Τα χρωμιωμένα φτερά, το ανάγλυφο κάλυμμα της εξάτμισης, οι στρογγυλοί καθρέφτες και το ψηλό τιμόνι αποτίουν φόρο τιμής στο ιστορικό Ζετάκι. Ο αερόψυκτος, τετράχρονος κινητήρας 125 κ.ε. βγάζει 9,4 άλογα μέσω ενός 4τάχυτου κιβωτίου με κανονικό συμπλέκτη. (photo credit Honda)

Το Monkey, το μηχανάκι που άφησε εποχή και στην Ελλάδα, ειδικά τη δεκαετία του ’70, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά ως παιδικό δίτροχο για κάποιο ψυχαγωγικό πάρκο στο Tokyo, διαβάζω, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές ώστε η Honda δημιούργησε μια έκδοση δρόμου που, από το 1963, άρχισε να εξάγεται στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, εφοδιασμένη με χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι τύπου chopper και τροχούς μόλις 5” – και χωρίς βέβαια αναρτήσεις.

Σταδιακά, οι τροχοί αυξήθηκαν στις 8”, ενώ από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές, χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου πιρουνιού, έτσι ώστε να χωράει στα πορτμπαγκάζ. Μέχρι δε το 1978, το Ζετάκι είχε επανασχεδιαστεί με το γνωστό ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας. Έγινε μάλιστα ιδιαίτερα δημοφιλές σε, Αμερικανούς κυρίως, κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων μιας και ήταν ό,τι έπρεπε για μέσο μεταφοράς για όσους είχαν το RV τους παρκαρισμένο – αγκυροβολημένο, σωστότερα.

Από εκεί και μετά, το Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων αναβατών κάθε ηλικίας, περισσότερο ίσως από οποιοδήποτε άλλο μηχανάκι. Ενώ, με το 3άρι του κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό του συμπλέκτη, χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους δίτροχη μηχανοκίνητη εμπειρία.

Το σύγχρονο Ζετάκι θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς και αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο – ό,τι πρέπει δηλαδή για το καλοκαίρι.

Και να που ήρθε η ώρα για την επιστροφή, για την πόλη του 21ου αιώνα. Όπως ήταν φυσικό, το στυλ του κλασικού Monkey αποτέλεσε έμπνευση για τη σημερινή γενιά. Η τραπεζοειδής σιλουέτα αναδεικνύει το συμπαγές μήκος, προσθέτοντας βάθος και ουσία στη σχεδίαση, ενώ οι απλές, καμπύλες επιφάνειές του είναι σχεδιασμένες ανεξάρτητα μεταξύ τους.

Το ρεζερβουάρ καυσίμου, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, φέρει τρισδιάστατο το λογότυπο Old Wing Honda με τα χρωμιωμένα, ατσάλινα φτερά, το κλασικό ανάγλυφο κάλυμμα της εξάτμισης, τους στρογγυλούς καθρέφτες και το ψηλό τιμόνι να αποτίουν φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

Το σημερινό Monkey παίρνει μπρος με μίζα (μόνο), τα φρένα είναι υδραυλικά, με δίσκους μπρος/πίσω και ABS, το βάρος του είναι μόλις 107 κιλά, και είναι βέβαια μόνο για έναν. (photo credit Honda)

Τα παραπάνω συνδυάζονται σήμερα με ψηφιακό όργανο LCD, που περιλαμβάνει ταχύμετρο, διπλό χιλιομετρητή ταξιδιού και δείκτη καυσίμου, φώτα LED και σύστημα «απόκρισης», γράφει εδώ, που αναβοσβήνει από μακριά τα φώτα για εύκολο εντοπισμό στα πεζοδρόμια των Starbucks και του Yabanaki.

Ο οριζόντιος, αερόψυκτος, τετράχρονος, μονοκύλινδρος κινητήρας 125 κ.ε. αποδίδει 9,4 ίππους μέσω ενός 4τάχυτου πλέον κιβωτίου με κανονικό συμπλέκτη. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 5,6 lt, που χαρίζει στο Monkey θεωρητική αυτονομία πάνω από 350 km. Η εκκίνηση γίνεται μόνο με μίζα, τα φρένα, με ABS παρακαλώ, είναι υδραυλικά, με δίσκους μπρος/πίσω, η σέλα είναι μόνο για έναν, ενώ το συνολικό βάρος είναι μόλις 107 κιλά.

Τέλος, το Monkey 125 του 2018 θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: κίτρινο/λευκό (Banana Yellow/Ross White), κόκκινο/λευκό (Pearl Nebula Red/Ross White) και μαύρο/λευκό (Pearl Shining Black/Ross White). Σύμφωνα με την αντιπροσωπεία, το σύγχρονο Ζετάκι αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο –ό,τι πρέπει δηλαδή για το καλοκαίρι– με τιμή που δεν θα ξεπερνά τα €4.000.

 

Διαβάστε ακόμα: Τα πέντε πιο stylish scooters που αξίζει να οδηγήσεις

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top