Η σημερινή γενιά i30 είναι ένα καθόλα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία και κατασκευάζεται στην Τσεχία. (photo credit Hyundai)

Για λόγους που δεν είναι του παρόντος, το τελευταίο Hyundai που είχα οδηγήσει, πριν απ’ αυτή, την τρίτη γενιά i30, ήταν ένα Elantra long-term test-drive, που δεν ήταν κακό, στις αρχές της χιλιετίας – α ναι, κι ένα Atos Prime της ίδιας εποχής, για μια-δυο μέρες. Έτσι, δεν έχω ακόμη εξοικειωθεί με Hyundai που να είναι κανονικά αυτοκίνητα και χρειάζομαι λίγο χρόνο να επεξεργαστώ αυτό το κορεατικό αντί-Golf με το οποίο βρίσκομαι σήμερα αντιμέτωπος, με την καλή έννοια.

Πάντως, αν θέλετε να μάθετε πώς, από το να θεωρείσαι συνώνυμος καταγέλαστης ποιότητας κατασκευής και υιοθέτησης τεχνολογιών πλειστοκαίνου (ποιος μπορεί να ξεχάσει τα σχεδιασμένα μεν από τον Giugiaro, αλλά παρ’ όλα αυτά απερίγραπτα κακά Pony και Excel), φιγουράρεις ξαφνικά στο #35 των Top 100 Global Brands της Interbrand, ρωτήστε τη Hyundai.

Το «ξαφνικά» βέβαια είναι τρόπος του λέγειν –τίποτε δεν συμβαίνει «ξαφνικά» στην εξέλιξη του αυτοκινήτου– αφού η μεταμόρφωση και το επακόλουθο “success story” της μάρκας, η οποία μόλις έκλεισε τα 50 της χρόνια, στην ουσία ξεκίνησε τα τελευταία 10 απ’ αυτά, με το λανσάρισμα της σειράς “i” (i10, i20, i30).

Στο σημαντικά αναμορφωμένο, άνετο εσωτερικό, τα υλικά υπολείπονται κατά τι των όσων προσφέρουν οι Γερμανοί –αλλά μόνον αυτοί– σε ποιότητα. Σε συναρμογή όμως όχι. (photo credit Hyundai)

Τα περισσότερα από τα προηγούμενα 40, η ευλαβική σχεδόν προσήλωση της Hyundai στο να παράγει φτηνά αυτοκίνητα, γρήγορα, δεν άργησε να της χαρίσει την αμφισβητήσιμη τιμή μιας «φτηνής» μάρκας, με συνέπεια οι πελάτες της να αρχίσουν να εξαφανίζονται όσο γρήγορα είχαν εμφανιστεί. Αντί όμως να τα παρατήσει, η εταιρεία κοίταξε πώς θα βελτίωνε το προϊόν της πρώτα και μετά την εικόνα της. Και πολύ σωστά, γιατί δεν μπορείς να βάλεις κραγιόν σε μαϊμού. Εντάξει, μπορείς, αλλά δεν θα γίνει ποτέ αεροσυνοδός.

Γιατί, το πιο σημαντικό σε αυτό που οι επαΐοντες αποκαλούν “branding”, είναι η εικόνα (το ίματζ, που λένε) που θέλεις να περάσεις προς τα έξω να ταιριάζει απόλυτα με αυτό που πραγματικά είσαι. Αν δεν το πετυχαίνει αυτό, βράσ’ τα. Γιατί δεν θα αργήσει εκείνη η μέρα που οι πελάτες σου θα το καταλάβουν πως πας να τους πλασάρεις πανάκριβο wrap με ψιλοκομμένο φιλέτο χοιρινού, βιολογικά ντοματίνια και mousse γιαουρτιού με φρεσκοαλεσμένο, θιβετιανό αγγουράκι και γαλλικό σκόρδο, αντί για πιτόγυρο. Με τη ζημιά που θα ‘χει γίνει να είναι πλέον μη αναστρέψιμη.

Αν το ζητούμενο ήταν να περιγράψει κανείς, με μια λέξη, το πώς είναι το Hyundai i30 στον δρόμο, αυτή θα ήταν «ευχάριστο».

Αυτό λοιπόν που έκανε η Hyundai ήταν να (α) καινοτομήσει: προσφέροντας, π.χ., για πρώτη μάλιστα φορά στην ιστορία, 10ετή εγγύηση στην καίρια για εκείνην αγορά των ΗΠΑ, (β) αναγεννηθεί: ουσιαστικά ξαναφτιάχνοντας τα αυτοκίνητά της (και την ίδια τη μάρκα) από την αρχή και (γ) επενδύσει: σε τεχνολογία, υλικά, marketing και κυρίως ανθρώπους. Άλλωστε, πώς μπορείς να μεταμορφώσεις μια επιχείρηση αν δεν επενδύσεις σε αυτά που έχουν σημασία; Όσο κραγιόν κι αν βάζεις.

Δείτε για παράδειγμα αυτό το i30, που είναι, και εκ πρώτης αλλά και ακολούθων όψεων, ένα καθόλα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Σχεδιάστηκε στο Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Ευρώπης, στο Rüsselsheim της Γερμανίας, από την ομάδα του Γερμανού Peter Schreyer, γνωστού, μεταξύ άλλων, για το Audi TT και για τη σχεδιαστική αναμόρφωση της ΚΙΑ, και του Βέλγου Luc Donckervolke, γνωστού από διάφορα Skoda, Audi, Lamborghini και Bentley (μιας και αναφέραμε τις επενδύσεις σε ανθρώπους). Κατασκευάζεται δε στην Τσεχία. Άσε που, όπως λέγεται, έχει εξελιχθεί και στο περίφημο Nürburgring – η πιο γρήγορη έκδοση Ν, σίγουρα.

Στον δρόμο, το i30 συμπεριφέρεται αξιοπρεπέστατα σε κάθε συνθήκη, χωρίς να υπερβαίνει τις προσδοκίες, να προσποιείται ή να υπόσχεται περισσότερα απ’ ό,τι γράφει στο «κουτί». (photo credit Hyundai)

Το αμάξωμα του σημερινού i30 είναι ανθεκτικότερο, σχεδόν 30 κιλά ελαφρύτερο και με σημαντικά βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Εξωτερικά, χαρακτηρίζεται από μια δυναμικότερη πλευρική γραμμή, μια μεγάλη εξάγωνη μάσκα με χρωμιωμένο περίβλημα, νέα φωτιστικά σώματα (μπρος-πίσω), φώτα ημέρας LED, νέους τροχούς, νέους προφυλακτήρες κι ένα διακριτικό πίσω spoiler.

Το εσωτερικό επίσης αποπνέει έναν σύγχρονο ευρωπαϊκό αέρα, συνδυάζοντας απέριττο design με βελτιωμένη εργονομία, ενώ το πακέτο S-10 (από το “S” για Safety) του i30 περιλαμβάνει 10 τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας που συνθέτουν τον πληρέστερο στάνταρ (με το “S” να ταιριάζει και με το Standard) τέτοιο εξοπλισμό στην κατηγορία. Μεταξύ τους, συστήματα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης και εκτροπής λωρίδας, απόσπασης προσοχής οδηγού, αλλά και συστήματα αυτόματου έκτακτου φρεναρίσματος κ.ά.

Η μεγάλη κεντρική οθόνη 8”, με Apple CarPlay και Android Auto, φιλοξενεί κάμερα οπισθοπορείας, με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, καθώς και σύστημα πλοήγησης με χάρτες 40 ευρωπαϊκών χωρών, συν δωρεάν παροχή, για εφτά χρόνια, των υπηρεσιών TomTom LIVE Services, με πληροφορίες για την κυκλοφορία, τα όρια ταχύτητας, τις κάμερες κ.λπ. Ο δε ασύρματος φορτιστής smartphone είναι κάτι που δεν περιμένεις σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Ο diesel 1.6 CRDI αποδίδει 136 άλογα και 280 Nm ροπής, αξιοπρεπέστατες τιμές και οι δυο για 1600άρη πετρελαιοκινητήρα (υπάρχουν και εκδόσεις του με 95 ή 110 άλογα), και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και έκδοση με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη). Προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία, με ομαλή, γραμμική λειτουργία και, όταν τουλάχιστον δεν πιέζεται, χαμηλό επίπεδο θορύβου.

Η έγχρωμη, διαιρούμενη οθόνη 8” λειτουργεί αποτελεσματικά, έστω κι αν θα μπορούσε να το κάνει αυτό εργονομικότερα. Υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto και είναι ό,τι καλύτερο έχει δείξει η Hyundai μέχρι σήμερα. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο έχει μάλλον μακριές σχέσεις. Ο 1.6 CRDI προσφέρει επιδόσεις που βάζουν το i30 στην κορυφή της κατηγορίας. (photo credit Hyundai)

Αν το ζητούμενο πάντως ήταν να περιγράψει κανείς, με μια λέξη, το πώς είναι το i30 στον δρόμο, αυτή θα ήταν «ευχάριστο». Όχι συναρπαστικό, όσο ένα Ford Focus, για παράδειγμα, αλλά ευχάριστο. Σε κάθε διαδρομή, είτε στις εθνικές, είτε σε επαρχιακούς δρόμους. Και συνάμα, στιβαρό, καλοστημένο και, με τέτοιον μάλιστα εξοπλισμό, ασφαλέστατο. Και, σε κάθε περίπτωση, ασυνήθιστα εκλεπτυσμένο, ίσως όχι όσο ένα A3 ή ένα Golf, αλλά σίγουρα εφάμιλλο ενός Astra ή Leon.

Σε μια κατηγορία πρακτικά κορεσμένη με εναλλακτικές λοιπόν, η Hyundai σήμερα προσφέρει ένα αυτοκίνητο που, όχι μόνο θα ικανοποιήσει, αλλά και θα γοητεύσει ακόμη κι αυτόν για τον οποίο το αυτοκίνητο δεν είναι παρά μια ακόμη «λευκή συσκευή». Και αν η μεθοδική, ανελέητη άνοδος της μάρκας αποδεικνύει κάτι, αυτό είναι πως ο καλοπροαίρετος, μη συμπλεγματικός αγοραστής ανταποκρίνεται θετικά σε οτιδήποτε έχει λογική.

Τα βασικά
Μοντέλο: Hyundai i30 1.6 CRDi 136 HP
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbodiesel, 1582 κ.ε.
Ισχύς: 136 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 280 Nm @ 1500-3000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,9 lt/100 km (επίσημη), 5,4 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 10,2”
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Τιμή: από €21.990

 

Διαβάστε ακόμα: Τα 5 πιο stylish concept αυτοκίνητα του 2017

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top