Tο Crossland X είναι η προσέγγιση της Opel για μια (αποκλειστικά μπροστοκίνητη) οικογενειακή, νεανική εκδοχή SUV. (photo credit Opel)

Oι βέρες λοιπόν περάστηκαν και το «μαγαζί» της General Motors στην Ευρώπη (η Opel δηλαδή για τους ευρωπαίους και η Vauxhall για τους κατοίκους της «Νήσου») θα περάσει στην ιδιοκτησία της PSA (Peugeot-Citroën).

Πιστοί στα σημεία των καιρών, και έχοντας και τον γάμο στο πίσω μέρος του μυαλού τους, οι ιθύνοντες της GM Europe πρόσθεσαν στα προικιά τους το Opel/Vauxhall Crossland X, βαδίζοντας γερμανικά στο πλάνο «7 in ‘17» (ήτοι επτά νέα μοντέλα μέσα στο 2017). Και μια εβδομάδα πριν την επίσημη παρουσίασή του στο Σαλόνι της Γενεύης, είχαμε τη χαρά να το δούμε σε μια ευχάριστη παρουσίαση, στη Σόφια.

Εν όψει της διαρκώς αυξανόμενης ζήτησης για SUV και crossover, η Opel, με μόνο μοντέλο στις κατηγορίες αυτές το Mokka, είπε να συμπληρώσει τη γκάμα της με το Crossland X – και με το μεγαλύτερο Grandland X, στο τέλος του χρόνου. Μάλιστα, αποφεύγοντας να το λανσάρει ως (ένα ακόμη) SUV, η Opel αποκαλεί το Crossland X CUV (Crossover Utility Vehicle). Με τη φόρα που έχουν πάρει τα SUV, φυσικό είναι να έχουν κάνει δικό τους segmentation.

Σχεδιαστικά στοιχεία από Mokka X, νέο Insignia και Adam. H «ελληνική» έκδοση θα κινείται από τον καλό βενζινοκινητήρα 1.2 των Peugeot-Citroën, απόδοσης 110 ίππων με turbo και 81 χωρίς. (photo credit Opel)

Αν πάντως το Crossland X σάς θυμίζει το Mokka, σωστά σας το θυμίζει. Και τα δυο έχουν πρακτικά παρόμοιες διαστάσεις, αλλά ενώ το Mokka (που εδώ και λίγο καιρό ακολουθείται κι αυτό από ένα Χ – Mokka X) είναι ένα μεσαίο SUV με macho εμφάνιση και έκδοση με τετρακίνηση, το Crossland X είναι αποκλειστικά μπροστοκίνητο και μια πιο, ας πούμε, οικογενειακή, νεανική εκδοχή SUV. Ή CUV.

Στο πλαίσιο του αρραβώνα που ως συνήθως προηγείται του γάμου, το Crossland X (το οποίο έχει βέβαια στο στόχαστρό του το πρώτο σε πωλήσεις ευρωπαϊκό S/CUV Renault Captur), βασίζεται στο Peugeot 2008 και εξοπλίζεται με τους ίδιους κινητήρες της PSA – τον 3κύλινδρο βενζινοκινήτηρα 1.2 και τον 4κύλινδρο diesel 1.6. H «ελληνική» έκδοση πάντως θα κινείται μόνο από τον ως άνω βενζινοκινητήρα, απόδοσης 110 ίππων με turbo και 81 χωρίς.

Η ποιότητα δείχνει πολύ καλή και η μόνη παρατήρηση που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι, ότι για το νεανικό τουλάχιστον κοινό στο οποίο απευθύνεται, θα το περιμέναμε λιγότερο… σοβαρό.

Αισθητικά, πρόκειται για μια μίξη από Mokka X (το εμπρός μέρος με τα LED φωτιστικά), νέο Insignia (από το πλάι και στο τελείωμα της οροφής), ενώ η διχρωμία (extra) παραπέμπει στο Adam. Το εσωτερικό θυμίζει Astra, αφού είναι το ίδιο. Η ποιότητα δείχνει πολύ καλή και η μόνη παρατήρηση που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι, ότι για το νεανικό τουλάχιστον κοινό στο οποίο απευθύνεται, θα το περιμέναμε λιγότερο… σοβαρό.

Το Crossland X θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Opel περί τα τέλη Μαΐου με τιμή που θα ξεκινάει από τις €19.000 περίπου. Δείτε περισσότερα για το Crossland X εδώ.

Το εσωτερικό είναι αυτό του Astra με τη γνωστή καλή ποιότητα. Θα το προτιμούσαμε λίγο πιο μοντέρνο, παρ’ όλα αυτά. (photo credit Opel)

Στη Σόφια αυθημερόν

Με την επίσημη θέση της Opel ότι η στατική παρουσίαση του Crossland X έγινε στη Σόφια διότι αυτή (η Σόφια, όχι η Opel) βρίσκεται σ’ έναν άξονα με το Βερολίνο (ελπίζουμε όχι τον γνωστό) μάς δόθηκε η ευκαιρία και μιας πολύ σύντομης γνωριμίας της πόλης.

Το τεράστιο πάντως σήμα του καταστήματος Jumbo που βλέπεις κατά την προσγείωση σε ξαφνιάζει και για μια στιγμή αναρωτιέσαι αν έφυγες ποτέ από την Ελλάδα. Τα δε υποκαταστήματα ελληνικών τραπεζών (σύντομα θα αποχωρήσουν και οι τελευταίοι) αναδύουν μια μελαγχολία για τα προηγούμενα «μεγαλεία» μας.

Ο απόηχος του προηγούμενου καθεστώτος είναι πάντως εμφανής, ειδικά στις κατοικίες που κάνουν ακόμη και τις γερασμένες πολυκατοικίες της Αθήνας να φαντάζουν πολύ καλύτερες. Έχοντας δε αποκηρύξει τον κομμουνισμό στο πυρ το εξώτερον, είναι εμφανής η προσπάθεια των ανθρώπων να ξεφύγουν από το παρελθόν τους.

Ανάμεσα στα όχι και τόσο πολλά τουριστικά αξιοθέατα της Σόφιας ξεχωρίζει ο Ορθόδοξος καθεδρικός ναός του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκι. Ο απόηχος του προηγούμενου καθεστώτος είναι εμφανής, ειδικά στις κατοικίες που κάνουν ακόμη και τις γερασμένες πολυκατοικίες της Αθήνας να φαντάζουν καλύτερες. (photo credit Αλ. Κορέσσης)

Εντυπωσιακή ήταν η προσπάθεια της συμπαθέστατης ξεναγού και των πολύ ευγενικών οδηγών στο να προμοτάρουν την πόλη τους, η οποία λίγα τουριστικά αξιοθέατα διαθέτει, με τον ορθόδοξο καθεδρικό ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκι να ξεχωρίζει.

Ευχάριστη και απρόσμενη έκπληξη ήταν η συμπεριφορά των οδηγών, που σταματούν με γερμανική συνέπεια όταν πατήσεις το πόδι σου σε διάβαση, ενώ δυσάρεστη και ίσως αναμενόμενη οι δυο νεαρές, προφανώς ex-pat, Ελληνίδες, οι οποίες, συναντώντας το γκρουπ μας, ανεφώνησαν μετά βδελυγμίας «Ελληνάρες!»

Ελπίζω να μην τους «χαλάσουμε» κι αυτούς…

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Volvo S90 D5 AWD Geartronic

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top