marcnewsonlv_04

    Ο Αυστραλός Marc Newson ενδεχομένως να είναι ο πιο αναγνωρίσιμος designer της γενιάς του, έχοντας σχεδιάσει από έπιπλα έως αεροπλάνα. (Φωτό: Wallpapper)

    Flos, Magis, Cappellini, Hermès, Montblanc… Είναι αμέτρητοι πλέον οι μεγάλοι διεθνείς οίκοι με τους οποίους έχει συνεργαστεί. Το 2005, το Time Magazine ήδη τον κατέτασσε ανάμεσα στις 100 πιο επιδραστικές προσωπικότητες του πλανήτη. Έκτοτε η φήμη του όλο και μεγαλώνει.

    Στα 53 του, ο Αυστραλός Marc Newson ενδεχομένως να είναι ο πιο αναγνωρίσιμος designer της γενιάς του. Έχει ήδη κάνει τα πάντα ή σχεδόν, από έπιπλα έως αντικείμενα, από αεροπλάνα (για την Dassault Aviation και την Qantas) και γιοτ μέχρι στυλό και ελιτίστικες μπουτίκ. Τη βρίσκει να καινοτομεί ακατάπαυστα. Το ΜοΜΑ της Νέας Υόρκης, το Μπομπούρ, το Vitra Design Museum εκθέτουν τις δημιουργίες του.

    Η τόλμη του, η αεροδυναμική αυστηρότητα ενός στυλ με έντονες γραμμές σε συνδυασμό με τη χρήση υλικών αιχμής όπως ο άνθρακας, το αλουμίνιο και τα σύνθετα υλικά είναι τα βασικά ατού του.

    Αποτέλεσμα; Η Lockheed Lounge του, φουτουριστική chaise longue όλο καμπύλες, η οποία αποτελείται, σαν μοντέρνο πάτσγουορκ, από αλουμινένια πλακίδια, εκτίναξε επανειλημμένα τα ρεκόρ πώλησης στις δημοπρασίες. Ας πούμε στην τελευταία, τον Απρίλιο του 2015 στο Λονδίνο. Ένα από τα 15 αντίτυπα αυτής της περιορισμένης σειράς έπιασε τα €3 εκατ., πράγμα που το αναγορεύει στο πιο ακριβό έπιπλο με υπογραφή σύγχρονου σχεδιαστή που πουλήθηκε ποτέ.

    Το να σχεδιάσει μια βαλίτσα τέτοιας ποιότητας ένας globetrotter που περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του πάνω από τα σύννεφα ήταν η καλύτερή του.
    marcnewsonlv_03

    Η νέα συλλογή αποτελείται από τροχήλατες βαλίτσες χωρητικότητας 36 lt, ενισχυμένες με αντικραδασμικό πλαίσιο από πολυπροπυλένιο, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ανοίγουν κατά 180ο .

    Όλα αυτά εξηγούν και με το παραπάνω γιατί η Louis Vuitton στράφηκε σ’ αυτόν, για το σχεδιασμό μιας νέας βαλίτσας υψηλών προδιαγραφών. Καμία σημασία δεν έχει αν του προκύπτουν όλο και περισσότερα projects, ενώ ο διαθέσιμος χρόνος του όλο και μειώνεται. «Ωστόσο, πιθανόν να είμαι ο καλύτερος στη δουλειά μου, ο πιο αποτελεσματικός», λέει. «Χρειάζομαι λιγότερο χρόνο για να λύσω ένα πρόβλημα».

    Οι δεξιότητές του αυτές εξηγούν επίσης γιατί τον στρατολόγησε η Apple, το Σεπτέμβριο του 2014, στο πλευρό του καλού του φίλου Jonathan Ive, του Μεγάλου Μανιτού του design στον αμερικανικό γίγαντα, ώστε σε μια πρώτη φάση να εξελίξει το Apple Watch.


    Διαβάστε ακόμα: Richard Mille RM 68-01 Tourbillon Cyril Kongo – Η street art στον καρπό


    Δεν έφεραν μάλιστα καν αντίρρηση στις απαιτήσεις του, πράγμα το οποίο είχαν κάνει με τον Ive: το δικαίωμα να συνεχίσει να εργάζεται και για άλλους, αλλά και να εξακολουθήσει να ζει στο τεράστιο σπίτι του στο Λονδίνο.

    Από κει, εξάλλου, επέλεξε να μιλήσει για το καινούργιο του μωρό που μόλις συνέλαβε για τη Vuitton. Το να σχεδιάσει μια βαλίτσα τέτοιας ποιότητας ένας globetrotter που περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του πάνω από τα σύννεφα ήταν η καλύτερή του.

    Το σήμα κατατεθέν της μάρκας, το ύφασμα Monogram, υπέστη επεξεργασία που το έκανε κατά 50% ελαφρύτερο, δίχως να χάσει τίποτα από τη γνωστή του ποιότητα.

    «Έχουμε ήδη κάνει μια πρώτη συνεργασία για ένα backpack (“Celebrating Monogram” Fleece Pack). Ήταν ένα mini project, αλλά μου άνοιξε τις πόρτες γι’ αυτό το νέο εγχείρημα. Το θέμα με αφορά. Χρησιμοποιώ βαλίτσες κάθε βδομάδα, λόγω της δουλειάς μου. Τούτη τη φορά, η πρόκληση ήταν μεγάλη. Επισκέφτηκα το μουσείο τους, τα εργαστήριά τους. Αυτό με έκανε να καταλάβω πόσο οι αποσκευές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του DNA της Vuitton». Και του δικού του, φυσικά.

    Η νέα συλλογή αποτελείται από τροχήλατες βαλίτσες ενισχυμένες με αντικραδασμικό πλαίσιο από πολυπροπυλένιο, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ανοίγουν κατά 180ο, και φερμουάρ που ασφαλίζεται μέσω μια μικροσκοπικής ψηφιακής κλειδαριάς.

    marcnewsonlv_05

    «Επισκέφτηκα το μουσείο τους, τα εργαστήριά τους. Αυτό με έκανε να καταλάβω πόσο οι αποσκευές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του DNA της Vuitton» δήλωσε ο Newson για το νέο του project.

    Το σήμα κατατεθέν της μάρκας, το ύφασμα Monogram, υπέστη επεξεργασία που το έκανε κατά 50% ελαφρύτερο, δίχως να χάσει τίποτα από τη γνωστή του ποιότητα. Το αλουμινένιο πτυσσόμενο χερούλι μεταφέρθηκε στο εξωτερικό, πράγμα το οποίο εξασφαλίζει περισσότερο διαθέσιμο χώρο.

    Άλλα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά είναι η χωρητικότητα των 36 lt και ένα αστείο βάρος που ξεκινά από τα μόλις 2,7 κ. για να ξεπεράσει μετά βίας τα 3 κ., ανάλογα με το μοντέλο. Κι όλα αυτά σε συνδυασμό με απόλυτη χρηστικότητα και τελειότητα κατασκευής.

    Τα μοντελάκια μπορείτε να τα βρείτε στις εκδοχές Monogram, Monogram Eclipse, Damier Graphite, Vivienne, δέρμα Taïga και δέρμα Epi σε μια παλέτα 7 χρωμάτων. Τα διαθέσιμα μεγέθη είναι τρία: το Mini (50 x 35 x 20 εκ.), το Cabin (55 x 39 x 21 εκ.) και το Maxi (68 x 46 x 26 cm).

     

    Διαβάστε ακόμα: Ήρθε η Καταιγίδα που τη λένε Stormy Weather

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top