Νέο Kia Ceed. Από την Ευρώπη και για την Ευρώπη

Η τρίτη γενιά Ceed είναι ένα καινούριο, καθόλα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που πλέον κοιτάει στα μάτια ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει ο ανταγωνισμός.

 

Η 3η γενιά Ceed σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα πωλείται αποκλειστικά στην Ευρώπη. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Τα τελευταία 20 χρόνια, η Kia –KiA, αν ήμασταν σχολαστικοί, μιας και η ονομασία προέρχεται από το “ki” (=βγαίνω έξω) και το “Α” (για την Ασία), ήτοι «βγαίνω έξω από την Ασία», που ήταν αυτό στο οποίο η εταιρεία στόχευε– έχει μεταμορφωθεί από μια περιθωριακή, πρακτικά ασήμαντη και χρεοκοπημένη εταιρεία σε μια από τις ταχύτατα ανερχόμενες μάρκες στην Ευρώπη.

Με αποτέλεσμα σήμερα να κατασκευάζει 1,4 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο σε 14 εργοστάσια και σε οκτώ χώρες. Συγκριτικά, και επειδή εδώ κάνουμε έρευνα, το 1970 είχε κατασκευάσει μόλις 6.775 – που ήταν κάτι μικρά pick-up Brisa, τη αδεία της Mazda. Η Kia λοιπόν (διότι είναι κουραστικό να γράφει κανείς KiA) απασχολεί σήμερα πάνω από 50.000 ανθρώπους παγκοσμίως, με τα ετήσια έσοδά της, διαβάζω, να ανέρχονται σε περίπου 45 δισ. δολάρια.

Για δε την ιστορία, η εταιρεία η οποία, ως Kyungsung Precision Industry, ξεκίνησε (το 1944) να φτιάχνει αρχικά μεταλλικούς σωλήνες και στη συνέχεια εξαρτήματα ποδηλάτων και πτώχευσε (το 1997) πριν διασωθεί από τη Hyundai (το 1998), έφτασε να γίνει, στα μέσα της δεκαετίας του ’00, η μάρκα με τη μεγαλύτερη άνοδο στην Ευρώπη.

Σήμερα, ένας συνδυασμός αξιοπιστίας, σταθερά βελτιούμενης τεχνολογίας, στρατηγικής προσαρμοσμένης για κάθε αγορά και, κυρίως, ευρωπαϊκού design έχει φέρει τη μάρκα μπροστά.

Success story που ελάχιστοι είχαν προβλέψει – συμπεριλαμβανομένης της «μητέρας» Hyundai. Σήμερα, ένας συνδυασμός αξιοπιστίας, σταθερά βελτιούμενης τεχνολογίας, στρατηγικής προσαρμοσμένης για κάθε αγορά και, κυρίως, ευρωπαϊκού design έχει φέρει τη μάρκα μπροστά από καταξιωμένους ανταγωνιστές της, με αποτέλεσμα η γκάμα της να θεωρείται πλέον πολύ παραπάνω από μια αξιοπρεπής εναλλακτική ιαπωνικών τοιαύτων.

Περιλαμβάνει μάλιστα μοντέλα που και πιο όμορφα στην όψη είναι και πιο ευχάριστα στην οδήγηση – χαρίσματα αξιοζήλευτα, ειδικά τώρα που η σχέση τιμής/αξίας είναι αποκλειστικότητα ουδενός. Άσε που και τα ονόματά τους έχουν εκλογικευτεί και εκμοντερνιστεί και δεν θυμίζουν πλέον παλαιστές, σουπιές ή οδοντικά νήματα.

Αυτά με την αφορμή του νέου Ceed (ονομασία που, πολύ βολικά, παραπέμπει στο “Community of Europe with European Design” και αντικαθιστά το cee’d, επιτέλους δηλαδή, με τα πεζά γράμματα κι εκείνη την άγαρμπη απόστροφο) το οποίο η αναγεννημένη αντιπροσωπεία παρουσίασε στον Τύπο στο Κτήμα Σεμέλη, στη Νεμέα, συνοδεία βέβαια οινογνωσίας.

Σχεδιαστικά, το πίσω μέρος είναι συμβατικότερο από το πολύ πιο εμπνευσμένο εμπρός. Θα μπορούσε να ανήκει σε οποιοδήποτε μεσαίο hatchback. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Ανατρέχοντας λοιπόν στην εισαγωγή, το Ceed σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα πωλείται αποκλειστικά στην Ευρώπη. Δημιουργήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της μάρκας, στη Φρανκφούρτη, υπό τις κατευθύνσεις των guru του design Peter Schreyer και Gregory Guillaume, και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στη Žilina της Σλοβακίας.

Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, το 5θυρο Ceed χαρακτηρίζεται από καθαρότερες γραμμές που έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου, και από τη μάσκα (που η Kia αποκαλεί “tiger-nose”, όχι ούτε εγώ ξέρω γιατί) η οποία είναι τώρα μεγαλύτερη, με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη εισαγωγή αέρα.

Από το πλάι, η απέριττη σχεδίαση δίνει την εντύπωση ενός μακρύτερου καπό (a la Ford Focus) και μιας πιο up-market εμφάνισης. Η φαρδύτερη πίσω κολώνα είναι σχεδιαστικό γνώρισμα όλων των πρόσφατων μοντέλων της Kia, ενώ τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα LED προσδίδουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα.

Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, το 5θυρο Ceed χαρακτηρίζεται από καθαρότερες γραμμές που έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και προσφέρει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Στο πάνω μέρος δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, ενώ χαμηλότερα βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και για τον κλιματισμό.

Τα υλικά του εσωτερικού είναι μαλακά ενώ, ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου, συν την επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες ή δερμάτινες επενδύσεις. Προαιρετικά δε, και επίσης ανάλογα με την έκδοση, προσφέρεται δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.

Για το Ceed υπάρχουν δυο βενζινοκινητήρες (1.0T με 120 άλογα και 1.4T με 140), αν και, για όσους θεωρούν τα 120 άλογα πολλά, θα υπάρχει και ένας ατμοσφαιρικός 1.4 με 100. Παράλληλα, υπάρχει κι ένας νέος diesel, Euro 6 φυσικά, 1.6 CRDi, με «ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων – Selective Catalytic Reduction (SCR)», γράφει εδώ, διαθέσιμος είτε με 115 είτε με 136 άλογα.

Η Kia υποστηρίζει πως το Ceed έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους δρόμους της Ευρώπης και με κριτήριο τους Ευρωπαίους αγοραστές. Και πράγματι, η νέα ανάρτηση (που παραμένει με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά είναι και αυτή ρυθμισμένη… ευρωπαϊκότερα) και ένα σαφέστερο και ευχάριστα βαρύτερο τιμόνι, εξασφαλίζουν αμεσότερες και ακριβέστερες αντιδράσεις που παραπέμπουν σε καλοεξελιγμένο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.

Αναλογικά όργανα και ακριβέστερο τώρα και βαρύτερο τιμόνι. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4T και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με 7άρι αυτόματο. ((photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Κάτι που, σε μια πολύ σύντομη επαφή με το diesel των 115 ίππων, είχαμε την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε σε γνώριμη από αγώνες, εκτός επίσημου road-book, ιδιαίτερα απαιτητική για τα ως άνω στοιχεία διαδρομή. Γιατί τι να καταλάβεις στη διαδρομή προς και από τη Νεμέα, εκτός από την αθόρυβη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα; Εντάξει, και την αξιέπαινη ηχομόνωση.

Οι τιμές του Kia Ceed ξεκινούν από €15.190 για το 1.4 με τα 100 άλογα (που δεν πρέπει να απασχολεί), από €16.890 για το 1.0Τ με τα 120, από €19.290 για το 1.4Τ με τα 140 και από €19.990 για το diesel 1.6 με τα 115. Bonus track για κάθε Ceed είναι η αξιοθαύμαστα θαρραλέα, εργοστασιακή εγγύηση για εφτά χρόνια ή/και 150.000 χιλιόμετρα.

 

Δείτε περισσότερα για το νέο KiA Ceed εδώ 

 

Διαβάστε ακόμα: Νέο Ford Focus. Από λευκό χαρτί

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ποια είναι η μυρωδιά του ιδανικού καλοκαιριού; Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος την βρήκε σε πέντε αρώματα και σας τα προτείνει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Zaha-Hadid Architects κατέθεσε πρόταση, ανάμεσα στις πολλές, για τη δημιουργία του νέου μουσείου της περιοχής.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είστε αγχωμένος με το τσαλακωμένο σας πουκάμισο ή σκοπεύετε να κάνετε έμβλημα την ατημελησία σας; Υπάρχουν τρόποι για να ξεφύγετε από το δίλημμα. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης προτείνει κάποιους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Oι κολυμβητές καλά κάνουν και τις φορούν για να μην τρώνε γλίστρες, εμείς όμως γιατί πρέπει να τις κάνουμε μέρος του καθημερινού μας ντυσίματος; Μην μπερδεύουμε το χρηστικό με το ουσιώδες, ούτε τους εξτρεμισμούς της μόδας με το αυθεντικά αντρικό στυλ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro