Luka EV: ένα στιλάτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την… Τσεχία

Εκεί έξω λοιπόν υπάρχει μια καινούργια γενιά αυτοκινήτων που συνδυάζει το ρετρό look με τη σύγχρονη τεχνολογία: τα «restomods» – από το restoration (αποκατάσταση) και το modern, φυσικά.

 

Το Luka EV είναι ένα πλήρως λειτουργικό, αμιγώς ηλεκτρικό “restomod” με αξιοπρεπείς επιδόσεις και ακόμα πιο αξιοπρεπή αυτονομία. (photo credit MW Motors)

Υπάρχει λογική πίσω απ’ αυτό. Βλέπετε, τα παλιά αυτοκίνητα, όσο κι αν τα νοσταλγούμε, δεν ήταν και ό,τι καλύτερο στην οδήγηση -αν ήταν θα τα έφτιαχναν ακόμα έτσι- ούτε βέβαια υποδείγματα αξιοπιστίας. Έτσι, τα, ας πούμε, κλασικού look αυτοκίνητα (αλλά και οι μοτοσυκλέτες) με σύγχρονους κινητήρες, κιβώτια, αναρτήσεις, φρένα και ηλεκτρικά, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, αφού πολλοί λατρεύουν το πώς τα παλιά αυτοκίνητα έδειχναν, αλλά όχι το πώς οδηγούνταν.

Η τάση δε αυτή σταδιακά εξαπλώνεται και στην αναπόφευκτη ηλεκτροκίνηση. Η Honda, για παράδειγμα, οσονούπω παρουσιάζει δικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κάμποσες ρετρό πινελιές, ενώ η Volkswagen το 2022 αναμένεται να βάλει στην παραγωγή το Buzz, το ηλεκτρικό της minibus που εμφανώς παραπέμπει στο δημοφιλές λεωφορειάκι Transporter/Kombi Type 2 της δεκαετίας του ’50.

Εσωτερικό που δείχνει σαν να θέλει λίγη δουλίτσα ακόμα σε ό,τι αφορά το φινίρισμα, αλλά τουλάχιστον είναι δερμάτινο κι έχει και οθόνη αφής. (photo credit MW Motors)

Τα γράφω αυτά γιατί διαβάζω πως μια μικρή τσέχικη startup, η MW Motors από το παγκοσμίως άγνωστο Štěnovice, μόλις αποκάλυψε το δικό της «restomod»: το Luka EV, ένα χειροποίητο φυσικά, ελαφρύ, διθέσιο coupé που κινείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, (έναν σε κάθε τροχό που δεν είναι και ό,τι πιο αξιόπιστο μιας και οι τροχοί είναι το πρώτο που καταπονείται, αλλά τέλος πάντων) με συνολική ιπποδύναμη 50 kW (4×12,5 kW) ή 66 HP.

Οι τέσσερις αυτοί μικροί κινητήρες παίρνουν ενέργεια από μια ανάλογα μικρή συστοιχία μπαταριών 21.9 kWh η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει αξιέπαινες επιδόσεις (146 km/h τελική, 9,6” για 0-100 km/h) και ακόμα πιο αξιέπαινη αυτονομία, έως και 300 km. Και αυτό γιατί το 100% αλουμινένιο Luka EV ζυγίζει μόλις 815 κιλά.

Οι παραπομπές στο πρωτότυπο Tatra JK 2500 του ’54 είναι παραπάνω από εμφανείς. Για όσους τουλάχιστον θυμούνται την «τσέχικη Ferrari». (photo credit MW Motors)

Το Luka EV θα βγει στην αγορά «σύντομα» με τιμή γύρω στα €30.000, προ φόρων. Δείτε περισσότερα για το τσέχικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εδώ.

Ευχαριστούμε τον εκ Πράγας ορμώμενο φίλο Κυριάκο Αθανασιάδη για το heads-up.

 

Διαβάστε ακόμα: Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Και κοντύτερα απ’ όσο «φοβόσασταν»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Σχεδιάστηκε ειδικά γι' αυτόν και τις τεχνικές δεξιότητές του, ενώ ταυτόχρονα τονίζεται η χαρακτήρας του, το δύσκολο παρελθόν του, αλλά ο μεγάλος δρόμος που ανοίγεται μπροστά του. Είναι ένα παπούτσι γεμάτο συμβολισμούς. Μαζί, κυκλοφορεί μια σειρά ρούχων με έναν ιδιότυπο «μαίανδρο», που είναι η καλύτερη απάντηση στις ψευδοσβάστικες των χρυσαυγιτών.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

O ιδιοσυγκρασιακός αρχιτέκτονας που ταυτίζεται με τον Ζορό, τον Ντελακρουά και τον Ντα Βίντσι αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

H γλώσσα του σώματος δεν είναι μια ακόμη θεωρία. Είναι η πιο μελωδική γλώσσα που μπορούμε να εκφράσουμε και είναι αυτή που γοητεύει τις γυναίκες. Χρειάζεται, όμως, τρόπος για να μην χαθεί το μήνυμα. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η εμβληματική μηχανή ήρθε στην Ελλάδα, ο Βασίλης Χαρίτος την δοκίμασε και γράφει για τους λόγους που την κάνουν ποθητή σε κάθε μηχανόβιο που αγαπά το αυθεντικό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro