Τα σοφιστικέ μαντηλάκια για το πέτο (pochettes) από καλό μετάξι με ανατολίτικες παραστάσεις όπως Πέρσικους κήπους και παγόνια, δίνουν μια ταξιδιάρικη, ρομαντική πινελιά άλλης εποχής σε ένα αυστηρό σύνολο. Photo credit: Andro.gr

Ακούμε συχνά για το annus mirabilis 1968 και για το Μάη της χρονιάς εκεινης που άλλαξε τον κόσμο. Στις 2 Μαϊου του 1968, ενώ το φοιτητικό κίνημα θέριευε στο Παρίσι και ο Φρανσουά Τρυφώ γύριζε τα Κλεμμένα Φιλιά, γεννήθηκε στην Κρήτη και ο Νίκος Μακριδάκης. Στην Ελλάδα τότε είχαμε χούντα, αλλά ο «μικρός Νικόλας» μεγάλωσε σε ένα αστικό περιβάλλον, φιλελεύθερο, με αρκετές δόσεις «μαγιάτικου» κοσμοπολιτισμού. Η μητέρα του ντυμένη στα φλοράλ, όπως μας λέει σήμερα ο ίδιος, «με εμπριμέ φορέματα, μέσα στα χρώματα σαν άνοιξη, με πέρλες, που ενώ ήταν από μια ταπεινή οικογένεια της υπαίθρου, είχε παριζιάνικη αύρα».

Ο πατέρας, Μικρασιάτης έμπορος, «εργατικός, μεθοδικός και dreamer. Στη βιβλιοθήκη του, ο Ζολά, ο Καζαντζάκης, η Μποβουάρ. Στην ντουλάπα του, μια αξιόλογη συλλογή από σπορ σακάκια, καρό ή μονόχρωμα, και πολλές γραβάτες. Το καλοκαίρι πάντα με μονόχρωμα Lacoste-άκια και άπιετα παντελόνια», συνεχίζει ο Μακριδάκης. «Ο παππούς, ο Νικόλας, έμπορος και πρώην καλλιτέχνης – ζωγράφος κινηματογραφικών αφισών του ’50. Πάντα ντυμένος με κοστούμια ραφτά κατά παραγγελία. Δίπλα του, έμαθα τη φανέλα Αγγλίας για τα 3-piece κοστούμια, τα κασμίρια για τα εκλεκτά σακάκια, τις φίνες ποπλίνες στα πουκάμισα. Έβλεπα πιτσιρικάς τον ράφτη που ερχόταν να του πάρει μέτρα, προτείνοντας πανιά Δημητριάδη. Το σακάκι πάντα δίκουμπο, και το παντελόνι με δύο πιέτες και ρεβέρ». Ακόμα και η γιαγιά στην οικογένεια αναλάμβανε καθήκοντα ραπτικής: Σε μια εποχή που το μαντιλάκι στο πέτο έφευγε από τα ειωθότα, η κυρία Γεωργία έραβε λευκές βαμβακερές pochettes με ρολλίνο («φυτιλάκι» στο μπορ) και κεντημένα λουλουδάκια από κλωστή DΜC, για τον εγγονό της που έβγαινε στην κοινωνία.

Το OraGentleman είναι το «παιδί» του Νίκου Μακριδάκη που εικονίζεται δεξιά, στο Duomo του Μιλάνου με Τ-shirt OraGentleman. Στόχος του, να δημιουργήσει ένα ελληνικό e-shop, όπου με ένα κλικ, ο άνδρας θα βρίσκει πολλά και διαφορετικά «παιχνίδια» του στυλ, σε καλή ποιότητα και σε προσιτή τιμή.

Το 1987, στα 18 του, ο Νίκος συνόδευσε τον «μπαμπά σε ταξίδι του για δουλειές», στην Ιταλία. «Εκεί είδα το φως το αληθινό! Στην Μπολόνια, είδα πρώτη φορά τους Λατίνους δανδήδες και αποσβολώθηκα. Το ομολογώ ότι θέλησα διακαώς να τους μοιάσω. Ακολούθησαν κι άλλα ταξίδια στην Ιταλία, αλλά πάντα επιστρέφοντας έπεφτα σε κατάθλιψη. Γιατί αυτοί κι όχι εμείς; Εμείς, οι δημιουργοί του Κλέους, της Αρμονίας και της Τέλειας Ομορφιάς στην αρχαιότητα είχαμε βρεθεί 100 χρόνια πίσω στη σύγχρονη εποχή. Αργότερα κατάλαβα ότι οι τύποι ήταν οι τέλειοι “επαγγελματίες κλέφτες” μας. Όλα τους τα κτίρια, οι τέχνες και ο πολιτισμός τους ήταν δάνεια ελληνικά. Τους σεβάστηκα περισσότερο, αλλά και τους απομυθοποίησα».

Το πάθος του για το ανδρικό στυλ τον οδηγεί να ανοίξει μια camiceria-cravatteria (πουκαμισάδικο – γραβατάδικο κοινώς) στο Ηράκλειο της Κρήτης, το 1998: Το ονόμασε RAFFAELLO, και αυτό τον οδήγησε στην περίφημη έκθεση Pitti Uomo της Φλωρεντίας. Από εκεί έφερε χειροποίητα ιταλικά πουκάμισα, γραβάτες private label με την επωνυμία του, πολύχρωμα φουλάρια… «Είχα κάθε μήνα 5-10 παραγγελίες για ραφτό sur mesure πουκάμισο», θυμάται σήμερα. Αφού αποχώρησε από την επιχείρηση δέκα χρόνια αργότερα, αποφασίζει να κάνει το πρώτο e-shop με toys for boys: το GENTLEMAN. Mε αυτοκίνητα μινιατούρες, ρολόγια, δερμάτινα αξεσουάρ, είδη γραφείου και όλα τα σχετικά. Απέτυχε, λόγω σχεδίασης, κρίσης και απαρχής μνημονίων.

Οι συλλογές του OraGentleman έχουν σκοπό να κάνουν τη ζωή του Έλληνα άνδρα λίγο πιο χρωματιστή.

Το 2015, ο ανήσυχος Μακριδάκης αρχίζει ξανά να οραματίζεται «κάτι για τον Άνδρα». Κάτι παλιομοδίτικο, που να θυμίζει παλιά Αθήνα, μια αναφορά στην borghese ζωή, στις κλασικές αξίες, κόντρα στην ασχήμια, στην ευτέλεια, στο χύμα της εποχής της μεγάλης κρίσης. Μια  επαναφορά του άνδρα-τζέντλεμαν, του νέο-δανδή. Έτσι, μια ανοιξιάτικη μέρα του 2016, στην παραλία, μπροστά στον ορίζοντα του κρητικού πελάγους, πρόσθεσε το ORA στο GENTLEMAN και έφτιαξε μια σελίδα στο Facebook, όπου ανέβαζε φωτογραφίες. Όταν έφτασε το καλοκαίρι και πλημμύρισαν οι παραλίες, είχε την απλή αλλά και έξυπνη ιδέα να σχεδιάσει μια ανδρική συλλογή θερινών αξεσουάρ με ελληνικό πρόσημο. «Τι παρακμή να μην έχουμε ένα ελληνικό summer wear brand, τύπου MC2 ή Villebrequin, να παρουσιάζει μια συλλογή για τον άνδρα το καλοκαίρι, ή τουλάχιστον να το προσεγγίζει», λέει ο ίδιος.

«Ήθελα να κτίσω ένα value for money – small luxury brand για τον σκεπτόμενο sexy άνδρα που δρα και επιχειρεί, που διαβάζει, ταξιδεύει, φλερτάρει, που είναι νάρκισσος και αγαπάει τον εαυτό του, το ωραίο που ζει, τη Ζωή!».

Έτσι ξεκίνησε την καλοκαιρινή του συλλογή από polo μπλουζάκια, σακ βουαγιάζ, καπέλα παναμά και άλλα αξεσουάρ, με αφετηρία την Κρήτη. Που στο κάτω – κάτω δεν θα έπρεπε να έχει τίποτε να ζηλέψει από άλλους εμβληματικούς τόπους της μεσογειακής ακτογραμμής (λέγε με Ριβιέρα), όπως το Κάπρι, το Σεν Τροπέ ή το Πόρτο Τσέρβο. Απώτερος στόχος του επιχειρηματία ήταν να προστεθούν και all time classic πινελιές στην κολεξιόν του με γραβάτες, pochettes, μανικετόκουμπα και άλλα όμορφα αξεσουάρ που φοράμε και το χειμώνα. Ήθελε να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο ελληνικό, ανδρικό e-shop όπου, με ένα κλικ, ο άνδρας να βρίσκει πολλά και διαφορετικά «παιχνίδια» του στυλ σε καλή ποιότητα και σε προσιτή τιμή: «Ένα value for money – small luxury brand για τον σκεπτόμενο sexy άνδρα που δρα και επιχειρεί, που διαβάζει, ταξιδεύει, φλερτάρει, που είναι νάρκισσος και αγαπάει τον εαυτό του, το ωραίο που ζει, τη Ζωή!», λέει όλος ενθουσιασμό ο δημιουργός του.

Τα αξεσουάρ του είναι φτιαγμένα πάντα με αυθεντικές (όχι συνθετικές) πρώτες ύλες: βαμβάκι, μετάξι, μαλλί.

«Μάτωσε» επί μήνες μπροστά στο PC και στο Istagram, κάνοντας έρευνα αγοράς αφενός για Έλληνες βιοτέχνες-παραγωγούς, αλλά και για ξένα brands, για να «κλέψει» ιδέες. Το αποτέλεσμα ήταν δυστυχώς πενιχρό σε ό,τι αφορά τους εγχώριους βιοτέχνες. «Μετά από πολλή προσπάθεια βρήκα κάποιους. Αλλά είναι τόσο αποσυντεθειμένος ο παραγωγικός ιστός της χώρας που ντράπηκα. Σε ό,τι αφορά τα ξένα small brands, αισθάνθηκα φτωχός και λίγος Έλληνας. Στην οθόνη του κινητού μου, εμφανίστηκαν απίθανοι τύποι που έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά brands με e-shops, απευθυνόμενοι μάλιστα στο target group που είχα στοχεύσει για την Ελλάδα», αναγνωρίζει ειλικρινώς.

Τελικά, μετά από έρευνα αγοράς, υλικών, τιμών, προμηθευτών και ούτω καθεξής, έστειλε τις πρώτες προκαταβολές το χειμώνα του ’16. «Ήταν μια πράξη αντίστασης κόντρα στη χυδαιότητα και στην αλητεία της πολιτικής που βιώνουμε, αφού δεν υπήρχε αξιολόγηση της τρόικας και επόμενη μέρα. Ήταν όλα ένας χυλός, ένας γκρεμός. Έπαιξα τα ρέστα μου κόντρα σε μια τελειωμένη, τοξική και ανθυγιεινή νεοελληνική πραγματικότητα. Κινδύνευα να χάσω τα χρήματα μου, αλλά δεν μπορούσα να περιμένω. Έκτισα, το Δεκέμβρη του ’16 -πριν απο ένα χρόνο ακριβώς- το e-shop και ασχολήθηκα με τομείς που δεν κατείχα. Είναι ένα αντικείμενο τόσο δύσκολο και πολύπλοκο… Δυσκολότερο από ένα φυσικό κατάστημα!».

Οι πλεκτές, μεταξωτές γραβάτες του, θυμίζουν τις tricotées Hermès και στέκονται ανάλαφρα και κομψά στο λαιμό.

Το OraGentleman βγήκε στον αέρα στις 22 Απριλίου της φετινής χρονιάς. Τον Ιούλιο που μας πέρασε, ο Μακριδάκης ταξίδεψε σε Σουφλί, Λίμνη Κόμο και Νάπολη, και έστησε τη νέα συλλογή του. Πάντα με αυθεντικές (όχι συνθετικές) πρώτες ύλες: βαμβάκι, μετάξι, μαλλί.
Μας άρεσαν οι πλεκτές, μεταξωτές γραβάτες του που θυμίζουν τις tricotées Hermès και στέκονται ανάλαφρα και κομψά στο λαιμό. Αλλά και ορισμένα πολύ σοφιστικέ μαντιλάκια για το πέτο (pochettes) από καλό μετάξι με ανατολίτικες παραστάσεις, όπως πέρσικους κήπους και παγώνια, που δίνουν μια ταξιδιάρικη, ρομαντική πινελιά άλλης εποχής σε ένα αυστηρό σύνολο.

Η συλλογή του OraGentleman θα εμπλουτίζεται διαρκώς, με σκοπό να κάνει τη ζωή του Έλληνα άνδρα λίγο πιο όμορφη. Τα iconic τσόχινα καπέλα Fedora είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, και μας θυμίζουν την εποχή που οι παππούδες μας δεν έβγαιναν ποτέ από το σπίτι «ασκεπείς». Μπορεί τα καπέλα του OraGentleman να μην είναι Borsalino αλλά σίγουρα μοιάζουν. Και, προπαντός, κοστίζουν 60 αντί για 250 ευρώ.

Το Ora Gentleman έκανε ντεμπούτο την άνοιξη με μια καλοκαιρινή συλλογή αξεσουάρ και εμπλουτίζεται διαρκώς.

 

Διαβάστε ακόμα: 33 δώρα για εσένα, για τις φετινές γιορτές

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top