Driven: Citroën C3 Picasso 1.6 BlueHDi

Για όσους δεν προσέχατε στο μάθημα των Καλών Τεχνών στο σχολείο, γιατί ήταν Παρασκευή απόγευμα μετά το φαγητό, θυμίζω πως στη ζωγραφική υπάρχει μια σχολή που λέγεται κυβισμός.

 
c3-picasso-i

Το C3 Picasso, μ’ έναν πρωτότυπο σχεδιασμό, που έχει αντέξει όσο λίγοι στον χρόνο, κι ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό, είναι η Citroën στα καλύτερά της. (photo credit Andro)

Η οποία θέλει «τα απεικονιζόμενα αντικείμενα να αναλύονται και τεμαχίζονται εις τα εξ ων συνετέθησαν για να επανασυνδεθούν στη συνέχεια σε αφηρημένη μορφή». Ο καλλιτέχνης, δηλαδή, αντί να απεικονίζει το θέμα του από ένα μόνο σημείο, το κάνει αυτό από πολλά, έτσι ώστε να προβάλει το θέμα του μέσα από ένα ευρύτερο πλαίσιο και με πολλές μορφές. Και όχι, ούτε εγώ κατάλαβα τίποτε.

Εν πάση περιπτώσει, αυτό που έκανε ο Pablo Picasso με τον κύβο κατάφερε να αντιστρέψει η Citroën με το C3 Picasso της. Πώς; Κατορθώνοντας να απεικονίσει πολλά, φαινομενικά διαφορετικά μεταξύ τους σχεδιαστικά στοιχεία σε μια ομοιογενή μορφή. Μείνε μαζί μου, αγαπητέ αναγνώστη, και θα δεις πώς όλα θα γίνουν πιο ξεκάθαρα. Μάλλον.

Αν ο κυβισμός, λοιπόν, ήταν στην ουσία ένας νέος (στις αρχές του 20ου αιώνα) τρόπος να απεικονίσεις την πραγματικότητα, το C3 Picasso ήταν ένας νέος τρόπος (το 2008) να απεικονίσεις το πολυμορφικό αυτοκίνητο.

Από πού ν’ αρχίσουμε; Καλύτερα από τη μαύρη μάσκα που χωρίζεται στα δύο από τον προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από ευμεγέθη φώτα ομίχλης (συν τα LED για τα φώτα ημέρας) μέσα σε μαύρα πλαίσια. Πάνω απ’ αυτά βρίσκονται τα μεγάλα – και σύνθετα σχεδιαστικά– κύρια φωτιστικά σώματα, ανάμεσα στα οποία υπάρχουν οι «σαρδέλες» της Citroën. Μ’ ένα καπό που θυμίζει κέλυφος στρειδιού από πάνω. Φίλος το περιέγραψε σαν τούρτα με πολλά στρώματα.

c3-picasso-ii

Δεν είναι απλώς ένα γνήσιο οικογενειακό αυτοκίνητο. Το “Spacebox” της Citroën είναι πολύ καλύτερο στον δρόμο απ’ όσο δικαιούται να είναι ένα ψηλό γαλλικό αυτοκίνητο. (photo credit Andro)

Το κύριο πάντως χαρακτηριστικό του C3 Picasso είναι το τεράστιο παρμπρίζ, το οποίο χωρίζεται σε τρία μέρη από μια κολώνα που σπάει σε δύο: ένα λεπτό στέλεχος που διαχωρίζει το παρμπρίζ από τα πλαϊνά του τριγωνικά «φινιστρίνια», κι ένα παχύτερο που ορίζει τα μπροστινά παράθυρα.

Πίσω, τα δυο φώτα για την όπισθεν χαμηλά περιβάλλονται από μαύρο πλαστικό, ως επέκταση του προφυλακτήρα, ενώ ψηλότερα υπάρχουν τα μεγάλα κύρια φωτιστικά σώματα που πλαισιώνουν μια πέμπτη πόρτα με μεγάλο τζάμι, η οποία δένει αρμονικά με τις υπόλοιπες μεγάλες, γυάλινες επιφάνειες.

Γεγονός είναι πάντως πως μόνο από το πλάι αρχίζεις να ξεχωρίζεις το σχήμα το οποίο η Citroën, στο λανσάρισμα του C3 Picasso (λίγα μοντέλα έχουν αντέξει τόσο στον πανδαμάτορα και το C3 Picasso συνεχίζει να συνυπάρχει με το C3 που μόλις ανανεώθηκε), είχε ονομάσει «μαγικό κουτί», αν θυμάμαι καλά.

Στη Citroën είναι μάστορες στο να σχεδιάζουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων τους έτσι ώστε να μπορεί να προσφέρει κάμποσους πιθανούς συνδυασμούς διαμόρφωσης – σαν αντίστροφο origami, ένα πράγμα.

Και πού να δείτε το εσωτερικό… Οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά με εξαιρετική θέα παντού και άπλετο χώρο για τα πόδια. Υπάρχουν θήκες για αρκετά μικροπράγματα, ένα μέτριου μεγέθους ντουλαπάκι, συν ένα βαθύ ράφι μπροστά στον συνοδηγό, κι ένας ακόμη κλειστός αποθηκευτικός χώρος πάνω στο ταμπλό. Α! Κι ένας έξτρα μικρός, πτυσσόμενος, ευρυγώνιος καθρέφτης για να βλέπεις τι παίζει στο πίσω κάθισμα.

Τα υλικά του εσωτερικού είναι καλά, το ίδιο, σε γενικές γραμμές, και η εργονομία και ο εξοπλισμός. Και γράφω «σε γενικές γραμμές» γιατί αφενός δεν έχω πεισθεί απολύτως από τα τοποθετημένα ψηλά, στο κέντρο του ταμπλό και μακριά από τον οδηγό, ψηφιακά όργανα και την ευκρίνεια και ευχρηστία τους, και αφετέρου δεν είναι σήμερα όσο hi-tech ήταν χτες – όπως άλλωστε και ο εξοπλισμός του μικρού Picasso, ο οποίος στερείται αρκετών εκ των ων ουκ άνευ πλέον σύγχρονων gadgets.

c3-picasso-iv

Εδώ που τα λέμε, αν ψάχνετε για μεγάλο αυτοκίνητο που να πιάνει μικρό χώρο δεν έχετε και πολλές επιλογές. (photo credit Andro)

Η απρόσμενη, για αυτοκίνητο που βασίζεται σε πάτωμα κατηγορίας supermini (σε αυτό του Peugeot 207, αν πρέπει οπωσδήποτε να μάθετε), αίσθηση ευρυχωρίας συνεχίζεται και στο χώρο για (όλες σας) τις αποσκευές. Στη Citroën, βλέπετε, είναι μάστορες στο να σχεδιάζουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων τους έτσι ώστε να μπορεί να προσφέρει κάμποσους πιθανούς συνδυασμούς διαμόρφωσης – σαν αντίστροφο origami ένα πράγμα.

Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται 60/40 και, σε συνδυασμό με το ήδη μεγάλο πορτμπαγκάζ, μπορούν να δημιουργήσουν έναν τεράστιο και επίπεδο χώρο για αποσκευές για δύο. Ενώ και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να πέσει πλήρως μπροστά, με αποτέλεσμα το C3 Picasso να χωράει αντικείμενα μέχρι σχεδόν 2,5 μ. σε μήκος – μια σανίδα surf, ας πούμε, ένα κανό, μια σκάλα, ή μια μακριά μπατανόβουρτσα.

Στο δρόμο, εκμεταλλευόμενο τα γονίδια της μάρκας, είναι πολύ ικανότερο απ’ ό,τι προδιαθέτει το σχήμα και ο προσανατολισμός του ως πολυμορφικού. Πατάει και στρίβει καλά και, με τον πολιτισμένο, σύγχρονο, αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi των 100 ίππων και το 5άρι manual κιβώτιο, είναι και σβέλτο, και οικονομικό, και ήσυχο στο ταξίδι.

Συμπερασματικά, το C3 Picasso συνεχίζει να αποτελεί μια πανάξια εναλλακτική πρόταση, όχι μόνο απέναντι σε άλλα, έστω λίγο πιο σύγχρονα MPV, αλλά και για πολλά από τα σημερινά hatchback εκεί έξω.

Δείτε περισσότερα για το C3 Picasso εδώ.

c3-picasso-collage

Το εσωτερικό έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του. Ο λεβιές για το 5άρι κιβώτιο έχει μακριές διαδρομές. Τα ψηφιακά όργανα είναι ελαφρώς ανομοιογενή οπτικά και όχι και ιδιαίτερα ευκρινή. Μεγάλο πορτμπαγκάζ, έστω και με τα (συρόμενα) πίσω καθίσματα στη θέση τους. Αποδοτικός και οικονομικός αλουμινένιος 1600άρης diesel νέας γενιάς. (photo credit Drive)

Τα βασικά

Μοντέλο: Citroën C3 Picasso 1.6 BlueHDi 100 HP
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel 1560 κ.ε.
Ισχύς: 100 HP @ 3750 rpm
Ροπή: 254 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/χειροκίνητο 5 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,9 lt/100 km (επίσημη) – 5,4 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 12,1”
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Τιμή: από €17.163

 

Διαβάστε ακόμα: SEAT Ateca – Πρώτη φορά από αριστερά

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro