Honda CR-V 1

Το CR-V αναβαθμίστηκε στιλιστικά επί το ευρωπαϊκότερον. Οι πιο σημαντικές αλλαγές βρίσκονται μπροστά, με ανασχεδιασμένους προβολείς που ενώνονται οπτικά με τη νέα μάσκα. (photo credit Honda.gr)

«Όταν ακούμε το όνομα “Honda” ποια λέξη μας έρχεται στο μυαλό;» Με αυτήν την ερώτηση ξεκίνησε η παρουσίαση του νέου Honda CR-V με το καινούργιο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF. Η άμεση απάντηση ήταν: «Αξιοπιστία».

Ανιαρό public awareness για έναν κατασκευαστή που, από το 1964, άρχισε τα βήματά του στη Formula 1, συμμετείχε ξανά από το 2006 έως το 2008, και οι κινητήρες του οποίου έχουν κερδίσει πέντε συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών F1. Για να μη μιλήσουμε για τους τίτλους στις μοτοσικλέτες που χρειάζονται πολλές σελίδες για να αναφερθούν.

Αξιοπιστία λοιπόν έψαχναν η Williams, η Lotus, η Tyrell και η McLaren, για να διακριθούν στο ανώτατο σκαλοπάτι των αγώνων αυτοκινήτου. Αξιοπιστία, πάνω απ’ όλα, ζητούν οι πελάτες της, οι οποίοι, σύμφωνα με έρευνες, είναι στην πλειονότητά τους μηχανολόγοι, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, ανώτατης τεχνικής μόρφωσης άνθρωποι που απαιτούν από το αυτοκίνητο τους αυτό που οι ίδιοι προσφέρουν στους πελάτες τους.

Δεν καίει την άσφαλτο, αλλά όταν χρειαστείτε δύναμη θα την έχετε, εκτός αν προσπαθήσετε να προσπεράσετε τον κομπλεξικό που πατάει γκάζι μόλις καταλάβει την πρόθεση σας.

Όμως, θα μου πείτε, κάνει η αξιοπιστία το αίμα να κυλάει πιο γρήγορα στις φλέβες; Κάνει το θυμικό να δουλεύει υπερωρίες; Αυτά η Honda τα αφήνει στους πελάτες των ανταγωνιστών της. Ιδιαίτερα όταν επισκέπτονται το συνεργείο.

Επί του προκείμενου CR-V όμως, μιας και γι’ αυτό –αυτό με το 9άρι αυτόματο, σωστότερα– κληθήκαμε να κάνουμε μια σύντομη εκδρομή στη χιονισμένη Αράχωβα, οδηγώντας την 1.6 ντιζελοκίνητη 4×4 έκδοση. Στο τεχνικό κομμάτι, παρουσιάστηκε το καινούργιο μοτέρ με διπλό σειριακό τούρμπο που κάνει έναν 1.600άρη κινητήρα πετρελαίου να αποδίδει περισσότερη δύναμη (160 HP) από ένα 2λιτρο βενζίνης δεκαετίας, και με λιγότερους ρύπους (Euro6).

Honda CR-V 2

Η ροπή και η ιπποδύναμη επαρκούν για να κινούν το μεγάλο αμάξωμα σβέλτα και με ασφάλεια. (photo credit Honda.gr)

Η ροπή και η ιπποδύναμη είναι αρκετές για να κάνουν τα 1.600 γεμάτα κιλά του μεγάλου αμαξώματος να κινούνται σβέλτα και με ασφάλεια, ιδιαίτερα σε προσπεράσματα με 70-80 km/h σε επαρχιακούς δρόμους. Δεν καίει την άσφαλτο, αλλά όταν χρειαστείτε δύναμη θα την έχετε, εκτός αν προσπαθήσετε να προσπεράσετε τον κομπλεξικό που πατάει γκάζι μόλις καταλάβει την πρόθεση σας. Εκεί το CR-V δύσκολα θα ανταποκριθεί, αλλά το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα της κατηγορίας. Η βλακεία δεν νικιέται, τι να κάνουμε;

Το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο είναι «αόρατο» στον οδηγό, κάνει τη δουλειά του άριστα και ταξιδεύει το αυτοκίνητο αθόρυβα και άνετα ακόμα και σε ταχύτητες που εγγυώνται άμεση απώλεια του διπλώματος οδήγησης.

Όμως, ιδιαίτερη μνεία έγινε στο καινούργιο αυτόματο κιβώτιο –της γερμανικής ZF– το οποίο είναι ένα πραγματικό θαύμα packaging, καθότι, αν και 9τάχυτο, είναι κατά 60% μικρότερο και ελαφρύτερο από το προηγούμενο 5τάχυτο. Εδώ βλέπω τους τεχνικά μορφωμένους πελάτες να χαίρονται ιδιαίτερα, μιας και η τεχνολογία που χρησιμοποιεί είναι πρωτοποριακή και πανέξυπνη.

Στην πράξη είναι «αόρατο» στον οδηγό, κάνει τη δουλειά του άριστα και ταξιδεύει το αυτοκίνητο αθόρυβα και άνετα με λίγες στροφές του κινητήρα ακόμα και σε ταχύτητες που εγγυώνται άμεση απώλεια του διπλώματος οδήγησης. Εντάξει, δεν πετάγεται μπροστά στα φανάρια (γι’ αυτό υπάρχει το Civic TypeR), άλλα ποιος μυαλωμένος αγοράζει ένα οικογενειακό SUV για να κάνει κόντρες;


Διαβάστε ακόμα: Moto Guzzi V9 Bobber – Ιταλική φινέτσα για «κακά παιδιά».


Το εσωτερικό του είναι ποιοτικό, με όλες τις σύγχρονες ανέσεις και τα ψηφιακά gadgets που δεν πρέπει πλέον να λείπουν από τέτοια αυτοκίνητα, αλλά και με καινοτομίες στην ασφάλεια για φρενάρισμα ανάγκης, τήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας – συνολικά δυο σελίδες γεμάτες του Press-kit αφιερωμένες στην ασφάλεια. Μέχρι και web browser έχει…

Το τιμόνι του είναι ασφαλές και ανταποκρίνεται σε απότομες κινήσεις, όπως η αποφυγή προβάτου, με το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις δικαιολογημένες για το ύφος του αυτοκίνητου.

Το κάθισμα του οδηγού είναι λίγο σκληρό, όμως δεν ενόχλησε στο μιάμισης ώρας ταξίδι. Το δε πίσω κάθισμα χώρεσε τον 1,82 μ. υπογράφοντα άνετα για το ταξίδι του γυρισμού χωρίς να τον κουράσει καθόλου. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος και θα χωρέσει άνετα τα πράγματα που μια 4μελής οικογένεια κουβαλάει μαζί της για το εξοχικό. Όχι, ο σκύλος θα μείνει πίσω.

Νοσταλγική, άλλα ευχάριστη, λεπτομέρεια είναι τα 235/65/17 λάστιχα, ιδανικά για εκτός δρόμου ξεπορτίσματα. Νισάφι πια με τις φλούδες ύψους 45, 50 και 55 που η μόδα έχει φορέσει στα αυτοκίνητα της κατηγορίας, καθιστώντας τα ιδιαίτερα άβολα και για εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και για την χείριστης ποιότητας ελληνική άσφαλτο. Όμως, η Honda προσφέρει κι απ’ αυτά στον extra εξοπλισμό – ό,τι πει ο πελάτης.

Honda CR-V collage

Οικείο εσωτερικό με σύγχρονες ανέσεις και ψηφιακά gadget που δεν πρέπει πλέον να λείπουν από τέτοια αυτοκίνητα. Ο νέος diesel 1.6, σε συνδυασμό μ’ ένα 9άρι αυτόματο κιβώτιο που περνάει απαρατήρητο από τον οδηγό, προσφέρει την καλύτερη αναλογία ισχύος/εκπομπών ρύπων από οποιονδήποτε άλλο κινητήρα της αγοράς. (photo credit Honda.gr)

Το τιμόνι του είναι ασφαλές και ανταποκρίνεται σε απότομες κινήσεις, όπως η αποφυγή προβάτου, με το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις δικαιολογημένες για το ύφος του αυτοκίνητου, χωρίς όμως να προβληματίζουν έναν σωστό οδηγό. Η κύλιση καλή, στον αυτοκινητόδρομο ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ελαφρύς, αλλά τα λάστιχα ακούγονται λίγο, λόγω πέλματος, περισσότερο.

Θα το αγόραζα, άραγε, αν τα παιδιά μου ήταν και πάλι μικρά και ήθελα να κάνω οικογενειακές εκδρομές με ασφάλεια όλο το χρόνο στην Ελλάδα; Σίγουρα, δεδομένου και του ιδιαίτερα ελκυστικού πακέτου προσφορών που η Honda κάνει για να το πουλήσει στις μέρες μας.

Δείτε περισσότερα για το CR-V εδώ.

Τα βασικά

Μοντέλο: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel, 1597 κ.ε.
Ισχύς: 160 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 350 Nm @ 2000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: 4×4/αυτόματο 9 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (επίσημη)
0-100: 9,6”
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Τιμή: €37.600

//Ο Οδυσσέας Τσαγκάρης είναι gentleman racer και οδηγός ράλι.

 

Διαβάστε ακόμα: Top 5 2016.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top