Όσα είδα και ξεχώρισα στο φετινό «Salone del Mobile»

    Ο Κωνσταντίνος Στραταντωνάκης επισκέφθηκε για μια ακόμη χρονιά την πιο συναρπαστική έκθεση για το έπιπλο και το design και μας μεταφέρει μοναδικές εμπειρίες, αλλά και δημιουργίες που τράβηξαν τα βλέμματα των επισκεπτών στο Μιλάνο.

     

    Στιγμιότυπο από το φετινό Salone del Mobile (Photo by Marta Carenzi/Mondadori Portfolio via Getty Images/Idealimage).

    – Φέτος ήταν η χρονιά των αρχιτεκτόνων; Μεγάλα γραφεία έκαναν αισθητή την παρουσία τους.
    To Milan Design Week εξελίσσεται στην σημαντικότερη οργάνωση που αφορά τον κλάδο μας παγκοσμίως! Με εναρκτήρια πηγή έμπνευσης και παραγωγής τον συγκερασμό της καλής αισθητικής με το well-being, είτε αυτό αφορά την πρακτικότητα και την άνεση, είτε την οικολογία, είτε ακόμη την ένταξη της τεχνολογίας στο design, δημιουργείται μια πλατφόρμα επίδειξης και ανάδειξης σπουδαίων επιτευγμάτων στην οποία αδιαμφισβήτητα έχουν μερίδιο και οι αρχιτέκτονες.

    »Οι δύο αυτοί κλάδοι σχηματίζουν σταδιακά νέες, υπέροχες μορφές συνύπαρξης και συνεργασίας που είναι αισθητές στην διάρκεια εκείνων των ημερών. Στα πλαίσια αυτής της νέας συνύπαρξης όπου το design εξυπηρετεί την αρχιτεκτονική και αντίστροφα, είναι σημαντικό να αναφερθεί η παρουσία του εμβληματικού Fondazione Prada, έργο του αρχιτεκτονικού γραφείο OMA, που αποτέλεσε και φέτος σημαντικό πόλο έλξης για όσους βρίσκονταν στο Μιλάνο κατά την εβδομάδα του Design. Σε μικρότερη κλίμακα αλλά στα ίδια πλαίσια συνεργασίας να αναφέρουμε το λανσάρισμα του Nineteen Interventions, μιας συλλεκτικής έκδοσης που περιλαμβάνει τα σημαντικότερα έργα ενός εκ των πλέον ανερχόμενων αρχιτεκτονικών γραφείων ,του ισπανικού Architectura G. To βιβλίο παρουσιάστηκε στο κατάστημα της Acne Studio στο κέντρο του Μιλάνο, το οποίο έχει επιμεληθεί ο designer Max Lamb.

    Eγκατάσταση του Todd Bracher και του Studio TheGreenEyl (Photo by Marta Carenzi/Mondadori Portfolio via Getty Images/Idealimage).

    -Στην Ελλάδα υπάρχει ένας πυρετός ξενοδοχειακών openings. Ποιες τάσεις εντοπίσατε στο Hotel design & furnishing.
    Ο πιο ενδιαφέρον τρόπος να εξερευνείς το Design Week, είναι να περιηγείσαι δίχως να σκέφτεσαι στοχευόμενα. Υπάρχουν παντού φανταστικές ιδέες που μπορούν να προσαρμοστούν άρτια τόσο σε ένα χώρο γραφείων όσο και σε μια κρεβατοκάμαρα. Αν μπορούσα να επιδείξω μια τάση θα ήταν αυτή! Μην αφήνετε την ιδιότητα του χώρου να σας καθοδηγεί ή να σας περιορίσει, μια τέτοια απόφαση, ορθώς μελετημένη, μπορεί να προσφέρει στο χώρο οπτικά αποτελέσματα και λειτουργίες που δεν είχατε φανταστεί. Η ιδιαιτερότητα είναι η αρχή στο Hoteling Design, o κάθε χώρος πρέπει να αφηγείται μια νέα πρωτόγνωρη ιστορία.

    «Τοποθετώντας ένα design αντικείμενο μέσα σε μία αίθουσα ενός Palazzo ξεκινάει μια συνομιλία».

    -Πείτε μας ένα υπέροχο νέο έπιπλο που είδατε και θα θέλατε σαν άνδρας να κάνετε δικό σας, να σας συντροφεύει στον προσωπικό σας χώρο;
    Πρόκειται για ένα νέο τραπέζι από τη σειρά BISEL, συνεργασία του οίκου Glas Italia με την designer Patricia Urquiola. To ίδιο το υλικό αν και εύθραυστο αποπνέει μια σοβαρότητα, που σε συνδυασμό με τo αυστηρό σχήμα και το ερυθρό χρώμα που επέλεξε η σχεδιάστρια, δημιουργούν ένα αντικείμενο που ισορροπεί ανάμεσα στον μινιμαλισμό και το extravagant.

    Το τραπέζι από τη σειρά BISEL, συνεργασία του οίκου Glas Italia με την designer Patricia Urquiola.

    -Λειτουργικός φουτουρισμός και ρετρό κομψότητα συνυπήρχαν φέτος. Τι νιώσατε να υπερισχύει;
    Η επιτυχία της συνύπαρξης κρύβεται στο να αντιλαμβάνεσαι, μια εικόνα σαν ενιαία και όχι ως δύο ή παραπάνω στοιχεία που κοντράρονται. Τοποθετώντας ένα design αντικείμενο μέσα σε μία αίθουσα ενός Palazzo ξεκινάει μια συνομιλία, αλλά ποτέ ένα εκ των δύο δεν θα μείνει πίσω σε σεβασμό.
    Ένα καλό παράδειγμα είναι η εγκατάσταση Extraordinary World του Marc Ange στο Palazzo Cusani. Φουτουριστικοί όγκοι δανείζονται την φινέτσα και την ευγένεια του χώρου, ενώ ο τελευταίος ενεργοποιείται και αναγεννιέται μέσα από τις φόρμες και τα χρώματα των αντικειμένων.

    Η εγκατάσταση Extraordinary World του Marc Ange στο Palazzo Cusani (fuorisalonemagazine.it).

    -Και από τη χρωματική παλέτα τι ξεχωρίσατε;
    Φέτος, φάνηκε περισσότερο από ποτέ πως η σχέση μεταξύ χρώματος, υλικού και φινιρίσματος είναι κρίσιμη. Το χρώμα είναι το πρώτο στοιχείο σχεδιασμού τόσο σε περιβάλλον προϊόντος όσο και σε περιβάλλον διαβίωσης που το ανθρώπινο μάτι βλέπει και σχετίζεται σε συναισθηματικό επίπεδο.
    Η φετινή χρωματική παλέτα υπογραμμίζει την πολυμορφία που οφείλει να έχει το design. Eυρεία είναι η χρήση τολμηρών χρωμάτων, κυρίως όλων των πρωτογενών αποχρώσεων, όπως τα τολμηρά κίτρινα, τα κόκκινα και τα τολμηρά μπλε, προσανατολισμένα στο κίνημα του Μemphis και των δεκαετιών του 80 & 70. Εδώ ίσως μπορούμε να μιλήσουμε και για μια ρετρό διάθεση από χρωματιστή ρητίνη, χαλκό, ορείχαλκο και χυτοσίδηρο.
    Την ίδια στιγμή επιστρέφουν τα παστέλ θηλυκών χρώματα, που παίρνουν τη θέση των ουδέτερων και των λευκών, προσανατολισμένο στην τάση ” 90% λευκό, 10% χρώμα”. Τέλος γήινες μεσογειακές αποχρώσεις αλλά και ιριδίζουσες παλέτες με φουτουριστικές αναφορές. Όλα κρίνονται στους συνδυασμούς.

    Το εμβληματικό Fondazione Prada, έργο του αρχιτεκτονικού γραφείο OMA, που αποτέλεσε και φέτος σημαντικό πόλο έλξης (oma.eu).

    -Γραφείο: Ποιες είναι οι τάσεις για τους πετυχημένους startupers που αντλούν κεφάλαια και θέλουν να φτιάξουν το γραφείο της επόμενης δεκαετίας;
    Κατεβάστε το ping-pong στο υπόγειο! Προσπαθήστε να αποφύγετε προσομοιώσεις online εικόνων με τις οποίες δεν συνδέεστε ουσιαστικά. Σε μια σκληρή μέρα στη δουλειά το ping-pong φαίνεται ανυπόφορο, ενώ μια ήσυχη μέρα επιλέξτε να βγείτε με την ομάδα σας από το γραφείο και να αντλήσετε ιδέες από τα έξω!
    Δημιουργείστε χώρους, ευμετάβλητους, φωτεινούς και όσο το δυνατόν πιο ανοιχτούς, που να στηρίζουν την ομαδικότητα. Δώστε σημασία σε λεπτομέρειες όπως η ηχοαπορρόφηση, τα εργονομικά καθίσματα, τα φυσικά υφάσματα, τη φύτευση, το πράσινο και τη σωστή διαχείριση καλωδίων.
    Ο χώρος του γραφείου είναι ζωτικός, πρέπει να φέρει την ταυτότητα της εταιρείας χωρίς υπερβολές (όλοι ξέρουν που δουλεύουν) να είναι ήπιος και κατά τόπους δυναμικός. Τέλος μαζί με την πορεία μιας startup αλλάζει και ο χώρος της, δημιουργείστε έχοντας αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού σας.

    «Φαίνεται να υπάρχει πολύς δρόμος έως ώστε να μιλάμε για ουσιαστική ισότητα ανάμεσα στα δυο φύλα, και στο ντιζάιν».

    Ο Κωνσταντίνος Στραταντωνάκης είναι ο C.E.O & Chief Interior Architect Designer του KN Group.

    -Δεν έλειψε και ο πολιτικοκοινωνικός σχολιασμός με την εγκατάσταση του Gaetano Pesce στο Duomo. Υπάρχει και στο ντιζάιν χάσμα μεταξύ των δύο φύλων;
    Το design μπορεί δυνητικά να είναι μια πολύ ισχυρή πλατφόρμα πολιτικής έκφρασης. Από το Bauhaus μέχρι τους Memphis και τον Pesce, τα πολιτικά μηνύματα που έχουν εκφραστεί σε μια καρέκλα είναι αμέτρητα.
    Ο πολιτικός σχολιασμός είναι κάτι που χαρακτηρίζει τη δουλειά του Gaetano, σε όλα τα χρόνια της δημιουργίας του. Συγκεκριμένα το έργο maestá soffente δημιουργήθηκε πριν 50 χρόνια, με σκοπό να αποτυπώσει την υποβιβασμένη, σχεδόν σε αιχμαλωσία, θέση της γυναίκας στο τότε κοινωνικό περιβάλλον.

    »Σήμερα αν και αρκετά έχουν βελτιωθεί, φαίνεται να υπάρχει πολύς δρόμος έως ώστε να μιλάμε για ουσιαστική ισότητα ανάμεσα στα δυο φύλα, και ακριβώς αυτό είναι που υπογραμμίζει η συγκεκριμένη εγκατάσταση, ανεξάρτητα από τους εμπορικούς και διαφημιστικούς στόχους που ακολουθούν.
    Αναφορικά δε με την ερώτηση εάν υπάρχει χάσμα μεταξύ των δύο φύλων στο design, δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς είναι και αυτό μια προέκταση της πολιτικοκοινωνικής – εμπορικής πραγματικότητας και δεν διαφέρει ιδιαίτερα από όσα γνωρίζουμε τόσο για τις συνθήκες της αγοράς όσο και για τις συνθήκες που επικρατούν στους δημιουργικούς κλάδους.

     

    Διαβάστε ακόμα: Συμβαίνει στην Αθήνα, ένας εργασιακός χώρος με προωθητικό ντιζάιν που εμπνέει.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro