BMW X1 III

Χάρη σε έξυπνες σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο της εταιρικής ταυτότητας, η BMW πέτυχε η δεύτερη Χ1, με μισόκλειστα μάτια, να μοιάζει με τις μεγαλύτερες της αδερφές, Χ3 και Χ5. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Και προς τι αυτή η αναφορά στην Χ1;
Διότι αυτή η X1 δεν είναι ένα απλό facelift της προηγούμενης. Αντίθετα, το σημερινό μικρότερο SUV της BMW είναι ένα πολύ καλύτερο και πολύ πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Και όχι μόνο απ’ αυτό που αντικαθιστά. Εξάλλου, παρά τη συμμετοχή της Σειράς 3 στην ευμάρεια της BMW, η κατηγορία των SUV (SAV-Sports Activity Vehicle, κατά τη BMW) είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη μακροημέρευση της μάρκας. Ενώ, μην ξεχνάμε, η Χ5 του ’99 ήταν αυτή που εφηύρε το μεγάλο SUV.

Σημείωση για σπασίκλες:
Η BMW, εν τη αδιαμφισβήτητη ονοματολογική της σοφία, συνοδεύει τα, ας πούμε, bona fide της Χ με μονά ψηφία (1, 3, 5, αλλά ευτυχώς όχι 7, τουλάχιστον όχι ακόμη), ενώ τα ζυγά (4 και 6) είναι, αν θέλετε, οι SUV ma non troppo εκδόσεις των πρώτων. Μπερδευτήκατε; Πού να δείτε με τις ονομασίες των κανονικών της μοντέλων… Πάντως, η Mk II Χ1, ειδικά στην τετρακίνητη εκδοχή xDrive, είναι ένα γνήσιο SUV, αντί για ένα ακόμη crossover.

Μάλιστα. Και τι το διαφορετικό έχει η 2η γενιά Χ1;
Κατ’ αρχάς, είναι μια σχεδιαστικά λογική και ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη εξέλιξη που παραπέμπει στις μεγαλύτερες Χ. Διότι στην ουσία, η πρώτη Χ1 (ωραίες είναι αυτές οι απλές ονομασίες μοντέλων, δεν χρειάζεται να αλλάζεις και πληκτρολόγιο από ΕΛ σε ENG) του 2009 δεν ήταν πολύ παραπάνω από μια ψηλότερη Σειρά 3 Touring – στέισον στα ελληνικά.

Και χρειαζόταν;
Ναι, διότι αυτό το παράγωγο sedan look είχε αρχίσει να χτυπάει άσχημα ανάμεσα στο σύγχρονο ανταγωνισμό, ενώ και η ίδια η κατηγορία των SUV έχει προχωρήσει σημαντικά. Έτσι, η σημερινή γενιά είναι βασισμένη στη νέα πλατφόρμα του Ομίλου BMW, την οποία η Χ1 μοιράζεται με τη Σειρά 2 Active Tourer και τα ΜΙΝΙ.

Πιο συγκεκριμένα;
Αυτό που πέτυχε η BMW είναι η δεύτερη Χ1, με μισόκλειστα μάτια, να μοιάζει τώρα με τις μεγαλύτερες της αδερφές, Χ3 και Χ5. Ενώ με ορθάνοιχτα, και χωρίς σημεία αναφοράς τριγύρω, εύκολα μπερδεύεις τη νέα Χ1 με τη σημερινή Χ3, την οποία πλέον μπερδεύεις εξίσου εύκολα με Χ5, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις Σειρές 3 και 5 – που είναι βέβαια και το ζητούμενο στο πλαίσιο των corporate identity και brand loyalty. Μάλιστα, αν και 1,5 εκ. κοντύτερη της προηγούμενης, η Χ1 δείχνει εξαρχής μεγαλύτερη μιας και παράλληλα είναι 5,3 εκ. ψηλότερη και 2,3 εκ. φαρδύτερη.

BMW X1 rear

Αν και κοντύτερη της προηγούμενης, η νέα Χ1 δείχνει εξαρχής μεγαλύτερη όντας και ψηλότερη και φαρδύτερη. Ο δε χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σημαντικά. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

H καινούργια Χ1, εκτός από ένα αναμενόμενα ποιοτικό και απρόσμενα ικανό και εκτός δρόμου αυτοκίνητο, είναι πλέον τόσο ευρύχωρη για τη μέση οικογένεια που σχεδόν αναιρεί την ύπαρξη της όχι και πολύ μεγαλύτερης Χ3.

Άρα είναι και πιο ευρύχωρη;
Βέβαια. Ενώ τα υπερυψωμένα καθίσματα συντελούν στην αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας, προσφέροντας ταυτόχρονα και καλύτερη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Παρά δε το κοντύτερο αμάξωμα, και o χώρος για τους πίσω έχει αυξηθεί, αλλά και ο χώρος αποσκευών. Έτσι, η νέα Χ1 χωράει πλέον 85 λίτρα περισσότερα (χρήσιμο μέγεθος αν είστε πωλητής στη Σουρωτή) και από την προηγούμενη έκδοση, αλλά και από το βασικό της ανταγωνιστή, το Audi Q3. Η διαφορά δε από το προηγούμενο μοντέλο (και από το Q3) διευρύνεται ακόμη περισσότερο με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Ωραία. Και πώς είναι να την οδηγείς;
Κατ’ αρχάς, ακόμη και η τετρακίνητη έκδοση xDrive είναι βασικά προσθιοκίνητη που, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, μπορεί να γίνει τετρακίνητη ή και μέχρι και 100% πισωκίνητη, κυριολεκτικά σε κλάσματα δευτερολέπτου. Σε κάθε περίπτωση, ένα καλοστημένο πλαίσιο, που διόλου δεν παραπέμπει σε υψηλόσωμο SUV, δικαιώνει απόλυτα το 2λιτρο 4κύλινδρο TwinPower Turbo diesel με τους 190 ίππους, ειδικά στο setting Sport. Τα δε 400 Nm ροπής αναδεικνύονται ιδανικά από το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο με τις οκτώ σχέσεις. Που είναι ωστόσο προτιμότερο να το αφήνεις στην ησυχία του να κάνει μόνο του τις αλλαγές γιατί, αν έχεις συνηθίσει σε 5άρια και 6άρια manual, αργά ή γρήγορα θα μπερδευτείς.

BMW X1 interior

Εξαιρετική θέση οδήγησης με πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Η ποιότητα του εσωτερικού, με τη στάνταρ μεγάλη πολυλειτουργική οθόνη και το εξελιγμένο και ενστικτώδες πλέον iDrive, είναι αψεγάδιαστη. Παρά το κοντύτερο μήκος, οι χώροι είναι και μεγαλύτεροι, και με καλύτερη προσαρμοστικότητα. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Και από εξοπλισμό, κύριος;
Η νέα Χ1 διαθέτει στάνταρ το αποτελεσματικό και ενστικτώδες πλέον λειτουργικό σύστημα iDrive με έγχρωμη οθόνη 6,5”, ηχοσύστημα έξι ηχείων (με AUX και USB, φυσικά), hands-free για κινητά, επιλογέα Driving Experience Control κ.ά. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης προβολείς ομίχλης, keyless engine start, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και αισθητήρα βροχής με αυτόματο έλεγχο προβολέων. Η έκδοση Advantage προσφέρει επιπλέον Cruise Control, με λειτουργία αυτόματης επιβράδυνσης, χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι, διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού και Park Distance Control με αισθητήρες πίσω.

Από κινητήρες;
Οι κινητήρες της Χ1 περιλαμβάνουν δύο βενζινοκινητήρες και δύο diesel, όλους 2λιτρους TwinPower Turbo, ενώ η γκάμα του μοντέλου έχει ήδη επεκταθεί και σε προσθιοκίνητες εκδόσεις sDrive16d με 116 ίππους και sDrive18i με 136 ίππους, και οι δύο με τους γνωστούς, αποτελεσματικούς 3κύλινδρους κινητήρες.

Συμπέρασμα:
Το θέμα είναι πως η καινούργια Χ1, εκτός από ένα αναμενόμενα ποιοτικό και απρόσμενα ικανό και εκτός δρόμου αυτοκίνητο, είναι πλέον τόσο ευρύχωρη για τη μέση οικογένεια που, στη δοκιμαζόμενη τοπική αγορά τουλάχιστον, σχεδόν αναιρεί την ύπαρξη της όχι και πολύ μεγαλύτερης Χ3. Δύσκολα βρίσκεις καλύτερο μικρό-μεσαίο SUV – εντάξει, SAV…

Τα βασικά

Μοντέλο: BMW X1 xDrive 20d
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel, 1995 κ.ε.
Ισχύς: 190 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 1750-2500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD-4WD/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (επίσημη) – 6,8 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 7,6”
Τελική: 219 km/h
Τιμή: €35.850 (με όφελος απόσυρσης).

BMW X1 gia telos

Aκόμη και η τετρακίνητη έκδοση xDrive είναι προσθιοκίνητη που γίνεται τετρακίνητη σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ένα καλοστημένο πλαίσιο, που δεν παραπέμπει σε SUV, δικαιώνει τον 2λιτρο 4κύλινδρο TwinPower Turbo diesel με τους 190 ίππους. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Διαβάστε ακόμα: Opel Astra 1.6 CDTi 136 HP – Κινητήρας-διαμάντι.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top