Mercedes-Benz F015: Χωρίς οδηγό στις λεωφόρους του μέλλοντος

Η αυτοκινητική επανάσταση, η οποία θα κάνει την οδήγηση από τον άνθρωπο μια μακρινή ανάμνηση, είναι προ των πυλών - και η F015 αποτελεί ένα μεγάλο της προπομπό.

 
Mercedes-Benz F015 - Luxury in Motion

Ο απόγονος της Mercedes-Benz F015 όχι μόνο θα κινείται με ηλεκτρισμό και υδρογόνο (όπως κάνει ήδη το γερμανικό πρωτότυπο), αλλά θα εξοικονομεί περαιτέρω ενέργεια με την αυτόματη ηλεκτρονική επιλογή της λιγότερο ενεργοβόρας διαδρομής.

Η Mercedes-Benz F015 είναι ένας προπομπός. Και στις μελλοντικές λεωφόρους -ίσως ακόμα και πριν από το 2030- θα κυλά μια μετεξελιγμένη του παραλλαγή. Μέσα της, κανείς δεν θα χρειάζεται να οδηγεί, κανείς δεν θα χρειάζεται να μεταμορφώνεται σε θηρίο σε μια διασταύρωση ή να νιώθει συναισθήματα ή να φουντώνει κάτω από τον ήλιο, μουδιασμένος από το κάθισμα και πιασμένος από τα πεντάλ.

Στις λεωφόρους του μέλλοντος, όταν πια θα κυλούν τα πρωτότυπα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό σαν τον εξελιγμένο απόγονο της F015, οι τέσσερις επιβάτες που θα κάθονται αντικριστά, σαν σε τραπεζάκι του μοντέρνου Οριάν Εξπρές, δεν θα είναι αναγκασμένοι να υπομένουν την πραγματικότητα, ούτε καν την ασχήμια της πόλης ή τη δυστυχία της: στα τζάμια του αυτόνομου αυτοκινήτου θα κυλά κινηματογραφικά ένα χωριό της Τοσκάνης ή ένας παραλιακός δρόμος της Ριβιέρας.

Mercedes-Benz F015 - Luxury in Motion

Η F105 του μέλλοντος θα μπορεί να μεταφέρει τον ιδιοκτήτη της στο κέντρο και να φεύγει μόνη της, για να παρκάρει εκτός πόλης, ή να στέλνεται για να παραλάβει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Οι πόλεις σιγά-σιγά θα πάψουν να χρειάζονται πινακίδες ή φανάρια και τα parkings θα μπορούν να γίνουν πάρκα.

Η μετάλλαξη του αυτοκινήτου σε αυτόνομο ρομπότ θα κάνει κάθε συναίσθημα ή κάθε μπελά της οδήγησης μια μακριά ανάμνηση. Και θα τροποποιήσει βαθιά την έννοια της μετακίνησης για τον αστό: η μετακίνηση δεν θα είναι πια μια καθημερινή χρονοβόρα αναγκαιότητα, αλλά ίσως να γίνει τώρα ελκυστική, μια και θα χαρίζει προνόμια σε αυξανόμενη έλλειψη: χρόνο και ιδιώτευση.

Η τεχνολογία είναι έτοιμη: η Mercedes-Benz είχε εισάγει ήδη από το 1998 στην S-Class το περίφημο «Distronic», ένα «ευφυές» cruise control που κρατούσε αυτόματα την απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο.

14C1450_116=1190

Το γερμανικό πρωτότυπο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι, άσπρο δέρμα, ανθρακονήματα και ξύλο. Κι έτσι το σαλόνι του -το οποίο είναι μεγαλύτερο από μιας S-Class- με τις αντικριστές του θέσεις, μοιάζει με ένα μεταμοντέρνο Οριάν Εξπρές.

Δεκαπέντε χρόνια μετά, το σύστημα χειρίζεται και το τιμόνι, και ο οδηγός μπορεί στην κίνηση της πόλης να απομακρύνει πλήρως τα χέρια και τα πόδια του από τα χειριστήρια και να αφήσει την επιτάχυνση, το τιμόνι και τα φρένα στους αισθητήρες, στα ραντάρ, στους δορυφόρους και στις κάμερες που ελέγχουν τη διαγράμμιση του δρόμου.

Εφόσον το παιχνίδι αφορά στη μετάλλαξη του αυτοκινήτου σε gadget, δεν θα μπορούσαν να μη σνιφάρουν τριγύρω και η Google, η Apple και η Sony.

Ήδη, με αυτό της το σύστημα, το οποίο ονομάζεται «Intelligent Drive», μια S-Class έκανε εκατό χιλιόμετρα από το Μάνχαϊμ ως το Φόρτσχαϊμ χωρίς οδηγό. Η F015 είναι το πειραματικό όχημα ακόμα πιο προηγμένων τεχνολογιών.

Την ίδια ώρα, η BMW έστειλε κι εκείνη ένα ρομποτικό αυτοκίνητο για ένα ταξίδι δύο ωρών από το Μόναχο στη Νυρεμβέργη, η Audi ετοίμασε ένα αγωνιστικό αυτόνομο αυτοκίνητο που έκανε έναν άρτιο γύρο στην πίστα και η Volvo έστησε ένα κομβόι πέντε αυτοκινήτων με ανθρώπινη παρουσία μόνο στο πρώτο. Κι είμαστε ακόμη στην αρχή…

Διαβάστε ακόμα: Honda NSX – Υβριδική θύμιση Άιρτον Σένα.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion in San Francisco; Die Vision: Mehr Lebensqualität für alle Stadtbewohner; The vision: greater quality of life for all city dwellers

Η Mercedes-Benz F015 αλληλεπιδρά με τους πεζούς: τους ενημερώνει ότι μπορούν να περάσουν με μια γλυκιά γυναικεία φωνή, προβάλλοντας με φώτα laser στο δρόμο μια εικονική διάβαση και βάφοντας τον εξωτερικό του φωτισμό σε μπλε χρώμα.

Και, το κυριότερο: εφόσον το παιχνίδι αφορά στη μετάλλαξη του αυτοκινήτου σε gadget, δεν θα μπορούσαν να μη σνιφάρουν τριγύρω και η Google, η Apple και η Sony.

Η Google έχει κάνει ήδη πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών και πάνω από 18 χιλιάδες διαφορετικές προσομοιώσεις παράξενων καταστάσεων του δρόμου με το μικρό διθέσιό της, αυτόνομο πρωτότυπο, που μοιάζει με cartoon. Επιπλέον, η Google θα έχει κι ένα προνόμιο: θα ξέρει όχι μόνο που πρέπει να πας, αλλά και που θα ήθελες να πας…

Mercedes-Benz F015 - Luxury in Motion

Έξι τεράστιες οθόνες αφής περιβάλλουν τους τέσσερις επιβάτες, ενώ τα τζάμια περιμετρικά μπορούν να προβάλουν κινηματογραφικά διαφορετικά τοπία, όταν η εικόνα του έξω κόσμου δεν είναι αρεστή.

Στη Βιέννη, το 1968 υπεγράφη μια συνθήκη, στην οποία σημειωνόταν: «Κάθε όχημα ή συνδυασμός οχημάτων πρέπει να έχει οδηγό». Κανείς, τότε, δεν θα μπορούσε να φανταστεί την ύπαρξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό – ιπτάμενων αυτοκινήτων ίσως, αλλά χωρίς οδηγό μάλλον όχι.

Οι πόλεις σιγά-σιγά θα πάψουν να χρειάζονται πινακίδες ή φανάρια και τα parkings θα μπορούν να γίνουν πάρκα. Άνθρωποι με κινητικά προβλήματα ή ηλικιωμένοι θα αποκτήσουν απρόσμενη ελευθερία μεμιάς.

Μισόν αιώνα μετά, το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο, αλλά μάλλον θα πλησιάζουμε στο 2030 προτού γίνει αξιόπιστο, ασφαλές, νόμιμο και, εντέλει, εφαρμόσιμο.

Ο απόγονος της Mercedes-Benz F015 όχι μόνο θα κινείται με ηλεκτρισμό και υδρογόνο (όπως κάνει ήδη το γερμανικό πρωτότυπο), αλλά θα εξοικονομεί περαιτέρω ενέργεια με την αυτόματη ηλεκτρονική επιλογή της λιγότερο ενεργοβόρας διαδρομής και με τη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων με την κίνηση σε ελάχιστη απόσταση από το μπροστινό όχημα.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion in San Francisco

Μέσα στη Mercedes-Benz F015 κανείς δεν θα χρειάζεται να οδηγεί, κανείς δεν θα χρειάζεται να μεταμορφώνεται σε θηρίο σε μια διασταύρωση ή να φουντώνει κάτω από τον ήλιο, μουδιασμένος από το κάθισμα και πιασμένος από τα πεντάλ.

Η F105 του μέλλοντος θα μπορεί να μεταφέρει τον ιδιοκτήτη της στο κέντρο και να φεύγει μόνη της, για να παρκάρει εκτός πόλης, ή να στέλνεται για να παραλάβει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Οι πόλεις σιγά-σιγά θα πάψουν να χρειάζονται πινακίδες ή φανάρια και τα parkings θα μπορούν να γίνουν πάρκα. Άνθρωποι με κινητικά προβλήματα ή ηλικιωμένοι θα αποκτήσουν απρόσμενη ελευθερία μεμιάς.

Και, το κυριότερο: μια και πάνω από το 90% των θανάτων στο δρόμο οφείλονται σε απροσεξία, ποτό, κούραση ή λεονταρισμό και, εν γένει, ανθρώπινο λάθος, θα σώζονται πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές το χρόνο! Όμως, πόσες ζωές σώζονται σήμερα από την προνοητικότητα της ανθρώπινης νοημοσύνης για την πιο απίθανη ανοησία που θα μπορούσε να κάνει ένας άλλος οδηγός ή ένας πεζός;

Κι αν είσαι ένας από τους εκατομμύρια ανθρώπους που η δουλειά τους είναι το βολάν; Κι αν είναι η οδήγηση μια από τις τελευταίες -της αστικής καθημερινότητας- επαφές με τον αληθινό κόσμο;

 

Διαβάστε ακόμα: O Κωνσταντίνος Λάσκαρης σχεδιάζει τα αυτοκίνητα του μέλλοντος για την Tesla! 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro