Νέα Alpine A110. Η επιστροφή ενός θρύλου

Μας αρέσουν οι αναβιώσεις προηγούμενων μοντέλων. Όχι όλων, εκείνων που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην ιστορία της αυτοκίνησης και, εν προκειμένω, στην αγωνιστική τοιαύτη. Όπως η θρυλική Alpine 110, για παράδειγμα.

 

Η νέα Alpine A110 διαθέτει έναν σχεδιασμένο ειδικά γι αυτήν, 4κύλινδρο κινητήρα 1.8, με turbo, ικανό για 250 άλογα και 320 Nm ροπής. (photo credit Renault)

Τα γράφω αυτά γιατί την περασμένη Πέμπτη, οι κ. Carlos Ghosn, Πρόεδρος, μεταξύ άλλων, και της Renault, και Bruno Le Maire, υπ. Οικονομικών της Γαλλίας, εγκαινίασαν τη γραμμή παραγωγής της πολυαναμενόμενης νέας Alpine στη Διέππη της Νορμανδίας, «σπίτι», από το ’69 ως το ’77, της πρώτης “Berlinette”, με τη συνολική επένδυση για την ανακαίνιση του εργοστασίου (και την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού) να ξεπερνά τα €35 εκατ.

Με ζητούμενο το μικρό βάρος, παραδοσιακά βασικό συστατικό των Alpine, και έχοντας απορρίψει υλικά όπως ατσάλι και ανθρακονήματα, οι υπεύθυνοι παραγωγής της, βασισμένης στο Alpine Vision Concept του 2016, νέας Alpine κατέληξαν σε μια κατασκευή βασισμένη στο αλουμίνιο, παρόμοια με αυτήν της γκάμας της Lotus.

Η προσήλωση στην ελαφρότητα περιλαμβάνει αλουμινένια ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια μπρος και πίσω, φρένα από τη Brembo και καθίσματα της Sabelt, τα οποία λέγεται ότι ζυγίζουν σχεδόν το μισό από αυτό των Recaro που απαντώνται στο τελευταίο Renault Mégane Trophy R. Με αποτέλεσμα, το συνολικό βάρος, με πλήρες ρεζερβουάρ, να μη ξεπερνά τα 1080 κιλά.

Μινιμαλιστικό εσωτερικό, που παραπέμπει στην πρώτη Berlinette, με καθίσματα από την Sabelt. Το κιβώτιο είναι 7άρι αυτόματο από την Getrag. (photo credit Renault)

Η κατανομή βάρους είναι 44/56, μπρος/πίσω, ιδανική για ευκίνητο, ελαφρύ, σπορ αυτοκίνητο, με τον κινητήρα να είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, μπροστά από τον πίσω άξονα, και το ρεζερβουάρ βενζίνης μπροστά από την καμπίνα, πίσω από τον μπροστινό.

Αξιοσημείωτο είναι δε πως, παρά την απουσία πτερύγων, spoiler και άλλων αεροδυναμικών βοηθημάτων, η νέα Alpine πετυχαίνει έναν αξιοθαύμαστο συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) μόλις 0.32, αντάξιο για κάθε σπορ αυτοκίνητο του 21ου αιώνα που σέβεται τον εαυτό του.

Όσον αφορά τον κινητήρα, αυτός δεν βασίζεται σε υπάρχοντα κινητήρα της Renault (οι πρώτες A110 είχαν μοτέρ από Renault R8 και στη συνέχεια από R16), αλλά πρόκειται για έναν νέο 4κύλινδρο 1.8, με turbo φυσικά, ικανό για 250 άλογα και 320 Nm ροπής, σχεδιασμένο ειδικά για τη νέα Alpine.

Παρά την απουσία πτερύγων, spoiler και άλλων αεροδυναμικών βοηθημάτων, το αρμονικό αμάξωμα πετυχαίνει έναν αξιοθαύμαστο συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) μόλις 0.32. (photo credit Renault)

Αναμενόμενα, η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Getrag με «κλειστές» σχέσεις. Όλα τα παραπάνω, σύμφωνα με τη Renault, μεταφράζονται σε 5,1” για την αναπόφευκτη μέτρηση 0-100 km/h.

Oι πρώτες σύγχρονες Alpine Α110 προγραμματίζεται να βγουν στην αγορά την άνοιξη του 2018.

 

Διαβάστε ακόμα: Τα 5 πιο design δίτροχα του 2017

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Σε έναν από τους πιο σοφιστικέ δρόμους της Αθήνας (στη συμβολή Διδότου και Σίνα), ο ευγενής, βιβλιόφιλος και κοσμογυρισμένος κύριος Didot μετατράπηκε σε θύλακα διαχρονικότητας. Υποδέχεται τους τουρίστες στα δωμάτιά του, τους φιλοξενεί και τους μυεί στη σύγχρονη Αθήνα μέσα από την πατίνα του παρελθόντος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πώς εξελίχθηκε η υψηλή ραπτική για τον άνδρα από το '80 έως σήμερα; Ποια είναι η νεότερη ιστορία του ανδρικού στυλ και πως φτάσαμε από τις old school γραμμές στην εποχή των influencers; Ο δημιουργός του Bespoke Athens, Βασίλης Μπουρτσάλας αναλύει διεξοδικά.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το New Gray, με τη νέα σεζόν φαίνεται να είναι ξανά στα πάνω του. Eίναι αστικό, σικ και έχει πάψει πλέον να ταυτίζεται με ξενέρωτα μεγαλοστελέχη εταιρειών. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro