H Honda συνεχίζει να επενδύει στους πετρελαιοκινητήρες. Έτσι, το Civic διατίθεται τώρα και μ’ έναν νέο diesel 1.6 i-DTEC 120 ίππων. (photo credit Ν. Μήτσουρας / Reporter Images)

Ξεκινάμε με το Civic που, με 263.000 περίπου πωλήσεις το πρώτο τετράμηνο του ‘18, κατέλαβε την 4η θέση παγκοσμίως, απειλώντας το 3ο Golf. Κάτι που δείχνει τη δυναμική και του μοντέλου και της μάρκας, μιας και στη δεκάδα υπάρχουν άλλα δύο Honda: το HR-V και το CR-V. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην ελληνική αγορά, όπου, ναι μεν τα νούμερα είναι χαμηλά, αλλά τα ποσοστά (αύξηση 207%!), τεράστια.

Στον best-seller λοιπόν βενζινοκινητήρα 1.0 VTEC έρχεται τώρα να προστεθεί ένας νέος 1.6 i-DTEC με ισχύ 120 ίππων στις 4000 στροφές και ροπή 300 Nm στις 2000. Βλέπουμε δηλαδή, παρά μάλιστα τα όσα ακούμε περί κατάργησης των κινητήρων πετρελαίου, τη Honda να επενδύει σε τεχνολογία diesel για την επίτευξη των προδιαγραφών Euro 6d Temp.

Μια μικρή παρένθεση εδώ για να εξηγήσουμε τι είναι αυτό το Euro 6d Temp. Όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάγονται στις όλο και αυστηρότερες οδηγίες περί εκπομπών καυσαερίων, με αποτέλεσμα η εφαρμογή των οδηγιών, εκτός από σπαζοκεφαλιά, να είναι και πολύ ακριβή.

Ό,τι παράγεται πλέον ανήκει στην κατηγορία 6, αν και μερικά είναι… πιο 6 (6b, 6c, 6d) από άλλα. Διαβάζουμε ότι ο λόγος που δεν ακολουθούν Euro 7, 8 κ.λπ. έχει να κάνει με τα κατά καιρούς dieselgate που είχαν ως συνέπεια να αμφισβητηθεί η αξιοπιστία των μετρήσεων. Αν καταλάβαμε και καταλάβατε δηλαδή σωστά, είναι κάτι σαν ένα βήμα σημειωτόν. Είναι όμως και το «διαβατήριο» των αυτοκινήτων που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, έτσι ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε πόλεις που απειλούν να απαγορεύσουν στο μέλλον την κυκλοφορία οχημάτων με παλαιότερη τεχνολογία.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του Jazz είναι οι χώροι του, καθώς παρόλο που το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία Β και δεν ξεπερνάει τα 4 μ., τα 354 και 1.314 lt (με διπλωμένο το πίσω κάθισμα) είναι κορυφαία.

Να σημειωθεί εδώ ότι ο νέος 1.6 i-DTEC είναι από τους πρώτους κινητήρες (ο πρώτος της Honda) που δοκιμάστηκαν με τον νέο κύκλο δοκιμής WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), μια παγκοσμίως εναρμονισμένη δηλαδή διαδικασία μετρήσεων για επιβατικά αυτοκίνητα, η οποία τέθηκε σε ισχύ το 2017 και χρησιμοποιεί δεδομένα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα, μετρήθηκαν και οι ρύποι του κινητήρα με το επίσης νέο σύστημα RDE (Real Driving Emissions).

Η 5θυρη έκδοση με τον νέο diesel (σεντάν Civic μάλλον δεν προβλέπεται για εισαγωγή) την οποία οδηγήσαμε μέχρι το Λουτράκι, οπτικά σε τίποτε δεν διαφέρει από το τωρινό και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις (Comfort και Elegance) με πολύ καλό εξοπλισμό και τιμές €22.120 και €25.250 αντίστοιχα.

Με 7 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, από το 2001, το Jazz έχει δημιουργήσει στρατιά πιστών που είναι και οι πιο απροβλημάτιστοι από το αυτοκίνητό τους στον πλανήτη. (photo credit Ν. Μήτσουρας / Reporter Images)

Ο γυρισμός από το Λουτράκι έγινε με το ελαφρά… λιφταρισμένο Jazz, με την προσθήκη του βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC με τα 130 άλογα και τα 155 Nm ροπής. Euro 6d Temp και αυτός, αλλά αρκετά φασαριόζος και σίγουρα όχι ο λόγος που θα αγοράσετε Honda Jazz. Τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου βρίσκονται αλλού. Πρώτον, στο όνομά του. Με 7 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, από την παρουσίασή του το 2001, έχει δημιουργήσει στρατιά πιστών που ζητούν περισσότερο Jazz δηλώνοντας και οι πιο απροβλημάτιστοι από το αυτοκίνητό τους στον πλανήτη.

Δεύτερον, στους χώρους του όπου, αν και το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία Β και δεν ξεπερνάει τα 4 μ., τα 354 και 1.314 lt (με διπλωμένο το πίσω κάθισμα) είναι κορυφαία. Τρίτον, στη σχεδίασή του, η οποία σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο όπως άλλωστε και ο εξοπλισμός, σε όλες τις εκδόσεις. Και τέταρτον, στη μάρκα. Διότι ένα Honda είναι πάντα ένα Honda.

Βέβαια, αυτό το τελευταίο ανακλάται και στην τιμή. Τα €15.110 μπορεί να είναι οριακά αποδεκτά για την έκδοση με τον 1.3, αλλά τα €20.250 της έκδοσης με τον 1.5 όσο να ‘ναι «ακούγονται». Τουλάχιστον, το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται.

Και τα δύο αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου, παρά την ύπαρξη εναλλακτικής διαδρομής, αφενός λόγω έλλειψης διάθεσης και αφετέρου από ενδιαφέρον για τις αποκαρδιωτικές -είναι αλήθεια- καμένες περιοχές των Γερανείων. Έτσι, οι εντυπώσεις για την συμπεριφορά των δύο νέων μοντέλων της Honda θα ακολουθήσουν εν καιρώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: 5+1 tips για καλοκαιρινές διακοπές με το αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top