατανάλωση του i3s (14,3 kWh/100 km, αντί για τις 13,1 kWh/100 km του i3), ενώ η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας και των δυο παραμένει η ίδια (27,2 kWh). Η ρεαλιστική αυτονομία, σε καθημερινές συνθήκες δηλαδή, και των δυο είναι, τουλάχιστον, 200 km – κάτι που μπορεί δηλαδή να κάνει ένα i3/i3s το «πρώτο» σου αυτοκίνητο. Ακόμη κι αν μένεις στα νότια προάστια και εργάζεσαι στα Οινόφυτα, ας πούμε. Κι έχεις ξεχάσει και το καλώδιο φόρτισης σπίτι.

Επιπροσθέτως, το i3s διαθέτει εξελιγμένη σπορ ανάρτηση, είναι 10 mm χαμηλότερο, με 40 mm μεγαλύτερο μετατρόχιο, ενώ ξεχωρίζει οπτικά από μια πιο «επιθετική» μπροστινή όψη, από τα μαύρα πλαίσια στους θόλους των τροχών και από τις διαφορετικές ζάντες αλουμινίου 20” που είναι και 20 mm φαρδύτερες.

Το concept iNext είναι ένα μελλοντικό crossover/SUV σε διαστάσεις Χ5/Χ6. Το 2021 που θα βγει στην παραγωγή, θα είναι «ό,τι πιο προηγμένο έχει παρουσιάσει η BMW στην ιστορία της μάρκας». (photo credit BMW)

Τα παραπάνω αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) i3/i3s. Διότι, για τους Λουδίτες ανάμεσά σας, συνεχίζουν να διατίθενται και τα i3/i3s REx (Range Extender) τα οποία χρησιμοποιούν, για τη φόρτιση της μπαταρίας και μόνον, έναν 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα 647 κ.ε. και τα οποία είναι σημαντικά ακριβότερα, αφού το ελληνικό κράτος, εν τη ανυπολογίστω και διαχρονική σοφία του, τα φορολογεί ως υβριδικά. Όπερ σημαίνει πως τα i3 και i3s REx επιβαρύνονται με τα ελληνικότατα τέλη ταξινόμησης.

Αν είστε ακόμη εδώ, οι χρόνοι φόρτισης των i3/i3s (για το 80% της μπαταρίας) είναι 10-11 ώρες σε οικιακή πρίζα, από 3 έως 8 ώρες με φορτιστή BMW i wallbox, ανάλογα με την ισχύ του, και από 35’ έως 4 ώρες σε δημόσια φόρτιση (δείτε το link παρακάτω).

Το κόστος ενέργειας για οικιακή φόρτιση (100%) είναι από €3,5 έως €4,9 (ανάλογα με την τιμή της kWh), ενώ το κόστος ενέργειας ανά 100 km κυμαίνεται μεταξύ €1,6 και €2,3. Με άλλα λόγια, με σκάρτα τριάμισι ευρουδάκια πας χαλαρά Χαλκίδα για ουζάκι και μαρίδα και χωρίς την έννοια να ψάχνεις για μπαλαντέζες εκατέρωθεν του Ευρίπου. Τα ‘χουνε ρε αυτά οι άλλοι με τις 3άρες;

Τέλος, η τιμή του νέου i3 είναι €39.350 (€49.570 για το i3 REx), ενώ του i3s €43.100 (€53.780 για το i3s REx). Δείτε τα i3 και i3s εδώ.

Μπορείτε δε να μάθετε περισσότερα για το δίκτυο ΦΟΡΤΙΖΩ της εταιρείας Fortisis, το πρώτο δίκτυο σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2013 και με το οποίο συνεργάζεται και η BMW, εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: 120 χρόνια Renault – Έτσι άλλαξε τον κόσμο του αυτοκινήτου

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top