BMW 5 Series M Sports Package Exterior (06/2010).

Η σημερινή έκτη γενιά Σειράς 5, αν και πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο, συνεχίζει να προσφέρει το κράμα στυλ, πρεστίζ και οδηγικής απόλαυσης που κάνει κάθε 5άρα τόσο επιθυμητή. photo credit (BMW.com)

Ζούμε, πάντως, σε περίεργους καιρούς. Όχι μόνο πολιτικά, αλλά και οικονομικά και πολιτιστικά και κοινωνικά… Για παράδειγμα, όλα αυτά τα χρόνια που οδηγώ και γράφω «για αυτοκίνητα», ποτέ πριν δεν είχα δεχτεί σχόλιο όπως το παρακάτω, που αφορούσε βέβαια άλλο αυτοκίνητο, σε άλλη ιστοσελίδα, και το οποίο παραθέτω verbatim:

“Kikloforeis amaksi pou exei rizes stin eksapatisi kai boithise ton hitler istorika! katadeyteron epeidi i istoria epanalambanete oi apatewnes apatewnes menoun fanike me to fiasko ton kausaeriwn kai esi to diafimizeis kiolas egw tha ntrepomoun!”

Μην αντιμετωπίσετε σχόλια όπως το παραπάνω ως συνέπεια του Σκανδάλου You-Know-Who για εκείνες τις μαγειρεμένες, così fan tutte εκπομπές ρύπων ή, φευ, ως απόρροια της έμφυτης νεοελληνικής αντιπάθειας προς οτιδήποτε τευτονικό. Όχι, φοβάμαι πως πρόκειται απλώς για την τετράτροχη εκδοχή της διαβόητης «κατσίκας του γείτονα».

Βλέπετε, ένα καλό, ακριβό αυτοκίνητο δεν είναι ένας πίνακας, ένα γλυπτό, ένα έργο τέχνης που θα θαυμάσεις με στενούς φίλους στην ασφάλεια του σπιτιού σου. Κάποια στιγμή θα το βγάλεις στο φυσικό του περιβάλλον. Και τότε, στην Ελλάδα του σήμερα (στην Αθήνα, σωστότερα), ετοιμάσου για μια, ας πούμε, αλληλεπίδραση με άγνωστους, έστω κι αν αυτή περιορίζεται προς ώρας σε οπτική.

Η Σειρά 5 της BMW, που λέτε, εδώ και 43 χρόνια συνιστά πρακτικά μονόδρομο στην κατηγορία των μεγάλων sedan. Νεαροί και λιγότερο νεαροί οικογενειάρχες (τι φρικτή λέξη!) φιλοδοξούν να αποκτήσουν μια 5άρα από τότε που εμφανίστηκε εκείνη η πρώτη γενιά με τον κωδικό Ε12.

BMW 5 six generations

Η Σειρά 5, εδώ και 43 χρόνια, συνιστά πρακτικά μονόδρομο στην κατηγορία των μεγάλων sedan. photo credit (BMW.com)

Η τάση της μάρκας προς το μινιμαλιστικό, απέριττο, αλλά παρά ταύτα κομψό εσωτερικό είναι γνωστή, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αψεγάδιαστη. Τα νέα ψηφιακά όργανα, με το αναλογικό look, που αλλάζουν εμφάνιση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, είναι χάρμα ιδέσθαι.

Η σημερινή έκτη γενιά (με κωδικό F10, αφού πρέπει οπωσδήποτε να ξέρετε), αν και αναμενόμενα, είναι ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο, συνεχίζει να προσφέρει το κράμα στυλ, πρεστίζ και, πάνω απ’ όλα, οδηγικής απόλαυσης που κάνει κάθε Σειρά 5 τόσο επιθυμητή. Εντάξει, δεν είναι το ψωμί-κι-αλάτι της εταιρείας –αυτό είναι η Σειρά 3–, παραμένει παρ’ όλα αυτά ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την BMW.

Η τάση της μάρκας προς το μινιμαλιστικό, απέριττο, αλλά παρά ταύτα κομψό εσωτερικό είναι γνωστή, με την ποιότητα κατασκευής και υλικών να είναι αψεγάδιαστη. Τα νέα ψηφιακά όργανα, με το αναλογικό look, που αλλάζουν εμφάνιση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, είναι χάρμα ιδέσθαι, ενώ ο περιστροφικός διακόπτης του iDrive, ένα «ποντίκι» που ελέγχει τα πάντα, διαθέτει πλέον απόλυτα ενστικτώδη λειτουργία – και όποιος ψάχνει ακόμη τη λειτουργία του ας ψαχτεί ο ίδιος πρώτα.

Διαβάστε ακόμα: Η Lexus και η Λογιστική.

Αν κάτι απαιτεί μια κάποια εξοικείωση, στους μη εξοικειωμένους με τις BMW τουλάχιστον, αυτό είναι η λειτουργία του μικρού επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων – και καλά που υπάρχουν τα μηνύματα στη μεγάλη κεντρική πολυ-οθόνη για να σου θυμίζουν τι κάνεις σωστά ή λάθος, είτε το θες είτε όχι.

Λιτό και απέριττο, λειτουργικό και συνεκτικό, το εσωτερικό της Σειράς 5 έχει λοιπόν απόλυτο νόημα έτσι όπως ακριβώς είναι. Η φήμη όμως της BMW όλα αυτά τα χρόνια έχει χτιστεί μεθοδικά πάνω στο «Απόλυτο Μηχάνημα Οδήγησης», slogan της μάρκας μέχρι πρόσφατα, ή μέχρι αυτό το «απόλυτο» ν’ αρχίσει να υιοθετείται για τα πάντα, από σκοτάδι μέχρι γιουβέτσι.

Τούτη δω λοιπόν η σημερινή 520d είναι και σβέλτη, για μεγάλο 2λιτρο 4κύλινδρο diesel τουλάχιστον, και πολιτισμένη, ενώ, με το πακέτο M Sport, και ιδιαίτερα ικανή στον δρόμο. Οι BMW, με την ευκαιρία, έχουν πλέον φτάσει σ’ ένα επίπεδο όπου, μιας και μπορούν να «μαζεύουν» (και να διατηρούν) πολλά χιλιόμετρα πολύ εύκολα, για να αναδειχτούν όπως τους αρμόζει, απαιτούν υψηλά επίπεδα εμπλοκής και συγκέντρωσης.

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36.000000 cameraFNumber (float): 8.000000 cameraFarClip (float): 1000000015047466200000000000000.000000 cameraFarRange (float): 999999984306749440.000000 cameraFocalLength (float): 40.000000 cameraFov (float): 97.542633 cameraNearClip (float): 0.000000 cameraNearRange (float): 0.000000 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 200.000000 cameraTransform (m44f) channels (chlist) compression (compression): Piz dataWindow (box2i): [0, 0, 8184, 6147] displayWindow (box2i): [0, 0, 8184, 6147] lineOrder (lineOrder): Increasing Y pixelAspectRatio (float): 1.000000 screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000] screenWindowWidth (float): 1.000000 =Channels= A (half) B (half) G (half) GI.B (half) GI.G (half) GI.R (half) MMRE_491.B (half) MMRE_491.G (half) MMRE_491.R (half) MMRE_492.B (half) MMRE_492.G (half) MMRE_492.R (half) MMRE_493.B (half) MMRE_493.G (half) MMRE_493.R (half) MMRE_494.B (half) MMRE_494.G (half) MMRE_494.R (half) MMRE_495.B (half) MMRE_495.G (half) MMRE_495.R (half) MMRE_496.B (half) MMRE_496.G (half) MMRE_496.R (half) MMRE_498.B (half) MMRE_498.G (half) MMRE_498.R (half) MMRE_499.B (half) MMRE_499.G (half) MMRE_499.R (half) MMRE_500.B (half) MMRE_500.G (half) MMRE_500.R (half) MMRE_501.B (half) MMRE_501.G (half) MMRE_501.R (half) MMRE_502.B (half) MMRE_502.G (half) MMRE_502.R (half) MMRE_503.B (half) MMRE_503.G (half) MMRE_503.R (half) MMRE_504.B (half) MMRE_504.G (half) MMRE_504.R (half) MMRE_505.B (half) MMRE_505.G (half) MMRE_505.R (half) MMRE_509.B (half) MMRE_509.G (half) MMRE_509.R (half) MMRE_510.B (half) MMRE_510.G (half) MMRE_510.R (half) MMRE_513.B (half) MMRE_513.G (half) MMRE_513.R (half) MMRE_514.B (half) MMRE_514.G (half) MMRE_514.R (half) MMRE_516.B (half) MMRE_516.G (half) MMRE_516.R (half) MMRE_517.B (half) MMRE_517.G (half) MMRE_517.R (half) MMRE_518.B (half) MMRE_518.G (half) MMRE_518.R (half) MMRE_519.B (half) MMRE_519.G (half) MMRE_519.R (half) MMRE_520.B (ha

Λιτό και απέριττο, λειτουργικό και συνεκτικό, το εσωτερικό της Σειράς 5 έχει απόλυτο νόημα. photo credit(BMW.com)

Είναι λες και το αυτοκίνητο διαισθάνεται ότι ξέρεις τι κάνεις και σε αφήνει να το χαρείς, βρε αδερφέ. Χωρίς όμως να σε αφήνει ξεκρέμαστο δίχως δίχτυ ασφαλείας. Το design και η τεχνολογία, βλέπετε, χρειάζεται να αλληλοσυμπληρώνονται, κολακεύοντας το ένα την άλλη.

Εξάλλου, σε πλαίσια και αναρτήσεις όπως αυτά της 520d βασίζονται κορυφαία μοντέλα, όπως η Μ5, οπότε ένα ταπεινό 2λιτρο sedan με… μόνο 190 άλογα, τα οποία στον πραγματικό κόσμο είναι βέβαια υπεραρκετά, δεν είναι δα και τίποτε σπουδαίο.

Το άλλο που χαρακτηρίζει τις σημερινές BMW είναι ο τρόπος με τον οποίο κρύβουν το μέγεθός τους. Βέβαια, η πρώτη εντύπωση που παίρνεις μόλις καθίσεις χαμηλά, πίσω απ’ το τιμόνι μιας 5άρας είναι αυτή ενός μεγάλου αυτοκινήτου, χωρίς αρχή και τέλος – και καλά που υπάρχουν αυτές οι κάμερες γύρω-γύρω και οι ηχητικές προειδοποιήσεις του εξοπλισμού “Advanced Parking”, για να σου δίνουν μια αίσθηση σιγουριάς στο παρκάρισμα.

Βγάλε τη όμως σε δρόμους με ανοιχτές γρήγορες καμπές, βάλε τη στο setting Sport που αλλάζει την απόκριση κινητήρα, τιμονιού και κιβωτίου, γύρνα και αυτό το τελευταίο στο manual, παίξε με τα paddles πίσω από το τιμόνι, ανέβασε ρυθμό και θαύμασε πώς το μεγάλο αυτοκίνητο γίνεται απρόσμενα ευκίνητο, δείχνοντας ταυτόχρονα πιο μικρό απ’ όσο είναι.

BMW 5 Instrument cluster

Τα νέα ψηφιακά όργανα με το αναλογικό look αλλάζουν εμφάνιση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. phot credit (autoworld.com.my)

Βέβαια, όσοι πραγματικά μπορούν να εκτιμήσουν την οδηγική απόλαυση που ένα καλοζυγισμένο πλαίσιο, μια σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και η πίσω κίνηση προσφέρουν, μπορεί να είναι λιγότεροι κι από εκείνους που γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ HP και BHP, αλλά αν στ’ αλήθεια λατρεύεις την οδήγηση και τα αυτοκίνητα, δεν μπορεί, θα τη νιώσεις αμέσως αυτήν την τέλεια ισορροπία. Ακόμη και με καμιά 400αριά… HP λιγότερα από τη Μ5. Chapeau λοιπόν εδώ, ή μάλλον Hut, στους αφανείς μαέστρους των αναρτήσεων της Βαυαρίας. Αναρτήσεων των BMW, όχι της Βαυαρίας…

Έχει κι άλλο. Το ABS, για παράδειγμα. Που στα περισσότερα αυτοκίνητα συνήθως μπλέκεται στα πόδια σου προτού πραγματικά το χρειαστείς – ποιος είπε «και καλά κάνει»; Στις BMW όμως μοιάζει νά ‘ναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να επεμβαίνει την τελευταία στιγμή, όταν δηλαδή έχεις εξαντλήσει κάθε τι άλλο, τουλάχιστον ως οδηγός που ξέρει που πάν’ τα τέσσερα.

Είναι λες και το αυτοκίνητο διαισθάνεται ότι ξέρεις τι κάνεις και σε αφήνει να το χαρείς, βρε αδερφέ. Χωρίς όμως να σε αφήνει ξεκρέμαστο δίχως δίχτυ ασφαλείας από κάτω. Το design και η τεχνολογία, βλέπετε, χρειάζεται να αλληλοσυμπληρώνονται, κολακεύοντας το ένα την άλλη. Ακόμη και σε αυτή την… ταπεινή 520d (μην τσιγκουνευτείτε τα €3.000 και τα 40 άλογα από την entry-level 518d) το κάνουν ιδανικά.

Συμπερασματικά, η 520d μου έφερε στο νου… merlot. Θέλω να πω, σ’ έναν κόσμο που βρίθει από επιλογές, ένα ακόμη μεγάλο 4θυρο sedan μπορεί να δείχνει προβλέψιμο, αδιάφορο, ακόμη και βαρετό. Αλλά –κι εδώ μπαίνω στα χωράφια του κ. Λέλεκα– όπως ένα καλό merlot, απλώς δεν είναι…

BMW 5 Series M Sports Package Exterior (06/2010).

Σε αυτοκίνητα, όπως η Σειρά 5, το design και η τεχνολογία αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά. photo credit (BMW.com)

Δείτε περισσότερα για τη Σειρά 5 εδώ

Τα βασικά
Μοντέλο: BMW 520d Sedan
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel 1995 κ.ε.
Ισχύς: 190 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 1750-2500 rpm
Μετάδοση / Κιβώτιο: RWD / αυτόματο 8 σχέσεων
Καταναλώσεις (επίσημη-δοκιμής): 4,9-7,4 l/100 km
0-100: 7,7”
Τελική: 233 km/h
Τιμή: από €48.300

Διαβάστε ακόμα: Sony a7 R Mark II – Η τελειότητα αγγίζει τις mirrorless. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top