To νέο Big Crown είναι το πιο φιλόδοξο Oris που έχει κυκλοφορήσει

    Το νέο ρολόι της ελβετικής εταιρείας ομνύει στο πνεύμα της ανεξαρτησίας, της δεξιοτεχνίας και της ποιότητας. Ο Δημήτρης Κιουσόπουλος βρέθηκε στην πρωτότυπη παρουσίασή του στο Αστεροσκοπείο Αθηνών και εξηγεί τη σχέση που μπορεί να έχουν ο ουράνιος θόλος, ένα ρολόι και το αντρικό στυλ.

     

    Οι επισκέπτες «κυκλοφόρησαν» νοερά στο εσωτερικό του ρολογιού όπως σε ένα κτίριο με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

    Με μια ιδιαίτερη και πρωτότυπη εκδήλωση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών έγιναν τα αποκαλυπτήρια του νέου Oris Big Crown ProPilot X Calibre 115 την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019. Η βραδιά, που ξεκίνησε με μια ξενάγηση στο ιστορικό κτίριο και συνέχισε με παρατήρηση των δακτυλίων του Κρόνου από το τηλεσκόπιο, ήταν η μία τις τρεις παράλληλες εκδηλώσεις του λανσαρίσματος του “πιο Oris των Oris” σε τρία μέρη του κόσμου: Αθήνα, Παρίσι και Σαγκάη.

    Το Αστεροσκοπείο αποδείχθηκε ο κατάλληλος χώρος για την παρουσίαση του ρολογιού.

    Αν τυχόν αναρωτηθούμε πώς μπορούμε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή την τοπική μας ώρα αλλά και τι ώρα είναι στο Παρίσι ή τη Σαγκάη, τότε έχουμε αμέσως συλλάβει ένα από τα θεμελιώδη κίνητρα που ώθησαν τον άνθρωπο σε δύο συναρπαστικά και αλληλένδετα ταξίδια, την παρατήρηση των άστρων και την εφεύρεση των ωρολογίων. Ο έναστρος θόλος απεκάλυπτε στους αστρονόμους την ώρα κάθε τόπου, ενώ με τη χρήση ενός αξιόπιστου χρονομέτρου, ο ναυσιπλόος μπορούσε να υπολογίζει το γεωγραφικό μήκος, και συνεπώς τη θέση του πλοίου του. Καθώς όμως τα χρονόμετρα των πλοίων χρειάζονταν τακτική ρύθμιση, οι ναυτικοί συμβουλεύονταν τα τοπικά αστεροσκοπεία, τα μόνα αρμόδια για να προσφέρουν με ακρίβεια και αξιοπιστία την ώρα.

    Για την καλύτερη κατανόηση του μηχανισμού, οι καλεσμένοι έκαναν χρήση της εικονικής πραγματικότητας VR.

    Την υπηρεσία αυτή προσέφερε από το 1846 και το Αστεροσκοπείο Αθηνών, που ιδρύθηκε με δωρεά του ελληνοβιενέζου τραπεζίτη βαρώνου Γεώργιου Σίνα. Το υπέρθυρο φέρει μια από τις ελάχιστες (αν όχι την μόνη) λατινική επιγραφή σε ελληνικό δημόσιο κτίριο: servare intaminatum. Πρόκειται για το εραλδικό μότο της οικογένειας Σίνα και σημαίνει να διατηρείς ανόθευτο. Το ίδιο ρητό κοσμεί και άλλα έργα που χρηματοδότησε η οικογένεια Σίνα, όπως η μεγάλη γέφυρα της Βουδαπέστης, μοιάζει όμως σαν να φτιάχτηκε ειδικά για να εκφράσει αυτό που περιμένεις από ένα καλό ρολόι: να διατηρεί την ώρα που του δόθηκε ακέραια με ακρίβεια δευτερολέπτου.

    Το ρολόι είναι πλήρως “σκελετοποιημένο” με αντιανακλαστικό γυαλί σαπφείρου κυρτό από τις δύο επιφάνειες.

    Με την ίδια ακεραιότητα θα μπορούσε να ειπωθεί ότι η ωρολογοποιία Oris εμμένει στις αρχές της από τότε που ιδρύθηκε το 1904 στο Hölstein της Ελβετίας, όπου έχει ακόμα την έδρα της. Έχοντας περάσει πολλές περιπέτειες από τότε, η Oris σήμερα είναι μια εντελώς ανεξάρτητη και αμιγώς ελβετική εταιρεία που παράγει μόνο μηχανικά ρολόγια με έμφαση στον τριπλό κανόνα “ ποιότητα στην κατασκευή – λειτουργικότητα στη χρήση – διαχρονικότητα στην αισθητική ”. Οι αξίες αυτές χαρακτηρίζουν και το Oris Big Crown ProPilot X Calibre 115. Χρειάστηκε εργασία δύο ετών για να φτιαχτεί, αλλά ενσωματώνει όλη την ιστορία της Oris, δηλώνοντας ταυτόχρονα ένα όραμα για το μέλλον.

    Η ξενάγηση στο ιστορικό κτίριο του Αστεροσκοπείου Αθηνών συνέχισε με παρατήρηση των δακτυλίων του Κρόνου από το τηλεσκόπιο.

    Όπως δηλώνει το όνομά του, το ρολόι χρησιμοποιεί την μεγάλη κορόνα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα αεροπόρου Oris Big Crown ήδη από το 1938. Επίσης υιοθετεί στο πλαίσιο την χαρακτηριστική στεφάνη που παραπέμπει σε φτερωτή τζετ τουρμπίνας, γνώρισμα της αεροπορικής σειράς ρολογιών της εταιρείας εδώ και λίγα χρόνια. Το πλαίσιο, διαμέτρου 44 χιλιοστών, είναι συναρμολογημένο από κομμάτια τιτανίου, είναι εξαιρετικά λεπτό, πανάλαφρο και ανθεκτικό, όπως και το αρθρωτό μπρασελέ, σχεδιασμένο ειδικά για το ρολόι και ενσωματωμένο στο πλαίσιο, με κούμπωμα lift που μιμείται το δέσιμο της ζώνης αεροπορικού καθίσματος. Το ίδιο κούμπωμα χρησιμοποιείται και στο δερμάτινο λουράκι, και έναι εξαιρετικά ασφαλές όσο και εύχρηστο.

    Δεν υπάρχουν ψηφία αλλά οι δείκτες και όλα τα σημεία λεπτών και ώρας είναι πολύ καλά χαραγμένα και συμπληρωμένα με φωσφορίζον Super-LumiNova®.

    Το ρολόι είναι πλήρως “σκελετοποιημένο” με αντιανακλαστικό γυαλί σαπφείρου κυρτό από τις δύο επιφάνειες στην επάνω πλευρά και βιδωτό καπάκι με γυαλί σαπφείρου στην κάτω. Δεν υπάρχουν ψηφία αλλά οι δείκτες και όλα τα σημεία λεπτών και ώρας είναι πολύ καλά χαραγμένα και συμπληρωμένα με φωσφορίζον Super-LumiNova®. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω στοιχείων – καλή χάραξη, αντιανακλαστικό γυαλί, φοσφορισμός – εξασφαλίζουν πολύ άνετη ανάγνωση της ώρας σε φως και σκοτάδι χωρίς τους κινδύνους παρανάγνωσης που μερικές φορές έχουν τα ρολόγια χωρίς ψηφία – τολμώ μάλιστα να πω ότι η πρώτη μου εντύπωση φορώντας το ήταν ότι ίσως είναι και ασφαλέστερο στην ανάγνωση από μερικά παραδοσιακά ρολόγια.

    Για τον σχεδιαστή Lukas Bühlmann, η ικανότητα να κατασκευάσεις ένα εργαλείο που οπτικοποιεί την άρτια σχεδίαση αποτελεί την νέα πολυτέλεια.

    Επίσης έχει δύο υποκαντράν, ένα μεταξύ επτά και οκτώ για δευτερόλεπτα και ένα στις τρεις με μη γραμμική ένδειξη υπόλοιπου με ένδειξη δέκα ημερών, καθώς ο μηχανισμός λειτουργεί με χειροκίνητο κούρδισμα που κρατά δέκα ημέρες – ένα καλό ενεργειακό απόθεμα 240 ωρών. Αυτό το τελευταίο είναι ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία του μηχανισμού Calibre 115, ο οποίος είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από την Oris, όπως όλη η σειρά 110. Όμως ο 115 δεν είναι απλή μετεξέλιξη της σειράς 110 αλλά μια νέα ιδέα, ένας μηχανισμός σχεδιασμένος για να ταιριάζει τέλεια στη “σκελετώδη” αισθητική του ρολογιού και να οπτικοποιεί τις αξίες ενός μηχανικού ρολογιού γα τον 21ο αιώνα.

    Έτσι, το ελατήριο του κουρδίσματος έχει τοποθετηθεί σε περίοπτη θέση στην ώρα 12, επιτρέποντας στον χρήστη να παρακολουθεί το ελατήριο να συσσωρεύει την ένταση σε κάθε γύρισμα της κορόνας, και στη συνέχεια να την επιστρέφει αργά καθώς ξετυλίγεται σε ανεπαίσθητο ρυθμό. Οι λεπτομέρειες είναι όλες εμφανείς και η αισθητική εξαιρετικά αδρή. Οι γέφυρες είναι σε ματ γκρι χρώμα χωρίς γυάλισμα, και όλα τα στοιχεία του μηχανισμού έχουν αφεθεί επίτηδες χωρίς λείανση. Το αποτέλεσμα εκπέμπει δύναμη και διαύγεια. Για τον σχεδιαστή Lukas Bühlmann, η ικανότητα να κατασκευάσεις ένα εργαλείο που οπτικοποιεί την άρτια σχεδίαση αποτελεί την νέα πολυτέλεια. Σε αντίθεση με τις παροδικές επιταγές της μόδας, στόχος της ομαδας ήταν να φτιάξει κάτι αισθητικά και μηχανικά τόσο τέλειο που να αποδειχθεί επίκαιρο όσο και διαχρονικό.

    Μπορείς να θαυμάσεις το πανάλαφρο ρολόι σαν ένα σχεδόν αιωρούμενο μελλοντολογικό μνημείο.

    Ο στιβαρός σχεδιασμός του Oris Big Crown ProPilot X Calibre 115 έχει εκτός από αεροπορική δυναμικά και μια αρχιτεκτονική ποιότητα. Για την καλύτερη κατανόηση του μηχανισμού περιηγηθήκαμε στο εσωτερικό του χάρις σε εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας VR, κυκλοφορώντας στο εσωτερικό του ρολογιού όπως σε ένα κτίριο. Το παιχνίδι του εικονικού με το απτό είναι μια μεταφορά που σχετικοποιεί το φυσικό σε σχέση με το νοερό μέγεθος. Εντέλει μπορείς να θαυμάσεις το πανάλαφρο ρολόι σαν ένα σχεδόν αιωρούμενο μελλοντολογικό μνημείο.

     

    Διαβάστε ακόμα: Στα όπλα – Τα νέα Radiomir της Panerai.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Σε έναν από τους πιο σοφιστικέ δρόμους της Αθήνας (στη συμβολή Διδότου και Σίνα), ο ευγενής, βιβλιόφιλος και κοσμογυρισμένος κύριος Didot μετατράπηκε σε θύλακα διαχρονικότητας. Υποδέχεται τους τουρίστες στα δωμάτιά του, τους φιλοξενεί και τους μυεί στη σύγχρονη Αθήνα μέσα από την πατίνα του παρελθόντος.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Πώς εξελίχθηκε η υψηλή ραπτική για τον άνδρα από το '80 έως σήμερα; Ποια είναι η νεότερη ιστορία του ανδρικού στυλ και πως φτάσαμε από τις old school γραμμές στην εποχή των influencers; Ο δημιουργός του Bespoke Athens, Βασίλης Μπουρτσάλας αναλύει διεξοδικά.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το New Gray, με τη νέα σεζόν φαίνεται να είναι ξανά στα πάνω του. Eίναι αστικό, σικ και έχει πάψει πλέον να ταυτίζεται με ξενέρωτα μεγαλοστελέχη εταιρειών. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro