Diana

Οι εικόνες της παραμορφωμένης S-Class της πριγκίπισσας Diana ταξίδεψαν σ’ ολόκληρο τον πλανήτη σε δευτερόλεπτα, για να μείνουν σε τροχιά γύρω του για χρόνια. (photo credit wamc.org)

Στις 31 Αυγούστου είναι η επέτειος του θανάτου της πριγκίπισσας Diana. Και είναι εντυπωσιακό το πόσο μικρή ζημιά προκάλεσε τελικά το μοιραίο εκείνο ατύχημα (λέξη την οποία πολλοί, ακόμη και σήμερα, περικλείουν με εισαγωγικά) στη φήμη του αυτοκινήτου (και κατ’ επέκταση της μάρκας) που ενεπλάκη στο διασημότερο αυτοκινητικό ατύχημα της ιστορίας.

Οι εικόνες της παραμορφωμένης S-Class, στην ανισόπεδη διάβαση της Pont d’ Alma, στο Παρίσι, ταξίδεψαν σ’ ολόκληρο τον πλανήτη σε δευτερόλεπτα, για να μείνουν σε τροχιά γύρω του για χρόνια.

Εύκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί τις συναντήσεις (“crisis management & damage limitation” τις λένε αυτές στο corporate-speak) που αναμφίβολα θα ακολούθησαν στα κεντρικά της εταιρείας. Ωστόσο, πολύ σωστά, η Mercedes-Benz αποφάσισε να μην κάνει καμία σχετική δήλωση.

Διότι, μια νηφάλια ανάλυση μετά το πρώτο κύμα οργής, κατέστησε προφανές πως κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να προστατεύσει τον (μεθυσμένο) άδετο οδηγό και τους επίσης άδετους επιβάτες του σε μια τέτοια σύγκρουση με περισσότερα από 100 km/h. Με αποτέλεσμα η φήμη της εταιρείας για ποιότητα κατασκευής και ενεργητική και παθητική ασφάλεια να διατηρηθεί άσπιλη. Έτσι, παραμένοντας «αμέτοχη», η Mercedes ενίσχυσε περαιτέρω την εικόνα της.

Με την αφορμή, την ίδια οδό επέλεξε, είμαι σίγουρος, να ακολουθήσει και η ελληνική αντιπροσωπία, μετά το θανατηφόρο ατύχημα του τραγουδιστή Παντελίδη, αν και ο πειρασμός για κάποιου είδους απάντηση στα εμετικά σχόλια των γνωστών κίτρινων ΜΜΕ για τους Γερμανούς φονιάδες των αοιδών και για τα «επικίνδυνα» προϊόντα τους θα ήταν φαντάζομαι μεγάλος.

Κανένα αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να προστατεύσει τον (μεθυσμένο) άδετο οδηγό και τους επίσης άδετους επιβάτες του σε μια σύγκρουση με περισσότερα από 100 km/h.

Το 1955 ήταν μια καλή χρονιά για την Porsche στους αγώνες. Ένα χρόνο πριν, το εργοστάσιο τα είχε πάει πολύ καλά με τις 550 Spyder στην Carrera Panamericana, τον κλασικό αγώνα των 3.000 χιλιομέτρων στο Μεξικό. Με αποτέλεσμα η 550 να γίνει ένα από τα πιο αγαπημένα ημι-αγωνιστικά αυτοκίνητα των club-racers της εποχής.

0185456

Η τελευταία ίσως φωτογραφία του James Dean και της “Little Bastard”, λίγο πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση στις 30 Σεπτεμβρίου του ‘55. Πίσω, ο Bill Hickman με το Ford station-wagon και το τρέιλερ για τη μοιραία Porsche. (photo credit dailymail.co.uk)

Το 1955 ήταν επίσης η χρονιά που ο James Dean είχε αποκτήσει τη δική του 550 Spyder –“The Little Bastard” την είχε ονομάσει– με την οποία αντικατέστησε την 356 Speedster. Στις 30 Σεπτεμβρίου, ο Dean, μόλις 24 ετών και ήδη διάσημος μετά τις εμφανίσεις του στα Ανατολικά της Εδέμ και Επαναστάτης Χωρίς Αιτία του ’54, ξεκίνησε από το Hollywood για έναν αγώνα ταχύτητας στο Salinas, στην Καλιφόρνια. Και επειδή η 550 ήταν ακόμη άστρωτη, αντί να τη φορτώσει στο τρέιλερ, είπε να την οδηγήσει μέχρι την πίστα, για να κάνει μερικά ακόμη χιλιόμετρα πριν από τον αγώνα και να «ανοίξει» ο κινητήρας της.


Διαβάστε ακόμα: Πόσα χρήματα θα χρειαστείς για να αποκτήσεις την «Imagine λιμουζίνα» του John Lennon;


 

Λίγο πριν από τις 6 το απόγευμα, ο Dean έφτασε στη διασταύρωση με τη Route 466, κοντά στο Paso Robles και το Cholame. Την ίδια, όμως, στιγμή που τη διέσχιζε νωχελικά το μοιραίο Ford Tudor Coupe που οδηγούσε ο ανύποπτος 23χρονος φοιτητής με το καταπληκτικό όνομα Donald Turnupseed.

Η Porsche χτύπησε πλαγιομετωπικά το βαρύ Ford με μεγάλη ταχύτητα. Η ασημί Spyder πετάχτηκε στον αέρα και προσγειώθηκε σ’ ένα χαντάκι λίγο πιο κάτω. Ο James Dean (ο οποίος σήμερα μπορεί και νά ‘χε φτάσει τα 85) τραυματίστηκε βαριά και πέθανε καθ’ οδόν προς το νοσοκομείο.

Την ίδια μέρα γεννήθηκε κι ο μύθος του –ο παραλληλισμός με το χαμό του Paul Walker γινόταν, το 2013, σχεδόν υποσυνείδητα– και μαζί του κι αυτός της Porsche που, από απλό σπορ αυτοκίνητο, έγινε παγκόσμιο σύμβολο ενός άσβεστου, αιώνιου φλερτ με την έντονη ζωή και την ταχύτητα.

Isadora Duncan

Η Isadora Duncan στραγγαλίστηκε όταν το σάλι της πιάστηκε στις ακτίνες του τροχού του Amilcar φίλου της, στη μοιραία Promenade des Anglais, στη Νίκαια. (photo credit rarenewspapers.com)

Η Αμερικανίδα χορεύτρια Isadora Duncan, η Madonna της εποχής της, στραγγαλίστηκε στις 14 Σεπτεμβρίου του 1927, όταν το μακρύ σάλι που είχε περασμένο στο λαιμό της πιάστηκε στις ακτίνες του τροχού του Amilcar στο οποίο επέβαινε, στη μοιραία Promenade des Anglais, στη Νίκαια.

Δεν είναι θανάσιμα γοητευτικό το ότι εκεί, στους ίδιους δρόμους της Corniche, το αστέρι του Οίκου των Grimaldi έχασε τη ζωή του, έναν άλλο Σεπτέμβρη, όταν το αριστοκρατικό της Rover έπεσε στον γκρεμό;

Τραγικό συμβάν που εξασφάλισε την υστεροφημία της, με αποτέλεσμα να ξεχαστεί η τότε παρακμή της καριέρας της. Ακόμη τραγικότερο μάλιστα είναι το ότι, λίγα χρόνια νωρίτερα, σ’ ένα άλλο συμβάν, ο οδηγός της είχε ξεχάσει να τραβήξει το χειρόφρενο στο αυτοκίνητό της, με συνέπεια αυτό να καταλήξει στα νερά του Σηκουάνα, πνίγοντας τα δυο της μικρά παιδιά και τη νταντά τους.

Grace Kelly I

Η Grace Kelly έμελλε να χάσει τη ζωή της στους ίδιους δρόμους που τρόμαζε, με το καμπριολέ της Sunbeam Alpine, τον Cary Grant στο To Catch a Thief. (photo credit bamfstyle.com)

Κάτι το μυστηριώδες, πάντως συνοδεύει τα γνωστότερα ατυχήματα. Η Grace Kelly, λόγου χάρη, γνώριζε τους δρόμους γύρω από την Κυανή Ακτή πολύ καλά – εκεί άλλωστε είχε γυρίσει ο Hitchcock το To Catch a Thief με την ίδια, τον Cary Grant και το γαλάζιο καμπριολέ Sunbeam Alpine Mk 1.

Δεν είναι λοιπόν θανάσιμα γοητευτικό το ότι εκεί, στους ίδιους δρόμους της Corniche, ήταν που το αστέρι του Οίκου των Grimaldi, η πριγκίπισσα Grace του Μονακό, έχασε τη ζωή της, έναν άλλο Σεπτέμβρη, εκείνον του 1982, όταν το αριστοκρατικό της Rover P5 3500 βγήκε απ’ το δρόμο κι έπεσε στον γκρεμό;

Marc Bolan

Οι φαν των Tyrannosaurus Rex δεν θα ξεχάσουν ποτέ την 16η Σεπτεμβρίου του ‘77 όταν το Mini που οδηγούσε η Gloria Jones (πρώτη ερμηνεύτρια του Tainted Love) καρφώθηκε σ’ ένα δέντρο στο Barnes του Λονδίνου, σκοτώνοντας τον ιδρυτή των T. Rex, Marc Bolan. (photo credit pinterest.com)

Ενώ δεν μπορώ να ξεχάσω, μιας και ζούσα τότε εκεί κοντά, το Σεπτέμβριο (μα, τι έχει αυτός ο μήνας;) του 1977 που σκοτώθηκε ο Marc Bolan, όταν το βυσσινί Mini 1275 GT που οδηγούσε η κοπέλα του καρφώθηκε στο δέντρο που από τότε στολίζουν κάθε χρόνο οι θαυμαστές και θαυμάστριες του ιδρυτή των T. Rex, στο Barnes του Λονδίνου.

Και ποιος αλήθεια θα θυμόταν τον 21χρονο ευγενή Tara Browne, κληρονόμο, μεταξύ άλλων, της περιουσίας των Guinness, αν, στις 18 Δεκεμβρίου του 1966, οδηγώντας τη Lotus Elan του στους δρόμους του Λονδίνου, δεν είχε “blew his mind out in a car” μιας και “he didn’t notice that the lights had changed”, δίνοντας έτσι την έμπνευση στους φίλους του, Lennon και McCartney, για το μνημειώδες A Day in the Life.

car_kolaz1

Αριστερά: Ποιος θα θυμόταν τον νεαρό λόρδο Tara Browne αν, τον Δεκέμβριο του 1966, οδηγώντας τη Lotus Elan του στους δρόμους του Λονδίνου, δεν είχε “blew his mind out in a car”, συνιστώντας έτσι την έμπνευση για το A Day in the Life των Beatles; Δεξιά: O F. W. Murnau, σκηνοθέτης του Nosferatu, σκοτώθηκε τον Μάρτιο του 1931 όταν ο 14χρονος(!) Φιλιππινέζος οδηγός του έχασε τον έλεγχο της Rolls-Royce, όντας απορροφημένος στις… προφορικές θωπείες του αφεντικού του. 

Είναι αρκετοί, πάντως, οι σταρ που “blew their minds out in a car”. Ανάμεσά τους και ο F. W. Murnau, σκηνοθέτης και του περίφημου Nosferatu (1922), ο οποίος σκοτώθηκε το Μάρτιο του 1931, όταν ο 14χρονος(!) Φιλιππινέζος υπηρέτης/οδηγός του έχασε τον έλεγχο της νοικιασμένης Rolls-Royce του, όντας απορροφημένος, στην κυριολεξία πιθανότατα, στις… προφορικές εκδηλώσεις πάθους του αφεντικού του.

Αλλά ευτυχώς μειώνονται. Διότι η μυστηριώδης αυτή έλξη του πλέγματος σταρ-αυτοκίνητο-θάνατος τείνει να εξανεμιστεί, μιας και ελάχιστοι πλέον απ’ αυτούς οδηγούν.

 

Διαβάστε ακόμα: Μαθαίνοντας οδήγηση στους Dean, McQueen και Hackman

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top