H Ford αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά το ανανεωμένο Fiesta. Σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδόν €300 εκ. δαπανήθηκαν για την εξέλιξή του. (photo credit Ford/Αφοί Καραγιωργάκη)

Διανύοντας βίους παράλληλους με το VW Golf, αν και λίγο νεότερο, το Fiesta ξεκίνησε κι αυτό σχεδιαστικά από ιταλικό οίκο και συγκεκριμένα απ’ αυτόν του Ghia. Η κρίση που χαρακτήριζε την εποχή -τέλειωνε πάλι το πετρέλαιο τότε- ήθελε μικρά, τρίθυρα, φτηνά, έξυπνα αυτοκίνητα όπως τo 127 της Fiat, ή το 5 της Renault.

Σαράντα ένα χρόνια αργότερα, αντίστοιχα εκατοστά σε αύξηση μήκους, 17 εκατομμύρια πωλήσεις και με την παγκοσμιοποίηση να έχει στείλει την κατασκευή του σε κάθε σημείο του πλανήτη, το νέο Fiesta, (το 8ο), έρχεται με αξιώσεις να ξανακαθίσει στις πρώτες θέσεις στις πωλήσεις του Β+ segment.

Στη φιλόξενη πρώτη παρουσίασή του στην Ελλάδα, και μετά τη σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε μαζί του, είναι εμφανές γιατί το Fiesta είναι τόσα χρόνια σ’ αυτή τη θέση. Εμφανές είναι επίσης πόσο σοβαρά συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι της Ford το συγκεκριμένο μοντέλο.

Σχεδόν €300 εκ. δαπανήθηκαν για την εξέλιξή του και φαίνεται ότι τα χρήματά τους έπιασαν τόπο. Σχεδιαστικά πάντως, το ανανεωμένο Fiesta, αν και λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο, μοιάζει πολύ με το απερχόμενο, με κύρια ειδοποιό διαφορά τα πίσω φωτιστικά σώματα.

 

Σχεδιαστικά, το νέο Fiesta, αν και λίγο μεγαλύτερο, μοιάζει πολύ με το απερχόμενο, με κύρια ειδοποιό διαφορά τα πίσω φωτιστικά σώματα. (photo credit Ford/Αφοί Καραγιωργάκη)

Το Fiesta ξεκινά πανευρωπαϊκά τις πωλήσεις του με τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Trend, Titanium, ST-Line και Vignale. Αργότερα θα ακολουθήσει κι ένα crossover και μια «αληθινή» ST έκδοση – χωρίς Line. Προκαλεί πάντως έκπληξη η εμμονή της Ford και στις τρίθυρες εκδόσεις οι οποίες δεν πρέπει να ξεπερνούν το 10% του mix των αυτοκινήτων.

«Επειδή μοιραζόμαστε το πάθος των πελατών μας», δήλωσε ο Steven Armstrong, αντιπρόεδρος του ομίλου και πρόεδρος της Ford Ευρώπης, Μ. Ανατολής και Αφρικής, «καταφέραμε να εξελίξουμε τον σπορ οδηγικό χαρακτήρα του Fiesta στο επόμενο επίπεδο, με μεγαλύτερη ποικιλία εκδόσεων από ποτέ, καθεμιά με τη δική της, ξεχωριστή προσωπικότητα. Τώρα διαθέτουμε ένα Fiesta για κάθε οδηγό, με προηγμένες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά που οι αγοραστές μικρών αυτοκινήτων ονειρεύονταν πριν μερικά χρόνια».

Η οθόνη αφής 8 ιντσών, που θυμίζει tablet, είναι το στοιχείο που κυριαρχεί στο εσωτερικό, μειώνοντας κατά πολύ την ανάγκη για κουμπιά και διακόπτες.

Συμφωνούμε απόλυτα, διότι οι τεχνολογίες που προσφέρονται πλέον, σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα, ούτε ως όνειρα υπήρχαν κάποτε. Το εντυπωσιακό μάλιστα είναι ότι οι τεχνολογίες αυτές εφαρμόζονται, με το αντίστοιχο τίμημα βέβαια, σε αυτοκίνητα μιας κατηγορίας των οποίων οι αγοραστές ίσως δεν τις χρειαστούν ποτέ.

Το Active Park Assist with Perpendicular (sic) Parking, π.χ., για υποβοήθηση σε παράλληλη στάθμευση. Με Fiesta; Από την άλλη, συστήματα ανίχνευσης, υποβοήθησης κ.ά. Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection, Lane Keeping Alert και Forward Collision Warning πρέπει πλέον να τοποθετούνται δια νόμου. Και με φωνητικές επεμβάσεις, ει δυνατόν, για την ελληνική αγορά.

Η Ford υπερηφανεύεται ότι τα καθίσματα του Fiesta δεν χάνουν τη φόρμα τους σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. Το ηχοσύστημα της B&O διαθέτει 10 ηχεία και περιλαμβάνει ενισχυτή εννέα καναλιών, κεντρικό ηχείο στο ταμπλό και subwoofer 200mm στον χώρο αποσκευών. (photo credit Ford/Αφοί Καραγιωργάκη)

Η οθόνη αφής 8 ιντσών, που θυμίζει tablet, είναι το στοιχείο που κυριαρχεί στο εσωτερικό, μειώνοντας κατά πολύ την ανάγκη για κουμπιά και διακόπτες. Διαθέτει λειτουργίες αφής (pinch & swipe) ικανοποιώντας τις απαιτήσεις/προσταγές των millennium kids που έχουν ήδη άδεια οδήγησης και που, όπως όλοι ξέρουμε, γι αυτούς η πρόσφυση, λόγου χάρη, δεν έχει την ίδια προτεραιότητα με τη συνδεσιμότητα.

Οι πίσω πάντως επιβάτες, παρά τα 16 επιπλέον χιλιοστά, θα διαμαρτυρηθούν για τον χώρο που περιορίζεται λόγω σχεδίασης, ενώ φανταζόμαστε τι θα λένε αν το Fiesta αγοραστεί και με συρόμενη οροφή. Τα ίδια πάνω-κάτω θα πουν και για το χώρο αποσκευών, που είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά και για την έλλειψη χειρολαβής στον «ουρανό» για τον συνοδηγό. Κάθε γκρίνια ξεχνιέται πάντως όταν έρθεις σε επαφή με το ηχοσύστημα της B&O που μετατρέπει το εσωτερικό του Fiesta σε Επίδαυρο.

Το δερμάτινο τιμόνι του νέου Fiesta έχει δοκιμαστεί έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αντοχή του στη φθορά και στο αντηλιακό που πιθανόν έχει μείνει στα χέρια του οδηγού.

Μιλώντας για ήχο, στη σύντομη διαδρομή στην παραλιακή διαδρομή προς και από το Σούνιο, διαπιστώσαμε αφενός πως η ηχομόνωση του Fiesta είναι εντυπωσιακή και αφετέρου πως ανάλογα εντυπωσιακές είναι η προθυμία και η ευστροφία του 3κύλινδρου 1000άρη EcoΒoost με τα 100 άλογα και το 6άρι κιβώτιο.

Οι τιμές του νέου Fiesta ξεκινούν από τα €12.290, για τη βασική τρίθυρη έκδοση Trend, με τον βενζινοκινητήρα 1.1 των 85 ίππων και 5άρι μηχανικό κιβώτιο, και φτάνουν τα €19.935(!) για το top-of-the-line Fiesta Vignale, με τον 1.0 EcoBoost των 140 ίππων και 6άρι κιβώτιο.

Τέλος, ειδική μνεία οφείλουμε να κάνουμε στην 8ετή (ή για 100.000 χλμ) εργοστασιακή εγγύηση που παρέχει η Ford και να την συνυπολογίσουμε στο κόστος αγοράς, αλλά και μεταπώλησης του Fiesta.

Το νέο Fiesta ξεκινά πανευρωπαϊκά τις πωλήσεις του με τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Trend, Titanium, ST-Line και Vignale. (photo credit Ford/Αφοί Καραγιωργάκη)

Και Πέντε Πράγματα Που Δεν Γνωρίζατε

1. Το δερμάτινο τιμόνι του νέου Fiesta έχει δοκιμαστεί έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αντοχή του στη φθορά και στο αντηλιακό που πιθανόν έχει μείνει στα χέρια του οδηγού. Το αντηλιακό είναι μία από τις καθημερινές ουσίες που χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές εσωτερικού του Fiesta. Τα δερμάτινα καθίσματα είναι επίσης ανθεκτικά στους λεκέδες από καφέ, λερωμένο σπορ εξοπλισμό, ακόμη και στο ξέβαμμα ενός καινούργιου τζιν.

2. Πώς η Ford φροντίζει τα καθίσματα του Fiesta να μη χάνουν τη φόρμα τους σε όλο τον κύκλο ζωής του; Ρομπότ «κάθονται» στα καθίσματα 25.000 φορές, ενώ τα μαξιλάρια των καθισμάτων περνούν από 60.000 κύκλους δοκιμών προκειμένου να διασφαλιστεί η αντοχή τους στη φθορά. Το δε υλικό τους ελέγχεται για την ελαστικότητα και ακεραιότητά του μετά από 24 ώρες στους μείον 300° C!

3. Ορισμένα πάνελ του αμαξώματος κατασκευάζονται με τεχνική που αναλύει τις συχνότητες θορύβων κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πρεσαρίσματος και μπορεί να εντοπίζει ένα εξάρτημα που δεν πληροί τα πρότυπα ποιότητας πριν φύγει από την πρέσα. Ενώ το εργοστάσιο στην Κολωνία παράγει ένα νέο Fiesta κάθε 68” και μπορεί να κατασκευάσει περίπου 20.000 διαφορετικές εκδόσεις συνολικά.

4. Οι πόρτες του νέου Fiesta απαιτούν 20% λιγότερη προσπάθεια για να κλείσουν, λόγω βελτιώσεων στους εξαγωγείς αέρα μέσα στο αυτοκίνητο. Καινοτόμα, κρυμμένα προστατευτικά άκρων θυρών (door edge protectors) εκτείνονται όταν ανοίγουν οι πόρτες για να προστατεύσουν και τις πόρτες του Fiesta, αλλά και αυτές των αυτοκινήτων που είναι παρκαρισμένα δίπλα. Στο εσωτερικό τους υπάρχουν αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

5. Κατά την εξέλιξη του B&O PLAY Sound System του νέου Fiesta οι τεχνικοί αφιέρωσαν έναν χρόνο για να ακούσουν πάνω από 5.000 μουσικά κομμάτια έτσι ώστε να διασφαλίσουν την απόδοση ήχου, ανεξάρτητα αν ερμηνευτές είναι η Adele, οι Foo Fighters ή ο Jay-Z, και ανεξάρτητα από την ένταση. Δοκιμασμένο σε κέντρα πόλεων, αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς δρόμους, το ηχοσύστημα 10 ηχείων περιλαμβάνει ενισχυτή εννέα καναλιών, κεντρικό ηχείο στο ταμπλό και subwoofer 200mm στον χώρο αποσκευών, ενώ προαιρετικός ήχος surround προσφέρει εμπειρία αίθουσας συναυλιών.

[Δείτε περισσότερα για το νέο Fiesta εδώ]

 

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Crossland X. Το νέο μικρό crossover της Opel

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top