To Adam συνδυάζει το μοντέρνο με το ρετρό, με το πρώτο συστατικό να υπερισχύει ξεκάθαρα. (photo credit opel)

Το Adam σχεδιάστηκε εξαρχής για να προσφέρει δυνατότητες εξατομίκευσης (τι φρικτή λέξη!) οι οποίες έχουν τελευταία γίνει εκ των ων ουκ άνευ για κάθε κατασκευαστή που βασίζει τη στρατηγική του του Marketing (και το Excel του εξοπλισμού) σε λέξεις που αρχίζουν με το “life” και τελειώνουν με το “style”. Σημαντικό είναι πάντως πως, με το στυλ που διαθέτει, δεν αντιμετωπίζεις το Adam ως λύση ανάγκης, αλλά σχεδόν ως statement.

Από κάθε άποψη, το Opel Adam έχει πολλά υπέρ του. Τραβάει σίγουρα το μάτι, ειδικά σε αυτό το κίτρινο χρώμα, έστω και χωρίς να έχει αυτό το κάτι που θα κάνει τους σχεδιαστές της ΜΙΝΙ, της Citroën, της smart, ή της Fiat να χάσουν τον ύπνο τους. Αν δείχνει δε ελαφρώς τετράγωνο, είναι επειδή είναι. Το Adam είναι 2,5 εκ. κοντύτερο από ένα απλό MINI, για παράδειγμα, αλλά και σχεδόν 8 εκ. ψηλότερο.

Από ορισμένες μάλιστα γωνίες, φέρνει ανάμεσα σε Audi A1 και Fiat 500 (στο οποίο πρωταρχικά στοχεύει), με το έξτρα μήκος και πλάτος ωστόσο να κάνουν σημαντική διαφορά σε σχέση με το μικρό Fiat. Σίγουρα όμως συνδυάζει το μοντέρνο με το ρετρό, με το πρώτο συστατικό να υπερισχύει πάντως ξεκάθαρα.

Αν ανάμεσα σε εξίσου στυλάτο ανταγωνισμό επιλέξετε το Adam, προτιμήστε την έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα turbo με τα 115 άλογα. (photo credit opel)

Ονομάστηκε δε Adam ως φόρος τιμής στον ιδρυτή της Opel, του οποίου το μικρό όνομα ήταν βέβαια Adam – μην εξηγούμε τα προφανή. Ονομασία που, όσο να ‘ναι, ακούγεται κάπως. Διότι, αλλιώς ηχεί ένα ανάλογη τιμή αποτίον “Enzo” κι αλλιώς ένα “Adam”. Εκτός Γερμανίας, ειδικά. Ειδικότερα όταν το Adam απευθύνεται κυρίως σε Εύες. Εκτός βέβαια κι αν αυτός ήταν ο λόγος (ένας Αδάμ για μια Εύα, οπότε πάσο).

Σημείωση: φαίνεται πάντως πως αυτά τα ευρηματικά αρέσουν εκεί στο Rüsselsheim διότι μετά το Adam ακολούθησε κι ένα Karl (προς τιμήν του γιου του Adam) στα πρότυπα πιθανόν του Dino, γιου του Enzo. Αλλά αρκετά με τις ονομασίες, πάμε παρακάτω.

Στον καλό βενζινοκινητήρα των 999 κ.ε., καταρχάς, που η Opel τοποθέτησε πρώτα στο Adam και αργότερα και σε άλλα μοντέλα της. Αυτός αποδίδει 115 ίππους και 170 Nm ροπής, με αυτή την τελευταία και να κάνει την εμφάνιση της χαμηλότερα από τις 2000 rpm, και να διατηρείται ακμαία μέχρι σχεδόν τις 5000 rpm.

Το εσωτερικό του δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα, στην εργονομία και στην απλότητα, παρά στον φτηνό εντυπωσιασμό. Και αυτό κάνει την διαφορά.

Σημαντικό είναι δε πως ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Ecotec σπάνια ακούγεται σαν 3κύλινδρος, με τη λειτουργία του να παραπέμπει μάλιστα σε μεγαλύτερους τέτοιους κινητήρες.

Οι παραπάνω αριθμοί, σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, έχουν ως αποτέλεσμα αφενός καλές επιδόσεις, που μεταφράζονται σε τελική ταχύτητα η οποία αγγίζει τα 200 km/h και σε χρόνο μόλις κάτω από 10” για το αναπόφευκτο σημείο αναφοράς 0-100 km/h, και αφετέρου λογική κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 5 και 6,5 lt/100 km.

Το σχετικά ακριβές τιμόνι, το στήσιμο με τη σπορ ανάρτηση της έκδοσης Slam, οι μεγάλοι τροχοί των 17”, που φορούν ελαστικά 215/45 και βρίσκονται πρακτικά στα άκρα του αμαξώματος, και τα καλά φρένα, προδικάζουν για προβλέψιμο κράτημα που, αν έχεις τα κέφια σου, το λες και σπορ.


Διαβάστε ακόμα: Opel Astra 1.6 CDTi 136 HP. Κινητήρας-διαμάντι


Στο εσωτερικό πάντως, η εικόνα δεν είναι αυτή που θα περίμενες από ένα σικάτο μικρό αυτοκίνητο με τις νεανικές φιλοδοξίες του Adam. Η έμφαση εδώ είναι στη λειτουργικότητα, στην εργονομία και στην απλότητα, παρά στον φτηνό εντυπωσιασμό. Κάθε διακόπτης βρίσκεται εκεί που τον αναζητάς, τα όργανα είναι ευχάριστα ευανάγνωστα, η κεντρική οθόνη αφής εύκολη, λιτή, και απέριττη και η θέση οδήγησης, σε συνδυασμό και με το πλάτος του Adam, σωστή και άνετη.

Με λογικές υποχωρήσεις από τους μπρος, πίσω μπορούν να καθίσουν δυο ενήλικες, για ένα σινεμά ή μια ταβέρνα, ως εκεί. Μάλιστα, οι μεγάλες πόρτες θα τους επιτρέψουν να μπουν και να βγουν εύκολα – σίγουρα πολύ πιο εύκολα απ’ ό,τι σ’ ένα 500.

Όλα αυτά βέβαια έχουν ως αποτέλεσμα ένα μικρό σχετικά πορτμπαγκάζ για τα παπούτσια σας του γραφείου και μια-δυο βιοδιασπώμενες σακούλες σουπερμάρκετ, αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που πήγατε για ψώνια στου Θανόπουλου με άλλες τρεις;

Εσωτερικό σε αντίθεση με τη φωτεινή εξωτερική εμφάνιση, αλλά ποιοτικό και λειτουργικό. Η ευρύχωρη καμπίνα σημαίνει σχετικά μικρό πορτμπαγκάζ. Ο 3κύλινδρος Ecotec είναι από τους καλύτερους εκεί έξω. Σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο, χαρίζει αξιοπρεπείς επιδόσεις. (photo credit Drive)

Αν πάντως, ανάμεσα σε εξίσου στυλάτο ανταγωνισμό αποφασίσετε να επιλέξετε το Adam, προτιμήστε αυτήν εδώ την έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα turbo. Διότι υπάρχει και έκδοση με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 με μόλις 70 ίππους και μια, με βενζινοκινητήρα 1.4, με 87 ίππους, η οποία μάλιστα διατίθεται αποκλειστικά με το αυτοματοποιημένο μηχανικό 5άρι κιβώτιο Easytronic, αμφότερες δελεαστικά φτηνότερες.

Αλλά, αν αγαπάτε την οδήγηση, κάντε μια μεγάλη χάρη στον εαυτό σας και αγνοείστε τις.

Τα βασικά
Μοντέλο: Opel Adam 1.0 115 HP Slam
Κινητήρας: 3κύλινδρος 999 κ.ε.
Ισχύς: 115 HP @ 5200 rpm
Ροπή: 170 Nm @ 1800 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (επίσημη), 6,2 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,9”
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Τιμή: από €16.800

 

Διαβάστε ακόμα: Τα πέντε πιο stylish scooters που αξίζει να οδηγήσεις

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top