Με 20,5 εκ. μεγαλύτερο μήκος και 14 εκ. μεγαλύτερο πλάτος, το νέο Countryman είναι το λιγότερο μίνι ΜΙΝΙ. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Αναρωτιέμαι γιατί η διεύθυνση μ’ έχει επιλέξει να δοκιμάζω όλο 4×4 και παρεμφερή οχήματα. Χάθηκε μια 991 GT3 [σ.σ. καλομελέτα…], μια McLaren, να χαρεί οδήγημα και ο ταπεινός σας συντάκτης;

Η διεύθυνση όμως φαίνεται πως με προορίζει για τις πιο γήινες αποχρώσεις του δρόμου, εξ ου και μ’ έστειλε στα κεντρικά της BMW για να πάρω ένα MINI Countryman, το καινούργιο, και να το οδηγήσω μέχρι την όμορφη Παύλιανη, για να σας πω αν είναι καλό. Λοιπόν καλό είναι, αγοράστε το.

Με το νέο της Countryman, η BMW (εντάξει, η ΜΙΝΙ) στοχεύει σε πελάτες που ήδη έχουν ένα μικρότερο μοντέλο της, του οποίου όμως οι χώροι δεν επαρκούν για τις οικογενειακές ανάγκες σε εκδρομική φάση. Επίσης, στοχεύει σε αγοραστές crossover που ζητούν κάτι ξεχωριστό και σπορ, εμφανισιακά και οδηγικά, με δεδομένες τις περγαμηνές της εταιρείας στους τομείς αυτούς.

Έχει λοιπόν, το ατιμούτσικο, μεγαλώσει σε βαθμό που μίνι δεν θα το έλεγες πια, με την κυριολεκτική σημασία της λέξης, συνεχίζοντας όμως να ακολουθεί τον εικαστικό ρυθμό της μάρκας. Από την προηγούμενη γενιά, του έχουν προστεθεί 20 εκ. μήκους που, αν και δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, το κάνουν σαν το XL παντελόνι που, ενώ δεν θέλεις να φορέσεις για εγωιστικούς λόγους, σε κάνει να νιώθεις αρκετά πιο άνετα.

Αν και μικρότερο σε απόλυτες διαστάσεις από, π.χ., μια GLA ή ένα Q3, crossover όχι ακριβώς μεγάλα, το Countryman είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Κάτω από το μεγαλωμένο αμάξωμα εργάζεται η νέα γενιά των κινητήρων της εταιρείας, σε βενζίνη και ντίζελ, με δυνατότητα προσθήκης υβριδικού συστήματος με 40 χλμ ηλεκτρική αυτονομία. Rather nice, meine Herren. Υπάρχει βεβαίως και τετρακίνητη έκδοση για τους τολμηρότερους που θα επιχειρήσουν να βάλουν ένα αυτοκίνητο με 18άρες ζάντες σε χωματόδρομο.

Η παρουσίαση έγινε στην γραφική Παύλιανη, στο Αγρόκτημα Βασιλικιά, ένα κτήμα που φτιάχτηκε από έναν ιδιαίτερο άνθρωπο, με βορειοαμερικανικές επιρροές. Τα όμορφα ξύλινα σπίτια του, βαμμένα σε διάφορα ζωντανά χρώματα, η γραφική καντίνα, το μποστάνι, ο στάβλος και το εκπληκτικό σπίτι του ιδιοκτήτη συμπλήρωναν όμορφα το εντυπωσιακό περιβάλλον του βουνού.

Έχει ιδιαίτερο στυλ, μπορείς να το παραγγείλεις μ’ ένα σωρό έξτρα στον εξοπλισμό, που περιλαμβάνονται σε τέσσερα πακέτα, οι χώροι του είναι μεγάλοι, ταξιδεύει και οικονομικά και άνετα, και στρίβει σαν ΜΙΝΙ, δηλαδή υπέροχα.

Πρόκειται με άλλα λόγια για ένα μέρος με άποψη, στυλ και ποιότητα που αντικατοπτρίζει τις αξίες της ΜΙΝΙ. Και ταυτόχρονα, μια πολύ καλή επιλογή για παρουσίαση. Οφείλουμε λοιπόν ένα «μπράβο» κι ένα «ευχαριστώ» στη BMW Ελλάς που μας άνοιξε τα μάτια σε αυτή την ομορφιά. Να το επισκεφτείτε, είναι μια πολύ όμορφη εκδρομή.

Μετά από έναν πρωινό καφέ, που συνοδευόταν από δικό τους τυρί, δικό τους ψωμί και δικά τους αυγά, από τις κότες που αλωνίζανε έξω, στανιάραμε και οι άνθρωποι της εταιρείας μπόρεσαν να μας παρουσιάσουν το αυτοκίνητο που είχαμε φέρει οδηγώντας το μέχρι εκεί.

Εντύπωση πάντως μου κάνει ότι οι παρουσιάσεις επικεντρώνονται πλέον στο, ας πούμε, ξενοδοχειακό κομμάτι του αυτοκινήτου, στα μεγέθη, στις καινοτομίες εξοπλισμού, στα διάφορα gadget και στη δυνατότητα επιλογής χρωμάτων και υλικών, και λιγότερο, έως καθόλου, στη μηχανολογική του σχεδίαση και στις επιδόσεις.

Τα Cooper και Cooper S Countryman στο Αγρόκτημα Βασιλικιά, ένα μέρος με άποψη, στυλ και ποιότητα – και τροχόσπιτο Airstream διαθέσιμο για διαμονή. Μπράβο στη BMW Ελλάς για την επιλογή. (photo credit Οδ. Τσαγκάρης, Αγρόκτημα Βασιλικιά)

Απόδειξη ότι ο πελάτης λίγο ενδιαφέρεται πλέον για το 8τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο, την ιπποδύναμη, την ανάρτηση και τους ρύπους του κινητήρα. Έχει χώρους που μου κάνουν; Τσεκ. Είναι πλούσιος ο εξοπλισμός του για τα χρήματα που δίνω; Τσεκ. Βοηθάει το image του το δικό μου; Τσεκ! ΟΚ, το αγοράζω.

Σε αυτή τη βάση το ΜΙΝΙ είναι γκανιάν. Έχει ιδιαίτερο στυλ (όμορφο δεν θα το ‘λεγες, αλλά η ιδιοσυγκρασία του το κάνει να ξεχωρίζει), μπορείς να το παραγγείλεις μ’ ένα σωρό έξτρα στον εξοπλισμό, που περιλαμβάνονται σε τέσσερα πακέτα (Salt, Pepper, Chili, Wired), οι χώροι του είναι μεγάλοι (με χωράει στο πίσω κάθισμα εύκολα), ταξιδεύει και οικονομικά και άνετα, και στρίβει σαν ΜΙΝΙ, δηλαδή υπέροχα.

Η ΜΙΝΙ έχει κτίσει το σημερινό της όνομα φτιάχνοντας αυτοκίνητα γι’ αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν για το στυλ τους.

Τι δεν μου άρεσε; Οι επιδόσεις του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα του απλού μπροστοκίνητου Cooper Countryman, ανεβαίνοντας τις στροφές για την Παύλιανη. Επίσης, το ότι, στον αυτοκινητόδρομο, οι μεγάλοι καθρέφτες του βγάζουν έναν βόμβο που σε πολύωρη οδήγηση ίσως κουράσει. Όχι όμως σε καθημερινή χρήση.

Βέβαια, έστριβε σαν πάνω σε ράγες και, σε ημιαυτόματη χρήση, το 6ταχυτο κιβώτιο ανταποκρινόταν αξιοπρεπέστατα. Ενώ όποιος θέλει να «τρέχει» αγοράζει το Cooper S Countryman και καθαρίζει, καθώς σε αυτή την έκδοση το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα. Δεν οδήγησα τα diesel, οπότε δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, αν και οι προδιαγραφές του Cooper SD Countryman προϊδεάζουν για απόλαυση.

Εσωτερικό αναβαθμισμένο και σε υλικά και σε ποιότητα. Η μεγάλη κεντρική οθόνη είναι πλέον αφιερωμένη στο infotainment, όπως και στα υπόλοιπα ανανεωμένα MINI. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Η ΜΙΝΙ έχει κτίσει το σημερινό της όνομα φτιάχνοντας αυτοκίνητα γι’ αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν για το στυλ τους. Με επιδόσεις που καλύπτουν το αυτοκίνητο πόλης για τη σικ κυρία, μέχρι τους πυραύλους John Cooper Works που απευθύνονται σε τελειωμένους γκαζάκηδες.

Όλα όμως τα σύγχρονα ΜΙΝΙ περιέχουν αυτό το ιδιαίτερο βρετανικό DNA, το οποίο η ΒΜW, προς τιμήν της, σεβάστηκε όταν αναβίωσε το όνομα, έστω κι αν οι αρχαιολάτρες μπορεί ακόμη να μη συμφωνούν.

Εγώ πάντως λέω να πάρω το μέρος της BMW διότι τα ΜΙΝΙ μού αρέσουν, και οπτικά και οδηγικά, έστω κι αν σε επίπεδο τιμών βρίσκονται ψηλότερα από τον ανταγωνισμό – για να διαφέρεις πρέπει να πληρώσεις.

⇒ Δείτε περισσότερα για το νέο Countryman εδώ  και για το Αγρόκτημα Βασιλικιά εδώ.

//Ο Οδυσσέας Τσαγκάρης είναι gentleman racer και οδηγός ράλι.

 

Διαβάστε ακόμα: Pagani Huayra Roadster – Έργο τέχνης αξίας 2,2 εκατομμυρίων ευρώ

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top