Crossland X. Το νέο μικρό crossover της Opel

Τα μικρά MPV ήταν κάποτε πολύ της μόδας. Μέχρι που το αγοραστικό κοινό τα παράτησε για τα μάτια μιας άλλης κατηγορίας – αυτής των μικρών SUV/crossover.

 

Tο Opel Crossland X είναι ένα μεταμφιεσμένο σε crossover, μικρό, πλούσια εξοπλισμένο και ευρύχωρο MPV, με φιλικές για την πόλη (και τις μαρίνες) διαστάσεις. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Και αυτό παρόλο που το ως άνω κοινό έχει ουσιαστικά ανάγκη τις ιδιότητες των πρώτων (χώρους, προσαρμοστικότητα, οικονομία) περισσότερο από εκείνες των δεύτερων (macho look, ψηλή θέση οδήγησης και ικανότητες εκτός δρόμου, λέμε τώρα).

Εξ ου και το Opel Crossland X (ένα μικρό MPV μεταμφιεσμένο σε crossover) που, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, αντικαθιστά το Meriva. Θέλω να πω, δείτε το. Δεν μοιάζει περισσότερο MPV παρά SUV; Άσε που δεν βγαίνει και τετρακίνητο.

Όχι ότι αυτό είναι κακό, βέβαια, διότι η προτεραιότητα εδώ είναι, είπαμε, οι αστικές μετακινήσεις, το ευέλικτο μέγεθος, η πολυμορφικότητα (όρος κι αυτός…) και η ευρυχωρία. Κι όλα αυτά σε μέγεθος αισθητά μικρότερο εκείνου ενός Astra, π.χ.

Παρένθεση: αν παρ’ όλα αυτά θέλετε οπωσδήποτε τετρακίνηση, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ισχυρότερους κινητήρες, υπάρχει το αμέσως μεγαλύτερο Mokka X, το μεσαίο της οικογένειας “X” – ακόμη μεγαλύτερο είναι το Grandland X που αναμένεται τον Οκτώβριο.

Οι τιμές του Crossland X ξεκινούν από €17.300 για μια πλούσια εξοπλισμένη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.2 με τους 85 ίππους και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο

Το οποίο Crossland X, που λέτε, αποτέλεσμα της συνεργασίας της (ευρωπαϊκής) GM με την PSA (Peugeot/Citroën), συνεργασία που τελικά εξελίχθηκε σε εξαγορά της πρώτης από τη δεύτερη, είναι αφενός βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Peugeot 2008, και αφετέρου εφοδιασμένο με κινητήρες της PSA.

Άλλο αποτέλεσμα, με γαλλικό εσάνς αυτό, είναι το Citroën C3 Aircross, μικρό και αυτό MPV μεταμφιεσμένο σε crossover, που αντικαθιστά το MPV C3 Picasso, και που θα μας απασχολήσει με το πλήρωμα του χρόνου.

Και τα δυο αυτά μοντέλα προϊδεάζουν για μια ευρύτερη μελλοντική στρατηγική στο πλαίσιο της οποίας όλα τα επόμενα Opel, Peugeot και Citroën (συν τα DS) θα μοιράζονται πλατφόρμες, κινητήρες, μεταδόσεις και λοιπά συμπαρομαρτούντα στα πρότυπα του ομίλου Volkswagen.

Πλευρικές γραμμές πλαισιώνουν τη φαινομενικά αιωρούμενη οροφή διαχωρίζοντας το πάνω από το κάτω μέρος του Crossland X, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση μήκους. Οι παραπομπές σε SUV είναι εντονότερες πίσω. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Το Crossland X πάντως σε τίποτε δεν φέρνει σε γαλλικό αυτοκίνητο – είναι αναμφίβολα Opel, μέσα κι έξω, με ποιότητα κατασκευής όχι και τόσο συνηθισμένη για την κατηγορία, με την καλή έννοια. Στον δρόμο δε, είναι ένα από αυτά τα αυτοκίνητα τα οποία, ενώ είναι ικανοποιητικά και ασφαλή για τον τυπικό νέο οικογενειάρχη, απέχει από το να χαρακτηριστεί αυτό που λέμε “driver’s car”.

Το πετρελαιοκίνητο 1.6 CDTI, με τους 99 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο, που οδήγησα για την παρουσίαση της εταιρείας στην χερσόνησο των Μεθάνων, είχε διττή υπόσταση. Στην Αττική Οδό και στην εθνική οι μακριές του σχέσεις χάρισαν ήσυχο και άνετο ταξίδι, κρατώντας μάλιστα την κατανάλωση κάτω από τα 5 lt/100 km.


Διαβάστε ακόμα: Στη Σόφια για μια ασυνήθιστη παρουσίαση. Και το Opel Crossland X


Στο στροφιλίκι όμως του δρόμου προς και από τα Μέθανα, οι ίδιες μακριές σχέσεις (με ανάλογα μακριές διαδρομές του «λαστιχένιου» επιλογέα) έκαναν τον 1600άρη diesel να δείχνει ελαφρώς άψυχος και το προσπέρασμα να απαιτεί προνοητικότητα και σύνεση. Εκτιμώ πως τα πράγματα θα είναι καλύτερα με τον 1200άρη βενζινοκινητήρα με τα 110 άλογα, με συνέπεια κάθε τέτοιο εγχείρημα, ειδικά με το αυτοκίνητο φορτωμένο μια οικογένεια και τα συμπράγκαλά της, να συνιστά μια πιο ευχάριστη και ανέμελη διεργασία.

Εσωτερικό με αίσθηση ευρυχωρίας και ξεκάθαρα όργανα – αν και το infotainment απαιτεί εξοικείωση. Διαιρούμενα 60/40 και ατομικά συρόμενα πίσω καθίσματα. Χώρος αποσκευών που, από 410 λίτρα, με αναδίπλωση των καθισμάτων, φτάνει τα 1.255. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Σε μια, ας πούμε, πιο κεφάτη οδήγηση, όπως αυτή στην οποία θα το υποβάλει, όχι ο τυπικός νέος οικογενειάρχης, αλλά ο τυπικός αυτοκινητικός δημοσιογράφος, το μικρότερο X ανταποκρίνεται προβλέψιμα και αναμενόμενα, με την υποστροφή να κάνει εμφανή την παρουσία της εκεί ακριβώς όπου θα την περίμενες για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Πέρα από τις σημαντικές καινοτομίες από τις οποίες συνοδεύεται το Crossland X (προβολείς LED, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180°, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.ά.), το νέο Opel διαθέτει επίσης συνδεσιμότητα Opel OnStar με Wi-Fi Hotspot και υπηρεσίες όπως κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο (και για ημιδιαμονή, εικάζω) καθώς και αναζήτηση χώρου στάθμευσης.

Τέλος, οι τιμές του Crossland X ξεκινούν από €17.300 για μια πλούσια εξοπλισμένη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.2 με τους 85 ίππους και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Δείτε περισσότερα για το νέο μικρό SUV/crossover/MPV/πείτε-το-όπως-θέλετε εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: 7 tips για αποδοτικό κλιματισμό στο αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

blog comments powered by Disqus
Πιο δημοφιλή του μήνα

Είπαμε ότι το καλοκαίρι είναι η εποχή της χαράς, της ελευθερίας, της χαλάρωσης. Αλλά σε κάποια πράγματα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Μην μας δείχνουν και με τα δάχτυλο όταν περπατάμε στον δρόμο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πόσο εύκολο είναι να ντυθείς κομψά και να νιώθεις άνετα στο γραφείο; Ο Θοδωρής Τσεκούρας συναντάει τον Κίμωνα Φραγκάκη στα attica και ανακαλύπτει stylish tips: από το meeting της Δευτέρας μέχρι την casual Παρασκευή.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο Αντώνης Βλοντάκης πηγαίνει μια βόλτα στα attica με τον Κίμωνα Φραγκάκη και ανακαλύπτει πως ντύνεσαι πιο κομψά από μια καθημερινή σπορ εμφάνιση, αλλά και πιο χαλαρά από το «κυριλέ».

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ξέρετε να λειτουργείτε σωστά τον κλιματισμό του αυτοκινήτου σας; Αν ναι, διαβάστε κάτι άλλο. Αν όχι, μείνετε μαζί μας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro