Mustang front II

Η Ford κρατά ζωντανή την εικόνα της Mustang, συνδυάζοντας το γοητευτικό retro look με διακριτικές μοντέρνες πινελιές. Αν και εκσυχρονισμένη, η μάσκα (κατευθείαν από το “Jaws”) παραπέμπει στις περισσότερες από τις προηγούμενες γενιές. (photo credit: ford.com).

To “Mute Witness” –το οποίο ένας Robert L Fish έγραψε το 1963, προτού αλλάξει το επίθετό του από Fish (ψάρι) σε Pike (λούτσος) χάνοντας σε μυστήριο, στα ελληνικά τουλάχιστον– διαδραματίζεται στη Ν. Υόρκη και ο πρωταγωνιστής του είναι ένας Lieutenant Clancy. Ο οποίος, όταν δεν μετακινείται με ταξί, οδηγεί το δικό του ταλαιπωρημένο αυτοκίνητο, αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Χρειάστηκε η παρέμβαση, το 1968, του σκηνοθέτη Peter Yates που, με δυο τρεις Ford Mustang Fastback του ’67, άλλες τόσες Dodge Charger 440, έναν από τους καλύτερους οδηγούς-stuntmen (Bill Hickman) κι ένα κιβώτιο τάσια σε οικογενειακή συσκευασία, έφτιαξε το “Bullitt”, το φιλμ με το συναρπαστικότερο κυνηγητό αυτοκινήτων στην ιστορία του κινηματογράφου – και όχι, δεν ξεχνάω το “Ronin”.

Πάντως, στην Αμερική τουλάχιστον, η Mustang είναι πολύ περισσότερο από ένα σπορ αυτοκίνητο που οδηγεί ένας μη τυπικός αστυνομικός των ‘60s. Η Ford Mustang ήταν κομμάτι της αμερικανικής κουλτούρας πολύ προτού αρχίσει να ρολάρει μια Panaflex και κάποιος γράψει «S McQueen» στην πλάτη μιας «καρέκλας σκηνοθέτη».

Μέσα στους εννέα μήνες που ακολουθήσαν τη γέννησή της (στα μέσα του 1964, εξ ου και το παρατσούκλι «1964½» της πρώτης γενιάς), η Ford πούλησε 700.000 κομμάτια, με τη ζήτηση να υπερβαίνει την παραγωγή κατά 15:1 και με το λανσάρισμα να είναι το πιο επιτυχημένο για την εταιρεία μετά από εκείνο του Model A του 1927. Ενώ μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 8,5 εκατ. Mustang, με τη συντριπτική βέβαια πλειοψηφία να βρίσκεται προφανώς στην Αμερική.

Στην ουσία, βέβαια, η πρώτη Mustang δεν ήταν πολύ παραπάνω από ένα κομψό αμάξωμα που χρησιμοποιούσε μηχανικά και άλλα μέρη από τα sedan Falcon και Fairlane. Γέννησε. όμως. μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων που απευθυνόταν στους μεταπολεμικούς baby-boomers: αυτήν του προσιτού σπορ coupé που έγινε γνωστή ως “pony car”. Μια κατηγορία στην οποία δεν άργησαν φυσικά να μπουν και οι υπόλοιποι – οι Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird, Dodge Challenger, Plymouth Barracuda κ.ά. είναι κι αυτά pony cars.

Mustang 1965

Η πρώτη Mustang, η οποία δεν ήταν πολύ παραπάνω από ένα όμορφο αμάξωμα με συνηθισμένα μηχανικά και άλλα μέρη, γέννησε μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων: αυτή του προσιτού σπορ coupé, τα “pony cars”. (photo credit: ford.com)

Όμως, κανένα άλλο μοντέλο δεν πρέπει να έχει περισσότερα μουσικά κομμάτια γραμμένα γι’ αυτό. Πρώτοι ήταν οι Zip Codes με το “The Fancy Filly From Detroit City” στο album… “Mustang” του 1964, ο Wilson Pickett τραγουδούσε “I bought you a brand new Mustang, a nineteen sixty five” στο “Mustang Sally”, ο Chuck Berry “I’ve got a 1966, cherry-red Mustang Ford” στο “My Mustang Ford”, ο David Bowie “He coughs as he passes her Ford Mustang” στο “Young Americans” κ.λπ.

Κάποτε το αμερικανικό Ναυτικό είχε ξεκινήσει καμπάνια στρατολόγησης –εντάξει, ναυτολόγησης– με το slogan “The Beach Boys. Apple pie. The ’67 Mustang. Three things worth fighting for”.

Τόσο δε μεγάλη είναι η αποτύπωση του μοντέλου στην ψυχή του μέσου Αμερικανού που κάποτε το αμερικανικό Ναυτικό είχε ξεκινήσει μια καμπάνια στρατολόγησης –εντάξει, ναυτολόγησης– με το slogan “The Beach Boys. Apple pie. The ’67 Mustang. Three things worth fighting for”.

Παρ’ όλα αυτά, οι περισσότερες γενιές Mustang στο δρόμο ήταν για γέλια. Από τη «1964½», τη Mach I του ’68, ακόμη και τη Shelby GT350 του ’66, μέχρι την ιερόσυλη “Bullitt” του 2001 (με αποκορύφωμα τη 2η γενιά της δεκαετίας του ‘80 και την 3η του ’90), σχεδόν κάθε Mustang ήταν ένα υπερστροφικό, κατ’ ευφημισμό σπορ αυτοκίνητο, με πλαίσιο από πλαστελίνη, τιμόνι από βαπόρι, ανάρτηση από κάρο και ποιότητα κατασκευής απογεύματος Παρασκευής πριν από τριήμερο.

Με αυτά λοιπόν τα δεδομένα, οφείλει να καθίσει κάποιος πίσω από το τιμόνι της σημερινής «ευρωπαϊκής» Mustang. Ευρωπαϊκής; Μάλιστα, διότι εκτός της «κανονικής» Mustang GT με τον 5λιτρο V8, οι απωανατολικές και οι δοκιμαζόμενες ευρωπαϊκές αγορές προικίζονται με μια μικρότερη έκδοση με τους μισούς κυλίνδρους. Υπάρχει βέβαια κι ένας V6 3.7. Αλλά, όντας λιγότερο ισχυρός από τον ως άνω 4κύλινδρο, δεν μας απασχολεί επί του παρόντος.

Διαβάστε ακόμα: To νέο, επαναστατικό, Honda HR-V.

Για δε τους σπασίκλες ανάμεσά μας, αυτή είναι η πρώτη φορά που κάθε κινητήρας στην γκάμα της Mustang αποδίδει πάνω από 300 ίππους. Είναι επίσης η πρώτη φορά, μετά τη SVO της δεκαετίας του ’80, που μια Mustang έχει 4κύλινδρο κινητήρα.

Mustang engine

Αυτή είναι η πρώτη φορά που κάθε κινητήρας στην γκάμα του μοντέλου αποδίδει πάνω από 300 ίππους. Είναι επίσης η πρώτη φορά, μετά τη δεκαετία του ’80, που μια Mustang έχει 4κύλινδρο κινητήρα. Οι 317 ίπποι του αλουμινένιου 2.3 EcoBoost είναι υπεραρκετοί, ενώ, με ελαφρύ πόδι, η κατανάλωση μπορεί να μείνει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 lt/100 km. (photo credit: autoevolution.com).

Ο κατασκευασμένος στην Ισπανία ελαφρύς, αλουμινένιος, 2.3 EcoBoost της Ford, με twin-scroll turbo, απευθείας ψεκασμό και μεταβαλλόμενους εκκεντροφόρους, αποδίδει 317 ολόκληρους ίππους και καταναλώνει λιγότερο από οποιαδήποτε άλλη Mustang στην ιστορία. Ωραία ως εδώ;

Πάμε παρακάτω, ξεμπερδεύοντας πρώτα με τα «αρνητικά». Κατ’ αρχάς, ένας 4κύλινδρος κινητήρας δεν πρόκειται ποτέ να ακουστεί σαν V8. Έτσι, η «μικρή» Mustang εφοδιάζεται με το σύστημα Sound Symposer της Ford που, χωρίς να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες απ’ αυτές για τις οποίες ζουν οι ως άνω σπασίκλες, κάνει τον ήχο της να ακούγεται αισθητά πιο υγιής όσο οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν – πρακτικά, πάνω από τις 5.000 rpm.

Κατά δεύτερον, ένας σχετικά μικρός 4κύλινδρος κινητήρας δεν πρόκειται ποτέ να έχει την αμεσότητα ή συνολική απόδοση ενός μεγάλου V8. Παρ’ όλα αυτά, στην καθημερινή ζωή, και στους ελληνικούς δρόμους, τα 317 άλογα και 432 Nm (εξαιρετικά νούμερα για 4κύλινδρο 2.3) είναι υπεραρκετά.

H Mustang ανακάθεται στη θέση της για να βολευτεί λίγο καλύτερα, κουνάει λίγο τα καπούλια της, βεντουζώνει στην άσφαλτο και εκτοξεύεται προς την επόμενη στροφή.

Ενώ, σε σύγχρονα οδοστρώματα, τα Pirelli P-Zero 255/40, σε 19άρες ζάντες, στο τσακ αποφεύγουν να χαρακτηριστούν overkill. Έτσι, η Mustang αντιδρά όπως θα περίμενε κάποιος να αντιδρά ένα καλοστημένο, σχετικά δυνατό, πισωκίνητο αυτοκίνητο με μεγάλο μεταξόνιο και με λάστιχα ίσα με τέσσερις Pavarotti – προβλέψιμα.

interior

Ποιοτικό και συβαριτικά εξοπλισμένο εσωτερικό που δεν μοιάζει με κανένα άλλο και εμπλουτίζεται ηχητικά από το σύστημα Sound Symposer της Ford. Παραγγείλτε τη δική σας Mustang με τα εξαιρετικά extra καθίσματα της Recaro. (photo credit: ford.com).

Ακόμη κι αν σανιδώσεις, δηλαδή βγαίνοντας από μια στροφή –με 2η ή 3η, ακόμη και με 4η στο 6άρι manual κιβώτιο–, η Mustang ανακάθεται στη θέση της για να βολευτεί λίγο καλύτερα, κουνάει λίγο τα καπούλια της, βεντουζώνει στην άσφαλτο και εκτοξεύεται προς την επόμενη στροφή. Με αποτέλεσμα το traction control να μπερδεύεται στα πόδια σου μόνο σε πολύ γλιστερά οδοστρώματα. Και μόνο ένας εντελώς άμυαλος ή απόλυτα βλαξ θα τα βρει σκούρα.

Συμπερασματικά, γιατί έχω ήδη γράψει κοντά 900 λέξεις και τά ‘χουμε πει για το Internet που δεν θέλει λέει μεγάλα κείμενα, η Mustang με τον EcoBoost είναι ό,τι πρέπει για να ξεκινήσει κάποιος, αν δεν είχε ξανά ένα bona fide, γνήσιο, ανόθευτο σπορ αυτοκίνητο.

Είναι ταχύτατη, ικανότατη, καλοφτιαγμένη και όχι ιδιαίτερα ακριβή για ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο. Απλώς, απαιτεί μεγαλύτερη συγκέντρωση και εμπλοκή, ιδιότητες την ανάγκη ύπαρξης των οποίων, όταν τουλάχιστον κινείσαι με ρυθμούς αντάξιούς της, η Mustang δεν παύει να σου θυμίζει.

Κι έπειτα, είναι και αυτό το retro look με τις ένδοξες καταβολές και τις γοητευτικές αναμνήσεις… Ναι, μπορεί να μην είναι το πιο πολιτικά ορθό αυτοκίνητο σήμερα, αλλά αυτό που ο σοφά εμπνευσμένος μικρός κινητήρας κατορθώνει, είναι να κρατά ζωντανή την εικόνα της Mustang ως ενός προσιτού σπορ αυτοκινήτου μέσα σ’ έναν κόσμο που γίνεται δυστυχώς όλο και πιο δυσκοίλιος.

Mustang rear

Μην πέσετε στην παγίδα να θεωρήσετε τη σημερινή Mustang ως μια ακόμη άγαρμπη «αμερικανιά» χωρίς καμία τύχη για τα σοφιστικέ ευρωπαϊκά δεδομένα. Όχι. Ακόμη και στη «μικρή» της “bon pour l’ Orient” έκδοση, είναι ταχύτατη, ικανότατη, καλοφτιαγμένη και όχι ιδιαίτερα ακριβή για ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο. (photo credit: ford.com)

Τα βασικά

Μοντέλο: Ford Mustang 2.3L Fastback
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo 2.262 κ.ε.
Ισχύς: 317 HP @ 5500 rpm
Ροπή: 432 Nm @ 3000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: RWD – manual 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 8 lt/100 km (επίσημη) – 10,8 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 5,8”
Τελική: 233 km/h
Τιμή: από €44.000

 

Διαβάστε ακόμα: Peugeot 308 1.6 BlueHDi ΕΑΤ6 120 HP – Η χαρά του δρόμου.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top