Δυσκολεύομαι να θυμηθώ τόσο δραματική αλλαγή –μεταμόρφωση, σωστότερα– όπως αυτή που έχει υποστεί η τελευταία γενιά Micra. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Υπάρχουν λοιπόν ορισμένοι που, μετά από τόσα χρόνια εφαρμοσμένης ιαπωνικής καινοτομίας, ακόμη επιμένουν πως οι Ιάπωνες σπάνια πρωτοπορούν. Πως παίρνουν, λέει, δυτικές ιδέες και της κάνουν, λέει, φτηνότερα και πιο γρήγορα. Σε οτιδήποτε, όχι μόνο στα αυτοκίνητα. Ξεχνούν όμως, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά αυτά τα τελευταία, πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επινόησε τη μεγαλύτερη καινοτομία απ’ όλες: τα Datsun.

Μέχρι της αρχές της δεκαετίας του ’70 που τα Datsun (το Cherry και το “coke-bottle” Sunny 120Y) άρχισαν να έρχονται en masse στην Ευρώπη, επικρατούσε η γενική αντίληψη πως τα αυτοκίνητα χαλούσαν. Όταν έκανε ζέστη, ας πούμε, όταν έκανε κρύο, όταν έβρεχε, όταν φύσαγε, ή όταν απλώς κινούνταν. Με τον ήχο του άκαρπου μιζαρίσματος, που προετοίμαζε για το μοιραίο ξεψύχισμα της μπαταρίας, να συνιστά μόνιμη επωδό των χειμωνιάτικων, και όχι μόνο, πρωινών.

Τα αυτοκίνητα, βλέπετε, είναι σύνολο χιλιάδων καίριων εξαρτημάτων, μηχανικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, και ήταν φυσικό ορισμένα απ’ αυτά κάποια στιγμή να σήκωναν ψηλά τα χέρια για να πουν «ως εδώ». Κατά κανόνα, όταν είχες αργήσει για το γραφείο, ή όταν η γυναίκα σου ήταν ετοιμόγεννη. Μέχρι που εμφανίστηκαν εκείνα τα Datsun για να αποδείξουν πως τα παραπάνω δεν ήταν καθόλου αναπόφευκτα. Διότι δεν χαλούσαν μαζί με τον καιρό, συνεχίζοντας να λειτουργούν αδιαλείπτως, μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα χρόνο με το χρόνο.

Το σημερινό Micra είναι 17,5 εκατοστά μακρύτερο από αυτό που αντικαθιστά, σχεδόν 8 εκ. φαρδύτερο και 5,5 εκ. χαμηλότερο. Διαστάσεις που μεταφράζονται και σε πιο ευρύχωρο εσωτερικό και σε καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Τον δρόμο της αξιοπιστίας, που δεν διασταυρωνόταν απαραίτητα μ’ εκείνους της στιβαρής κατασκευής ή της ποιότητας, ακολούθησαν και οι υπόλοιποι Ιάπωνες κατασκευαστές με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητά τους τους να αντιμετωπίζονται για δεκαετίες ως έντιμα εργαλεία, ως τετράτροχα, αξιόπιστα «λευκά είδη». Κάτι που βέβαια έχει πάψει να συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια.

Παρ’ όλα αυτά, δυσκολεύομαι να θυμηθώ μια τόσο δραματική αλλαγή –μεταμόρφωση, σωστότερα– όπως αυτή που έχει υποστεί (αν «υποστεί» είναι η σωστή λέξη εδώ) το νέο Micra. Διότι εκεί που η απερχόμενη γενιά ήταν ένα κατασκευασμένο στην Ινδία (και στην Ταϊλάνδη, νομίζω) «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, a la Ford, η σημερινή πέμπτη του ενσάρκωση είναι ένα εστιασμένο στον Ευρωπαίο αγοραστή μοντέλο που σχεδιάστηκε στην Ιαπωνία και τη Μ. Βρετανία και κατασκευάζεται στη Γαλλία.

Και εκεί που το προηγούμενο δεν ήταν πολύ περισσότερο από ένα αξιόπιστο μεν, αλλά άμορφο, αδιάφορο «λευκό είδος», το σημερινό Micra –που παραπέμπει σχεδιαστικά στο Qashqai, ενστερνιζόμενο το νέο corporate look της Nissan– είναι ένα εντυπωσιακό και πολύ πιο όμορφο φυσικά σύγχρονο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Και σε εμφάνιση, και σε χώρους, και σε οδική συμπεριφορά. Ενώ, σημαντικότερα, στοχεύει πλέον σ’ ένα νέο (και νεανικότερο) αγοραστικό κοινό.

Η Nissan, επαναπροσδιορίζοντας τον χαρακτήρα του νέου Micra, το έχει κάνει πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ απ’ όσο υπήρξε ποτέ στο παρελθόν.

Το μόνο που έχει διατηρηθεί, για να ανατρέξω στην εισαγωγή, είναι η ονομασία που συνοδεύει το μοντέλο στην Ευρώπη (αλλού λεγόταν March), από το 1983 όταν αντικατέστησε το Datsun Cherry: Micra. Η οποία, όπως άλλωστε και κάθε λέξη με πρώτο συνθετικό το “micro”, προφέρεται –στις αγγλόφωνες χώρες τουλάχιστον– Μάικρα και όχι Μίκρα.

Ονομασία που, έτσι κι αλλιώς, δεν το κολακεύει μιας και το σημερινό Micra είναι 17,5 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από αυτό που αντικαθιστά, σχεδόν 8 εκ. φαρδύτερο και 5,5 εκ. χαμηλότερο. Διαστάσεις που, εκτός από δυναμικότερη εμφάνιση, μεταφράζονται και σε πιο ευρύχωρο εσωτερικό, μπροστά ειδικά, που είναι μάλιστα από τα κομψότερα της κατηγορίας, και σε «πάτημα» στον δρόμο. Με την αφορμή, το νέο Micra βγαίνει μόνο σε 5θυρο, αντικαθιστώντας όχι μόνο τον πρόγονό του, αλλά και το υποτιμημένο Note που, στην ευρωπαϊκή αγορά, θυσιάζεται για χάρη του Qashqai.

Σχεδιαστικά πάντως, το Micra, που από κάποιες γωνίες θυμίζει Renault Clio, είναι ελαφρώς περίτεχνο, ακολουθώντας αυτό το περίπλοκο design που έχουν υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια οι Ιάπωνες σχεδιαστές (βλ. Honda Civic, Toyota C-HR) και έτσι είναι πιθανόν να «γεράσει» γρήγορα. Αλλά, ειδικά με τους τολμηρούς χρωματικούς συνδυασμούς με τους οποίους το προσφέρει η Nissan (εντάξει, στις ακριβότερες εκδόσεις) πρόκειται αναντίρρητα για ένα από τα εντυπωσιακότερα μικρά/μεσαία hatchback εκεί έξω σήμερα.

Ένα από τα κομψότερα εσωτερικά της κατηγορίας. «Ευρωπαϊκή» θέση οδήγησης, για κάθε πλέον σωματότυπο, σωστή εργονομία και από πλήρης έως πληρέστατος εξοπλισμός, ανάλογα με την έκδοση. Ένα 6άρι κιβώτιο θα ταίριαζε πάντως καλύτερα με τον diesel 1.5. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Και όχι μόνο εξ όψεως. Διότι η Nissan, επαναπροσδιορίζοντας τον χαρακτήρα (και τον δυνητικό πελάτη) του νέου Micra, το έχει κάνει πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ απ’ όσο υπήρξε ποτέ στο παρελθόν. Κάτι που είναι προφανές από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του. Το Micra είναι ευχάριστο στον δρόμο και, με τα Intelligent Ride Control και Intelligent Trace Control, συνδυάζει άνεση, ποιότητα κύλισης και χαμηλό επίπεδο θορύβου, παρά μάλιστα τον πετρελαιοκινητήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, με αξιοπρεπή πλέον οδική συμπεριφορά.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, που όπως και άλλα εξαρτήματα, προέρχεται από το Qashqai, είναι σαφές και με σωστό βάρος, συμβάλλοντας θετικά και στην σταθερότητα σε ταχύτητες «εθνικής». Ανάλογη συμβολή έχει και ο πολιτισμένος 4κύλινδρος, passe-partout turbodiesel 1.5 της «εξαδέλφης» Renault (από την οποία άλλωστε προέρχεται και ο 3κύλινδρος 0.9 της βενζινοκίνητης έκδοσης) που θα θέλαμε ωστόσο να αποδίδει περισσότερα από τα 90 του άλογα. Α, και να συνδυάζεται και με 6άρι κιβώτιο, παρακαλούμε πολύ.

Όσο πάντως εντυπωσιακά αναβαθμισμένο κι αν είναι, το Micra, ανεβαίνοντας ουσιαστικά κατηγορία από πλευράς εμφάνισης, χώρων και, σημαντικότερα, εκλαμβανόμενης ποιότητας, έχει τώρα να ξεπεράσει έναν διόλου ευκαταφρόνητο σκόπελο: το στίγμα ενός ιστορικά αδιάφορου αυτοκινήτου. Και, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι εδραιωμένες νοοτροπίες αργούν να ξεπεραστούν.

Όπως και να ‘χει, το Micra, σε σχέση με κάθε προηγούμενη γενιά, είναι ένα ακόμη άλμα μπροστά για τη Nissan – μεγαλύτερο ακόμη κι από εκείνο που η μάρκα πέτυχε με τη δεύτερη γενιά Qashqai. Στην επιτυχία του οποίου βασίζεται μεγάλο μέρος της μεταμόρφωσής του, από συμφέρουσα αγορά για εταιρείες ενοικίασης, σε ικανό πλέον αντίπαλο απέναντι στον καταξιωμένο ανταγωνισμό.

Δείτε περισσότερα για το μεταμορφωμένο Nissan Micra εδώ.

Η Nissan, επαναπροσδιορίζοντας τον χαρακτήρα (και τον εν δυνάμει αγοραστή) του, έχει δημιουργήσει ένα πιο νεανικό και πιο σπορτίφ Micra από ποτέ. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Τα βασικά
Μοντέλο: Nissan Micra 1.5 dCi
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbodiesel 1461 κ.ε.
Ισχύς: 90 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 220 Nm @ 2000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: μηχανικό 5 σχέσεων
Κατανάλωση: 3,5 lt/100 km (επίσημη), 5,1 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 11,9”
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Τιμή: από €15.190

 

Διαβάστε ακόμα: 5+1 tips για διακοπές με το αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top