Moleskine: το θρυλικό σημειωματάριο αποκτά την πρώτη ελληνική limited edition

    Με αφορμή τη λειτουργία των atelier Moleskine στην Ελλάδα, τα Public σχεδίασαν σε συνεργασία με τη Moleskine το πρώτο «ελληνικό» σημειωματάριο, αφιερωμένο στην Αθήνα ως Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018.

     

    Μπορεί κανείς να το αποκτήσει στα ειδικά atelier Moleskine, το πρώτο από τα οποία μόλις άνοιξε στο κεντρικό κατάστημα των Public στην πλατεία Συντάγματος. Σύντομα θα ακολουθήσει και δεύτερο, μεγαλύτερο, στο κατάστημα της Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη.

    Moleskine: Ένα θρυλικό σημειωματάριο, άρρηκτα συνδεδεμένο στη συνείδηση του κοινού με μεγάλους καλλιτέχνες όπως ο Φαν Χοχ και συγγραφείς όπως ο Έρνεστ Χέμινγουεη. Το γεγονός ότι τα δημοφιλή σημειωματάρια εμφανίστηκαν στην αγορά μόλις το 1997, αρκετές δεκαετίες μετά την αποδημία των εικονικών δημιουργών, δεν αναιρεί τον μύθο. Ο λόγος; Απλά, σε ό,τι αφορά τα ονόματα και τα πράγματα, το σημειωματάριο Moleskine ακολούθησε μια πορεία ουσιαστικά αντίστροφη από την πεπατημένη.

    Ενώ δηλαδή είναι συνήθως το επώνυμο αρχικό προϊόν το οποίο δίνει το όνομά του σε ένα είδος που δημιουργείται όταν την ιδέα αντιγράφουν και άλλοι παραγωγοί (η ελβιέλα, η κοκακόλα κ.ο.κ.), ο κατασκευαστής του Moleskine δημιούργησε το προϊόν του ακολουθώντας κατά γράμμα τις οδηγίες του συγγραφέα Μπρους Τσάτουιν, όταν αυτός περιέγραψε σε ένα νοσταλγικό διήγημα τα χειροποίητα σημειωματάρια που έφτιαχναν οι παραδοσιακοί Γάλλοι τεχνίτες, την εποχή που πλέον αυτά είχαν εξαφανιστεί από την αγορά. Το αποτέλεσμα ήταν να εμφανιστεί ένα σημειωματάριο τόσο τέλειο, που απλά να μοιάζει αδιανόητο το ότι δεν ήταν πάντα εκεί. Αναδρομικά σκεφτόμαστε λοιπόν όλα τα σημειωματάρια με σκληρό δερμάτινο εξώφυλλο ως Moleskine!

    Το χαρακτηριστικό σκληρό σκούρο εξώφυλλο των Moleskine παράγεται από μη ζωικά υλικά, όμως παλιώνει σχεδόν σαν δέρμα.

    Το όνομα του αναφέρεται βέβαια στο χαρακτηριστικό μαύρο σκληρό εξώφυλλο. Το Moleskine ήταν αρχικά κατεργασμένο δέρμα («mole» στα αγγλικά είναι ο τυφλοπόντικας), αργότερα όμως η λέξη έφτασε να σημαίνει ένα ανθεκτικό βαμβακερό ύφασμα, κάτι σαν ντένιμ. Η γραφή με -e στο τέλος παραπέμπει βέβαια στη γαλλική υιοθέτηση του όρου από τα αγγλικά. Το χαρακτηριστικό σκληρό σκούρο εξώφυλλο των Moleskine παράγεται από μη ζωικά υλικά, όμως παλιώνει -σχεδόν- σαν δέρμα, έχει ευχάριστη αίσθηση και υψηλή αντοχή, και βέβαια στο πίσω μέρος τη βαθυτυπία με το όνομα Moleskine.

    Σκίτσο της Little Miss Grumpy που απεικονίζει τον υπογράφοντα, στο εσώφυλλο του νέου του σημειωματάριου.

    Όμως εδώ και καιρό το Moleskine έχει πάψει να είναι συνώνυμα αποκλειστικά του μαύρου σημειωματάριου. Σε αυτό έχει προστεθεί και μια ολόκληρα σειρά νέων προϊόντων για διαφορετικές εξειδικευμένες χρήσεις: ημερολόγια, συνταγολόγια, γραφική ύλη, τσάντες, συνδεδεμένα τετράδια, πορτοφόλια, είδη ταξιδιού, θήκες για κινητά και για tablets και άλλα πολλά. Μπορεί κανείς να τα περιεργαστεί στα ειδικά atelier Moleskine, το πρώτο από τα οποία μόλις άνοιξε στην Ελλάδα, στο κεντρικό κατάστημα των Public στην πλατεία Συντάγματος, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και δεύτερο, μεγαλύτερο, στο κατάστημα Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη.

    Τα atelier Moleskine έχουν ήδη επιτυχημένη παρουσία στο Λονδίνο, το Μιλάνο, και άλλες μεγαλουπόλεις του κόσμου. Εκεί θα βρείτε ασφαλώς όλα τα παραδοσιακά και καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας, και κυρίως τα αγαπημένα των φανατικών του Moleskine που είναι βέβαια τα θεματικά limited edition. Με αφορμή τη λειτουργία των atelier Moleskine στην Ελλάδα, τα Public σχεδίασαν σε συνεργασία με τη Moleskine το πρώτο ελληνικού ενδιαφέροντος σημειωματάριο, αφιερωμένο στην Αθήνα ως Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018.

    Το συλλεκτικό βιβλιοφιλικό σημειωματάριο κοσμεί μια ολόχρυση αθηναϊκή γλαύκα, σύμβολο της σοφίας και της πόλης.

    Το συλλεκτικό βιβλιοφιλικό σημειωματάριο κυκλοφορεί σε 5.000 αντίτυπα και έχει έντονο κυανό χρώμα με μια ολόχρυση αθηναϊκή γλαύκα, σύμβολο της σοφίας και της πόλης, μαζί με τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Το συλλεκτικό σημειωματάριο έχει βέβαια και όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα Moleskine μοναδικά, δηλαδή την εξαιρετική ποιότητα των σελίδων, την ειδικά δεμένη ράχη που επιτρέπει να ανοίγει σε εντελώς οριζόντια θέση χωρίς να καταστρἐφεται η ραφή, το ελαστικό που το συγκρατεί όταν είναι κλειστό, τους σελιδοδείκτες, και την αναδιπλούμενη θήκη στο εσωτερικό του οπισθόφυλλου, η οποία επίσης κοσμείται με τη γλαύκα και τις λέξεις «ΣΟΦΙΑ» «ΑΘΗΝΑ» «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» «ΒΙΒΛΙΟ», όπως και το εσωτερικό εξώφυλλο.

    Πολλοί είναι αυτοί που τα αντιμετωπίζουν ως συλλεκτικά αντικείμενα, αρκετοί αυτοί που παίζουν και στα δύο επίπεδα: αγοράζουν ένα για συλλογή, ένα για χρήση. Διότι το Moleskine δεν είναι είδος πολυτέλειας, είναι είδος σοβαρότητας. Ένα πάσης χρήσεως και παντός καιρού χρηστικό σημειωματάριο, αρκετά «καθημερινό» ώστε να μην κινδυνεύεις να το αντιμετωπίσεις ως διακοσμητικό αντικείμενο, αλλά και υπερβολικά κομψό και καλοφτιαγμένο για να φανείς επιπόλαιος μαζί του. Γιατί πως να το κάνουμε: ένα Moleskine απλώς δεν θα σε αφήσει ποτέ να γράψεις επάνω του βλακείες.

     

    Διαβάστε ακόμα: Η νέα συλλογή αξεσουάρ της Hermès για το 2019: Μεταξύ τέχνης και κομψότητας

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο επιχειρηματίας, chef patissier και καθηγητής γαστρονομίας σε σχολές στο Παρίσι και την Αθήνα, αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro