Η πέμπτη γενιά της C-Class κατασκευάζεται σε τέσσερις ηπείρους (Γερμανία, ΗΠΑ, Ν. Αφρική, Κίνα) και πωλείται σε πέντε. Το σχέδιο του «παγκόσμιου αυτοκινήτου» τραβιέται από τόσες μεριές που θα το φανταζόσουν σαν πίνακα του Νταλί.

Η πέμπτη γενιά της C-Class κατασκευάζεται σε τέσσερις ηπείρους (Γερμανία, ΗΠΑ, Ν. Αφρική, Κίνα) και πωλείται σε πέντε. Το σχέδιο του «παγκόσμιου αυτοκινήτου» τραβιέται από τόσες μεριές που θα το φανταζόσουν σαν πίνακα του Νταλί.

H Mercedes του Στρατηγού ήταν κουκουλωμένη κάτω από ένα τσίγκινο υπόστεγο βαμμένο στην παραλλαγή. Είχα την ατυχία να πέσω οδηγός σε οξύθυμο Στρατηγό. Το ήξερα την ώρα που με κοίταζε με ένα μισόκλειστο μάτι πως ήξερε ότι τούτος ο τσόγλανος (εγώ) δεν θα κάνει καμιά τρέλα δυο βδομάδες πριν πάρει το απολυτήριο. Μου πέταξε τα κλειδιά. Να κάνεις δυο γύρες, να πάρει μπρος η μπαταρία. Μπορείς να πηγαίνεις.

Εγώ στα όρια του μη προβλεπόμενου. Η Mercedes η προσωπική του Στρατηγού του κουτιού, μια C180 από εκείνες με τα διπλά στρογγυλά φανάρια, σε χρώμα μπλε σκούρο σαν τα ασκεπή τζιπάκια του ναυτικού. Ο Στρατηγός οξύθυμος, θυμίζω. Και οι αλφαμίτες κοιτάνε κι ανασηκώνονται, από το φυλάκιο. Το βλέπω το έργο –θα τους πω η Mercedes είναι του Στρατηγού τάδε, του γραφείου τάδε, κι εκείνοι μετά θα το σκεφτούν, και μετά θα με ρωτήσουν: γιατί είσαι αξύριστος; Τρέχα γύρευε μετά, το απολυτήριο πλανιέται στον αέρα –και πού θα σταματήσει; Την ώρα εκείνη όλος ο κόσμος ήταν πορσελάνινος και δεν έπρεπε ν’ αφήσω ούτε δαχτυλιά.

Ως πορσελάνη μου φάνηκε εκείνη η Mercedes C180. Να κάτι στο οποίο προόδευσε, πολύ και σταδιακά, η Mercedes-Benz τα δέκα χρόνια που ακολούθησαν, μέχρι σήμερα, από εκείνη την Άνοιξη του 2004. Διότι δεν φταίνε εκείνες οι συγκεκριμένες συνθήκες που ανάγκασαν να οδηγηθεί σαν από παππού το πολυτιμότερο από κόρη οφθαλμού κτήμα ενός οξύθυμου αξιωματικού. Τώρα πια, αυτό μπορεί να ειπωθεί, η C-Class δεν μοιάζει με το αμπαλαρισμένο λάφυρο ζωής ενός Στρατηγού ή το κομοδίνο ενός γεροντή. Είναι, αυτή, μια επιτυχία που φάνηκε στην περσινή A-Class, και τώρα φαίνεται και στη C-Class του 2014.

Η μεγάλη κεντρική οθόνη έχει μέγεθος 7 ή 8,4 ιντσών και προβάλλει όλες τις πληροφορίες από τα πολυμέσα ψυχαγωγίας, τον κλιματισμό ή την πλοήγηση, ενώ συνδέεται και με το smartphone. Όλα ελέγχονται από τον περιστροφικό διακόπτη και την επιφάνεια αφής (touchpad) μπροστά από το υποβραχιόνιο.

Η μεγάλη κεντρική οθόνη έχει μέγεθος 7 ή 8,4 ιντσών και προβάλλει όλες τις πληροφορίες από τα πολυμέσα ψυχαγωγίας, τον κλιματισμό ή την πλοήγηση, ενώ συνδέεται και με το smartphone. Όλα ελέγχονται από τον περιστροφικό διακόπτη και την επιφάνεια αφής (touchpad) μπροστά από το υποβραχιόνιο.

Είναι πολύ δύσκολο το εγχείρημα: Φανταστείτε ότι πρέπει να σκιτσάρετε ένα αυτοκίνητο που να φλερτάρει τα μοντέρνα καπρίτσια του τριαντάρη και μαζί τον κλασικισμό του ογδοντάρη. Τα muscular γούστα της αμερικάνικης Δύσης και μαζί την αισθητική μεταμοντέρνα βορειομπαρόκ υπεροπτική άποψη του Ευρωπαίου και τις τρικυμίες εν κρανίω της υπερκαταναλωτικής θύελλας στο μυαλό του Κινέζου. Αυτό θα πει «παγκόσμιο αυτοκίνητο», όπως είναι η Mercedes-Benz C-Class –και λίγα ακόμα. Το σκίτσο τραβιέται από τόσες μεριές που θα το φανταζόσουν τελικά σαν πίνακα του Νταλί.

Για να πετύχει το πείραμα του σχεδίου χρειάστηκε να εφευρεθούν καινούρια τρικ από αυτά που είχε το βιβλίο (γνωστό και ως «πρωτόκολλο») και όλοι ξέρουμε πόσο δύσκαμπτο είναι αυτό για έναν Γερμανό. Μεταφορά του θαλάμου επιβατών προς τα πίσω, κεκλιμένη πίσω κολώνα ώστε να απαλύνεται η παλιά τετράγωνη εικόνα του σεντάν, έντονες νευρώσεις στο αμάξωμα που διαμορφώνουν σκιές δυναμικές, μικροί πρόβολοι, μυώδεις θόλοι των τροχών, φωτιστικά σώματα με συστοιχίες μικρών LED σε ιδιαίτερα σχήματα, ευμεγέθεις αεραγωγοί στους προφυλακτήρες και διαχύτης και απολήξεις της εξάτμισης –αυτά, κυρίως, ήταν αρκετά.

Η νέα C-Class είναι αρκετά μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις –συγκρίνεται με E-Class της προηγούμενης δεκαετίας! Η αύξηση του μήκους φτάνει τα 9,5 εκατοστά και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα 480 λίτρα.

Η νέα C-Class είναι αρκετά μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις –συγκρίνεται με E-Class της προηγούμενης δεκαετίας! Η αύξηση του μήκους φτάνει τα 9,5 εκατοστά και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα 480 λίτρα.

Τη στιγμή που λύθηκε το «πρόβλημα» της επινόησης του σχεδίου, τα περί μηχανολογίας και τεχνολογίας θα ήταν παιχνιδάκι –είναι τομείς που η γερμανική βιομηχανία έχει, όχι αδίκως, μεγάλη αυτοπεποίθηση. Τόση που, πια, είναι ικανή να εφαρμόζει σε αυτοκίνητα μεγέθους και εύρους τιμής σαν της C-Class σοφιστικέ και ακριβές τεχνολογίες προερχόμενες ακόμα και από τη «ναυαρχίδα» S-Class. Δύο ραντάρ μικρού βεληνεκούς και δύο βεληνεκούς 200 μέτρων στα δύο άκρα της C-Class, κάμερες –εκ των οποίων μία 360 μοιρών– και υπέρηχοι ανιχνεύουν διαρκώς τα πάντα γύρω της.

Η συνύπαρξη σπορ στοιχείων με την αίσθηση λιμουζίνας συνεχίζεται και στο εσωτερικό, καθώς υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές εξατομίκευσης: από τη σπορ AMG Line, στην ενδιάμεση Avantgarde και στην πολυτελή Exclusive.

Η συνύπαρξη σπορ στοιχείων με την αίσθηση λιμουζίνας συνεχίζεται και στο εσωτερικό, καθώς υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές εξατομίκευσης: από τη σπορ AMG Line, στην ενδιάμεση Avantgarde και στην πολυτελή Exclusive.

Έτσι προκύπτει το «Intelligent Drive», μια πληθώρα συστημάτων. Η C-Class ανιχνεύει και προλαμβάνει –φρενάροντας αυτόματα– πιθανές συγκρούσεις με ταχύτητα μέχρι και 200 χλμ./ώρα («Collision Prevention Assist»), κρατά μόνη της απόσταση από τον μπροστινό με ταχύτητα ως και 50 χλμ./ώρα, επανέρχεται αυτόματα στη λωρίδα της («Steering Assist») κάθε φορά που ο οδηγός νομίζει ότι όλα πάνε καλά ενώ σκαλίζει ένα sms.

Ακόμα, εφιστά την προσοχή του οδηγού αν διαγνώσει ότι τα βλέφαρά του βάρυναν ή ότι οδηγεί δίχως στάση για πολλή ώρα («Attention Assist») και, φυσικά, παρκάρει αυτόματα ελέγχοντας το τιμόνι και το φρένο («Active Parking Assist») και με την κάμερα 360ο προσφέρει στην κεντρική οθόνη την κάτοψη του αυτοκινήτου με οτιδήποτε υπάρχει τριγύρω! Είμαστε πολύ πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε στο πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο.

Αν, σε όλο το τόξο από το Λος Άντζελες μέχρι το Πεκίνο, υπάρχει κάτι κοινό, αυτό είναι η «γλώσσα». Η νέα, ψηφιακή «γλώσσα», που ομιλείται με την αφή. Ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο οφείλει να μιλά τη γλώσσα της παγκοσμιοποίησης και στο μέλλον η μητρική γλώσσα κάθε βρέφους πριν καν να αρθρώσει ήχο θα σχηματοποιείται σε ένα touchpad –σε μια επιφάνεια αφής. Μια τέτοια βρίσκεται μπροστά από το υποβραχιόνιο της C-Class.

Η νέα C-Class διατηρεί την αίσθηση του «μαγικού χαλιού» των προγόνων της στο δρόμο, ενώ τώρα έχει –για πρώτη φορά στην κατηγορία– την πνευματική αερανάρτηση της Mercedes-Benz. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των ρυθμίσεων Comfort, ECO, Sport, Sport+ που αλλάζουν το ύψος από το έδαφος και τη σκληρότητα της ανάρτησης, ανάλογα αν αποζητά άνεση ή σπορ αίσθηση.

Η νέα C-Class διατηρεί την αίσθηση του «μαγικού χαλιού» των προγόνων της στο δρόμο, ενώ τώρα έχει –για πρώτη φορά στην κατηγορία– την πνευματική αερανάρτηση της Mercedes-Benz. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των ρυθμίσεων Comfort, ECO, Sport, Sport+ που αλλάζουν το ύψος από το έδαφος και τη σκληρότητα της ανάρτησης, ανάλογα αν αποζητά άνεση ή σπορ αίσθηση.

Χαϊδεύοντας αυτή την επιφάνεια αφής μπορεί ο οδηγός να χειριστεί το smart τηλέφωνό του που θα είναι συνδεδεμένο με την κεντρική οθόνη 7 ιντσών (ή 8,4 ιντσών αν επιλεγεί το διαδικτυακό σύστημα πλοήγησης COMAND Online), να σχηματίζει γράμματα ή αριθμούς με το δικό του γραφικό χαρακτήρα για να εισάγει τον προορισμό της πλοήγησης ή για να κάνει μια τηλεφωνική κλήση –ή μπορεί, πιο απλά, όλα αυτά να τα κάνει δίνοντας φωνητικές εντολές.

Το σύστημα πλοήγησης, μεταξύ άλλων, ανιχνεύει πότε διασχίζει σήραγγα και ενεργοποιεί την ανακύκλωση του αέρα στο σύστημα κλιματισμού (ώστε να μην εισέρχονται τα καυσαέρια στο θάλαμο επιβατών), ενώ το τελευταίο σε κάθε περίσταση καθαρίζει διαρκώς τον αέρα από μικροσωματίδια και μικρόβια. Επίσης, ο οδηγός έχει στο οπτικό του πεδίο, στο τζάμι, σε ψηφιακή μορφή (head-up display) τις χρησιμότερες πληροφορίες: ταχύτητα, όρια ταχύτητας και οδική σήμανση, οδηγίες πλοήγησης.

Συνεχίζω, στα περί της γερμανικής τεχνολογίας. Στην 5η γενιά της C-Class η οικονομία προσεγγίστηκε από τρεις πλευρές. Από τη μείωση του βάρους κατά σχεδόν 100 κιλά (!), από την σημαντική βελτίωση της αεροδυναμικής και από τη νέα γενιά κινητήρων, βενζίνης ή diesel.

Το head-up display προβάλλει στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού πληροφορίες για την ταχύτητα, τα όρια ταχύτητας και τις κατευθύνσεις πλοήγησης.

Το head-up display προβάλλει στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού πληροφορίες για την ταχύτητα, τα όρια ταχύτητας και τις κατευθύνσεις πλοήγησης.

Στην πρώτη περίπτωση η νέα πλατφόρμα MRA επέτρεψε τη χρήση αλουμινίου από ποσοστό κάτω του 10%, σε σχεδόν 50% (καθώς το αλουμίνιο είναι μια πρόκληση σε τόσο μαζική παραγωγή) –που σημαίνει: μείωση βάρους του αμαξώματος κατά 70 κιλά, δίχως μείωση της ανθεκτικότητάς του. Εξάλλου, ο κλωβός και οι ζώνες παραμόρφωσης έχουν ακόμα χάλυβα. Η αεροδυναμική, στο μεταξύ, κρατήθηκε σε συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,24 -καθώς, μεταξύ άλλων, η εμπρός γρίλια κλείνει στις υψηλές ταχύτητες, όταν δεν είναι τόσο μεγάλη η ανάγλη ψύξης από τον αέρα- και αυτό σε σχέση με ένα μέσο αυτοκίνητο είναι σαν να αφαιρείς 100 κιλά!

Και οι κινητήρες: αυτοί επιτυγχάνουν μείωση κατανάλωσης κατά περίπου 20%. Οι δύο Turbo κινητήρες βενζίνης (τεχνολογίας BlueDIRECT), 1.6 και 2.0 λίτρων, αποδίδουν 156 και 184 ίππους, ενώ οι δύο πετρελαιοκινητήρες 1.6 και 2.2 έχουν ισχύ από 115 μέχρι 204 ίππους. Σε λίγους μήνες θα υπάρξει και εξακύλινδρη έκδοση 333 ίππων, καθώς και υβριδική που θα αποδίδει συνδυαστικά 231 ίππους, δεν θα καίει πάνω από 3,6 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και θα εκπέμπει μόνο 96 γραμ. διοξειδίου του άνθρακα στο χιλιόμετρο. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με σύστημα ECO start/stop.

Πού να τα εξηγείς τώρα στον παλιό Στρατηγό όλα αυτά; Δεν υπάρχει και λόγος, άλλωστε. Μοναχά να μην πέφτει η μπαταρία, κι ό,τι θέλει ας είναι.

Διαβάστε ακόμα: Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό αναδιπλούμενο ποδήλατο!

Η οπτική που δείχνει το δυναμισμό και τη νεανική σπιρτάδα που έλειπε από τις προηγούμενες C-Class. Καίριας σημασίας είναι το λίγο υπερυψωμένο πίσω μέρος, οι νευρώσεις του αμαξώματος, οι σπορ προφυλακτήρες.

Η οπτική που δείχνει το δυναμισμό και τη νεανική σπιρτάδα που έλειπε από τις προηγούμενες C-Class. Καίριας σημασίας είναι το λίγο υπερυψωμένο πίσω μέρος, οι νευρώσεις του αμαξώματος, οι σπορ προφυλακτήρες.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top