Νέο Citroën C4 Cactus. Σημείο αναφοράς στην άνεση

Ή πώς η Citroën, συνεχίζοντας να φρεσκάρει τη γκάμα της, αναβαθμίζει το C4 Cactus δημιουργώντας στην πορεία το πιο άνετο ίσως αυτοκίνητο στην κατηγορία.

 

Νέα μάσκα με την κλασική «σαρδέλα» της μάρκας να εκτείνεται μέχρι τα φώτα ημέρας. Φωτιστικά σώματα δυο επιπέδων και χαμηλότερα τοποθετημένα τώρα AIRBUMP – τα καρότσια του Σκλαβενίτη πάντως παραμένουν στο ίδιο ύψος. (photo credit Citroën)

Το έχω ξαναγράψει πως πάντα συμπαθούσα τη Citroën. Ίσως μάλιστα να ήταν αυτός ο λόγος για τον οποίο, πιθανόν υποσυνείδητα, αυτή τη μάρκα είχα επιλέξει για να εγκαινιάσω την ενότητα «Τροχοί» του Andro που, με την ευκαιρία, τον άλλο μήνα γιορτάζει τα πέμπτα του γενέθλια.

Διότι η ελαφρώς ιδιόρρυθμη μάρκα από το Saint-Ouen, από την πρωτοποριακή Traction Avant κιόλας, αν όχι νωρίτερα, εξακολουθεί να συνδυάζει ιδανικά την τεχνολογία με την άνεση – φιλοσοφία που, σε πείσμα των καιρών της προβλέψιμης τυποποίησης, παραμένει εμφανής μέχρι και σήμερα με μοντέλα όπως το φρεσκαρισμένο το 2016 C3, το C3 Aircross του 2017 και τώρα το ανανεωμένο και ακόμα πιο άνετο C4 Cactus.

“Low-set” ταμπλό με οριζόντια διάταξη, πάνω στο οποίο «επιπλέουν» η κεντρική οθόνη αφής και το ψηφιακό καντράν. Εύχρηστα χειριστήρια λογικά ομαδοποιημένα στο περίγραμμα της κεντρικής οθόνης. Οι ιμάντες, οι πόρπες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού παραπέμπουν σε παραδοσιακές πολυτελείς αποσκευές. (photo credit Citroën)

Το οποίο είναι, μαθαίνω, το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που, στο πλαίσιο του προγράμματος Citroën Advanced Comfort, διαθέτει τη νέα ανάρτηση PHC (Progressive Hydraulic Cushions) που μπορεί να μην είναι όσο πρωτοποριακή ήταν η υγροπνευματική τοιαύτη της DS, αλλά φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των Μεσογείων, καθώς και το πρώτο μοντέλο στον κόσμο (για όλα υπάρχουν πρωτιές) που διαθέτει τα καθίσματα Advanced Comfort τα οποία, χάρη στον σχεδιασμό και τα υλικά που θυμίζουν τις fauteuil των DS, CX και Xantia, και διευκολύνουν την πρόσβαση και προσφέρουν εξόχως αναπαυτική θέση.

Παράλληλα, διαθέτει 12 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τρεις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και κινητήρες τελευταίας γενιάς ισχύος έως 130 ίππους. Αξιοποιώντας, δε, το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο των 2,60 μ. και τους κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω, προσφέρει και την ευρυχωρία που απαιτείται από ένα μεσαίο hatchback και την απαραίτητη ευελιξία.


Διαβάστε ακόμα: Citroën C3 Picasso 1.6 BlueHDi


To C4 Cactus διατίθεται με εννέα εξωτερικά χρώματα και τέσσερα χρωματικά «πακέτα», προσφέροντας συνολικά 31 διαφορετικούς συνδυασμούς εξωτερικής εξατομίκευσης (πάλι αυτή η λέξη! Πώς ζούσαμε χωρίς εξατομίκευση;). «Πακέτα» όμως (πέντε) υπάρχουν και στο εσωτερικό και είναι, λέει, εμπνευσμένα από τον κόσμο του ταξιδιού, παραπέμποντας σε πολυτελείς αποσκευές – για παράδειγμα, οι χειρολαβές στις πόρτες και το “Top Box” ντουλαπάκι του συνοδηγού στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Η ανασχεδιασμένη πέμπτη πόρτα και τα νέα, μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED ενισχύουν την εντύπωση του πλάτους πίσω. (photo credit Citroën)

Το νέο Cactus εφοδιάζεται με τους βραβευμένους 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.2 PureTech 110 και 130 της PSA και με τον diesel 1.6 BlueHDi. Το ισχυρότερο μοντέλο είναι αυτό με τον turbo PureTech των 130 ίππων που (επιτέλους!) συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι άλλες δυο βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι αυτή με τον επίσης turbo PureTech των 110 ίππων, που διατίθεται και με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο EAT6, και η βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό PureTech των 82 ίππων.

Οι εκδόσεις diesel, προς το παρόν τουλάχιστον, είναι οι εξής μια: ο γνωστός BlueHDi της PSA απόδοσης 100 ίππων. Κι αυτό γιατί από το φθινόπωρο η έκδοση BlueHDi με τους 120 ίππους που υπάρχει ήδη στην εξαδέλφη Peugeot, θα μπει και στη Citroën και θα συνδυάζεται μάλιστα με το εξαιρετικό αυτόματο 6άρι EAT6.

Τέλος, οι τιμές του νέου C4 Cactus, που όπως ελέγχθη στην παρουσίαση, είναι σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες άλλων ευρωπαϊκών χωρών (χάρη στις διασυνδέσεις της οικογένειας Συγγελίδη, είμαι σίγουρος), ξεκινούν, για τις μεν βενζινοκίνητες εκδόσεις, από €14.850 για ένα entry-level 1.2 PureTech 82 ίππων και από €16.800 για ένα πετρελαιοκίνητο 1.6 BlueHdi 100 ίππων.

Εν αναμονή εκτενούς δοκιμής, δείτε περισσότερα για το ανανεωμένο C4 Cactus εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Citroën C4 Cactus 1.2T 110 ΗΡ – Ξανά λειτουργικό και διασκεδαστικό

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ποιος σκελετός σας ταιριάζει; Προτού αρχίσετε να δοκιμάζετε όλα τα γυαλιά του κόσμου (κι είναι πολλά), το βασικότερο είναι η απάντηση στο ερώτημα: «Τι σχήμα έχει το πρόσωπό μου;»

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Για τους περισσότερους το ρολόι είναι ένα αξεσουάρ για να βλέπουν την ώρα. Για τους λίγους -τους μυημένους- είναι ένα ανδρικό «κόσμημα», που ουκ ολίγες φορές αγγίζει τα όρια της τέχνης. Για αυτό δεν διστάζουν να δώσουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να το αποκτήσουν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Όλοι μας γουστάρουμε να βρεθούμε καλεσμένοι σ’ ένα γιοτ, παρέα με πνευματώδεις ανθρώπους και ωραίες γυναίκες. Το όλο πράγμα είναι χάι, αρκεί να ξέρετε πώς να φερθείτε. Διότι είναι μια επικίνδυνη απόφαση να κάνεις διακοπές με σκάφος, έστω και φίλων...

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αυτό το καλοκαίρι, οι υψηλοί οίκοι ωρολογοποιίας τα έδωσαν όλα για να ντύσουν κάθε καρπό που βουτάει στα βαθιά. Κάναμε μια επισκόπηση και καταλήξαμε στα 5 πιο στυλάτα ρολόγια για το βυθό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro