Όπως o πατσάς και η αντιπολιτευτική στάση του Μητσοτάκη, η BMW X4 διχάζει

Αν χρειάζεστε ξεκάθαρη ένδειξη για το ότι ζούμε σ’ έναν περίεργο και αλλόκοτο κόσμο, αυτή είναι ότι ο εν λόγω κόσμος περιλαμβάνει αυτοκίνητα όπως το συγκεκριμένο.

 

Πως σας φαίνεται; “Περί ορέξεως”, λέμε εμείς, “Geschmacksache” οι Γερμανοί. Οπότε…

Η έμπνευση για τη σχεδίαση «χρηστικών αυτοκινήτων» -αν το “utility vehicle” μπορεί να αποδοθεί έτσι- με σκόπιμα περιορισμένη χρηστικότητα, δεν έχει καμία απολύτως λογική. Εμποδίζει όμως αυτό τις πωλήσεις τους; Η BMW, και όχι μόνο η BMW, είναι πεπεισμένη πως όχι.

Δεν θα το πιστέψετε, αλλά υπάρχουν κάποιοι εκεί έξω που θέλουν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο που δεν θα τραβάει το μάτι. Ένα αυτοκίνητο που θα περνάει απαρατήρητο. Ένα αυτοκίνητο το πέρασμα του οποίου δεν θα συνοδεύεται από βιτριολικές ματιές φθόνου ή, έστω, ζήλιας. Αν λοιπόν σ’ αυτούς περιλαμβάνεστε και σεις, προσπεράστε, δεν θα βρείτε κάτι το ενδιαφέρον εδώ.

Αυτή την κατηγορία θα ονομάζουμε στο εξής CUV® ή Coupé Utility Vehicles. Copyright: Βασίλης Χαρίτος.

Όπως o πατσάς, η αντιπολιτευτική στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη ή το αν τελικά ο espresso lungo πίνεται και με γάλα, η BMW X4 διχάζει. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως η εμφάνισή της, όπως άλλωστε και της μεγαλύτερης Χ6, εμφάνιση που συνδυάζει (θα έγραφα εδώ «επιτυχημένα», αλλά δεν μπορώ καν να φανταστώ το αντίθετο) το SUV με το coupé δεν την κάνει να ξεχωρίζει από τα αυτοκίνητα και των δυο αυτών κατηγοριών – και όχι μόνο αυτών φυσικά.

Αν συμπεριλαμβάνεστε σε αυτούς που θέλουν να περνάνε απαρατήρητοι, προσπεράστε, δεν θα βρείτε κάτι το ενδιαφέρον εδώ. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Μάλιστα, αυτή η κατηγορία, την οποία η BMW ονομάζει Sports Activity Coupé και εγώ CUV® για Coupé Utility Vehicles (ονομασία η οποία θα συνοδεύεται εφεξής από copyright control, εξ ου και το ®), αποδεικνύεται τόσο επιτυχημένη (μη βλέπετε μόνο την Ευρώπη ή την Αμερική, δείτε και ανατολικότερα, από τις χώρες του Κόλπου μέχρι την Κίνα, ιδίως εκεί) που η BMW ετοιμάζει και μια Χ8 – για όσους θεωρούν την Χ6 στενάχωρη, πιθανότατα.

Η Χ4 πάντως παρουσιάστηκε σχετικά πρόσφατα, μόλις το 2014, και είναι μάλλον περίεργο που αλλάζει σχετικά σύντομα. Ή μήπως όχι; Διότι η απερχόμενη Χ4 (πολύ μου αρέσει που δεν χρειάζεται να αλλάζεις γλώσσα στο πληκτρολόγιο όταν γράφεις για μοντέλα της BMW) ήταν ουσιαστικά μια παραλλαγή της προηγούμενης Χ3, μια άσκηση, ένα πείραμα, αν προτιμάτε, για να δουν στο μαγαζί αν το ανεξήγητο (κατά την ταπεινή μου γνώμη) appeal της Χ6 θα μπορούσε να σταλάξει και προς τα κάτω. Πείραμα που προφανώς πέτυχε διότι το ως άνω appeal στάλαξε και η Χ4 καλοπούλησε.

Όπως και με κάθε BMW, το εσωτερικό και της Χ4 συνιστά μια θριαμβική ελεγεία προς την κομψότητα του λειτουργικού μινιμαλισμού. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Έτσι, σε αντίθεση με τις προκατόχους τους, η περυσινή Χ3 και η φετινή Χ4 σχεδιάστηκαν εξ αρχής ως ζευγάρι. Με την Χ3 να είναι μια… Χ3 και την Χ4 να είναι μια, ας πούμε, πιο σπορτίβ Χ3, με σφιχτότερη ανάρτηση, μεγαλύτερους τροχούς και σημαντικά φαρδύτερο (κατά 4 ολόκληρα εκ.) πίσω μετατρόχιο, που επιτρέπει πιο φουσκωμένα λαγόνια και τονίζει το look του fast-back.

Look το οποίο είτε αρέσει είτε δεν αρέσει, μιας και μια ζυγή Χ δεν συνοδεύεται από «καλή είναι μωρέ, αλλά…» και τέτοια. “De gustibus non est disputandum”, έλεγαν όμως οι Ρωμαίοι, “à chacun son goût”, λένε οι Γάλλοι, “to each his own” οι αγγλοσάξονες, «περί ορέξεως» εμείς και, επί του προκειμένου, “Geschmacksache” οι Γερμανοί. Οπότε…

Όπως και να ‘χει, η σημερινή Χ4 δείχνει αρμονικότερη από την προηγούμενη. Με εξαίρεση το πίσω μέρος που δεν το λες ακριβώς κομψό. Για να σε δω όμως, εσένα επικριτή των πάντων, να σχεδιάζεις coupé με χώρο για τα κεφάλια τριών ενηλίκων πίσω και μεγάλο πορτμπαγκάζ… Άσε που υπάρχει πάντα και η (φθηνότερη) Χ3. Όσο δε για το εσωτερικό, πέρα από αναμενόμενα συβαριτικό και ποιοτικό, και αυτό της Χ4 συνιστά μια θριαμβική ελεγεία προς την κομψότητα του λειτουργικού μινιμαλισμού.

H σημερινή, δεύτερη γενιά Χ4 δείχνει αρμονικότερη από την προηγούμενη. Με εξαίρεση το πίσω μέρος που δεν το λες ακριβώς κομψό. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Η νέα Χ4 λοιπόν είναι αρχικά διαθέσιμη με τρεις βενζινοκινητήρες που, κατά το ονοματολογικό σύστημα της BMW, είναι δίλιτροι για τις xDrive2.0i και xDrive3.0i, αλλά τρίλιτρος για την M40i, με ισχύ από 184 έως 354 άλογα, και τέσσερις κινητήρες diesel (δίλιτροι για τις xDrive2.0d και xDrive2.5d και τρίλιτροι για τις xDrive3.0d και M40d) με ισχύ από 190 έως 326 άλογα. Και με το “x” βέβαια να υποδηλώνει τη στάνταρ τετρακίνηση.

Οι δε τιμές της ξεκινούν από €63.150 για την XDrive2.0i και από €66.030 για την xDrive2.0d. Αν λοιπόν συμπεριλαμβάνεστε σε αυτούς που ΔΕΝ θέλουν να περνάνε απαρατήρητοι, εξερευνήστε τη νέα BMW Χ4 εδώ.

 

Διαβάστε ακόμη: Vision iNext. το πιο φιλόδοξο concept της BMW. Μέχρι το επόμενο…

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ποια είναι η μυρωδιά του ιδανικού καλοκαιριού; Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος την βρήκε σε πέντε αρώματα και σας τα προτείνει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Zaha-Hadid Architects κατέθεσε πρόταση, ανάμεσα στις πολλές, για τη δημιουργία του νέου μουσείου της περιοχής.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Soul Project oλοκλήρωσε το σχεδιασμό της μπουτίκ του Δικεφάλου του Βορρά και δημιούργησε ένα χώρο με τόσο ιδιαίτερο στυλ που ξεπερνάει την έννοια της οπαδικής ταυτότητας και του ποδοσφαίρου.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είστε αγχωμένος με το τσαλακωμένο σας πουκάμισο ή σκοπεύετε να κάνετε έμβλημα την ατημελησία σας; Υπάρχουν τρόποι για να ξεφύγετε από το δίλημμα. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης προτείνει κάποιους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro