Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC (X156) 2013, Lack: Orientbraun metallic, Ausstattung: Urban Line, Exklusiv Paket, Leder Nussbraun, Zierteil Wurzelnuss Braun Seidenmatt

Ένα καλοστημένο αυτοκίνητο με καλό τιμόνι, σωστή θέση οδήγησης και εξαιρετικά φρένα που, αν και βρίσκεται στο φόρτε του στην εθνική, μπορεί να διατηρεί σβέλτο ρυθμό και σε δρόμους με συνεχείς στροφές. (photo credit mercedes benz).

Η A-Class γεννήθηκε στη σημερινή της –πολύ διαφορετική από την πρωτοποριακή A-Class του ’97– μορφή όταν ο κ. Fritz Weber από το Bochum έγραψε στην εταιρεία για να πει πως δεν ήθελε πια ένα κοντό αυτοκίνητο με πέντε θέσεις και δυο πατώματα.

Έλα όμως που, με το που βγήκε η σημερινή A-Class στην παραγωγή, η Mercedes έλαβε ένα άλλο γράμμα, από τον κ. Jean-Pierre DuPont από την Grasse αυτήν τη φορά, που ήθελε μια πιο ψηλή A-Class και ει δυνατόν με τετρακίνηση, για να βγαίνει και στο βουνό;

Και κάπως έτσι γεννήθηκε η GLA, ένα περισσότερο από προφανές παράγωγο της σύγχρονης A-Class, μισό hatchback μισό 4×4, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ενδοτικότερη ανάρτηση, στοιχεία και τα δυο που, σε συνδυασμό με πιο ψηλοπρόφιλα λάστιχα 215/60 σε 17άρες ζάντες, του επιτρέπουν να κινείται αφενός ομαλότερα στα τυπικά αστικά οδοστρώματα και αφετέρου αξιοπρεπώς σε χωματόδρομους.

Η Mercedes βέβαια δεν κομίζει γλαύκα ες Αθήνας σχεδιάζοντας ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με λίγο μεγαλύτερο ύψος και επιλογή τετρακίνησης. Αυτό που πετυχαίνει, όμως, είναι η GLA να δείχνει κομψότερη και πιο σπορ από κάθε άλλο ανταγωνιστή που μπορώ να σκεφτώ, του κυριότερού της (Audi Q3) συμπεριλαμβανομένου.

Από την άλλη, αν ψάχνετε για ένα πρακτικό αυτοκίνητο που να χωράει όλη τη φαμελιά και τα συμπαρομαρτούντα της για τη σαββατιάτικη διαδρομή ως το εξοχικό στο Χαλκούτσι, ψάξτε αλλού. Διότι, αν και οι χώροι για σας και την κυρία σας είναι υπεραρκετοί, πίσω, χάρη στη σχεδιαστική τάση που θέλει τα καπούλια κάθε σύγχρονου hatchback μυώδη και ανασηκωμένα, τα πράγματα είναι λίγο στριμωγμένα.

Τουλάχιστον η GLA 180 είναι ανετότερη στο δρόμο από μια αντίστοιχη A-Class. Αν εξοικειωθείς με την ελαφρά υστέρηση στη γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης, απόρροια των ως άνω ελαστικών, έχει γρήγορο τιμόνι, δεν γέρνει όσο θα περίμενες, συνοδεύεται από εξαιρετικά φρένα και, πέρα από την εθνική όπου βρίσκεται στο φόρτε της, μπορεί να διατηρεί σβέλτο ρυθμό και σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Αρκεί αυτοί να μην είναι έντονα ανηφορικοί.

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC (X156) 2013, Lack: Orientbraun metallic, Ausstattung: Urban Line, Exklusiv Paket, Leder Nussbraun, Zierteil Wurzelnuss Braun Seidenmatt

Το ικανότατο πλαίσιο, που εύκολα ανέχεται πολλαπλάσια ιπποδύναμη, αδικείται εδώ από το μικρό πετρελαιοκινητήρα των 1.461 κ.ε., ο οποίος ωστόσο είναι οικονομικότατος και ό,τι χρειάζεται μια entry level Mercedes. (photo credit mercedes benz).

O μικρός πετρελαιοκινητήρας μπορεί, φορολογικά, να είναι ό,τι πρέπει για δοκιμαζόμενες αγορές όπως η δική μας, αλλά θυμίζει τον Λουκά Βύντρα: παρά την αναμφισβήτητη εργατικότητα και φιλοτιμία του, είναι φορές που άθελά του κρεμάει την ομάδα.
Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC (X156) 2013, Lack: Orientbraun metallic, Ausstattung: Urban Line, Exklusiv Paket, Leder Nussbraun, Zierteil Wurzelnuss Braun Seidenmatt

Αυτό που πετυχαίνει η GLA είναι να δείχνει κομψότερη και… αθλητικότερη από κάθε άλλο ανταγωνιστή της στo premium segment και όχι μόνο. (photo credit mercedes benz).

Φράση που μας οδηγεί στον, ας πούμε, λιγότερο δυνατό κρίκο αυτής της «βασικής» GLA 180 με το μικρό πετρελαιοκινητήρα. Όπα! Μικρός ένας 1.800άρης; Τι, δεν τό ‘παμε πως η GLA 180 είναι 1.5; Βέβαια. Πάνε οι εποχές που διάβαζες από πίσω 180, 200, 400 κ.λπ. και ήξερες πού βρισκόσουν. Τώρα, η C200 είναι 1.6, η C400 3λιτρη, η AMG GLA 45 2λιτρη, ενώ τούτη εδώ η 180 1.5.

Που μπορεί βέβαια, φορολογικά, να είναι ό,τι πρέπει για δοκιμαζόμενες, αναξιοπάσχουσες αγορές όπως η δική μας, αλλά θυμίζει τον Λουκά Βύντρα, καλή του ώρα: παρά την αναμφισβήτητη εργατικότητα και τη φιλοτιμία του, είναι φορές που άθελά του κρεμάει την ομάδα.

Διότι ο 8βάλβιδος, 4κύλινδρος μικρός diesel των 1.461 κ.ε., 109 ίππων και, αξιοπρόσεκτα, 260 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 στροφές, προϊόν συνεργασίας της Daimler με τη Renault (ο κινητήρας, όχι η ροπή του), είναι μεν πρόθυμος και οικονομικότατος (ό,τι και να του κάνεις, δεν καίει πάνω από 6 lt/100 km), αλλά στις ψηλές στροφές είναι κάπως τραχύς και, παρά την καλή ηχομόνωση, θορυβώδης.

Παρ’ όλα αυτά, σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, πολλώ μάλλον σε ταξίδι, οι εφτά σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 7G-DCT είναι σοφά κλιμακωμένες, έτσι ώστε να εξασφαλίζουν ξεκούραστη λειτουργία και αξιέπαινη ησυχία.

Το εσωτερικό, τέλος, είναι αναμενόμενα Mercedes. Ποιοτικά υλικά, αξιοθαύμαστη συναρμογή κι ένας μοντέρνος, ελκυστικός σχεδιασμός συνδυάζονται με σωστή σε γενικές γραμμές εργονομία. Μόνη παραφωνία είναι η μεγάλη και έγχρωμη κεντρική πολυ-οθόνη που, αν και ευκρινέστατη, μοιάζει σαν να προστέθηκε όταν κάποιος στην παραγωγή φώναξε: «ρε σεις, μαντέψτε τι ξεχάσαμε».

Η μικρή, μπροστοκίνητη GLA 180 λοιπόν, μια εναλλακτική δίοδος προς μια entry level Mercedes, είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο που, παρά το μεγαλύτερο ύψος του, δείχνει εξίσου αρμονικό, αν όχι αρμονικότερο της απλής Α-Class –βοηθούν κι αυτές οι ράγες στην οροφή–, όπου ένα πλαίσιο ικανό να φιλοξενήσει τα 381 άλογα της AMG GLA 45 αδικείται από έναν κινητήρα που, όντας μικρός, diesel και οικονομικός, είναι παρ’ όλα αυτά αυτός που θα του εξασφαλίσει την εμπορική επιτυχία, και σπάνια γράφω τόσο μεγάλες προτάσεις, αυτή τουλάχιστον είχε πολλά ρήματα…

Τα βασικά

Μοντέλο: Mercedes-Benz GLA 180 CDI
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo diesel 1.461 κ.ε.
Ισχύς: 109 HP @ 4.000 rpm
Ροπή: 250 Nm @ 1.750-2.500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD-αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,9 lt/100 km (επίσημη) – 5,9 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 11,9”
Τελική: 190 km/h
Τιμή: από €32.315 (με όφελος απόσυρσης).

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC (X156) 2013, Lack: Designo Mountaingrau MAGNO, Ausstattung: AMG Line, AMG Exklusiv Paket, Leder Schwarz, Zierteil Aluminium

Εσωτερικό τυπικά Mercedes. Ποιοτικά υλικά, αξιοθαύμαστη συναρμογή και μοντέρνο, κομψό design συνδυάζονται με καλούς γενικά χώρους και σωστή εργονομία. (photo credit mercedes benz).

Διαβάστε ακόμα: Driven: Abarth 595 Competizione 180 HP – Ένοχη αφορμή για ξεσάλωμα.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top