bmw-i3-and-i8

Αν υπάρχει σήμερα μια εταιρεία, ανάμεσα τουλάχιστον στη γερμανική τρόικα των premium μαρκών, σε καλύτερη θέση για να ανταγωνιστεί την Tesla, αυτή είναι η BMW. Οι πωλήσεις των i3 και i8 τους πρώτους οκτώ μήνες του 2016 έχουν ήδη ξεπεράσει εκείνες για ολόκληρο το 2015. (photo credit bimmertoday)

Καλώς ή κακώς (κακώς για τον γράφοντα, μιας και θεωρεί τον εαυτό του ανίατο βενζινοαίματο), το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και ας προετοιμαστούμε γι’ αυτό. Κι όταν γράφω «άμεσο», εννοώ τα επόμενα 20-25 χρόνια, για όποιον τουλάχιστον έχει την τύχη να τα ζήσει, μετά βλέπουμε.

Με αυτό φαίνεται πως συμφωνεί και η BMW, η οποία θεωρεί πως περί το 2040 τα «κανονικά» αυτοκίνητα θα είναι πλέον παρελθόν – με τα σημαντικότερα απ’ αυτά, ελπίζω, να έχουν στο μεταξύ βρει καταφύγιο σε καλά φυλαγμένα γκαράζ, ανάμεσα σε άλλα memorabilia εποχής. Με την ίδια άποψη, όμως, δείχνει να συντάσσεται και το αγοραστικό κοινό, αφού οι πωλήσεις παγκοσμίως των i3 και i8 τους πρώτους οκτώ μήνες του 2016 έχουν ήδη ξεπεράσει εκείνες για ολόκληρο το 2015.

Είναι δε αξιοσημείωτο αφενός πως πάνω από το 80% των αγοραστών του i3 είναι νέοι πελάτες στην BMW, και αφετέρου το 2015 και έως το πρώτο μισό του 2016, έχουν πουληθεί περισσότερα i8 από το σύνολο των υπολοίπων σπορ PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles), ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται οι διάφορες Porsche 918 Spyder και Panamera PHEV, Ferrari LaFerrari, McLaren P1 et al του μάταιου τούτου κόσμου.

Μάλιστα. Το θέμα βέβαια είναι πώς αυτά θα μπορέσουν να μεταφραστούν σε κέρδος για την εταιρεία – η οποία φέτος γιορτάζει τα πρώτα της 100 χρόνια, με τα τελευταία 25 απ’ αυτά (ίσως και περισσότερα, αλλά ποιος έχει καιρό να ψάξει;) να εμφανίζουν διαρκή κερδοφορία. Θα είχε δε πολύ ενδιαφέρον να μάθαινε κάποιος πώς ακριβώς η σημερινή διοίκηση κατόρθωσε να πείσει τους μετόχους να συμφωνήσουν στην παραγωγή μεσοπρόθεσμα ζημιογόνων, ή έστω πολύ λιγότερο κερδοφόρων, μοντέλων.

Η BMW, βλέπετε, δεν είναι Tesla που, by design, χάνει σήμερα λεφτά για να ρεφάρει -και ενδεχομένως κερδίσει- στο μέλλον. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα χωρίς άμεση λύση, όχι μόνο για την BMW, αλλά και για άλλους μεγάλους κατασκευαστές που τον τελευταίο καιρό, εν όψει όλο και αυστηρότερων νομοθεσιών ρύπων, εξελίσσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενδεχομένως συντομότερα και ακριβότερα απ’ όσο θα προτιμούσαν, για να ισοσκελίσουν το συνολικό τους αυτοκινητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Αυτό λοιπόν που σήμερα αντιμετωπίζει η διοίκηση της BMW είναι το πώς θα επεκταθεί στο ζημιογόνο, προς ώρας, κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διατηρώντας παράλληλα την κορυφαία στο χώρο κερδοφορία της. Διότι, μπορεί ο Elon Musk και οι υπόλοιποι μέτοχοι της αναπόφευκτης Tesla να μη νοιάζονται για κύρος ή, σημαντικότερα, για προβλέψεις του επόμενου τριμήνου, αλλά -να είστε σίγουροι- τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά στο Μόναχο.

Για να παραμείνει κάποιος ανταγωνιστικός στη διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία των PHEV χρειάζεται μια ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων. Και η BMW έχει εδώ ξεκάθαρο πλεονέκτημα, και όχι μόνον απέναντι στην Tesla.

Πάντως, αν υπάρχει σήμερα μια εταιρεία, ανάμεσα τουλάχιστον στη γερμανική τρόικα των premium μαρκών, σε καλύτερη θέση για να ανταγωνιστεί μια Tesla, με δεδομένες τις επενδύσεις στην τεχνολογία και την αποδεδειγμένη αποδοτικότητα και αναμενόμενη αξιοπιστία του πρωτοποριακού της, litmus test i3, αυτή είναι η BMW. Αρκεί βέβαια να επιταχύνει την εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων ικανών να αντικαταστήσουν αποτελεσματικά τη σημερινή, αυτοκινητική κότα-με-τα-χρυσά-αβγά γκάμα των κανονικών της μοντέλων.

Διότι, όπως και να το κάνουμε, ένα πρακτικό μεν, αλλά αγοραστικά ακριβό, ιδιόμορφο και οπτικά ξένο με τις εικαστικές νόρμες της μάρκας ηλεκτρικό, οικογενειακό hatchback, και ένα ελάχιστα πρακτικό, πολύ πιο ακριβό, αν και αναμφισβήτητα εντυπωσιακό, PHEV σπορ coupé απέχουν αρκετά από το να θεωρηθούν τέτοια.

Από την άλλη, μιας και για να παραμείνει κάποιος ανταγωνιστικός στη διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία των PHEV χρειάζεται μια ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων, η BMW έχει εδώ ξεκάθαρο πλεονέκτημα, και όχι μόνον απέναντι στην Tesla – η οποία βέβαια έχει και περιορισμούς όγκου παραγωγής.

Κι αυτό, διότι μέχρι το 2020, η BMW, προκειμένου να συνεχίσει να παράγει και αυτοκίνητα επιδόσεων, για όσο τουλάχιστον της επιτρέπεται, θα διαθέτει επτά plug-in hybrids, ίσως και περισσότερα, με το επόμενο από αυτά να είναι το i5.

Το γεγονός πάντως πως η Tesla πήρε, μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες μετά την παρουσίαση μάλιστα, πάνω από 400.000(!) παραγγελίες (συνοδεία $1.000 η καθεμία) για το Model 3, μοντέλο που ρεαλιστικά αναμένεται να βγει στην παραγωγή το 2018, σημαίνει πως το κοινό, στον υπόλοιπο κόσμο τουλάχιστον, είναι πλέον περισσότερο έτοιμο από ποτέ για την ηλεκτροκίνηση.

Περισσότερα για το πώς είναι η ζωή με το καινούργιο και πολύ αποδοτικότερο i3, αλλά και με το συναρπαστικό i8 πολύ σύντομα.

 

Διαβάστε ακόμα: Floating Seahorse – Μια βίλα πάνω στη θάλασσα

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top