Driven: Opel Grandland X 1.2 130 HP

Θα πρέπει πια να το χωνέψουμε: η εποχή της ανεξάντλητης τεχνολογικής και σχεδιαστικής διαφοροποίησης των αυτοκινήτων έχει παρέλθει (οι μορφωμένοι προσθέτουν εδώ κι ένα «ανεπιστρεπτί»). Ανεπιστρεπτί, λοιπόν.

 

Το Grandland X είναι το τρίτο (και μεγαλύτερο) crossover/SUV της Opel, μετά τα Mokka X και Crossland X. Εξελίχθηκε παράλληλα με το Peugeot 3008, με το οποίο μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Kάποτε μπορούσες να επιλέξεις ανάμεσα σ’ ένα «όλα μπροστά» Mini, ένα «όλα πίσω», αερόψυκτο Volkswagen, ένα 2κύλινδρο, αερόψυκτο Citroën 2CV, ένα απόλυτα συμβατικό Fiat 124, ένα 2κύλινδρο, δίχρονο, SAAB, ένα σκληροτράχηλο Land Rover 4×4, ακόμα κι ένα τρίτροχο Messerschmitt KR200. Όλα τους φυσικά αστεία, με τα σημερινά στάνταρ, και απόλυτα αναξιόπιστα -εντάξει, εκτός των Land Rover, που κι αυτά, αλλά τέλος πάντων- και έτη βέβαια φωτός πίσω απ’ αυτό εδώ το Grandland X.

Διαβάζω δε πως ένα από τα δημοφιλέστερα χρώματα για αυτοκίνητο είναι, λέει, το ταπεινό μη μεταλλικό λευκό, το οποίο πουλιέται (όχι κοστίζει) μάλιστα ακριβότερα, αν λέγεται, για παράδειγμα, «off-white», «snow-white» ή ξερωγώ τι άλλο. Που μπορεί και να οφείλεται στο ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα αντιμετωπίζονται πλέον -και από αυτούς που τα πουλάνε και, σημαντικότερα, από αυτούς που τα αγοράζουν- ως τετράτροχα «λευκά είδη».

Βλέπετε, η πλειονότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας σιγά-σιγά συνειδητοποιεί πως ο σημερινός μέσος αγοραστής δεν πολυενδιαφέρεται για οδηγικές απολαύσεις και τέτοια περίεργα, αποζητώντας αντίθετα ευχρηστίες, συνδεσιμότητες, αυτοματισμούς και αυτονομίες – η αξιοπιστία θεωρείται πλέον δεδομένη. Άντε και χώρους. Με αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο, έχοντας καταφέρει για έναν ολόκληρο αιώνα να ενθουσιάζει, σταδιακά να απομυθοποιείται. Και πού να ‘ρθει και η ηλεκτροκίνηση και τα αυτοκίνητα-χωρίς-οδηγό…

Από τον εξοπλισμό της έκδοσης X-Clusive δεν λείπει πρακτικά τίποτε. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, up to date σύστημα πλοήγησης, αυτόματο παρκάρισμα με κάμερα οπισθοπορείας 360° και ΤΑ φώτα. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Τέλος πάντων… Το Grandland X λοιπόν είναι το τρίτο (και μεγαλύτερο) crossover/SUV της Opel, μετά τα Mokka X και Crossland X. Εξελισσόταν, σε συνεργασία με την Peugeot, για πέντε χρόνια, ήτοι πολύ πριν η PSA (Peugeot-Citroën) αποκτήσει την GM Europe (Opel-Vauxhall). Παράλληλα δηλαδή με το Peugeot 3008 που, εκτός από Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2017, είναι και πολύ καλό αυτοκίνητο, με το οποίο το Grandland X μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη. Κάτι που βέβαια είναι ιδιαίτερα βολικό μιας και τα δυο κατασκευάζονται στο Sochaux («σπίτι» της Peugeot) γιατί πού να τρέχεις για το ίδιο ημιαξόνιο και την ίδια μπιέλα σε δυο διαφορετικές χώρες.

Το Grandland X έχει καλές επιδόσεις στον δρόμο, όμως o αγοραστής του δεν πρέπει να ξεχνά τον λόγο για τον οποίο το επέλεξε. Που είναι κυρίως το μεγάλο μέγεθος και οι ανάλογα μεγάλοι χώροι.

Αν ωστόσο οι Γάλλοι και τα αυτοκίνητά τους σας κάθονται στον λαιμό, μην ανησυχείτε γιατί τα ορατά μοιραζόμενα μέρη είναι αμελητέα – το μπουτόν εκκίνησης, αν δεν κάνω λάθος, ίσως και ο περιστροφικός διακόπτης για το Grip Control. Τα μηχανικά τοιούτα αφορούν προφανώς και τους κινητήρες, όπως αυτός ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 της PSA με άμεσο ψεκασμό και turbo. Που χάρη στα 130 άλογά του, κινεί το μεγάλο Opel αξιοπρεπώς.

Μια παρένθεση εδώ. Διαβάζετε τώρα εσείς για 130 άλογα, άμεσους ψεκασμούς και turbo, διαβάζετε «αξιοπρεπώς» και σκέφτεστε «πω, ρε φίλε, σφαίρα θα πηγαίνει το εργαλείο». Ναι, το Grandland X, με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο, δεν έχει κακές επιδόσεις, για τέτοιου είδους αυτοκίνητο τουλάχιστον και παρά τα σχεδόν 1.400 κιλά του. Ο τυπικός αγοραστής του όμως δεν πρέπει να ξεχνά τον λόγο για τον οποίο το επέλεξε. Που είναι κυρίως το μεγάλο μέγεθος και οι ανάλογα μεγάλοι χώροι, raison d’être του μεγάλου Opel. Με άλλα λόγια, για να βάζει μέσα τη φαμελιά, τα κατοικίδια και τα συμπαρομαρτούντα αμφοτέρων τα οποία, στο πορτμπαγκάζ του Grandland X (από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας) χωράνε με άνεση.

Το πορτμπαγκάζ του Grandland X είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Με τα πίσω καθίσματα δε αναδιπλωμένα έχει ηχώ. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Στοιχεία όλα που, όσο να ‘ναι, αμβλύνουν τις επιδόσεις κάθε έμφορτου αυτοκινήτου και που βέβαια ποτέ δεν μετριούνται γιατί άντε βρες εσύ τέσσερις ανθρώπους (και τα συμπράγκαλά τους) που θα κάτσουν να κάνουν τη σαβούρα σε διαδικασίες μετρήσεων επιτάχυνσης και, φευ, τελικής ταχύτητας. Αυτή ήταν η παρένθεση, πάει.

Από την έκδοση X-Clusive δεν λείπει πρακτικά τίποτε, καθώς περιλαμβάνει συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, up to date σύστημα πλοήγησης και αυτόματο παρκάρισμα με κάμερα οπισθοπορείας 360°.

Πάντως, στον δρόμο το Grandland X ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Εκεί που περίμενα ένα μπατάλικο Astra με «πλατφόρμες» για μεγάλους (ήταν κι αυτό το ατυχές τηλεοπτικό σποτ με τον μπαϊλντισμένο μεσήλικα που ξαφνικά θυμάται πως έχει ένα Grandland X στο γκαράζ του και ποιος τον πιάνει τώρα) βρήκα ένα ευκίνητο SUV, με ανάρτηση ρυθμισμένη έτσι ώστε να προσφέρει ισορροπία σε κάθε συνθήκη. Από σβέλτη οδήγηση σε επαρχιακό στροφιλίκι, μέχρι άνετη διάσχιση δασικών χωματόδρομων – παρά, στην πρώτη περίπτωση, και χάρη, στη δεύτερη, τα καλά M+S ελαστικά CrossContact της Continental .

Κι έπειτα ήταν και ο εξοπλισμός. Από την πλουσιότερη έκδοση X-Clusive (όχι ότι η «βασική» X-Plore είναι βέβαια φτωχή, κάθε άλλο) δεν λείπει πρακτικά τίποτε. Η X-Clusive περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, up to date σύστημα πλοήγησης, αυτόματο παρκάρισμα με κάμερα οπισθοπορείας 360° και ΤΑ φώτα. Εκθαμβωτικά LED που, εκτός του ότι στρίβουν, ακολουθώντας (προδιαγράφοντας μάλλον) την πορεία του αυτοκινήτου, αλλάζουν αυτόματα από μεσαία σε μεγάλα (και τούμπαλιν) ανάλογα με τα αντίθετα κινούμενα ή προπορευόμενα αυτοκίνητα και τον περιβάλλοντα φωτισμό.

Στον δρόμο, το μεγάλο Opel ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Εκεί που περιμένεις ένα μπατάλικο Astra με «πλατφόρμες», βρίσκεις ένα ευκίνητο SUV, με ανάρτηση ρυθμισμένη έτσι ώστε να προσφέρει ισορροπία σε κάθε συνθήκη. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Προσπεράστε λοιπόν το ελαφρώς μεγαλόσχημο όνομα (και το Χ στο τέλος που παραπέμπει σε τετρακίνηση την οποία το Grandland X δεν έχει, έχει όμως το αποτελεσματικό Grip Control που εξοικονομεί το πρόσθετο βάρος ενός συστήματος τετρακίνησης και, με ρυθμίσεις για χώμα, λάσπη ή χιόνι, θα σας πάει πολύ πιο μακριά απ’ όσο φαντάζεστε) και θα διαπιστώσετε πως η Opel κατασκεύασε ένα κομψό, ευπρεπές, αξιόπιστο, ασφαλές και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο.

ΥΓ.: Τα θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας με την PSA έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται. Η Opel, για πρώτη μάλιστα φορά μέσα σε σχεδόν δυο δεκαετίες, ανακοίνωσε κέρδη $587 εκ. για το πρώτο εξάμηνο του 2018, κάτι που βέβαια οφείλεται στην οικονομία κλίμακας που απέφεραν οι συνεργίες με τους Γάλλους. Επόμενο βήμα είναι η πλήρης υιοθέτηση των πλαισίων των μοντέλων της PSA και μια μεγαλύτερη διείσδυση σε αγορές εκτός Ευρώπης.

Τα βασικά
Μοντέλο: Opel Grandland X 1.2 130 HP
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης, 1199 κ.ε.
Ισχύς: 130 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 230 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,3 lt/100 km (επίσημη), 7,2 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 11,6”
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Τιμή: από €26.200

 

Διαβάστε ακόμα: Luka EV, ένα στιλάτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την… Τσεχία

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Πήγαμε στο Truman της Βαλαωρίτου για να τσεκάρουμε μια πρωτοποριακή υπηρεσία: σχεδιάζεις τα δερμάτινα sneakers που σου ταιριάζουν επιλέγοντας δέρμα, χρώμα και σχέδιο. Σε λίγες εβδομάδες έρχονται από την Ιταλία με το όνομα σου τυπωμένο στο εσωτερικό. Ταιριάζουν με όλα τα looks -και είναι πολύ φρέσκα με κοστούμι.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αυτό που διαφοροποιεί τους καλοντυμένους από όλους τους υπόλοιπους, είναι ότι επιλέγουν τα ρούχα τους ανάλογα με το αν τους ταιριάζουν, αδιαφορώντας για το μέγεθος που γράφει η ετικέτα. Σας το επιβεβαιώνει ο Παναγιώτης Κούστας, που επί πέντε χρόνια έβγαζε τα προς το ζην βοηθώντας άντρες να ντύνονται «σωστά», στο γνωστότερο πολυκατάστημα του κέντρου.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το καινούργιο SUV της Volkswagen είναι ευρύχωρο, νεανικό και διασκεδαστικό και κοστίζει 2.500 ευρώ περισσότερο από ένα αντίστοιχο Polo. Γράφει και συγκρίνει ο Βασίλης Χαρίτος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Tον αγαπάμε, είναι κουλ, αλλά δεν είναι και Don Draper. Ο Don δεν θα ένιωθε την ανάγκη να περιφέρεται με ύφος "μάθε μπαλίτσα από τον άρχοντα", ούτε να κάνει "μυτούλες" στο μαλλί. Και τί είναι αυτό κυρ-Χάρβεϊ; Μονόγραμμα στη μανσέτα; Όχι ρε φίλε...

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro