Sebastien Loeb, Cyril Despres, Carlos Sainz and Stephane Peterhansel pose for a portrait in Peugeot Sport workshop, France, on September 21, 2015

Όπως και το 2015, οδηγοί των τεσσάρων 2008DKR θα είναι οι Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres και Sébastien Loeb. (Photo credit: Red Bull).

Το επικό rally raid, το οποίο από το 2009 διεξάγεται στη Νότια Αμερική, αλλά εξακολουθεί παρ’ όλα αυτά να λέγεται «Dakar», μέσα στον επόμενο μήνα θα διασχίσει 10.000 χλμ. σε άσπιλα από τον πολιτισμό τοπία στην Αργεντινή και στη Βολιβία.

Όπως και το 2015, τα τέσσερα 2008DKR της Team Peugeot Total θα οδηγήσουν οι πολυνίκες, σε συμμετοχές με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, Stéphane Peterhansel και Cyril Despres, και οι rallymen Carlos Sainz και Sébastien Loeb.

Για το 2016, το 2008DKR έχει εξελιχθεί σ’ ένα φαρδύτερο, χαμηλότερο, ισχυρότερο και πιθανότατα αποτελεσματικότερο rally-raid car. Οι νέες του διαστάσεις έχουν βελτιώσει την κατανομή βάρους, ενώ και οι ρεζέρβες είναι πλέον τοποθετημένες στα πλαϊνά, επιτρέποντας χαμηλότερο κέντρο βάρους, για καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Παρά το look, το 2008DKR δεν είναι τετρακίνητο. Που δεν είναι βέβαια και τόσο παράξενο. Βλέπετε, σε τέτοιους σκληρούς αγώνες αντοχής, το να «χρεώνεις» τους μπροστινούς τροχούς και με διεύθυνση και με μετάδοση προκαλεί επιπρόσθετες σκοτούρες αξιοπιστίας.
Team Peugeot-Total 2008 DKR16 final livery in Peugeot Sport factory , France on November 28, 2015

Η Peugeot, μετά από τέσσερις τότε σερί νίκες, έχει να κερδίσει στο “Dakar” από το 1990. Το νέο 2008DKR στοχεύει στο να τερματίσει την κυριαρχία Γερμανών και Ιαπώνων. (Photo credit: Red Bull).

Πάντως, είναι απόλυτα φυσικό κάποιος να θεωρήσει πως οι Γάλλοι, έχοντας πρακτικά εφεύρει το «Dakar», πίσω στο 1979, κυριαρχούν και στις νίκες στον αγώνα. Δεν είναι, όμως, ακριβώς έτσι. Σε επίπεδο οδηγών και αναβατών σίγουρα, αλλά όχι ως κατασκευαστές.

Η Peugeot συγκεκριμένα, μετά από τέσσερις σερί νίκες με τους Ari Vatanen (τρεις) και Juha Kankkunen (μια), έχει να κερδίσει στο σκληρότερο αγώνα στον πλανήτη από το 1990, όταν αυτός κατέληγε ακόμη στο Dakar, στη Σενεγάλη. Τα τελευταία, όμως, χρόνια αυτοί που κυριαρχούν στο «Dakar» είναι οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες.

Μετά λοιπόν τον, ας πούμε, όχι και τόσο επιτυχημένο για την ομάδα αγώνα του 2015, η Peugeot επιστρέφει με ένα ανανεωμένο 2008DKR –το οποίο κινείται από έναν τοποθετημένο στο κέντρο 3λιτρο V6 twin turbo diesel 350 ίππων– που δεν έχει φυσικά το παραμικρό κοινό με το κανονικό crossover 2008.

Ωστόσο, παρά το look, το 2008DKR δεν είναι τετρακίνητο. Που δεν είναι βέβαια και τόσο παράξενο όσο ακούγεται. Βλέπετε, σε τέτοιους σκληρούς αγώνες αντοχής, το να «χρεώνεις» τους μπροστινούς τροχούς και με διεύθυνση και με μετάδοση προκαλεί επιπρόσθετες σκοτούρες αξιοπιστίας. Και όσο απλούστερο είναι κάτι, τόσο καλύτερα. Συν βέβαια το μικρότερο βάρος και τις μεγαλύτερες διαθέσιμες διαδρομές της ανάρτησης.

Team Peugeot-Total 2008 DKR16 final livery in Peugeot Sport factory , France on November 28, 2015

Για το 2016, το 2008DKR έχει εξελιχθεί σ’ ένα φαρδύτερο, χαμηλότερο, ισχυρότερο και αποτελεσματικότερο rally-raid car – που δεν είναι βέβαια τετρακίνητο. (Ρhoto credit: Red Bull)

//Το 38ο «Dakar» θα ξεκινήσει από το Buenos Aires το Σάββατο, 2 Ιανουαρίου, και θα τερματίσει στο Rosario της Αργεντινής δύο Σάββατα αργότερα, στις 16 Ιανουαρίου. Μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη του αγώνα στο http://www.dakar.com/dakar/2016/us/calendar.html

Διαβάστε ακόμα: Η Renault τιμά τον Le Corbusier.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top