Fiesta ST front

Ένα ξεδιάντροπα γρήγορο Ford, ικανό να ξεδοντιάσει πολύ ισχυρότερους ονομαστικά συνδυασμούς. (photo credit ford)

Αυτό το Fiesta ST, όμως, είναι ένα ακόμη απ’ αυτά τα ξεδιάντροπα γρήγορα Ford και καθόλου φρόνιμο βέβαια. Είναι προικισμένο με χαμηλότερη ανάρτηση, 17άρες ζάντες, μεγάλα δισκόφρενα μπρος-πίσω, διπλή απόληξη εξάτμισης, μια μεγάλη φτερούγα-σκίαστρο πίσω και πιο προφανή από διακριτικά σήματα ST (για Sports Technologies).

Το σημαντικότερο; Είναι εφοδιασμένο με έναν 1.600άρη βενζινοκινητήρα με 182 άλογα, τα οποία, χάρη στο overboost των κινητήρων Ecoboost της Ford, μπορούν να φτάσουν σχεδόν τα 200 (εντάξει, 197) για διάρκεια 15” – για ένα καλό διπλό προσπέρασμα, σαν να λέμε. Και μιλάμε εδώ, βέβαια, για νούμερα που κάποτε απαντούσαμε σε φημισμένα, γνήσια σπορ αυτοκίνητα προηγουμένων δεκαετιών, όχι σε γρήγορες εκδόσεις ταπεινών supermini.

Ακόμη εντυπωσιακότερο είναι το νούμερο για τη ροπή του 1.600άρη Ecoboost. Τα 240 Nm είναι απόδοση μεγάλου turbodiesel και κάνουν το ST να εκτοξεύεται από στροφή σε στροφή –ή από φανάρι σε φανάρι, για τους στερημένους ανάμεσά μας– με εκπληκτικό ρυθμό.

Fiesta ST interior

Εξαιρετικά σε στήριξη και άνεση καθίσματα μπάκετ από την Recaro. Είναι τόσο καλά που απ’ αυτά πρώτα, και μετά από το τιμόνι, πληροφορείσαι για το γίνεται κάτω απ’ τους τροχούς σου. Κοντό 6άρι κιβώτιο και θετικός λεβιές. Τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν, αλλά ποιος ενδιαφέρεται… (photo credit ford)

Η αίσθηση δε είναι ακόμη πιο έντονη όταν η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000-2.500 rpm, όπου στο παιχνίδι μπαίνει κι ένας ευχάριστα τραχύς ήχος από τον κινητήρα. Βέβαια, δεν είναι ακριβώς έτσι, μιας και ο ήχος δεν προέρχεται ακριβώς από τον κινητήρα, αλλά, όπως και σε άλλα γρήγορα Ford (Focus ST, Mustang κ.ά.), φτάνει στην καμπίνα ενισχυμένος τεχνητά μέσω ενός μικρού gadget που η Ford ονομάζει Sound Symposer και εξέλιξε για να αντισταθμίζει τον αδιάφορο ήχο ενός σχετικά μικρού κινητήρα turbo, μετατρέποντάς τον στο βαθύτερο ενός μεγαλύτερου ατμοσφαιρικού.

Η αίσθηση ότι έχεις βρεθεί σε αυτοκίνητο φτιαγμένο για πίστα γίνεται εντονότερη με το που θα σφίξεις το δερμάτινο τιμόνι, χουφτώσεις το λεβιέ και αντικρίσεις τα πεντάλ με τα λαστιχένια αντιολισθητικά μπιμπίκια.

Στο εσωτερικό, δεσπόζουν (πολύ μ’ αρέσει αυτή η λέξη, θα την ξαναγράψω: δεσπόζουν) τα μεγάλα μπροστινά καθίσματα της Recaro με την καλύτερη πλευρική στήριξη που έχουν συναντήσει σε αυτοκίνητο παραγωγής τα ταλαιπωρημένα και πολλάκις ξεχαρβαλωμένα πλευρά του ταπεινού σας δούλου.

Η αίσθηση ότι έχεις βρεθεί σε αυτοκίνητο φτιαγμένο για πίστα γίνεται εντονότερη με το που θα σφίξεις το μεστό δερμάτινο τιμόνι, χουφτώσεις το λεβιέ με την αλουμινένια λαβή και αντικρίσεις τα αλουμινένια πεντάλ με τα λαστιχένια αντιολισθητικά μπιμπίκια.


Διαβάστε ακόμα: Renault Kadjar – Kαλώς το κι ας άργησε


 

Και γίνεται πραγματικότητα από τα πρώτα χιλιόμετρα. Από τα κορυφαία μπάκετ κατ’ αρχάς, χωρίς τα οποία οι ικανότητες του ST θα αδικούντο κατάφωρα, τα οποία σε κρατάνε αγκυροβολημένο στη θέση σου σε οποιαδήποτε διαδρομή, επιβεβαιώνοντας το αξίωμα που θέλει μια καλή θέση οδήγησης να προσθέτει καμιά 10αριά άλογα.

Fiesta ST rear

Ένα σωστό στήσιμο, δια χειρός Special Vehicle Team της Ford, κάνει αυτό το Fiesta διασκεδαστικά υπερστροφικό και απόλυτα προβλέψιμο. (photo credit ford)

Από το τιμόνι (ΟΚ σε διάμετρο για Focus, αλλά μεγαλούτσικο για Fiesta) που έχει καλή αίσθηση, θυμίζοντας μικρές βόμβες προηγουμένων δεκαετιών. Από τη θετική αίσθηση του λεβιέ του 6αριού, σφιχτά κλιμακωμένου κιβωτίου που σε τσιγκλάει για συνεχείς αλλαγές, αν και, με την αστείρευτη και χωρίς νεκρά σημεία ή υστερικές εξάρσεις ροπή του μικρού ST, δεν τις χρειάζεσαι.

Σε τούτο εδώ το Ford σηκώνεις το πόδι απ’ το γκάζι στην είσοδο μιας στροφής, ελαφραίνεις την ουρά και είναι σαν να οδηγείς ένα καλό, ευκίνητο, πρόθυμο και ασφαλές πισωκίνητο.

Από το σωστό στήσιμο στο δρόμο που κάνει αυτό το Fiesta ευχάριστα και, τελικά, απόλυτα προβλέψιμα υπερστροφικό. Ναι, σωστά διαβάσατε, υπερστροφικό. Η Ford βλέπετε, μάστορας σ’ αυτά, εκτός του ότι έχει χαμηλώσει την ανάρτηση 1,5 πόντο και έχει φροντίσει να σκληρύνει ελατήρια και αντιστρεπτικές, ειδικά πίσω, έχει προικίσει το ST μ’ ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό TVS (Torque Vectoring System), το οποίο, φρενάροντας όταν χρειαστεί τους εμπρός τροχούς με διακριτικότητα ηλικιωμένης λαίδης, κάνει υποστροφή και torque-steer ποσότητες εδώ άγνωστες.

Και εκεί που σ’ ένα οποιοδήποτε άλλο μπροστοκίνητο δυνατό hot hatch κοιτάς, ελαφραίνοντας το δεξί πεντάλ, πώς θα συνεχίσεις να κινείσαι γρήγορα, περιορίζοντας και ελέγχοντας την υποστροφή, σε τούτο εδώ το Ford σηκώνεις το πόδι απ’ το γκάζι στην είσοδο μιας στροφής, ελαφραίνεις την ουρά και είναι σαν να οδηγείς ένα καλό, ευκίνητο, πρόθυμο και ασφαλές πισωκίνητο. Σαν 205 GTΙ, αλλά χωρίς το δάγκωμα, ένα πράγμα.

Εντάξει, δεν είναι όλα ρόδινα, υπάρχει και η άλλη πλευρά. Που λέει πως το Fiesta ST είναι ελαφρώς κραυγαλέο, σκληρό στην πόλη και θορυβώδες στην εθνική, και που θα ήθελε και την κατανάλωση στο ταξίδι να είναι χαμηλότερη.

Αγοράζεις, όμως, ένα Fiesta ST γι’ αυτό ακριβώς που γράφει στο κουτί: ένα προσιτό αυτοκίνητο με δυνατότητες και ικανότητες που μπορούν να ξεβρακώσουν πολύ ισχυρότερους ονομαστικά συνδυασμούς.

Fiesta ST engine II

O γνωστός από μεγαλύτερα Ford 1600άρης βενζινοκινητήρας της σειράς Ecoboost αποδίδει 182 ίππους και, σε λειτουργία overboost, 197. Στο Fiesta ST έχει αποκτήσει αμεσότερη απόκριση. (photo credit ford)

Τα βασικά

Μοντέλο: Ford Fiesta ST
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.596 κ.ε.
Ισχύς: 182-197 HP @ 5700 rpm
Ροπή: 240 Nm @ 1600 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,9 lt/100 km (επίσημη) – 8,3 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 6,9”
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Τιμή: από €21.495

 

Διαβάστε ακόμα: smart fortwo 71 HP Auto. Εντυπωσιακά βελτιωμένο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top