Μέσα στον κόκκινο πυρήνα του «Copenhagen Wheel» κρύβεται ένα σύστημα που καταγράφει τις δυνατότητες του ποδηλάτη και τις συνθήκες του δρόμου, και αποφασίζει να πάρει μπρος όπου αντιλαμβάνεται ότι χρειάζεται βοήθεια.

Μέσα στον κόκκινο πυρήνα του «Copenhagen Wheel» κρύβεται ένα σύστημα που καταγράφει τις δυνατότητες του ποδηλάτη και τις συνθήκες του δρόμου, και αποφασίζει να πάρει μπρος όπου αντιλαμβάνεται ότι χρειάζεται βοήθεια.

Πόσες φορές μπορεί να ανακαλυφθεί ο τροχός; Πριν απαντήσετε, πρέπει να γνωρίσετε τον «Τροχό της Κοπεγχάγης», που μπορεί να αντικαταστήσει εύκολα την πίσω ρόδα των περισσότερων ποδηλάτων, μετατρέποντάς τα σε υβριδικά. Έχει μπαταρία, αλλά αυτό είναι το μόνο κοινό με το σύστημα ενός συμβατικού ηλεκτρικού ποδηλάτου. Μέσα στον κόκκινο πυρήνα του «Copenhagen Wheel» κρύβεται ένα σύστημα που καταγράφει τις δυνατότητες του ποδηλάτη και τις συνθήκες του δρόμου, και αποφασίζει να πάρει μπρος όπου αντιλαμβάνεται ότι χρειάζεται βοήθεια. Όσοι το έχουν δοκιμάσει –εγώ, δυστυχώς, όχι ακόμα– διαβεβαιώνουν ότι η αίσθηση δεν είναι καθόλου παρεμβατική, απλώς σαν να χρειάζεται ξαφνικά λιγότερη προσπάθεια στο πετάλι για να μη σκαλώσεις σε μια δύσκολη ανηφόρα.

Η Superpedestrian δέχεται ήδη παραγγελίες και υπολογίζει μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς να έχει κάνει τις πρώτες αποστολές.

Το σύστημα αναπτύχθηκε στο εργαστήριο SENSEable City του MIT, με την οικονομική υποστήριξη του Δήμου της Κοπεγχάγης, εξ ου και η τιμητική ονομασία. «Μπορούμε να κάνουμε το ποδήλατο μια εναλλακτική λύση ικανή να ανταγωνιστεί με αξιώσεις αυτοκίνητα, λεωφορεία και μετρό για όλους όσοι ζουν ή μετακινούνται καθημερινά σε μεγαλουπόλεις λόγω δουλειάς; Αυτή είναι η αποστολή μας», λέει ο Assaf Biderman, αναπληρωτής διευθυντής στο SENSEable City Laboratory και ιδρυτής της εταιρείας Superpedestrian, που ανέλαβε την αποκλειστική εμπορική εκμετάλλευση της πατέντας. «Για εκατομμύρια κατοίκους αστικών κέντρων που έχουν βαρεθεί να μπλέκουν σε μποτιλιάρισμα ή να περιμένουν το λεωφορείο ή το τρένο, ο Τροχός της Κοπεγχάγης προσφέρει έναν εύκολο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης, που αξιοποιεί οποιοδήποτε ποδήλατο ίσως έχουν παρατημένο στο γκαράζ ή στον προθάλαμο του σπιτιού τους».

CopenhagenWheel_credit-Michael D Spencer 2013_017

Ο κόκκινος πυρήνας του τροχού περιέχει δώδεκα διαφορετικούς σένσορες.

Το μυστικό κρύβεται στον κόκκινο πυρήνα του τροχού, που περιέχει δώδεκα διαφορετικούς σένσορες –από GPS και αισθητήρα κίνησης μέχρι ποιος ξέρει τι! Με τη χρήση σχετικής εφαρμογής, η ρόδα μπορεί να επικοινωνεί με το έξυπνο κινητό του αναβάτη, καταγράφοντας τις επιδόσεις του, επισημαίνοντας ασφαλείς διαδρομές, μετρώντας τους ρύπους στην ατμόσφαιρα, μεταδίδοντας στοιχεία σε φίλους ποδηλάτες και ό,τι άλλο βάλει ο νους του έξυπνου προγραμματιστή. Η επαναφορτιζόμενη μπαταρία –που επίσης τροφοδοτείται από την κίνηση– αποσπάται και μεταφέρεται εύκολα, ενώ το ποδήλατο μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί από το κινητό. Η Superpedestrian δέχεται ήδη παραγγελίες και υπολογίζει μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς να έχει κάνει τις πρώτες αποστολές. Αν το δοκιμάσετε, περιμένουμε εντυπώσεις!

www.superpedestrian.com

Φωτογραφίες: Michael D Spencer

IMG_6186

Η ρόδα μπορεί να επικοινωνεί με το έξυπνο κινητό του αναβάτη, καταγράφοντας τις επιδόσεις του, επισημαίνοντας ασφαλείς διαδρομές, μετρώντας τους ρύπους στην ατμόσφαιρα…

IMG_6209

Ο Τροχός της Κοπεγχάγης προσφέρει έναν εύκολο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης, που αξιοποιεί οποιοδήποτε ποδήλατο ίσως έχουν κάποιοι παρατημένο στο γκαράζ ή στον προθάλαμο του σπιτιού τους.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top