Opel Grandland X: ο μεγάλος αδελφός

To Grandland X, τρίτο «παιδί» της οικογένειας των SUV της Opel, ξεκινάει τις πωλήσεις του στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας τη γκάμα της μάρκας με το αναγκαίο μεγάλο της κατηγορίας. Ο Αλέξανδρος Κορέσσης βρέθηκε στην παρουσίαση.

 

Ακολουθώντας τα Mokka X και Crossland X, το Grandland X επεκτείνει, προς τα πάνω, τη γκάμα της Opel στην κατηγορία των crossover/SUV. (photo credit Opel/Γ. Καραγιωργάκης)

Τα crossover/SUV αυξάνουν και πληθαίνονται τόσο που σύντομα, αν όχι ήδη, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που αγοράζονται (θα) ανήκει πλέον σ’ αυτή την κατηγορία και καλά θα κάνουμε να το συνηθίσουμε. Και όπως έχω ξαναγράψει, περιμένουμε και τη Ferrari να ανακοινώσει το δικό της SUV, που και Πρωταπριλιά να ‘ναι θα το πιστέψουμε.

Έτσι, εκτός του «εξαδέλφου» Peugeot 3008, στο οποίο βασίζεται, το Grandland X απέναντί του έχει τα Nissan Qashqai, Renault Kadjar, SEAT Ateca, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq κ.λπ. Και τους αγοραστές, βέβαια, των SUV που διευρύνουν όλο και περισσότερο τις επιλογές τους. Παρά το Χ πάντως, μη ψάχνετε για τετρακίνηση (που δεν υπάρχει ούτε στο μικρό Crossland X, αλλά προσφέρεται στο μεσαίο Mokka Χ) η οποία είναι σπανίως πλέον αναγκαία στο κοινό που αγοράζει αυτά τα αυτοκίνητα.

Είναι κοινό μυστικό ότι «ραχοκοκαλιά» του μεγάλου X είναι το Peugeot 3008, ένα καθόλα αξιοπρεπέστατο αυτοκίνητο, με το οποίο το Grandland X μοιράζεται σχεδόν τα πάντα.

Αντ’ αυτής, θα βρείτε μια όμορφη σχεδίαση, μια καλή θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα, πέντε θέσεις, εκ των οποίων οι τέσσερεις είναι εντυπωσιακά άνετες, διαιρούμενα 40/60 και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, ένα μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, συν τα απαραίτητα (και όλο και πιο υποχρεωτικά) ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Πολλά δε απ’ αυτά προσφέρονται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Τα LED φώτα ημέρας, για παράδειγμα, τα επίσης LED πίσω φώτα, το βασισμένο σε κάμερα Σύστημα Αναγνώρισης/Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Road Sign Recognition), το Cruise Control, το Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανήφορο (Hill Start Assist) κ.ά.

Καλή θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα. Συνδεσιμότητα με τα συστήματα IntelliLink, συμβατά με Android Auto και Apple CarPlay, συν προσωπική συνδεσιμότητα και υποστήριξη Opel OnStar με Wi-Fi Hotspot. (photo credit Opel/Γ. Καραγιωργάκης)

Αν πάλι είστε σε spending mood, υπάρχει και ο έξτρα εξοπλισμός με Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) και κάμερα 360° και άλλα πολλά.

Όλα αυτά, έχοντας δυο επιλογές σε ό,τι αφορά κινητήρες και μετάδοση: έναν 3κύλινδρο βενζίνης 1.2, turbo φυσικά, με 130 άλογα, κι έναν 4κύλνδρο diesel 1.6, επίσης turbo, με 120, αλλά με περισσότερη ροπή (300 έναντι 230 Nm). Και οι δυο κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ και οι δυο απαντώνται ήδη στα περισσότερα από τα μοντέλα της «μητέρας» PSA (Peugeot/Citroën).

Οι τιμές του Opel Grandland X ξεκινούν από €24.500 για το βενζινοκίνητο 1.2 και από €26.500 για το diesel 1.6.

Οδηγήσαμε και τις δυο εκδόσεις, και τις δυο με το μηχανικό κιβώτιο, στην (επιτέλους) ευρωπαϊκού επιπέδου εθν. οδό Αθηνών-Πατρών όπου το μόνο που μας κακοφάνηκε ήταν η συχνότητα με την οποία πληρώναμε διόδια – σκεφτείτε δηλαδή να τα δίναμε κι απ’ την τσέπη μας…

Η ποιότητα κύλισης ήταν πολύ καλή, το τιμόνι λίγο ελαφρύτερο απ’ όσο θα θέλαμε, ενώ αν έπρεπε να επιλέξουμε, θα δείχναμε μια ελαφρά προτίμηση στον βενζινοκινητήρα 1.2, με την κατανάλωση να συνιστά το αντίβαρο για τον πετρελαιοκινητήρα, με μια μέση διαφορά 2-3 lt/100 km, υπέρ του diesel Grandland X.

Ξεκάθαρα Opel πίσω όψη που παραπέμπει στο Astra. (photo credit Opel/Γ. Καραγιωργάκης)

Η ορεινή διαδρομή, μέσω αρχαίου θεάτρου Αιγείρας, Σελιάνας και του θεματικού πάρκου στο Συνεβρό, μας αποζημίωσε ως φυσικό περιβάλλον που θύμιζε Πήλιο, με τον δρόμο να θυμίζει αυτόν προς την Τσαγκαράδα και με επακόλουθο να μην υπερβούμε τα 30-40 km/h και, κατά συνέπεια, να επιφυλασσόμαστε για τα της οδικής συμπεριφοράς του μεγάλου Opel.

Είναι βέβαια κοινό μυστικό ότι «ραχοκοκαλιά» του μεγάλου X είναι το Peugeot 3008, ένα καθόλα αξιοπρεπέστατο αυτοκίνητο, με το οποίο το Grandland X μοιράζεται σχεδόν τα πάντα (πλαίσιο, κινητήρες, κιβώτια). Δεν έχουμε λοιπόν κανέναν λόγο να μην περιμένουμε το «αθλητικό και περιπετειώδες» Opel να είναι ένα εξίσου αξιοπρεπές crossover/SUV. Εκεί πάντως που τα δυο αυτοκίνητα διαφέρουν είναι φυσικά στη σχεδίαση, η οποία εδώ παραπέμπει στη φιλοσοφία και την εταιρική ταυτότητα της μάρκας, όπου, κατά την Opel, «η γλυπτική τέχνη συναντά τη γερμανική ακρίβεια».

Οι τιμές του Opel Grandland X ξεκινούν από €24.500 για το βενζινοκίνητο 1.2 και από €26.500 για το diesel 1.6. Περισσότερα για το μεγάλο Opel σύντομα, όταν το οδηγήσουμε εκτενέστερα. Επιγραμματικά πάντως, πρόκειται για ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, όπως τα περισσότερα Opel, με πλούσιο εξοπλισμό και άπλετους χώρους. Η ισχύς των κινητήρων πιθανόν να αδικεί το μεγάλο SUV, αλλά η κατηγορία αυτά προστάζει.

Προς το παρόν, δείτε το Grandland X εδώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέο Volkswagen Polo. Πιο mini-Golf από ποτέ

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Σχεδιάστηκε ειδικά γι' αυτόν και τις τεχνικές δεξιότητές του, ενώ ταυτόχρονα τονίζεται η χαρακτήρας του, το δύσκολο παρελθόν του, αλλά ο μεγάλος δρόμος που ανοίγεται μπροστά του. Είναι ένα παπούτσι γεμάτο συμβολισμούς. Μαζί, κυκλοφορεί μια σειρά ρούχων με έναν ιδιότυπο «μαίανδρο», που είναι η καλύτερη απάντηση στις ψευδοσβάστικες των χρυσαυγιτών.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

O ιδιοσυγκρασιακός αρχιτέκτονας που ταυτίζεται με τον Ζορό, τον Ντελακρουά και τον Ντα Βίντσι αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

H γλώσσα του σώματος δεν είναι μια ακόμη θεωρία. Είναι η πιο μελωδική γλώσσα που μπορούμε να εκφράσουμε και είναι αυτή που γοητεύει τις γυναίκες. Χρειάζεται, όμως, τρόπος για να μην χαθεί το μήνυμα. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η εμβληματική μηχανή ήρθε στην Ελλάδα, ο Βασίλης Χαρίτος την δοκίμασε και γράφει για τους λόγους που την κάνουν ποθητή σε κάθε μηχανόβιο που αγαπά το αυθεντικό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro